سامانه های اجتماعی

استعلام سابقه جبهه

در حال حاضر برای رزمندگان دوران دفاع مقدس امکان استعلام سابقه جبهه به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه های آنلاین یگان های اعزامی فراهم شده است. با توجه به اینکه در دوران جنگ تحمیلی افراد بسیار زیادی به عنوان نیروی داوطلب، وظیفه و همچنین پایور از جانب ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و بسیج به مناطق عملیاتی اعزام می شدند، اطلاعات آنان توسط ارگان های مربوطه ثبت شده و در حال حاضر امکان پیگیری و استفاده از مزایای در نظر گرفته شده، فراهم گشته است.

با توجه به اهمیت اطلاع از سوابق حضور در جبهه های جنگ برای بسیاری از افراد، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های مختلف استعلام سابقه حضور در جبهه بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

استعلام سابقه جبهه با کد ملی

استعلام سابقه جبهه با کد ملی

در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی چندین هزار نفر از هم وطنان ما برای دفاع از مرز و بوم کشورمان با عناوین مختلفی همچون نیروهای داوطلب، وظیفه و پایور در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

لازم به ذکر است منظور از نیروهای پایور افرادی هستند که به استخدام یگان هایی همچون ارتش و سپاه درآمده و به عنوان یک نیروی استخدام شده در مناطق عملیاتی حضور یافته اند.

برای ورود به سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به اینکه رزمندگان بخشی از روزهای زندگی، سلامت جسمی و روحی و حتی جان خود را صرف دفاع از کشور کرده اند، دولت برای رزمندگان و همچنین خانواده های آنان مزایا و خدمات مختلفی را در نظر گرفته است.

البته امکان استفاده از مزایا در صورتی فراهم خواهد شد که افراد نسبت به دریافت کارت ایثارگری و استعلام سابقه جبهه اقدام کرده تا از این طریق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، حضور افراد در مناطق عملیاتی به اثبات برسد.

برای اطلاع از خدمات سامانه فروش گروه بهمن بر روی لینک کلیک کنید.

در گذشته اطلاع و استعلام سابقه جبهه به صورت حضوری و از طریق مراجعه به ارگان ها و یگان های محل خدمت و اعزام رزمندگان امکان پذیر بود ولی در حال حاضر سامانه های مختلفی امکان استعلام را از طریق درج کد ملی و به صورت غیر حضوری فراهم کرده اند. بنابراین برای انجام استعلام و مشاهده سوابق حضور در جبهه باید به سامانه ارتش، سپاه و جهاد کشاورزی مراجعه نمایید.

استعلام سابقه حضور در جبهه ارتش

در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از نیروهای حاضر در مناطق عملیاتی جزء نیروهای وظیفه و پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند، از این رو ارتش امکانی را فراهم کرده تا رزمندگان چه پایور و چه وظیفه با ورود به سایت آجا نسبت به استعلام سابقه جبهه اقدام کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی بر روی لینک کلیک کنید.

البته بهتر است بدانیم استفاده از مزایای در نظر گرفته برای ایثارگران مستلزم برخورداری از حداقل مدت زمان حضور در مناطق عملیاتی و دریافت کارت ایثارگری می باشد.

به همین منظور چنانچه قصد استعلام سابقه حضور در جبهه به عنوان نیروی ارتش را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی aja.ir وارد صفحه اصلی سایت آجا شوید.

استعلام سابقه جبهه ارتش

سپس مطابق با تصویر زیر از کادر سمت راست صفحه بر روی گزینه “کد رهگیری ایثارگران” کلیک نمایید، حال یکی از گزینه های پایور و یا وظیفه را انتخاب کنید.

استعلام کدرهگیری ایثارگران ارتش

چنانچه در مرحله قبلی گزینه “کد رهگیری پایوران” را انتخاب کرده اید صفحه ای مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که باید یکی از مشخصات خواسته شده اعم از کد ملی، شماره کارگزینی و یا شماره کارت خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

استعلام سابقه جبهه پایوران ارتش

چنانچه به عنوان نیروی وظیفه قصد استعلام سابقه حضور در جبهه را دارید باید مطابق با تصویر زیر کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج و گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

استعلام سابقه جبهه نیروی وظیفه

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سپند خوراک دام بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام سابقه جبهه جهاد سازندگی

در دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از رزمندگانی که در جبهه های جنگ حضور یافته و به انجام وظایف مختلف می پرداختند از جانب جهاد سازندگی اعزام شده اند.

بنابراین چنین نیروهایی نیز جزء رزمندگان دفاع مقدس محسوب شده، کارت ایثار جهادگر دریافت خواهند کرد و می توانند از خدمات و مزایای در نظر گرفته شده برای ایثارگران استفاده کنند.

برای اطلاع از امکانات سایت سایپا یدک بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در سال 99 سامانه ای آنلاین به نشانی اینترنتی isarjahad.maj.ir را راه اندازی کرده است تا جهادگران حضور یافته در مناطق عملیاتی مدارک و مستندات خود را در سامانه بارگذاری کنند، سپس مسئولان استان ها به بررسی آن ها پرداخته و نتیجه نهایی را اعلام نمایند.

بهتر است بدانیم چنانچه مدارک بارگذاری شده در سامانه مذکور ناقص باشند پیامی در پنل کاربری افراد جهت اقدام به تکمیل مدارک قرار داده خواهد شد.

برای اطلاع از خدمات سایت ره نور بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام سابقه حضور در جبهه سپاه

همانطور که می دانیم رزمندگان سپاهی در کنار سایر رزمندگان در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و از مرزهای کشورمان دفاع کردند.

حال ایثارگران سپاهی می توانند با مراجعه به سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به استعلام سابقه جبهه خود و سپس استفاده از مزایای در نظر گرفته شده اقدام کنند.

برای اطلاع از امکانات سامانه مشاغل خانگی بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید نشانی اینترنتی isaar.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود.

استعلام سابقه جبهه سپاه

سپس مطابق با تصویر زیر از منو سمت چپ صفحه بر روی گزینه “خدمات پرکاربرد” کلیک نمایید.

نحوه استعلام سابقه جبهه

در مرحله جدید باید گزینه “استعلام ایثارگر یا وابسته” را انتخاب کنید.

استعلام ایثارگر سپاه

در نهایت از شما خواسته می شود در صفحه جدید کد ملی و عبارت امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “استعلام” کلیک نمایید.

مراحل استعلام سابقه جبهه

برای اطلاع از نحوه استعلام نمره منفی گواهینامه بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام سابقه جبهه نیروی انتظامی

بهتر است بدانیم علاوه بر ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی بخشی از نیروها و رزمندگان حضور یافته در مناطق عملیاتی مربوط به ژاندارمری کشور بوده اند.

بنابراین چنین افرادی می تواند برای بررسی سوابق و استعلام سابقه جبهه به یگان اعزامی و محل خدمت خود به صورت حضوری مراجعه کنند یا اینکه از طریق سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یا همان سامانه هاتف نسبت به انجام استعلام اقدام نمایند.

برای اطلاع از امکانات سامانه سدف بر روی لینک کلیک کنید.

در این مورد لازم به ذکر است که نتیجه استعلام انجام شده در صورتی که تایید کننده حضور فرد در مناطق عملیاتی باشد، حکم همان کارت ایثارگری را خواهد داشت.

چگونه می توان نسبت به استعلام سابقه جبهه به صورت غیر حضوری اقدام کرد؟

در حال حاضر روش های مختلفی برای استعلام سابقه حضور در جبهه برای نیروهای ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و… وجود دارد که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا جهادگران حضور یافته در جبهه به عنوان نیروی جهاد سازندگی نیز می توانند از مزایای در نظر گرفته شده برای ایثارگران استفاده کنند؟

بله، در صورتی که حضور آنان در مناطق عملیاتی به اثبات برسد.

آیا نیروهای وظیفه ارتش که در مناطق عملیاتی حضور یافته اند دارای سابقه جبهه هستند؟

بله، برای دریافت کد رهگیری ایثارگری باید به سایت آجا مراجعه کنید.

ایثارگران سپاه باید به چه سایتی برای استعلام سابقه حضور در جبه مراجعه کنند؟

این افراد باید به سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نمایند.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *