سامانه های اجتماعی

سایت بهین یاب

وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازی سایت بهین یاب به گسترش ارائه خدمات غیر حضوری مرتبط با تاسیس واحدهای صنعتی، تولیدی، صنایع دستی و… کمک کرده است. در واقع سامانه بهین یاب درگاه یکپارچه خدمات غیر حضوری وزارت صنعت است که امکانات گسترده ای را در اختیار متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای جدید قرار می دهد.

البته امکانات سامانه بهین یاب محدود به کسب و کارهای جدید نیست، بلکه در این سامانه خدماتی نیز به صاحبان کسب و کارهایی که در گذشته راه اندازی شده اند ارائه می شود. با توجه به اهمیت کارآفرینی در کشور و کاهش نرخ بیکاری، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه بهین یاب بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سایت بهین یاب

معرفی سایت بهین یاب

یکی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک به گسترش صنایع، واحدهای تولیدی داخلی و به طور کلی اشتغال زایی در کشور می باشد. این وزارتخانه در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعه کنندگان خود سامانه های مختلفی را راه اندازی کرده که یکی از مهم ترین آن ها سایت بهین یاب است.

سامانه بهین یاب همان درگاه یکپارچه خدمات غیر حضوری وزارت صنعت می باشد که به منظور بهبود فضای کسب و کار در کشور راه اندازی شده است. افرادی که قصد دریافت خدماتی همچون صدور مجوز واحدهای تولیدی و صنعتی، تمدید مجوز، انتقال مالکیت و… را دارند می توانند بدون نیاز به مراجعات حضوری به سامانه بهین یاب وارد شده و خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت ازدواج دانشجویی بر روی لینک کلیک کنید.

متقاضیان می توانند در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنند، سپس درخواست های مورد نظر خود را به ثبت رسانده و منتظر اعلام نتیجه آن باشند. نکته مهمی که درمورد سامانه بهین یاب وجود دارد این است که خدمات ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه بهین یاب به صورت شفاف قابل بررسی هستند.

ورود به سایت بهین یاب www.behinyab.ir

سامانه بهین یاب که متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت است در راستای تسریع روند انجام امورات مربوط به این وزارتخانه راه اندازی شده است. متقاضیان می توانند در کمترین زمان ممکن درخواست های خود را در سامانه بهین یاب ثبت کرده و از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند. لازم به ذکر است در سایت بهین یاب خدماتی که ارائه می شوند در دسته های مختلف قرار داده شده اند تا از این طریق دسترسی به آن ها راحت تر شده و شفافیت امور بیشتر باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه دریافت حکم حقوق بازنشستگان بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سامانه بهین یاب را داشته و نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری خود را در اختیار دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی www.behinyab.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ورود به سایت بهین یاب

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه ملی نهضت مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در بهین یاب

در قسمت های قبلی همین مقاله به بررسی اهداف راه اندازی سامانه بهین یاب و نحوه ورود به آن صحبت کردیم. بهتر است بدانیم افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت بهین یاب به خصوص بخش سرمایه گذاری آن را دارند ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و یک پنل کاربری برای خود ایجاد کنند.

به همین علت برای ثبت نام در سامانه بهین یاب باید نشانی اینترنتی www.behinyab.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از منو سمت راست بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ثبت نام در سایت بهین یاب

در مرحله جدید باید بر روی گزینه زیر مجموعه ای که قصد دریافت خدمات از آن را دارید کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سایت بهین یاب

سپس با ورود به مرحله جدید از میان موارد نمایش داده شده، گزینه “درخواست” خدمت مورد نظر را انتخاب کنید.

ایجاد پنل کاربری در سامانه بهین یاب

در نهایت وارد صفحه ای خواهید شد که باید مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه www.behinyab.ir

با ورود به مرحله جدید موارد خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و بعد از تعیین رمز عبور دلخواه، گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

تعیین رمز عبور سایت بهین یاب

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه فروش بلیت ملی بر روی لینک کلیک کنید.

صدور پروانه بهره برداری پروانه صنعتی از سایت بهین یاب www.behinyab.ir

یکی از ویژگی های مثبت سامانه بهین یاب دسته بندی خدمات قرار داده شده در آن است. با وجود دسته بندی های این سایت، کاربران طی مدت زمانی کوتاه به بخش مورد نظر خود وارد شده و درخواست را به ثبت می رسانند. از جمله بخش های مهم و کاربردی سایت بهین یاب، بخش سرمایه گذاری آن است، این بخش خود از چند زیر مجموعه تشکیل شده که یکی از آن ها “صدور پروانه بهره برداری صنعتی” است.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به این بخش را دارید باید بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سایت بهین یاب از منو سمت راست بر روی گزینه “سرمایه گذاری” کلیک نمایید.

ثبت درخواست در سایت بهین یاب

سپس با ورود به مرحله جدید مطابق با تصویر زیر گزینه “واحد صنعتی” را انتخاب کنید.

درخواست صدور مجوز واحد صنعتی

در نهایت صفحه ای مطابق با تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که باید بر روی گزینه “درخواست” مربوط به مورد “صدور پروانه بهره برداری” کلیک نمایید.

ثبت کردن درخواست در سامانه www.behinyab.ir

برای اطلاع از نحوه استعلام سابقه جبهه بر روی لینک کلیک کنید.

صدور جواز تاسیس صنعتی در سایت بهین یاب

افرادی که قصد دریافت مجوز تاسیس واحدهای صنعتی را دارند بدون نیاز به مراجعات حضوری می توانند از طریق سامانه بهین یاب نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. همانطور که گفتیم سایت بهین یاب به منظور بهبود فضای کسب و کار در کشور و تسریع روند دریافت و تمدید مجوزهای لازم راه اندازی شده است.

بنابراین برای ورود به بخش مجوز تاسیس واحد صنعتی باید از طریق نشانی اینترنتی www.behinyab.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از منو سمت راست بر روی گزینه “سرمایه گذاری” کلیک نمایید.

بخش سرمایه گذاری سامانه بهین یاب

سپس در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر گزینه “واحد صنعتی” را انتخاب کنید.

ثبت درخواست دریافت جواز از بهین یاب

در نهایت با مشاهده صفحه ای مطابق با تصویر زیر از مورد “صدور مجوز تاسیس واحد صنعتی” بر روی گزینه “درخواست” کلیک نمایید.

مراحل ثبت درخواست در سایت بهین یاب

برای اطلاع از امکانات سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات بخش سرمایه گذاری بهین یاب www.behinyab.ir

سامانه بهین یاب دارای بخش ها و قسمت های مختلفی است که همه آن ها در راستای تسریع روند راه اندازی کسب و کارهای جدید و همچنین رونق کسب و کارهای قدیمی فعال شده اند. یکی از بخش های مهم سایت بهین یاب، قسمت سرمایه گذاری است که در همین مقاله به دو مورد از امکانات این بخش اشاره کردیم. با توجه به اهمیت خدمات بخش سرمایه گذاری چند مورد دیگر از امکانات آن را در ادامه مطلب توضیح می دهیم:

صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور

با توجه به گسترش ساخت و ساز آپارتمان ها یکی از موارد ضروری برای رفاه مردم، نصب و راه اندازی آسانسور است. به همین علت نیاز بخش ساخت و ساز به آسانسور بیشتر شده و وزارت صنعت برای گسترش فعالیت در این حوزه، امکان صدور مجوز طراحی و مونتاژ آسانسور را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه فروش گروه بهمن بر روی لینک کلیک کنید.

صدور گواهی فعالیت بدون کارخانه

از جمله امکانات مهم بخش سرمایه گذاری، صدور مجوز فعالیت بدون کارخانه است. بنابراین افرادی که قصد دریافت این مجوز را دارند نیازی به مراجعات حضوری نخواهند داشت.

صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی

از جمله خدمات مهم ارائه شده در بخش سرمایه گذاری سایت بهین یاب، می توان به صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی اشاره کرد. در این بخش خدماتی همچون صدور جواز، تمدید، انتقال و… به صورت غیر حضوری به انجام می رسند.

برای اطلاع از خدمات سامانه حمایت معیشتی بر روی لینک کلیک کنید.

صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی

چنانچه قصد دریافت، تمدید، انتقال مالکیت، توسعه و تغییر نام پروانه و مجوز بهره برداری واحد تولیدی را دارید بهتر است بدون اتلاف وقت به سامانه بهین یاب وارد شده و درخواست خود را به ثبت برسانید.

چگونه می توان به سایت بهین یاب وارد شد؟

برای ورود به سامانه بهین یاب باید از نشانی اینترنتی www.behinyab.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای استفاده از خدمات سامانه بهین یاب باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

بله، دریافت خدمات بهین یاب مستلزم ارائه رمز عبور است، بنابراین باید در این سامانه ثبت نام کنید.

آیا امکان تمدید پروانه بهره برداری واحدای صنعتی در سامانه بهین یاب وجود دارد؟

بله، یکی از امکانات مهم سامانه بهین یاب تمدید مجوزهای بهره برداری است.

آیا امکان ورود به سامانه بهین یاب برای عموم مردم فراهم است؟

بله، ولی برای دریافت خدمات باید حساب کاربری ایجاد کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *