سامانه های اجتماعی

سامانه صدور کارت بهداشت behdashtkart.ir

سامانه صدور کارت بهداشت با هدف ارائه کارت بهداشت به کارکنان و متصدیان مشغول به کار در مراکز عمومی مانند رستوران ها، بیمارستان ها و غیره ایجاد شده است. این مراکز برای این که بتوانند به کار خود ادامه دهند باید به سامانه مذکور مراجعه کرده و در آن جا کارت خود را دریافت کنند.همان گونه که می دانید حفظ سلامتی و بهداشت در مراکز عمومی بسیار پر اهمیت است و افرادی که در این اماکن کار می کنند باید طبق قوانین، کارت بهداشت سلامت داشته باشند.

این قانون در شرایط کنونی کرونا با حساسیت بالایی اجرا می شود. لذا کلیه افراد مشغول به کار در این مراکز عمومی ملزم هستند کارت بهداشت خود را با کمک سامانه صدور کارت بهداشت دریافت کنند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

حال در ادامه در مورد سامانه صدور کارت بهداشت به نشانی اینترنتی behdashtkart.ir صحبت خواهیم کرد که شما می توانید با مطالعه این مقاله در نهایت به راحتی کارت بهداشت خود را دریافت کنید.

معرفی سامانه صدور کارت بهداشت

معرفی سامانه صدور کارت بهداشت

طبق قانون، تمامی افراد مشغول به کار در مراکز عمومی باید کارت بهداشت دریافت کنند تا از سلامت و مبتلا نبودن به بیماری های انگلی و واگیردار مطمئن شوند؛ زیرا بهداشت محیط کار و سلامت سایر کارکنان در این مراکز عمومی بسیار اهمیت دارد. در برخی از این مراکز افراد زیادی فعالیت دارند و مشتریان زیادی به آن ها مراجعه می کنند لذا حفظ سلامتی آن ها از جمله معیارهایی است که در حال حاضر سازمان بهداشت و درمان به آن ها اهمیت می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سامح وزارت بهداشت کلیک کنید.

در میان مراکز عمومی مختلف، داشتن کارت بهداشت برای کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اهمیت بیشتری دارد و این افراد باید در دوره های کوتاه مدت کارت خود را دریافت و آن را به موقع تمدید کنند. این کارمندان باید به یاد داشته باشند که داشتن کارت بهداشت الزامی است و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با آن ها برخورد خواهد شد.

خوشبختانه در حال حاضر با راه اندازی سامانه صدور کارت بهداشت امکان دریافت اطلاعات به صورت آنلاین و غیر حضوری برای کاربران مختلف فراهم شده است. لذا افرادی که قصد دریافت این کارت را دارند می توانند با مراجعه به سامانه behdashtkart.ir اطلاعات لازم را در مورد آن به صورت آنلاین دریافت کنند. سپس می به صورت حضوری جهت دریافت کارت اقدام کنند.

جهت آشنایی با سامانه سکوی خدمات شهروندان، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

با مراجعه به سامانه صدور کارت بهداشت می توانید علاوه بر راهنمایی های لازم جهت دریافت کارت بهداشت در مورد نکات مهم، آزمایش های لازم و لیست مراکز بهداشت و درمانی موجود در استان تهران اطلاعاتی را مشاهده کنید.

راهنمای دریافت کارت بهداشت behdashtkart.ir

راهنمای دریافت کارت بهداشت

همان گونه که بیان شد کارکنان تمام مراکز عمومی باید کارت بهداشت داشته باشند. این مراکز عمومی شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشگاه ها، حمام های عمومی و موارد دیگر هستند که کارکنان آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با اشیا و مواد غذایی در تماس می باشند. حال در ادامه راهنمای دریافت کارت را از سامانه صدور کارت بهداشت برای این دسته از افراد بیان می کنیم:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه کارمند وزارت بهداشت کلیک کنید.

به همراه کارت ملی و یک قطعه عکس 3 در 4 به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید تا درخواست شما را ثبت کرده و برای ارجاع به پزشک معرفی کنند.

حالا به پزشک مورد نظر خود رجوع کنید تا شما را معاینه کند و در آن جا آزمایش های لازم را جهت دریافت کارت بهداشت بنویسد. برای انجام این آزمایش ها باید به مراکز آزمایشگاهی معرفی شده مراجعه کنید و در آن جا کارهای خواسته شده را انجام دهید. در این مرحله بهتر است به پزشک خود بگویید که آزمایش های خود را برای دریافت کارت بهداشت می خواهید و در آن جا نوع فعالیت خود را در مراکز عمومی عنوان کنید؛ زیرا برای هر کدام از مشاغل شغلی مختلف، آزمایش های متفاوتی را انجام می دهند.

برای کسب اطلاعاتی در مورد سامانه ترخیص کالا، بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله از سامانه صدور کارت بهداشت، باید جواب آزمایش را دریافت کرده و آن را به یکی از مراکز بهداشت و درمان منطقه خود ارجاع دهید. سپس منتظر تایید سلامت خود توسط این مراکز درمانی باشید. معمولا مراکز مربوطه، تاییدیه شما را به صورت آنلاین صادر خواهند کرد.
حالا به همان دفتر پیشخوان خود مراجعه کنید و در آن جا کارت بهداشت خود را چاپ کرده و دریافت کنید. معمولا انجام کلیه مراحل بالا یک هفته زمان می برد.

جهت آشنایی با نحوه ورود و ثبت نام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

با انجام مراحل بالا شما به راحتی می توانید کارت بهداشت خود را دریافت کنید. حال اگر در هر کدام از آن ها به مشکل برخورد کردید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی در مورد سامانه صدور کارت بهداشت صحبت کنید.

نکات دریافت کارت بهداشت

نکات دریافت کارت بهداشت از سامانه behdashtkart.ir

افرادی که در مراکز عمومی فعالیت می کنند به دو دسته تقسیم می شوند؛ افرادی که برای اولین بار می خواهند در این مراکز کار کنند و افرادی که قبلا در این مراکز کار می کردند. دسته اول باید کارت بهداشت خود را دریافت کنند و دسته دوم نیز باید قبل از اتمام اعتبار آن کارت خود را تمدید کنند. در واقع کارت های بهداشت برای خود مدت زمان اعتبار 6 ماه تا یک سال دارند که توضیحات بیشتر در مورد آن در سامانه صدور کارت بهداشت ارائه شده است.

جهت اطلاع از سامانه رشد و کار با آن کلیک کنید.

اعتبار کارت های بهداشت رابطه مستقیمی با نوع فعالیت افراد در مراکز عمومی دارند. به عنوان مثال افرادی که در مراکز تهیه، فرآوری، آماده سازی، پخت و سرو مواد غذایی و نوشیدنی سنتی و صنفی یا مراکز تهیه و توزیع محصولات غذایی و آشامیدنی صنعتی کار می کنند به صورت مستقیم با مواد غذایی در تماس هستند.

این افراد باید کارت بهداشت 6 ماه دریافت کنند و قبل از اتمام اعتبار آن نیز باید کارت خود را تمدید کنند؛ اما اگر مانند رانندگان بخش حمل و نقل مواد غذایی در تماس مستقیم با مواد غذایی نباشند، مدت زمان اعتبار کارت آن ها یک ساله خواهد بود.

جهت کسب اطلاعاتی در مورد رهگیری مرسولات از سامانه پیگیری مرسوله پستی، بر روی لینک کلیک کنید.

کارکنان بخش رختشویی بیمارستان ها و مراکز درمانی، مهد کودک ها، شیر خوارگاه ها، پرورشگاه ها، آرایشگاه ها، کلینیک های زیبایی، کارکنان بخش خدمت و رختشویی مراکز اقامتی، دلاک حمام های عمومی، کارکنان ماساژ دهنده، کارکنان کرایه ظروف و وسایل پذیرایی که به صورت مستقیم با ظروف و مواد غذایی در ارتباط هستند باید کارت بهداشت با اعتبار یک ساله از سامانه صدور کارت بهداشت دریافت کنند.

یکی از نکات دریافت کارت بهداشت این است که تمامی افرادی که این کارت را دریافت کردند باید قبل از اتمام مدت اعتبار آن برای تمدید کارت بهداشت اقدام کنند؛ در غیر صورت جریمه خواهند شد. همچنین در صورتی که فردی در طول مدت اعتبار کارت بهداشت خود دچار علائم بیماری شود و توسط بازرس بهداشت یا پزشک تخصیص داده شود باید دوباره کارت بهداشت خود را تمدید کند. حال در صورتی که بیماری او واگیردار باشد باید فعالیت او متوقف شود و به مرکز بهداشتی و درمانی معرفی شود.

برای ورود به سامانه صدور پروانه ها کلیک کنید.

همچنین همه متصدیان و مدیران مراکز عمومی باید در محل کار خود کارت بهداشت را داشته باشند تا در زمانی که بازرسان بهداشت به آن جا مراجعه کردند باید آن را ارائه دهند. در غیر این صورت به معنای نداشتن کارت بهداشت تلقی خواهند شد و جریمه می شوند.

امکانات سامانه صدور کارت بهداشت behdashtkart.ir

امکانات سامانه صدور کارت بهداشت

همان گونه که بیان شد کلیه افرادی که قصد دریافت کارت بهداشت را دارند باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و در آن جا درخواست خود را ثبت کنند. لذا سامانه صدور کارت بهداشت تنها در راستای ارائه نکات مهم دریافت کارت بهداشت، آزمایش های مورد نیاز و فهرست مراکز بهداشتی مجاز ایجاد شده است.

جهت اطلاع از سامانه ثبت نام واکسن کرونا کلیک کنید.

بنابراین در صورتی که قصد دریافت آدرس مراکز بهداشت و درمان مجاز را دارید، باید روی گزینه قرمز رنگ آدرس مراکز استان تهران کلیک کنید و نام شهر خود را در صفحه باز شده انتخاب کنید. حالا بر اساس لیست های ارائه شده نام و آدرس مرکز بهداشتی که به محل کار یا سکونت شما نزدیک‌تر هستند را دریافت کنید. برای مشاهده آزمایشات لازم هم روی گزینه قرمز رنگ راهنمای انجام آزمایش ها کلیک کنید و در صفحه باز شده لیست آن ها را مشاهده کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله از سایت سامانه رسمی در مورد سامانه صدور کارت بهداشت به نشانی اینترنتی behdashtkart.ir صحبت کردیم. این سامانه در راستای اطلاع رسانی های لازم در مورد دریافت کارت بهداشت، آزمایش های لازم و مراکز بهداشت و درمان مجاز ایجاد شده است.

به طوری که شما برای ثبت نام در سامانه behdashtkart.ir و دریافت کارت بهداشت خود باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و در آن جا مراحل گفته شده در بالا انجام دهید. بعد از دریافت کارت بهداشت خود باید دقت کنید که آن را قبل از اتمام مهلت اعتبار تمدید کنید و اقدامات لازم را در این مورد انجام دهید.

حال شما با مطالعه این مقاله باید به راحتی کارت بهداشت خود را در سامانه behdashtkart.ir دریافت کرده باشید؛ اما اگر احساس می کنید که به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید می توانید با مشاوران سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

هدف از راه اندازی سامانه صدور کارت بهداشت چیست؟

سامانه صدور کارت بهداشت با هدف ارائه نکات مهم در مورد دریافت کارت بهداشت، آزمایش های لازم، مراکز بهداشتی مجاز و غیره راه اندازی شده است. لذا برای متقاضیان دریافت کارت بهداشت یک راهنمای کامل می باشد.

چگونه در سامانه صدور کارت بهداشت ثبت نام کنیم؟

شما برای ثبت درخواست خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و در آن جا مراحل مربوط به دریافت کارت بهداشت خود را انجام دهید که در بالا به آن ها اشاره کردیم. در واقع امکان ثبت نام در سامانه صدور کارت بهداشت برای دریافت کارت بهداشت وجود ندارد.

مدت زمان اعتبار کارت های بهداشت بر چه اساسی تعیین می شود؟

مدت زمان اعتبار کارت بهداشت رابطه مستقیمی با نوع فعالیت متقاضیان در مرکز عمومی دارد. به طوری که اگر فردی به صورت مستقیم با مواد غذایی سر و کار داشته باشد، مدت زمان اعتبار کارت بهداشت او 6 ماهه خواهد بود. در غیر این صورت تا یک سال اعتبار خواهد داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *