سامانه های اجتماعی

اعتراض به جریمه رانندگی

در حال حاضر روش های مختلفی برای اعتراض به جریمه رانندگی که به صورت تسلیمی صادر شده یا مربوط به دوربین و کرونا است، وجود دارد. بدون شک افرادی هستند که نسبت به جریمه صادر شده برای رانندگی، اعتراض دارند و جریمه مورد نظر را قبول ندارند. پلیس راهور برای این افراد امکانی را فراهم کرده تا اعتراض خود را ثبت کنند و از نتیجه پیگیری های انجام شده نیز مطلع شوند.

گاهی اوقات خطاهای انسانی یا سیستمی موجب ثبت تخلفات اشتباهی رانندگی می شوند، به همین علت پلیس راهور زمینه بررسی شرایط را برای معترضین فراهم کرده است. با توجه به اهمیت رسیدگی به جریمه های اشتباهی رانندگی برای بسیاری از افراد، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های مختلف اعتراض به جریمه رانندگی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش های اعتراض به جریمه رانندگی

روش اعتراض به جریمه رانندگی

پلیس راهور برای افرادی که به جریمه های رانندگی صادر شده اعتراض دارند، امکانی را فراهم کرده تا مراتب ثبت اعتراض را به انجام برسانند. بعد از ثبت اعتراض، جوانب مختلف آن توسط کارشناسان پلیس راهور بررسی می شود و در صورتی که اشتباهی رخ داده باشه، جریمه از سابقه راننده حذف شده و نیازی به پرداخت مبلغ آن وجود ندارد.

برای اطلاع از نحوه دریافت گواهی عدم خسارت خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

در غیر این صورت راننده باید قبل از اتمام مهلت زمانی که مشخص شده است، نسبت به پرداخت جریمه مورد نظر اقدام کند. ثبت اعتراض به جریمه رانندگی با استفاده از دو روش مختلف که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم، امکان پذیر است:

مراجعه حضوری به مراکز اجرائیات پلیس راهور

با توجه به اینکه وظیفه انجام امورات مربوط به جریمه های رانندگی بر عهده پلیس راهور است، عموم افرادی که نسبت به جریمه های رانندگی تسلیمی و یا ثبت شده توسط دوربین اعتراض دارند، می توانند به یکی از مراکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل کنند. توجه داشته باشید در این روش باید کارت شناسایی فرد، کارت خودرو و سند مالکیت نیز ارائه شوند.

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس 10+

دفاتر پلیس 10+ در حال حاضر بسیاری از امورات مربوط به غیبت سربازی، استعلام خلافی خودرو، وضعیت معافیت تحصیلی و همچنین ثبت اعتراض به جریمه رانندگی را برای مردم به انجام می رسانند. بنابراین به منظور تسریع در روند ثبت اعتراض به جریمه های رانندگی می توانید به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و با به همراه داشتن کارت شناسایی خود، کارت خودرو و سند مالکیت، نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام نمایید.

برای اطلاع از روش استعلام کارت هوشمند رانندگان بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه اعتراض غیر حضوری به جریمه رانندگی

بسیاری از افراد تمایل دارند تا حد امکان امورات زندگی خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه های آنلاین به انجام برسانند. این موضوع در مورد اعتراض به جریمه رانندگی نیز صدق می کند و سوالاتی پیرامون روش های غیر حضوری ثبت اعتراض پرسیده می شوند. در پاسخ به این سوالات باید بگوییم برای ثبت اعتراض به جریمه رانندگی، روش غیر حضوری وجود ندارد، بنابراین متقاضیان انجام این کار باید از روش هایی که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادیم، استفاده کنند.

برای اطلاع از نحوه تکمیل اطلاعات در سامانه مشمولان طرح مهرآفرین بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای اعتراض به جریمه رانندگی

راهنمای اعتراض به جریمه رانندگی

همانطور که گفتیم پلیس راهور امکانی را فراهم کرده تا رانندگانی که به جرایم رانندگی صادر شده اعتراض دارند، مراتب ثبت اعتراض را با کمک دو روشی که در قسمت قبلی همین مقاله نام بردیم، به انجام برسانند. حال بهتر است بدانیم نحوه ثبت اعتراض برای انواع جرایم رانندگی، متفاوت است. به همین علت در ادامه مطلب روش ثبت اعتراض هر یک از انواع جرایم رانندگی را به صورت مجزا بیان می کنیم:

ثبت اعتراض برای جرایم تسلیمی

برای انجام مراحل ثبت اعتراض به جریمه های تسلیمی می توانید با در دست داشتن مدارکی که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم، به یکی از مراکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنید.

ثبت اعتراض برای جرایم دوربین

در حال حاضر اکثر خیابان ها و بزرگراه های کشور مجهز به دوربین های راهنمایی و رانندگی هستند تا جرایم رانندگی را به ثبت برسانند. جرایم ثبت شده توسط دوربین های راهنمایی و رانندگی به صورت کتبی در اختیار رانندگان قرار نمی گیرند، بلکه از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد می رسند. حال چنانچه برای اینگونه جریمه ها قصد ثبت اعتراض دارید باید به یکی از دفاتر اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنید.

برای اطلاع از راهنمای خرید و ثبت نام طرح ترافیک بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت اعتراض برای جرایم کرونا

جرایمی که در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری به اطلاع رانندگان نیز رسیده اند نیز امکان ثبت اعتراض برایشان وجود دارد. در چنین مواقعی باید از زمان دریافت پیامک به مدت 10 روز صبر کنید تا جریمه تعیین تکلیف شده و در صورت عدم رخ دادن اشتباه در سیستم پلیس راهور ثبت شود. بعد از ده روز چنانچه جزء جرایم رانندگی شما ثبت شده بود یا از طریق مراجعات حضوری اعتراض خود را ثبت کنید یا به سایت پلیس راهور مراجعه نمایید.

  • توجه داشته باشید حداکثر تا 60 روز بعد از ثبت جریمه رانندگی، امکان اعتراض برای آن وجود دارد. بنابراین به تاریخ ثبت جریمه دقت کرده و بعد از گذشت 60 روز از مراجعات حضوری خودداری کنید.

برای اطلاع از نحوه خرید خودرو از بورس کالا بر روی لینک کلیک کنید.

اعتراض به جریمه رانندگی دوربین

نحوه اعتراض به جریمه رانندگی

همانطور که گفتیم امکان ثبت اعتراض به جریمه رانندگی که توسط دوربین های راهنمایی و رانندگی نصب شده در خیابان ها و بزرگراه ها گزارش شده اند نیز وجود دارد. برای انجام این کار باید از طریق مراجعه به مراکز اجرائیات پلیس راهور و به همراه داشتن مدارک مورد نیاز، فرم های مربوطه را تکمیل کنید.

برای اطلاع از امکانات سامانه پیام ایران بر روی لینک کلیک کنید.

اعتراض به جریمه رانندگی کرونا

در دوران شیوه ویروس کرونا بسیاری از جرایم رانندگی از طریق ارسال پیامک به شماره موبایل مالک خودرو به اطلاع او می رسند. چنانچه به این نوع از جریمه های ثبت شده اعتراض دارید باید بعد از گذشت 10 روز از ارسال پیامک به صورت حضوری و یا مراجعه به سایت پلیس راهور، اعتراض به جریمه رانندگی خود را به ثبت برسانید.

برای دریافت آموزش تصویری ثبت نام کارت سوخت بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای پیگیری جریمه اشتباهی خودرو

در قسمت های قبلی همین مقاله نحوه ثبت اعتراض به جرایم رانندگی مختلف را توضیح دادیم. بعد از ثبت اعتراض باید در موعد مقرری که به شما اعلام می شود به مراکز مربوطه مراجعه کرده و نتیجه اعتراض را پیگیری کنید. چنانچه اعتراض شما به جا و درست باشد، جریمه از سابقه رانندگی حذف شده و نیازی به پرداخت هزینه آن وجود ندارد. در غیر این صورت باید قبل از به پایان رسیدن مهلت آن، نسبت به پرداخت هزینه جریمه رانندگی اقدام کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رفاه ایرانیان بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم برای جرایم رانندگی اعتراض ثبت کنیم؟

برای ثبت اعتراض به جریمه رانندگی روش های مختلفی وجود دارد که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا امکان ثبت اعتراض غیر حضوری برای جرایم رانندگی وجود دارد؟

خیر، این امکان در حال حاضر فراهم نیست.

آیا در دفاتر پلیس 10+ اعتراض به جرایم رانندگی ثبت می شود؟

بله، یکی از روش های ثبت اعتراض به جرایم رانندگی، مراجعه به دفاتر پلیس 10+ می باشد.

آیا می توانیم به صورت تلفنی اعتراض به جرایم رانندگی را ثبت کنیم؟

خیر، این امکان برای ثبت اعتراض به جرایم رانندگی وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *