سامانه های اجتماعی

سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی

سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی با هدف ارائه خدمات آنلاین برای علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی ایجاد شده است. اگر به دنبال تهیه کتاب خاصی هستید می توانید با مراجعه به سایت مذکور از امکانات غیرحضوری آن استفاده کنید. با وجود آن که در کتابخانه های کشور، کتاب های زیادی وجود دارند اما برای جستجو کردن کتاب ها در سراسر کشور یک سامانه آنلاین نیز طراحی شده است.

در واقع سایت مذکور باعث شد تا اطلاعات مربوط به کتابخانه های کشور به صورت جامع و یکپارچه در آن قرار بگیرند و علاقه مندان به کتاب ها تنها با یک کلیک ساده بتوانند کتاب مد نظر خود را پیدا کنند. اگر شما جزء یکی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستید می توانید برای ورود و استفاده از امکانات سایت مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی مقاله زیر را دنبال کنید.

ورود به سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی samanpl.ir

همان گونه که بیان شد سایت مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی برای جستجو کردن راحت و آنلاین کتاب های مختلف در کتابخانه های سراسر کشور ایجاد شده است. لذا اگر به دنبال پیدا کردن کتاب خاصی در کتاب‌خانه ها هستید می توانید با ورود به این سامانه از اطلاعات موجود در مخزن کتابخانه ها مطلع شوید و در صورتی که کتاب مد نظر شما در کتابخانه وجود داشته باشد به صورت حضوری به کتابخانه جهت دریافت آن مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پیگیری مرسوله پستی کلیک کنید.

در حال حاضر سایت مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی به نشانی اینترنتی samanpl.ir در اختیار شما قرار دارد. برای ورود به سامانه مذکور می توانید طبق روش زیر اقدام کنید:

• در یکی از مرورگرهای خود آدرس اینترنتی samanpl.ir را جستجو کنید تا وارد صفحه اصلی سایت شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سکوی خدمات شهروندان کلیک کنید.

ورود به سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی

• روی اولین آیکون در بالا سمت چپ سایت کلیک کنند.

راهنمای ورود به سامانه samanpl.ir

• در پنجره باز شده نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید و روی گزینه «ورود» کلیک کنید. شما برای این که نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کنید باید در سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی ثبت نام کرده باشید. حال اگر تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده باشید می توانید جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

آموزش تصویری ورود به سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی

جهت ورود به صندوق بازنشستگی کشوری کلیک کنید.

امکانات سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی samanpl.ir

سایت نامبرده توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی اینترنتی samanpl.ir راه اندازی شده است. به طوری که در آن امکانات زیادی را برای علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه می دهند. حال در زیر به چند مورد از امکانات این سامانه اشاره می کنیم:

مشاهده اطلاعیه های مهم کتابخانه های سراسر کشور

اگر می خواهید اطلاعیه های مهم کتابخانه های سراسر کشور را مشاهده کنید می توانید با ورود به سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی آن را مشاهده کنید. این اطلاعیه ها را معمولا نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر می کنند.

برای اطلاع از سامانه صدور کارت بهداشت و نحوه دریافت کارت بهداشت کلیک کنید.

مشاهده کتاب های جدید موجود در کتابخانه ها

اگر به دنبال تهیه کتاب های جدید هستید در سایت مذکور اطلاعات لازم را در مورد جدیدترین کتاب های منتشر شده در کتابخانه ها را قرار می دهند. به طوری که شما در صورت نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید.

جستجو و مشاهده کتاب ها

امکانات سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی

یکی از مهم ترین امکانات این سایت، جستجو و مشاهده کتابخانه هایی است که در آن کتاب مدنظر شما وجود دارد. در واقع وقتی شما کتاب خاصی را در سامانه مذکور جستجو می کنید؛ لیست تمام کتابخانه هایی که این کتاب را در مخزنشان موجود دارند را برای شما نمایش می دهند؛ بنابراین قبل از این که به صورت حضوری به دنبال تهیه کتابی در کتابخانه ها باشید بهتر است آن را در سایت جستجو کنید و در صورتی که موجود باشد جهت تهیه آن به صورت حضوری مراجعه نمایید.

جهت اطلاع از سایت اداره پست و مزایای آن کلیک کنید.

ثبت نام در کتابخانه ها

اگر قصد ثبت نام در کتابخانه ها را دارید می توانید به سایت مدیریت کتابخانه های عمومی وارد شوید و در آن جا اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. سپس با در دست داشتن کارت ملی خود به کتابخانه مدنظرتان مراجعه کنید و در عضویت خود را قطعی کنید. به همین دلیل دیگر نیازی نیست برای تکمیل فرآیند ثبت نام در کتابخانه ها به صورت حضوری منتظر بمانید.

جهت اطلاع از سامانه ساجون کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله از سایت سامانه رسمی در مورد سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی به نشانی اینترنتی samanpl.ir صحبت کردیم. به طوری که یاد گرفتید برای جستجو کردن کتاب مد نظر خود در کتابخانه های موجود در سراسر کشور می توانید به این سامانه مراجعه کنید و در آن جا با درج نام کتاب، موجودی آن ها را در مخزن کتابخانه ها مشاهده کنید.

این سامانه امکانات زیادی را برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی ارائه می دهند که در بالا به چند مورد آن ها اشاره کردیم. حال اگر شما نیاز به توضیحات بیشتری در مورد امکانات سایت مدیریت کتابخانه های عمومی داشته باشید می توانید با مشاوران سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

هدف از راه اندازی سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی چیست؟

این سامانه با هدف جستجو کردن کتاب در کتابخانه های عمومی کشور ایجاد شده است لذا شما با مراجعه به آن می توانید به لیست تمامی کتاب های که در کتاب‌خانه های عمومی مختلف کشور قرار دارند دسترسی پیدا کنید. در واقع به کمک آن می توانید از مراجعات غیرحضوری به کتابخانه ها جهت پیدا کردن کتاب خاصی جلوگیری کنید.

چه افراد می تواند از سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی استفاده کنند؟

در حال حاضر کلیه افراد می توانند از سایت مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی به نشانی اینترنتی samanpl.ir استفاده کنند.

چگونه در سایت مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی کتابی را پیدا کنیم؟

شما برای این کار تنها کافی است وارد پنل کاربری خود در سایت مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی شوید و در آن جا با درج نام کتاب آن را در مخزن های کتاب‌خانه های عمومی سطح کشور جستجو کنید. به طوری که در آن لیست کتابخانه هایی که این کتاب را در مخزن خود دارند را برای شما نشان می دهد.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *