سامانه های اجتماعی

سامانه رفاه ایرانیان refahdb.mcls.gov.ir

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سامانه رفاه ایرانیان را به منظور جمع آوری اطلاعات اقتصادی و معیشتی افراد جامعه راه اندازی کرده است. سایت رفاه ایرانیان اطلاعات مورد نیاز را از طریق سامانه های سایر سازمان ها و نهادها همچون نیروی انتظامی، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش، کمیته امداد و… جمع آوری می کند. در واقع سایت اطلاعات رفاه ایرانیان با استفاده از داده های دریافت شده، وضعیت خانواده های ایرانی را از لحاظ درآمد و معیشت دهک بندی می کند.

سپس نتایج به دست آمده را در اختیار دولت قرار داده تا پروژه هایی همچون واریز یارانه، طرح های معیشتی و کمک رفاهی دیگر به بهترین نحو انجام شوند. البته خدمات متنوعی در سامانه رفاه ایرانیان در دسترس عموم مردم قرار می گیرند که بیشتر جنبه آموزشی دارند. با توجه به اهمیت هدف راه اندازی سایت مذکور و همچنین خدمات ارائه شده در آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت اطلاعات رفاه ایرانیان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه رفاه ایرانیان چیست؟

معرفی سامانه رفاه ایرانیان

انجام پروژه های ملی مستلزم جمع آوری اطلاعات، بررسی جوانب مختلف و تحقیق و پژوهش هستند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تهیه اطلاعات درآمدی، معیشتی و به طور کلی وضعیت اقتصادی خانوارها سامانه رفاه ایرانیان را راه اندازی کرده است. در این سامانه اطلاعات از سامانه های سایر وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات و… دریافت می شوند، سپس در سایت رفاه ایرانیان آزمون وسع انجام شده و دهک بندی درآمدی جامعه انجام خواهد شد.

برای اطلاع از امکانات سامانه جانا بر روی لینک کلیک کنید.

انجام یکی از طرح های دولتی که مستلزم دریافت اطلاعات از سامانه رفاه ایرانیان است، پرداخت یارانه معیشتی به مردم می باشد. براساس همین اطلاعات، یارانه دهک ثروتمند جامعه حذف شده است، با این حال امکان ثبت درخواست بررسی مجدد وضعیت دهک های پردرآمد برای مردم فراهم می باشد. از جمله نهادهایی که اطلاعات کارکنان و افراد تحت پوشش خود را در اختیار سایت رفاه ایرانیان قرار می دهند، می توان به کمیته امداد امام خمینی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، تامین اجتماعی، بیمه مرکزی و… اشاره کرد.

ورود به سامانه رفاه ایرانیان refahdb.mcls.gov.ir

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد شناسنامه اقتصادی برای تمامی خانوارهای کشور و استفاده از اطلاعات درآمدی به دست آمده برای تحقق پروژه های ملی، اقدام به راه اندازی سایت رفاه ایرانیان کرده است. تهیه اطلاعات برای این سامانه نیازمند همکاری مردم و ثبت مشخصات آنان نیست، بلکه اطلاعات از سایر سازمان ها و نهادهای کشور دریافت می شوند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه تیتک غذا و دارو بر روی لینک کلیک کنید.

در سامانه رفاه ایرانیان علاوه بر دهک بندی درآمدی عموم مردم جامعه، امکانات آماری و آموزشی دیگری نیز در دسترس هستند. باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سایت مذکور را دارید باید نشانی اینترنتی refahdb.mcls.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ورود به سامانه رفاه ایرانیان

برای اطلاع از خدمات سامانه ساجار بر روی لینک کلیک کنید.

دریافت نمونه 2 درصدی از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان refahdb.mcls.gov.ir

انجام بسیاری از پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی عظیم مستلزم دریافت اطلاعات و آمارهای حقیقی هستند. بدون شک بخشی از امورات تحقیقاتی جامعه نیز در زمینه موضوعات اقتصادی انجام می شوند. بنابراین محققان و پژوهشگران باید به پایگاه اطلاعاتی که صحت داده های آن تایید شده است دسترسی داشته باشند. اطلاعات جمع آوری شده در سامانه رفاه ایرانیان گزینه مناسبی برای دریافت اطلاعات توسط پژوهشگران می باشد.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی تواند تمامی اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار محققان قرار دهد، از طرفی هویت و مشخصات افراد جامعه نیز نباید فاش شده و برای محققان قابل دسترس باشند. بنا به دلایل گفته شده یک فایل نمونه 2 درصدی از اطلاعات جمع آوری شده در سایت رفاه ایرانیان که بدون نام، کد ملی و سایر مشخصات هویتی می باشد برای انجام تحقیق و پژوهش در دسترس قرار گرفته است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه بنیاد احسان بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین تمامی مشخصات شخصی و هویتی مردم جامعه نزد سایت رفاه ایرانیان به صورت محرمانه نگه داشته می شوند. چنانچه قصد دریافت فایل نمونه 2 درصدی از سایت اطلاعات رفاه ایرانیان را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “نمونه 2 درصدی از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان” کلیک نمایید.

دریافت نمونه از سامانه رفاه ایرانیان

در مرحله جدید به قسمت انتهایی صفحه مراجعه کرده و از لینک های بخش اول و دوم برای دریافت فایل اطلاعات استفاده کنید.

دانلود فایل نمونه از سامانه refahdb.mcls.gov.ir

برای اطلاع از خدمات سامانه ساتع بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه رفاه ایرانیان وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی refahdb.mcls.gov.it استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای جمع آوری اطلاعات در سایت رفاه ایرانیان، مردم باید مشخصات درآمدی خود را در اختیار سامانه قرار دهند؟

خیر، اطلاعات لازم از طریق سایر سازمان های کشور جمع آوری خواهند شد.

آیا عموم مردم به اطلاعات و آمار سایت رفاه ایرانیان دسترسی دارند؟

دسترسی مردم به 2 درصد از اطلاعات سامانه مذکور آن هم بدون ذکر نام و مشخصات هویتی افراد امکان پذیر است.

آیا برای ورود به سایت رفاه ایرانیان باید حساب کاربری داشته باشیم؟

خیر، ورود به سایت رفاه ایرانیان نیازی به ایجاد پنل کاربری ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *