سامانه های مالی و سرمایه

نحوه پیگیری سهام عدالت با کد ملی

یکی از داغ ترین موضوعات این روزها پیگیری سهام عدالت است. بسیاری از سهامداران چه آن هایی که روش مستقیم را برای نظارت بر سهام های خود انتخاب کرده اند و چه سهامداران روش غیر مستقیم تمایل دارند از وضعیت سبد سهام های خود مطلع شوند. از طرفی برخی افراد درخواست فروش سهام را ثبت کرده و خواهان اطلاع از نتیجه هستند.

در حال حاضر سامانه ای برای بررسی وضعیت سهام عدالت راه اندازی شده و دسترسی به آن برای تمام سهامداران امکان پذیر است. با توجه به اهمیت اطلاع از وضعیت، واریز سود و یا نتیجه فروش این سبد سهامی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه پیگیری سهام عدالت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

پیگیری سهام عدالت با کد ملی

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که اطلاعی در مورد سهام عدالت نداشته باشد. سهامی که دولت به بخشی از اقشار به نسبت کم درآمد جامعه واگذار کرده و در حال حاضر به سوددهی رسیده است. در حال حاضر حدود 49 میلیون نفر از مردم کشور این سهام را دریافت کرده اند. با اعلام آزادسازی سهام عدالت برخی از سهامداران اختیار معامله، خرید و فروش سهام هایشان را برعهده گرفتند و روش مستقیم را انتخاب کردند. بخشی از مردم نیز اختیار معاملات سهام های خود را به دولت سپردند.

برای اطلاع از نحوه لغو فروش سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

در سبد سهام عدالت هر یک از سهامداران، سهام های مختلفی وجود دارند که به سوددهی رسیده و مبلغ سود به حساب سهامداران واریز می شود. در این میان بسیاری از مردم تمایل دارند از نحوه پیگیری سهام عدالت خود مطلع شوند. برای انجام این کار ابتدا سامانه ای توسط سازمان خصوصی سازی کشور راه اندازی و فعال شد که در حال حاضر از دسترس خارج شده است. اکنون امکان پیگیری این سهام از طریق سامانه سهام عدالت که متعلق به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است امکان پذیر شده است.

تفاوتی هم میان کسانی که روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای انجام معاملات سهام های خود انتخاب کرده اند وجود ندارد. تمامی سهامداران می توانند با مراجعه به این سامانه پیگیری سهام های خود را انجام داده و حتی شماره موبایل و شماره شبا ثبت شده را نیز ویرایش کنند. حال چنانچه شما هم قصد پیگیری سهام عدالت خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی sahamedalat.ir به صفحه اصلی سامانه سهام عدالت وارد شده و مطابق با تصویر زیر از قسمت میانی صفحه بر روی گزینه “مشاهده دارایی های سهام” کلیک نمایید.

نحوه پیگیری سهام عدالت

در مرحله بعدی باید شرایط، قوانین و خدماتی که در این سامانه ارائه می شوند را مطالعه کرده و گزینه “متوجه شدم” را انتخاب کنید.

مراحل پیگیری سهام عدالت

سپس مطابق با تصویر زیر کد ملی خود را جهت پیگیری سهام عدالت در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “دریافت پیامک اعتبارسنجی” کلیک نمایید.

روش پیگیری سهام عدالت

در مرحله جدید باید تصویر امنیتی را درج کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

شیوه پیگیری سهام عدالت

به محض دریافت کد از طریق تلفن همراه خود باید آن را در مرحله جدید درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

پیگیری سهام عدالت با کد ملی

در نهایت با ورود به پنل کاربری خود از منو سمت راست صفحه می توانید گزینه “مشاهده گزارش دارایی” را انتخاب کنید.

پیگیری سهام عدالت به صورت غیر حضوری

برای اطلاع از امکانات سامانه فیروزه بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت

همانطور که گفتیم سهام عدالتی که به مشمولان این طرح تعلق گرفته به سوددهی رسیده است. سود سهام عدالت در بازه های زمانی مختلفی به حساب سهامداران واریز خواهد شد. در این میان ممکن است سود سهام برخی از سهامداران به موقع واریز نشود. دلیل عدم واریز سود سهام ممکن است اشتباه وارد کردن شماره شبا باشد. برای اطمینان از درست بودن شماره شبا، ویرایش این شماره و همچنین اطلاع از وضعیت واریز سود می توانید طبق مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله به پنل کاربری خود در سامانه سهام عدالت وارد شوید.

سپس از منو کاربری که در سمت راست صفحه قرار گرفته گزینه “وضعیت واریز سود” را انتخاب کنید. برای مشاهده شماره شبا یا ویرایش این شماره هم می توانید گزینه “ویرایش پروفایل” را انتخاب نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه پیگیری سهام های قدیمی بر روی لینک کلیک کنید.

اطلاع از وضعیت سهام عدالت

برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت نیازی به مراجعات حضوری به کارگزاری ها یا بانک های عامل ندارید. در سامانه سهام عدالت شرایطی فراهم شده تا سهامداران بتوانند وضعیت سهام های سبد خود را مشاهده کنند. در این سامانه امکان مشاهده ارزش فعلی سهام ها نیز فراهم شده است. حال چنانچه شما هم قصد اطلاع از وضعیت سهام های خود را دارید باید مطابق با مراحل گفته شده در قسمت پیگیری سهام عدالت همین مقاله به پنل کاربری خود وارد شوید و از وضعیت سبد سهام های خود اطلاع پیدا کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه سجام بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری فروش سهام عدالت

بعد از آزادسازی سهام عدالت امکان خرید و فروش این سهام فراهم شده است. در این میان کسانی که قصد ثبت درخواست فروش سهام خود را دارند باید به بانک های عامل و یا کارگزاری ها مراجعه کنند. چنانچه بعد از گذشت 10 روز نتیجه فروش به اطلاع شما نرسید بهتر است از همان مرکزی که برای فروش سهام مراجعه کرده اید، اطلاعات نهایی را دریافت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از امکانات سامانه ستاره سهام بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم وضعیت سهام عدالت خود را پیگیری کنیم؟

برای پیگیری سهام عدالت باید به سامانه مربوطه وارد شده و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ویرایش شماره شبا ثبت شده در سامانه سهام عدالت وجود دارد؟

بله، این امکان فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

آیا می توانیم از وضعیت فروش سهام عدالت خود مطلع شویم؟

بله، در حال حاضر این امکان برای سهامداران فراهم شده است.

دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت چیست؟

برای اطلاع از علت این موضوع باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنید.

3.2/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *