سامانه های اجتماعی

پیگیری برگ سبز خودرو

افرادی که نقل و انتقال خودرو انجام داده اند به دنبال اطلاع از روش های پیگیری برگ سبز خودرو هستند. در حال حاضر دریافت برگ سبز برای اثبات مالکیت خودرو کافی بوده و اخذ آن برابر با دریافت سند خودرو است. بعد از انجام مراحل نقل و انتقال خودرو، فرد خریدار باید منتظر دریافت برگ سبز از طریق اداره پست باشد، این در حالی است که روش های مختلفی برای اطلاع از وضعیت صدور برگ سبز وجود دارد.

یعنی فرد خریدار می تواند از طریق روش های غیر حضوری و یا مراجعات حضوری از وضعیت صدور و ارسال برگ سبز مطلع شود. با توجه به اهمیت در اختیار داشتن برگ سبز خودرو برای مالک، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های مختلف پیگیری برگ سبز خودرو بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه پیگیری برگ سبز خودرو

طی چند سال اخیر با ایجاد بسترهای مناسب جهت راه اندازی سامانه های مختلف، انجام بسیاری از اموراتی که قبلا به صورت حضوری انجام می شدند، راحت تر شده و سامانه های آنلاین جایگزین روش های قدیمی شده اند. یکی از موضوعاتی که تحت تاثیر پیشرفت بسترهای اینترنتی قرار گرفته، پیگیری برگ سبز خودرو است. در حال حاضر برگ سبز خودرو معادل سند رسمی خودرو بوده و دیگر نیازی به نقل و انتقال سند اصلی نیست، بلکه شناسنامه یا همان برگ سبز خودرو برای اثبات مالکیت کافی است.

برای اطلاع از روش های پیگیری کارت خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

بعد از انجام مراحل تعویض پلاک و صدور برگ سبز جدید، روش های مختلفی برای اطلاع از وضعیت صدور برگ سبز خودرو وجود دارد که یکی از آن ها ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی است که تحت نظارت ناجا و اداره پست کشور می باشد. برای استفاده از این روش باید از طریق نشانی اینترنتی najatracking.post.ir به صفحه اصلی این سامانه وارد شده، ابتدا گزینه “شناسنامه خودرو” را به عنوان نوع سند انتخاب کرده و سپس با درج شماره پلاک و عبارت امنیتی در قسمت های مربوطه بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

روش پیگیری برگ سبز خودرو

برای اطلاع از راهنمای تصویری ثبت نام کارت سوخت بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای پیگیری برگ سبز خودرو با کد ملی

یکی از موضوعاتی که همواره مطرح شده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد، پیگیری موضوعات مختلف با استفاده از کد ملی است. در مورد پیگیری برگ سبز خودرو، روشی که استفاده از آن به کد ملی مالک خودرو نیاز داشته باشد وجود دارد ولی درج کد ملی به تنهایی نتیجه ای را به همراه ندارد. در سامانه پیشخوان 24 شرایطی فراهم شده تا مالکان خودروهایی که تعویض پلاک انجام داده و منتظر دریافت برگ سبز هستند از طریق درج کد ملی و شماره پلاک از وضعیت صدور و ارسال برگ سبز مطلع شوند.

بنابراین چنانچه قصد ورود به سامانه پیشخوان 24 را دارید باید نشانی اینترنتی pishkhan24.com را در مرورگر درج و جستجو نمایید و بعد از نمایش صفحه اصلی سایت بر روی گزینه “مدارک خودرو” کلیک کنید.

پیگیری برگ سبز خودرو با کد ملی

در مرحله جدید باید شماره پلاک خودرو و کد ملی مالک را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “پیگیری کارت و سند خودرو از پست” را انتخاب نمایید.

مراحل پیگیری برگ سبز خودرو

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست صدور کارت سوخت المثنی بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری برگ سبز خودرو در پست

با توجه به اینکه تمامی مدارک رسمی از طریق اداره پست برای هم وطنان ارسال می شوند، بنابراین یکی از روش های پیگیری برگ سبز خودرو نیز مربوط به سامانه پیگیری مرسوله پستی است. برای انجام این کار باید از طریق نشانی اینترنتی tracking.post.ir به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و مطابق با تصویر زیر کد رهگیری مرسوله را در قسمت مربوطه درج کرده و جستجو را انجام دهید.

پیگیری برگ سبز خودرو از طریق پست

برای اطلاع از نحوه استعلام نمره منفی گواهینامه بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری برگ سبز خودرو از طریق پیامک

استفاده از سامانه های پیامکی و کدهای دستوری نیز جزء روش های استعلام و پیگیری موضوعات مختلف محسوب می شوند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد عدم راه اندازی سامانه پیامکی و یا کد دستوری برای پیگیری همه امورات اداری است. برای مثال تا چند سال گذشته دو کد دستوری جهت پیگیری برگ سبز مالکیت خودرو وجود داشت ولی در حال حاضر غیر فعال هستند. از طرفی سامانه ای پیامکی که مربوط به مراکز تعویض پلاک یا ناجا باشند نیز وجود ندارند. البته اداره پست یک سامانه پیامکی را فعال کرده که همان کار سامانه اینترنتی رهگیری مرسولات پستی را انجام می دهد.

برای استفاده از این روش پیگیری باید R را به ابتدای کد رهگیری مرسوله اضافه کرده و به شماره 2000441 ارسال کنید. بعد از انجام این کار نتیجه استعلام و وضعیت ارسال برگ سبز خودرو برای شما پیامک خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه رهگیری تیپاکس بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری برگ سبز خودرو با شماره پلاک

در قسمت های قبلی همین مقاله روش های مختلفی را برای پیگیری برگ سبز خودرو بیان کردیم. همانطور که گفتیم با ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی، فقط به درج شماره پلاک خودرو نیاز دارید. بنابراین روش پیگیری برگ سبز از طریق شماره پلاک خودرو، همان روش مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ناجا است.

برای اطلاع از نحوه پیگیری گواهینامه بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه پیگیری برگ سبز خودرو از ناجا

در کنار استقبال از سامانه های آنلاین و دریافت خدمات غیر حضوری، برخی از افراد بنا به دلایل مختلف تمایل دارند از طریق مراجعات حضوری، امورات مورد نظر خود را انجام دهند. پیگیری برگ سبز نیز از این مورد مستثنی نشده و روشی حضوری برای انجام آن وجود دارد. مالکان خودروهایی که تعویض پلاک انجام داده اند، می توانند با مراجعه به پلیس ناجا از وضعیت صدور و ارسال برگ سبز خودرو مطلع شوند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام پلاک فعال بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم ارسال برگ سبز خودرو را پیگیری کنیم؟

برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارند که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا پیگیری صدور برگ سبز خودرو هزینه دارد؟

خیر، استفاده از سامانه هایی که به این منظور راه اندازی شده اند، رایگان است.

آیا کد دستوری برای پیگیری صدور برگ سبز خودرو وجود دارد؟

خیر، چنین روشی در حال حاضر فعال نیست.

آیا با ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی می توانیم از وضعیت ارسال برگ سبز خودرو مطلع شویم؟

بله، یکی از روش های پیگیری صدور برگ سبز خودرو مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی است.

4.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. Pishkhan24.com اصلا درست نیست
    فقط پیگیری مرسولات پستی رو میاره که اون رک هم خودتون میتونین توو سامانه شرکت ملی پست بدون هزینه پیگیری کنید. وضعیت سند در ناجا رو نمیاره
    کلا فقط پول پیگیره الکی همه کلاهبردار شدن….

    1. سلام
      لطفا با همکاران پشتیبان ما با تلفن ثابت با شماره 9099075308 تماس حاصل فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *