سامانه های تحصیلی

پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

در حال حاضر اکثر خدمات غیر حضوری مختص دانش آموزان و فرهنگیان از طریق پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش قابل دریافت هستند. وزارت آموزش و پرورش یکی از پیشگامان عرصه راه اندازی سامانه های آنلاین و ارائه خدمات غیر حضوری در کشور است. از ثبت نام در المپیادهای دانش آموزی گرفته تا دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق ورود به پنجره خدمات الکترونیک این وزارتخانه قابل انجام هستند.

البته ورود به سامانه مذکور نیازمند در اختیار داشتن رمز عبور است. با توجه به اهمیت دریافت خدمات غیر حضوری در دنیای امروزی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

طی چند سال اخیر وزارت آموزش و پرورش برای ارائه خدمات غیر حضوری به دانش آموزان و فرهنگیان، سامانه های مختلفی را راه اندازی کرده است. به منظور بهبود خدمت رسانی به جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش، همواره تغییراتی در سامانه های آن ایجاد می شوند. طی جدیدترین اقدام این وزارتخانه، پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش راه اندازی شده تا فرهنگیان، دانش آموزان و والدین آن ها خدمات مهمی را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

لازم به ذکر است؛ اکثر خدمات دانش آموزی پنجره خدمات الکترونیک ابتدا از طریق سامانه پادا ارائه می شد. خدماتی همچون ثبت نام المپیاد دانش آموزی، دریافت کد سوابق تحصیلی، دریافت فیش حقوقی و غیره از جمله خدمات قابل دریافت از طریق ورود به این سامانه هستند.

برای اطلاع از نحوه لغو تعهد آموزش رایگان در سامانه سجاد بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir

همانطور که گفتیم جامعه هدف پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش؛ فرهنگیان، دانش آموزان و والدین آن هاست. به همین علت برای دسترسی راحت تر به خدمات این سامانه، درگاه ورود این افراد متفاوت طراحی شده است. حال چنانچه قصد ورود به پنجره خدمات الکترونیک را دارید باید نشانی اینترنتی my.medu.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود. سپس مطابق با تصویر زیر ابتدا نقش خود را به عنوان؛ فرهنگی، دانش آموز یا والدین و سایر انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جذب نخبگان بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش
با توجه به متفاوت بودن رمز عبور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین برای ورود به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش؛ می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

نحوه بازیابی رمز عبور پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

طی چند سال اخیر به واسطه گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین، تعداد سامانه های آنلاین و بالطبع میزان ایجاد حساب کاربری در آن ها افزایش یافته است. همین عامل سبب فراموشی رمز عبور برخی از سامانه ها توسط کاربران می شود. به همین علت بخشی برای بازیابی رمز عبور در سامانه های مختلف مانند پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش فعال شده است. به همین منظور چنانچه قصد بازیابی رمز عبور خود را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی این سامانه مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “فراموشی رمز” کلیک نمایید.

بازیابی رمز عبور در پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

در مرحله جدید باید کد ملی و شماره موبایل خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و پس از انتخاب نوع روش دریافت یعنی از طریق پیامک یا سامانه شاد، گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

فراموشی رمز عبور پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

برای اطلاع از امکانات سامانه برپا بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات الکترونیک دانش آموزان my.medu.ir

در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش بسیاری از خدمات مربوط به دانش آموزان را از طریق پنجره خدمات الکترونیک ارائه می دهد تا میزان مراجعات حضوری به ادارات و همچنین مدارس در بازه های زمانی تعطیلات تابستانه، کاهش یابد. از جمله خدمات مختص دانش آموزان پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت سوابق تحصیلی
  • پیش ثبت نام مدارس
  • خرید کتاب درسی
  • ثبت نام تیزهوشان
  • دریافت کارنامه
  • دریافت گواهی اشتغال به تحصیل
  • دریافت مدرک تحصیلی

ب اتوجه به تعدد خدمات ارائه شده در پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از امکانات سامانه مهر رضوی اعضای هیئت علمی بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات الکترونیک فرهنگیان

در کنار خدماتی که به دانش آموزان در پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش ارائه می شود، خدمات کاربردی هم در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد. به این ترتیب میزان نیاز به مراجعات حضوری کاهش می یابد. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت فیش حقوقی
  • دریافت حکم شاغلین
  • ابلاغ
  • خلاصه سوابق
  • کارت پرسنلی
  • نقل و انتقالات
  • استعلام مدرک تحصیلی
  • نتیجه رتبه بندی
  • سوابق تحصیلی

لازم به ذکر است خدمات مختص فرهنگیان در این سامانه در سه بخش اداری، آموزشی و رفاهی ارائه می شوند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir

خدمات ارائه شده در پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش بسیار گسترده است. از طرفی در کنار دانش آموزان و فرهنگیان، سایر مردم از جمله والدین دانش آموزان هم می توانند از خدمات عمومی این سامانه بهره مند شوند. از جمله دیگر امکانات سایت مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جستجوی مدارس
  • استعلام شهریه
  • استعلام مدرک
  • سنجش بدو ورود
  • خرید یک جلدی کتاب
  • وقفه تحصیلی
  • تعیین سطح
  • سوابق تحصیلی

با توجه به تعدد خدمات ارائه شده در پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از امکانات سامانه منادا بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش وارد شویم؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی my.medu.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش وجود دارد؟

بله، در حال حاضر این امکان در سامانه مذکور فراهم است.

چگونه می توانیم مراحل ثبت نام تیزهوشان در پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش را به انجام برسانیم؟

برای انجام این ثبت نام می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

آیا دسترسی به خدمات پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش برای عموم مردم آزاد است؟

دسترسی به برخی از خدمات این سامانه برای عموم مردم آزاد است.

4.5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *