سامانه های اجتماعی

سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

یکی از سامانه های کاربردی در حوزه خدمات تجاری، سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند است. این سامانه به منظور ارائه خدمات به افراد حقیقی و حقوقی که کارت هوشمند بازرگانی دریافت کرده اند راه اندازی شده است. خدماتی که در سایت مذکور در اختیار دارندگان کارت های هوشمند بازرگانی قرار می گیرند حاصل همکاری سه نهاد مرتبط در کشور هستند. راه اندازی این سامانه سبب نظم بخشیدن به خدمات ارائه شده به دارندگان کارت های هوشمند بازرگانی شده است.

بنابراین هر فرد حقیقی یا حقوقی که دارای کارت مذکور است می تواند با مراجعه به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند از امکانات آن بدون محدودیت زمانی و مکانی استفاده کند. به همین علت روند انجام امورات مربوط به بازرگانان که در حوزه واردات و صادرات فعالیت می کنند، تسریع می یابد. باتوجه به اهمیت خدمات ارائه شده در سایت مذکور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

آشنایی با سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور بسیاری از سازمان ها و نهادها به جای صدور کارت های کاغذی جهت شناسایی اعضاء خود و ارائه خدمات به آنان، کارت های هوشمند را صادر می کنند. کارت های هوشمند دارای مزیت های بسیار زیادی هستند، برای مثال اطلاعات هویتی و مشخصات حوزه فعالیت افراد با ارائه کارت های هوشمند در کمترین زمان ممکن توسط مراجع مربوطه قابل دریافت و بررسی می باشند.

در همین راستا کارت های بازرگانی هوشمند نیز به منظور یکپارچه سازی اطلاعات و خدمت رسانی به افراد حقیقی و حقوقی دارنده این کارت ها طراحی و صادر شده اند. همچنین به منظور ارائه خدمات به دارندگان این کارت ها، سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند راه اندازی شده تا افراد بدون محدودیت زمانی و مکانی قادر به انجام امورات مورد نظر خود باشند.

برای اطلاع از نحوه جستجو در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

راه اندازی سامانه مذکور حاصل همکاری سه مرجع اتاق تعاون ایران، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی، سازمان توسعه تجارت ایران است. بنابراین واجدین شرایط چه افراد حقیقی و چه افراد حقوقی که در حوزه صادرات، واردات و به طور کلی بازرگانی و تجاری فعالیت دارند می توانند نسبت به ثبت نام، دریافت کارت بازرگانی هوشمند و سپس استفاده از خدمات ارائه شده به دارندگان این کارت ها اقدام کنند.

نحوه ورود به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند cscs.chambertrust.ir

همانطور که از نام این سامانه مشخص است، هدف از راه اندازی آن یکپارچه سازی خدمت رسانی به دارندگان کارت های بازرگانی هوشمند است. بدون شک آغاز به کار سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند سبب تسریع روند انجام امورات مربوط به دارندگان این کارت ها شده است. با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه کارت بازرگانی هوشمند را دریافت کرده و قبلا در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند مراحل عضویت را طی کرده اید، حال برای ورود به پنل کاربری خود باید از طریق نشانی اینترنتی cscs.chambertrust.ir وارد صفحه اصلی سایت شوید.

برای اطلاع از خدمات سامانه مهندسی مشاغل بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله نحوه ورود کاربران حقیقی و حقوقی متفاوت است، چنانچه به عنوان افراد حقیقی قصد ورود به پنل کاربری خود را دارید ابتدا باید بر روی گزینه “کاربر حقیقی” کلیک کرده، سپس شماره ملی و کلمه عبور را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود اشخاص حقیقی به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

چنانچه به عنوان کاربر حقوقی قصد ورود به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند را دارید باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “کاربر حقوقی” کلیک کرده، سپس شناسه ملی و کلمه عبور را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود اشخاص حقوقی به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

برای اطلاع از نحوه عضوت در سامانه قرنطینه دامپزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام و درخواست صدور کارت بازرگانی هوشمند

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی و نحوه ورود به آن را برای کاربران حقیقی و حقوقی توضیح دادیم. حال بهتر است بدانیم کارت های هوشمند بازرگانی دارای انواع مختلفی هستند که باتوجه به موضوع و حوزه فعالیت افراد صادر می شوند. انواع این کارت ها شامل موارد زیر هستند:

کارت بازرگانی تجاری

این نوع از کارت به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط تعلق می گیرد. دارندگان کارت بازرگانی تجاری می توانند در حوزه واردات و صادرات فعالیت کنند و مواردی همچون ترخیص کالا، واردات منطقه آزاد، ثبت سفارش و… را انجام دهند.

کارت بازرگانی خدماتی

افراد حقوقی که سابقه فعالیت خدماتی داشته و همچنین مجوز سرمایه گذاری دارند می توانند نسبت به ثبت درخواست دریافت کارت بازرگانی خدماتی اقدام کنند.

برای اطلاع از امکانات سامانه کارمند ایران بر روی لینک کلیک کنید.

کارت بازرگانی موردی

این نوع از کارت به افراد حقیقی و حقوقی که قصد دارند فقط یکبار کالاهای خود را ترخیص کنند تعلق می گیرد.

کارت بازرگانی تولیدی، صنعتی

افراد حقوقی که سابقه فعالیت در حوزه تولیدی داشته و مجوز سرمایه گذاری دارند مشمول دریافت این نوع از کارت بازرگانی هستند. دارندگان این کارت در رابطه با تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز حوزه فعالیت خود امکان تولید و صادرات دارند.

لازم به ذکر است دریافت انواع کارت های هوشمند بازرگانی دارای مزیت های متعددی هستند که در ادامه مطلب به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

  • صدور ویزای تجاری و گواهی مبدا
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • صادرات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست سازنده در سامانه سازندگان بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ثبت درخواست صدور کارت بازرگانی هوشمند دارید باید مراحل ثبت نام را در “سامانه جامع تجارت” که متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت است آغاز کنید. به همین منظور بعد از ثبت نام در سامانه جامع تجارت، از طریق نشانی اینترنتی ntsm.ir وارد پنل کاربری خود در این سامانه شده و مطابق با تصویر زیر مراحل ثبت درخواست را به انجام برسانید. برای این کار ابتدا نقش خود را از سمت چپ صفحه انتخاب کرده، سپس به ترتیب گزینه های: عملیات پایه، بارگذاری صلاحیت ها، کارت بازرگانی و درخواست صدور را انتخاب کنید.

ثبت درخواست صدور کارت بازرگانی هوشمند

در مرحله جدید بعد از مطالعه شرایط و قوانین ثبت درخواست صدور کارت بازرگانی هوشمند، تیک مربوط به پذیرش و موافقت با آن ها را به تایید رسانده و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

شرایط دریافت کارت بازرگانی هوشمند

سپس فرم ثبت درخواست صدور کارت برای شما نمایش داده خواهد شد، حال تمامی موارد خواسته شده را به همراه مدارک الزامی در سامانه بارگذاری کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رفاه ایرانیان بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت درخواست صدور کارت بازرگانی هوشمند موضوعی مجزا از ثبت درخواست عضویت در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند است. به همین منظور چنانچه قصد عضویت در این سامانه را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی cscs.chambertrust.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و بر روی گزینه “ثبت درخواست صدور کارت عضویت” کلیک نمایید.

عضویت در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

در مرحله جدید مراحل عضویت افراد حقیقی و حقوقی از یکدیگر مجزا می شوند. چنانچه به عنوان فرد حقیقی قصد عضویت در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند را دارید ابتدا بر روی گزینه “کاربر حقیقی” کلیک کرده و سپس کد ملی، شماره موبایل، کدپستی و نام شعبه را در قسمت های مربوطه درج کرده و بعد از تایید تیک پذیرش قوانین سامانه، گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

عضویت اشخاص حقیقی در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

چنانچه به عنوان فرد حقوقی قصد عضویت در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند را دارید باید مطابق با تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه “کاربر حقوقی” کلیک کرده، سپس شناسه ملی، شماره موبایل، کدپستی و نام شعبه را در قسمت های مربوطه درج کرده و بعد از تایید تیک پذیرش قوانین، گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

عضویت اشخاص حقوقی در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه چهره صدا و سیما بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط دریافت کارت بازرگانی cscs.chambertrust.ir

بدون شک کارت هوشمند بازرگانی برای تمامی افراد متقاضی صادر نمی شود زیرا برای صدور این کارت شرایط خاصی تعیین شده اند. بنابراین اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی دریافت کارت بازرگانی هوشمند ابتدا باید از شرایط صدور کارت مطلع شده و سپس نسبت به ثبت درخواست دریافت کارت از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اقدام کنند. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم داشتن محکومیت کیفری
  • ارائه اظهارنامه ثبتی
  • داشتن محل کار قانونی و متناسب با فعالیت
  • مدرک پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه
  • حداقل 21 سال سن
  • عدم سوء سابقه ورشکستگی
  • داشتن حساب جاری معتبر در یکی از بانک های کشور

توجه داشته باشید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده انواع کارت های بازرگانی هوشمند می توانند از خدمات ارائه شده در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند استفاده کنند. تنها تفاوت شرایط و خدمات کارت های بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به نرخ مالیات است. افراد حقیقی بین 15 تا 35 درصد و اشخاص حقوقی 25 درصد مشمول پرداخت مالیات هستند.

برای اطلاع از امکانات سامانه جانا بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی cscs.chambertrust.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان صدور کارت بازرگانی هوشمند برای اشخاص حقیقی نیز وجود دارد؟

بله، تفاوتی میان اشخاص حقیقی و حقوقی برای صدور کارت بازرگانی هوشمند وجود ندارد.

آیا ثبت درخواست صدور کارت بازرگانی هوشمند به صورت حضوری انجام می شود؟

خیر، برای ثبت درخواست صدور این کارت باید به سامانه جامع تجارت مراجعه کنید.

آیا می توانیم در سامانه کارت بازرگانی هوشمند عضو شویم؟

بله، نحوه عضویت در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند در همین مقاله توضیح داده شده است.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *