سامانه های اجتماعی

استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

یکی از خدمات غیر حضوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، استعلام کارت هوشمند رانندگان است. بهتر است بدانیم در حال حاضر رانندگان برون شهری چه در زمینه حمل و نقل مسافر و چه ناوگان باری، باید کارت هوشمند رانندگان را دریافت کنند. کارت های هوشمند امکان ثبت و نگهداری از اطلاعات، تخلفات و مشخصات رانندگان را دارند. به همین علت از آن ها در مواقع لازم همچون انجام استعلامات رسمی، استفاده می شود.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در وب سایت متعلق به خود، همچنین از طریق سامانه پیامکی و اپلیکیشن اینترنتی، امکان استعلام کارت های هوشمند را فراهم کرده است. با توجه به اهمیت انجام استعلام مذکور برای رانندگان حمل و نقل جاده ای، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های مختلف استعلام کارت هوشمند رانندگان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که مسئولیت نظارت بر بخشی از امورات مربوط به رانندگان را بر عهده دارد، در راستای افرایش خدمت رسانی به رانندگان حمل و نقل جاده ای یعنی ناوگان مسافربری و باری، روش های مختلف غیر حضوری را برای انجام استعلام کارت های هوشمند رانندگان، فعال کرده است. همانطور که گفتیم دریافت کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل جاده ای امری ضروری است.

برای مثال صدور بارنامه، اجازه حمل و نقل مسافر از پایانه های مسافربری و… بدون در اختیار داشتن کارت هوشمند رانندگان امکان پذیر نیست. اولین روش استعلام کارت های هوشمند با استفاده از کد ملی و در سامانه جامع سازمان حمل و نقل جاده ای انجام می شود. برای ورود به این سامانه باید نشانی اینترنتی smartcard.rmto.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس با مراجعه به قسمت میانی صفحه بر روی گزینه “استعلام کارت هوشمند راننده” کلیک نمایید.

استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

در مرحله جدید بعد از درج مشخصات خواسته شده و عبارت امنیتی، گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

نحوه استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

برای اطلاع از نحوه تکمیل اطلاعات در سامانه مشمولان طرح مهرآفرین بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام کارت هوشمند رانندگان باری

از جمله رانندگانی که ملزم به دریافت کارت هوشمند هستند، رانندگان ناوگان باری می باشند. رانندگان ناوگان باری که کارت هوشمند خود را دریافت نکنند، بارنامه ای برای آنان صادر نمی شود. حال چنانچه به عنوان رانندگان ناوگان باری قصد انجام استعلام کارت هوشمند را دارید باید به صفحه اصلی سامانه سازمان راهداری وارد شده و بر روی گزینه “استعلام کارت هوشمند ناوگان باری” کلیک نمایید.

استعلام کارت هوشمند ناوگان باری

سپس در مرحله جدید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

نحوه استعلام کارت هوشمند ناوگان باری

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت بیمه ورزشی بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام کارت هوشمند ناوگان مسافری

یکی دیگر از بخش هایی که برای انجام استعلام کارت هوشمند در سامانه جامع سازمان راهداری وجود دارد، برای استعلام کارت هوشمند راننده های ناوگان مسافری استفاده می شود. برای استفاده از خدمات این بخش باید به صفحه اصلی سایت وارد شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “استعلام کارت هوشمند ناوگان مسافری” کلیک نمایید.

استعلام کارت هوشمند مسافری

در مرحله جدید بعد از درج مشخصات خواسته شده و عبارت امنیتی، گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

نحوه استعلام کارت هوشمند ناوگان مسافری

برای اطلاع از خدمات سایت سازمان بهزیستی کشور بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن استعلام کارت هوشمند رانندگان

بسیاری از مردم تمایل دارند به جای استفاده از خدمات آنلاین، از طریق بسترهای تحت وب یا همان سایت ها و سامانه های اینترنتی، از برنامه های قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند استفاده کنند. در حال حاضر برنامه استعلام کارت صحت سلامت رانندگان یا همان کارت هوشمند در دسترس است. بنابراین رانندگان می توانند با دریافت فایل، نصب و ورود به آن، استعلام مورد نظر را انجام دهند. به منظور دسترسی راحت تر به فایل این برنامه، لینک دانلود آن را در ادامه مطلب قرار می دهیم:

برای دریافت فایل برنامه استعلام کارت صحت سلامت رانندگان بر روی لینک کلیک کنید.

شماره پیامک استعلام کارت هوشمند رانندگان

گاهی اوقات برخی از افراد تمایل دارند برای انجام امورات غیر حضوری مورد نظر خود از روش های که به اینترنت نیاز ندارند، استفاده کنند. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور این امکان را در مورد استعلام کارت هوشمند برای رانندگان فراهم کرده است. براساس این روش باید شماره کارت هوشمند خود را به سامانه پیامکی 3000141 ارسال کنید تا نتیجه استعلام برای شما پیامک شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت سازمان خصوصی سازی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم کارت هوشمند رانندگان را مورد استعلام قرار دهیم؟

برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا می توانیم از طریق سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، استعلام کارت هوشمند را انجام دهیم؟

بله، این امکان در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فراهم است.

آیا در اختیار داشتن شماره کارت هوشمند رانندگان برای انجام استعلام ضروری است؟

چنانچه استعلام از طریق درج کد ملی انجام شود، نیازی به ارائه شماره کارت هوشمند نیست.

آیا اپلیکیشنی برای انجام استعلام کارت های هوشمند رانندگان وجود دارد؟

بله، در همین مقاله نحوه دریافت فایل برنامه استعلام کارت هوشمند توضیح داده شده است.

3.7/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *