سامانه های اجتماعی

سامانه مخابرات من tci.ir

در دنیای امروز برای انجام اکثر امورات با موضوعات مختلف سامانه های آنلاین راه اندازی شده اند تا علاوه بر کاهش مراجعات حضوری و اتلاف وقت، روند انجام امورات تسریع یابند. سامانه مخابرات من توسط شرکت مخابرات کشور فعال شده و دسترسی به آن برای عموم مردم فراهم می باشد. در حال حاضر شرکت مخابرات دو خدمت مهم یعنی شماره خطوط تلفن های ثابت و اشتراک و بسته های اینترنت را در اختیار عموم مردم قرار می دهد، همچنین برای دسترسی آسان به خدمات ارائه شده سایت مخابرات من را فعال و خدمات و امکانات گسترده ای را از طریق سامانه خود در اختیار مردم قرار گرفته است.

با توجه به نقش مهمی که خدمات شرکت مخابرات در زندگی های امروزی دارند، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه مخابرات من بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نحوه ورود به سامانه مخابرات من

معرفی سامانه مخابرات من

در حال حاضر هیچ سازمان، ارگان، اداره، وزارتخانه و به طور کلی هیچ مرکز دولتی در کشور وجود ندارد که حداقل یک سامانه آنلاین را برای ارائه بخشی از خدمات خود به صورت غیر حضوری فعال نکرده باشد.

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تعداد سامانه های اینترنتی راه اندازی شده توسط مراکز دولتی و خصوصی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

برای اطلاع از خدمات سامانه بازرگام بر روی لینک کلیک کنید.

از طریق آغاز به کار سامانه های آنلاین علاوه بر اینکه از میزان مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه کاسته می شود بلکه از اتلاف وقت، انرژی و هزینه های اضافی نیز جلوگیری به عمل آمده و روند انجام امورات مربوطه نیز تسریع می یابند.

شرکت مخابرات نیز از این مورد مستثنی نشده و در کنار تمامی سازمان ها، شرکت ها و ادارات کشور سامانه ای آنلاین به نام سامانه مخابرات من را راه اندازی کرده است. لازم به ذکر است شرکت مخابرات علاوه بر ارائه شماره تلفن های ثابت و گسترش این شبکه ارتباطی، اشتراک و بسته های اینترنت را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا سامانه مخابرات من به منظور ایجاد پنل کاربری، اطلاع از قبوض پرداختی، امکان پرداخت قبوض، اطلاع از جزئیات بسته های اینترنت و چندین خدمت دیگر طراحی، فعال و در اختیار مشترکان شرکت مخابرات قرار گرفته است.

ذکر این نکته ضروری می باشد که دسترسی به برخی از امکانات نیازی به ثبت نام و ایجاد پنل کاربری در سایت مخابرات ندارند ولی دسترسی به اکثر امکانات سامانه مذکور نیازمند ثبت نام هستند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه صدور کارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قبلا در سایت مخابرات من ثبت نام کرده اید حال می توانید از طریق درج و جستجو نشانی اینترنتی tci.ir وارد صفحه اصلی سایت شرکت مخابرات شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مخابرات من” در کادر بالایی صفحه کلیک نمایید.

ورود به سامانه مخابرات من

راهنمای کار با سامانه مخابرات من tci.ir

شرکت مخابرات ایران در راستای ارائه بخشی از خدمات خود به صورت غیر حضوری و افزایش رفاه مشترکان خود اقدام به راه اندازی سامانه مخابرات من کرده است.

شرکت مخابرات کشور در حال حاضر دو خدمت مهم اعم از شماره خطوط تلفن ثابت و همچنین اشتراک و بسته های اینترنت را در اختیار عموم مردم قرار می دهد، حال دیگر امکانات سامانه شرکت مخابرات در راستای همین دو خدمت ارائه می شوند.

برای مثال می توانید از طریق ثبت نام در سایت مخابرات من و ایجاد پنل کاربری نسبت به دریافت ریز مکالمات، تاریخچه پرداخت قبوض، اطلاع از جزئیات بسته های اینترنت، ارزش افزوده، سرویس های ویژه و… اقدام کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه ثبت من بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده خدمات و امکانات سایت مخابرات من بسیار گسترده می باشند بنابراین بهتر است به صورت مجزا نحوه ایجاد پنل کاربری و همچنین جزئیات امکانات ارائه شده در سامانه مخابرات را توضیح دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

پنل کاربری مخابرات من

بهتر است بدانیم در حال حاضر خدمات ارائه شده در سامانه های آنلاین کشور به دو دسته تقسیم می شوند، بخش هایی که دسترسی به آن ها نیازمند ثبت نام در سایت و ایجاد پنل کاربری هستند و بخش ها و امکاناتی که بدون نیاز به ثبت نام در دسترس عموم مردم قرار می گیرند.

سامانه مخابرات من نیز از این مورد مستثنی نبوده و به جز دو خدمت خرید شماره تلفن جدید و پرداخت قبض، سایر خدمات و امکانات سامانه تنها با ایجاد پنل کاربری در دسترس خواهند بود.

برای اطلاع از امکانات سامانه صدور کارت سوخت المثنی بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات و خدمات ارائه شده در پنل کاربری سامانه شرکت مخابرات به حدی گسترده و کارآمد هستند که غیر حضوری شدن انجام آن ها اقدام بزرگی در راستای افزایش رفاه مشترکان این شرکت می باشد، بنابراین توصیه می کنیم در سامانه مخابرات من یک پنل کاربری برای خود ایجاد کنید.

به همین منظور چنانچه قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید حال برای استفاده از امکانات گسترده سایت مخابرات من باید از طریق نشانی اینترنتی tci.ir وارد صفحه اصلی وب سایت شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مخابرات من” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه tci.ir

با نمایش صفحه جدید باید بعد از مطالعه متن ارائه شده، گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

نحوه ورود به سامانه مخابرات من

در مرحله جدید باید شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

درج شماره موبایل در سامانه مخابرات من

با درج شماره موبایل در قسمت قبلی کد تاییدی برای شما ارسال خواهد شد که به محض دریافت باید آن را در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر وارد کرده و گزینه “تایید کد” را انتخاب کنید.

کد تایید سامانه tci.ir

با انجام مراحل قبلی در نهایت وارد صفحه اصلی پنل کاربری خود مطابق با تصویر زیر خواهید شد.

پنل کاربری سامانه مخابرات من

برای اطلاع از بخش های سامانه ارزش افزوده بر روی لینک کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در بخش مخابرات من tci.ir

سامانه شرکت مخابرات ایران در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به عموم مردم راه اندازی شده است، برخی از امکانات سامانه مذکور مانند خرید شماره جدید و همچنین پرداخت آنلاین قبوض بدون نیاز به ایجاد پنل کاربری در دسترس عموم مردم قرار گرفته اند ولی دسترسی به سایر امکانات سامانه از طریق ایجاد حساب یا همان پنل کاربری فراهم می باشد.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در سامانه مخابرات من را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی tci.ir وارد صفحه اصلی وب سایت شرکت مخابرات شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مخابرات من” کلیک نمایید.

ایجاد پنل کاربری در سامانه مخابرات من

سپس بعد از مطالعه مواردی که در صفحه جدید نمایش داده خواهند شد، گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه مخابرات من

در مرحله جدید از شما خواسته می شود شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام

سپس کد تایید دریافتی از طریق شماره موبایل خود را در صفحه جدید وارد کرده و گزینه “تایید کد” را انتخاب کنید.

دریافت کد تایید

با انجام مراحل قبلی پیامی مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که جهت انجام ادامه مراحل باید بر روی گزینه “تکمیل مشخصات” کلیک نمایید.

تکمیل مشخصات در سامانه مخابرات من

در مرحله جدید باید تمامی مشخصات هویتی خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

درج اطلاعات هویتی در سامانه مخابرات من

بهتر است بدانیم برای دسترسی به برخی از خدمات مانند دریافت ریز مکالمات و خرید بسته پر سرعت پس پرداخت باید پنل کاربری و ثبت نام خود را ارتقاء دهید، به همین منظور بعد از ورود به پنل کاربری مطابق با تصویر زیر تصویر کارت ملی و شناسنامه خود را بارگذاری کرده و بر روی گزینه “ارسال مدارک” کلیک نمایید.

ارتقاء پنل کاربری

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ایرانیان اصناف بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن مخابرات من

طی چند سال اخیر با گسترش استفاده از وسایل الکترونیکی مانند گوشی های تلفن همراه هوشمند، اکثر مردم تمایل دارند برخلاف گذشته به جای استفاده از نسخه تحت وب سامانه های مورد نیاز خود، اپلیکیشن آن را نصب کنند.

اکثر مردم معتقدند کار کردن با برنامه های نصب شده از نسخه تحت وب راحت تر است به همین علت تا حد امکان برنامه سامانه های مختلفی که به آن ها نیاز دارند را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب می کنند.

بهتر است بدانیم نحوه کار کردن، بارگذاری مدارک، ثبت نام و استفاده از خدمات نسخه تحت وب سامانه ها تفاوتی با نسخه سیستم عامل و قابل نصب ندارند ولی با این حال اکثر سامانه های راه اندازی شده در کشور برنامه قابل نصب نیز دارند.

برای اطلاع از خدمات سامانه جامع رسانه بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه مخابرات من نیز از این مورد مستثنی نشده و در حال حاضر امکان نصب اپلیکیشن آن فراهم می باشد. به همین منظور می توانید از طریق مراجعه به صفحه اصلی وب سایت شرکت مخابرات ایران مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مخابرات من” کلیک نمایید.

اپلیکیشن مخابرات من

سپس با وارد شدن به مرحله جدید به انتهای صفحه مراجعه کرده و یکی از روش های دانلود فایل برنامه مخابرات من را دریافت کنید.

نصب برنامه مخابرات من

برای دریافت فایل برنامه مخابرات من بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات سامانه مخابرات من tci.ir

امکانات سامانه مخابرات من

همانطور که گفتیم دو خدمت اصلی که شرکت مخابرات ایران در اختیار عموم مردم قرار می دهد خرید شماره خطوط تلفن ثابت، اشتراک و بسته های اینترنت می باشد، حال سایر امکانات و خدمات این شرکت در رابطه با همین دو مورد می باشند.

خدمات ارائه شده توسط شرکت مخابرات ایران با راه اندازی سامانه مخابرات من گسترش یافته و تقریبا تمامی مواردی که مشترکان خطوط تلفن ثابت و اشتراک اینترنت به آن نیاز دارند از طریق مراجعه به سامانه مذکور و به صورت غیر حضوری در دسترس خواهند بود. به منظور آشنایی بیشتر در ادامه مطلب به امکانات سایت مخابرات من اشاره می کنیم:

پرداخت قبوض

یکی از خدماتی که در سایت شرکت مخابرات در اختیار عموم مردم قرار گرفته و در عین حال نیازی به ایجاد پنل کاربری ندارد، پرداخت آنلاین قبوض تلفن ثابت می باشد. به همین منظور شما می توانید بدون هیچ محدودیتی در هر ساعت از شبانه روز نسبت به پرداخت قبوض تلفن ثابت خود اقدام نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه تخصیص تایر بر روی لینک کلیک کنید.

دریافت ریز مکالمات

گاهی اوقات بنا به دلایل گوناگون برای بررسی جزئیات بیشتر به دریافت ریز مکالمات تلفن ثابت خود نیاز خواهید داشت. چنانچه قصد دریافت ریز مکالمات به صورت غیر حضوری دارید باید پنل کاربری را ارتقاء داده و تصویر کارت ملی و شناسنامه خود را در سامانه بارگذاری کنید. توجه داشته باشید این خدمت در گذشته به صورت حضوری قابل دریافت بود.

مشاهده میزان مصرف بسته اینترنت

چنانچه از شرکت مخابرات ایران اشتراک و بسته اینترنت خریداری کرده اید این امکان برای شما فراهم می باشد تا بدون نیاز به تماس تلفنی و اتلاف وقت به سامانه مخابرات من مراجعه کرده و از جزئیات بسته اینترنت مانند میزان حجم مصرف شده اطلاع پیدا کنید.

کشف مزاحم تلفنی

چنانچه در حال حاضر برای تلفن ثابت خود مزاحم تلفنی دارید این امکان برای مشترکان شرکت مخابرات کشور فراهم شده تا بدون نیاز به مراجعات حضوری و فقط از طریق ورود به پنل کاربری خود نسبت به شناسایی مزاحم تلفنی اقدام نمایند.

برای اطلاع از بخش های سامانه بیمه بیکاری بر روی لینک کلیک کنید.

تاریخچه پرداخت قبوض

چنانچه برای بررسی موضوعی نیاز به اطلاع از تاریخچه پرداخت قبوض تلفن ثابت خود دارید این امکان برای شما فراهم شده تا از طریق سایت مخابرات من از تاریخچه پرداخت قبوض تلفن ثابت خود مطلع شوید.

خرید شماره تلفن

خریداری کردن شماره تلفن جدید نیز یکی از امکانات سایت شرکت مخابرات می باشد که نیازی به ایجاد پنل کاربری ندارد، بنابراین می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت مخابرات ایران نسبت به خرید شماره تلفن ثابت جدید اقدام کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سمیع بر روی لینک کلیک کنید.

خرید بسته پر سرعت پس پرداخت

از دیگر امکانات جدید و جالب سایت مخابرات من خریداری بسته های اینترنت پس پرداخت می باشد، البته برای فعال سازی این بسته باید پنل کاربری را ارتقاء داده و تصویر کارت ملی و شناسنامه خود را در سامانه بارگذاری نمایید.

سرویس های ویژه

از طریق پنل کاربری مخابرات من یکسری خدمات به عنوان خدمات ویژه در اختیار مشترکان خطوط تلفن ثابت قرار می گیرند که برای اطلاع از جزئیات آن ها باید در سایت مخابرات من ثبت نام کرده و پنل کاربری ایجاد کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه امتا بر روی لینک کلیک کنید.

ارزش افزوده

در سامانه مخابرات من بخشی به نام ارزش افزوده وجود دارد که امکانات مختلفی را در اختیار مشترکان قرار می دهد، از جمله این امکانات می توان به برقراری منشی تلفنی، آوای انتظار تلفن ثابت، دسترسی به محتوی آموزشی، پخش پیام صوتی و فکس اینترنتی اشاره کرد.

چگونه می توان به سامانه مخابرات من وارد شد؟

برای ورود به سایت مخابرات من باید از نشانی اینترنتی tci.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق سایت شرکت مخابرات باید پنل کاربری ایجاد کنیم؟

خیر، پرداخت قبوض از طریق سامانه شرکت مخابرات نیازی به ایجاد پنل کاربری ندارد.

آیا از طریق ورود به سامانه مخابرات من می توان ریز مکالمات خطوط تلفن ثابت را دریافت کرد؟

بله، بعد از ثبت نام در سامانه و ایجاد پنل کاربری این امکان برای مشترکان شرکت مخابرات ایران فراهم می باشد.

آیا می توان به صورت غیر حضوری شماره تلفن ثابت خریداری کرد؟

بله، برای خرید شماره تلفن ثبات باید به وب سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *