سامانه های اجتماعی

سامانه پیام ایران inbox.iran.gov.ir

سازمان فناوری اطلاعات با راه اندازی سامانه پیام ایران امکانی را فراهم کرده تا ارسال نامه های الکترونیکی و مکاتبات میان دستگاه های دولتی و عموم مردم در کمترین زمان ممکن به انجام برسد. با آغاز به کار سایت پیام ایران روند انجام ارسال و دریافت نامه های اداری تسریع یافته و مردم نیازی به مراجعات حضوری به دفاتر نهادهای دولتی ندارد. بدون شک راه اندازی سایت پیام ایران یا همان کارپوشه ملی ایرانیان اقدام مهمی در جهت کاهش بروز خطا و تخلفات اداری است.

با توجه به اهمیت ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی بین نهادهای دولتی و عموم مردم، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت پیام ایران بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه پیام ایران

کارپوشه ملی ایرانیان در سال 1396 توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور به منظور ارسال پیام و انجام مکاتبات اداری بین دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی کشور با عموم مردم و همچنین موسسات حقوقی متقاضی دریافت خدمات دولتی و عمومی راه اندازی شده است. با آغاز به کار سامانه پیام ایران برای هر فرد حقیقی و حقوقی ایرانی یک صندوق دریافت پیام الکترونیکی فعال شده تا از این طریق مکاتبات اداری به بهترین نحو انجام شوند.

لازم به ذکر است ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز می توانند از خدمات سایت پیام ایران استفاده کنند. افرادی که قصد دریافت پیام از کارپوشه ملی ایرانیان دارند ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. راه اندازی سامانه پیام ایران دارای مزایای مختلفی است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

  • صرفه جویی در انرژی و هزینه
  • جلوگیری از اتلاف وقت
  • کاهش مراجعات حضوری به مراکز دولتی
  • جلوگیری از بروز خطا و تخلفات اداری
  • تسریع روند انجام مکاتبات و ارسال نامه ها

بنابراین راه اندازی کارپوشه ملی ایرانیان اقدامی مهم در راستای بهبود کیفیت خدمت رسانی به عموم مردم است.

برای اطلاع از آموزش تصویری کارت سوخت بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه پیام ایران inbox.iran.gov.ir

کارپوشه ملی ایرانیان صندوق دریافت نامه ها و مکاتبات اداری نهادهای اجرایی دولتی با عموم مردم و موسسات حقوقی است. ورود به سامانه پیام ایران برای همه افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر است ولی برای ورود به صندوق و مشاهده نامه های اداری باید یک حساب کاربری در این سامانه ایجاد کنید. چنانچه قبلا ثبت نام خود را انجام داده اید برای ورود به سایت پیام ایران باید نشانی اینترنتی inbox.iran.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه پیام ایران

توجه داشته باشید چنانچه با خطای اشتباه بودن نام کاربری یا رمز عبور مواجه شدید بهتر است یکبار از صفحه ورود به سامانه خارج شده و مجددا نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی را با دقت وارد کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه استعلام الکترونیکی ملک بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه پیام ایران inbox.iran.gov.ir

همانطور که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادیم برای ورود به سامانه پیام ایران و دریافت نامه های اداری ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. درحال حاضر امکان ثبت نام اشخاص حقیقی، حقوقی و نماینده دستگاه های اجرایی در کارپوشه ملی ایرانیان فراهم است. به همین علت در ادامه مطلب نحوه ثبت نام هر یک از این موارد را به صورت مجرا توضیح خواهیم داد:

ثبت نام اشخاص حقیقی

چنانچه به عنوان شخص حقیقی قصد ثبت نام در سامانه پیام ایران را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی این سایت بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه پیام ایران

سپس کادری مطابق با تصویر زیر نمایش داده خواهد شد، حال باید از نشانی اینترنتی نمایش داده شده برای ورود به بخش ثبت نام استفاده کنید.

نشانی ثبت نام در سامانه پیام ایران

در مرحله جدید باید گزینه “ثبت نام کنید” را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام در سامانه پیام ایران

در نهایت وارد صفحه ای مطابق با تصویر زیر خواهید شد که باید بر روی گزینه “ثبت نام اشخاص حقیقی” کلیک نمایید.

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه inbox.iran.gov.ir

با ورود به مرحله جدید بعد از درج مشخصات خواسته شده و مطالعه شرایط باید تیک مربوط به پذیرش قوانین را به تایید رسانده، عبارت امنیتی را در قسمت مربوطه درج و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه پیام ایران
  • توجه داشته باشید شماره موبایلی که در سامانه پیام من وارد می کنید باید با کد ملی شما مطابقت داشته باشد در غیر این صورت با خطا مواجه خواهید شد.
  • بعد از ثبت اطلاعات چنانچه مشخصات وارد شده با اطلاعات سازمان ثبت احوال مطابقت نداشته باشد پیام خطا نمایش داده می شود، بنابراین باید مجددا نسبت به درج مشخصات اقدام کنید.

برای اطلاع از امکانات سامانه معاونت توسعه روستایی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام اشخاص حقوقی

برای ثبت نام در سامانه پیام ایران به عنوان یک شخص حقوقی ابتدا باید مطابق با توضیحات قسمت قبلی همین مقاله به بخش ثبت نام و مرحله ای مطابق با تصویر زیر وارد شوید، حال بر روی گزینه “ثبت نام اشخاص حقوقی” کلیک نمایید.

ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه پیام ایران

در مرحله جدید مشخصات خواسته شده در مورد مدیرعامل را وارد کرده و بعد از مطالعه قوانین، تیک مربوط به پذیرش آن ها را به تایید برسانید. سپس عبارت امنیتی را در قسمت مربوطه درج کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ایجاد پنل کاربری در سایت inbox.iran.gov.ir

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام نماینده دستگاه اجرایی

آخرین نوع ثبت نامی که در سامانه پیام ایران وجود دارد، ثبت نام نماینده دستگاه های اجرایی است. برای انجام این کار مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام نماینده دستگاه اجرایی” کلیک کنید.

ثبت نام نماینده دستگاه اجرایی در سامانه پیام ایران

سپس اطلاعات دستگاه را به طور کامل در سامانه وارد نمایید.

درج اطلاعات دستگاه اجرایی در سامانه پیام ایران

در ادامه فرم قبلی باید اطلاعات نماینده را وارد کرده، تیک مربوط به پذیرش قوانین را به تایید برسانید و بعد از درج عبارت امنیتی، گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

روش های ثبت نام در سایت inbox.iran.gov.ir

توجه داشته باشید چنانچه اطلاعاتی که شما در سامانه پیام ایران وارد می کنید با مشخصات دستگاه اجرایی مورد نظر که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده است، مطابقت نداشته باشد با پیام خطا مواجه خواهید شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت پیام ایران وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی inbox.iran.gov.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ورود به سایت پیام ایران باید حساب کاربری داشته باشیم؟

بله، خدمات این سامانه در اختیار افرادی قرار می گیرند که پنل کاربری داشته باشند.

آیا امکان ثبت نام اشخاص حقیقی در سایت پیام ایران فراهم است؟

بله، اشخاص حقیقی نیز می توانند در سایت مذکور ثبت نام کنند.

آیا متن نامه های اداری ارسال شده در سایت پیام ایران قابل مشاهده هستند؟

بله، امکان دسترسی به نامه ها وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *