سامانه های اجتماعی

ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir + نحوه ثبت نام در آن

در زندگی های امروزی مردم تمایل دارند اغلب امورات خود را تا حد امکان به صورت غیر حضوری انجام دهند، در وقت صرفه جویی کرده و میزان مراجعات حضوری به مراکز، سازمان ها و… را کاهش دهند. طی چند سال اخیر تمامی ادارات و سازمان ها به نحوی گسترش خدمات غیر حضوری مربوط به خود را آغاز کرده اند، برخی توانسته اند درصد بالایی از خدمات حوزه خود را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار دهند و برخی نیز در ابتدای مسیر هستند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز از این موضوع مستثنی نبوده و سامانه ای به نام سامانه ثبت من را در جهت ارائه خدمات حوزه خود به صورت غیر حضوری راه اندازی کرده است.

در این سامانه بسیاری از خدمات کاربردی که امکان غیر حضوری شدن داشته اند در دسترس عموم مردم قرار گرفته اند. لازم به ذکر است برخی از خدمات و بخش های ثبت من بدون نیاز به ثبت نام در سامانه قابل دسترسی هستند و برخی نیازمند ثبت نام متقاضیان در سامانه می باشند. به دلیل گسترده بودن خدمات ثبت من و همچنین کاربردی بودن آن ها در زندگی، قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه ورود، ثبت نام و امکانات سامانه ثبت من بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه ثبت من

معرفی سامانه ثبت من

ثبت من سامانه ای مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد که در راستای گسترش خدمات غیر حضوری این سازمان طراحی و راه اندازی شده تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به این سازمان برای اموراتی که قابلیت انجام غیر حضوری نیز دارند کاهش یابد.

همانطور که می دانیم انجام برخی از موضوعات مربوط به سازمان اسناد و املاک کشور نیازمند مراجعه حضوری متقاضیان می باشند، بنابراین در ثبت من بخش ها و خدماتی در اختیار مردم قرار گرفته که نیازی به مراجعه حضوری ندارند. لازم به ذکر است در سامانه ثبت من برخی از خدماتی که مربوط به قوه قضاییه نیز می باشند در اختیار متقاضیان قرار می گیرد مانند استعلام ممنوع الخروجی.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری قوه قضاییه شرایطی را فراهم کرده اند تا متقاضیان بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی، به راحتی بتوانند از طریق ثبت من استعلام ممنوع الخروجی فرد مورد نظر را انجام دهند، البته در صورتی که اطلاعات و مشخصات شخصی فرد را در دست داشته باشند.

بنابراین با توجه به توضیحات گفته شده توصیه می کنیم با بخش ها و امکانات این سامانه بیشتر آشنا شوید تا در صورت نیاز به راحتی کار خود را انجام داده و به صورت حضوری به سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه نکنید یا می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

راهنمای ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir

همانطور که گفتیم ثبت من سامانه خدمات غیر حضوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد که بسیاری از امورات مربوط به این حوزه را بدون نیاز به مراجعه حضوری در اختیار مردم قرار می دهد. برخی از بخش های این سامانه نیازمند ثبت نام متقاضی در ثبت من می باشند و برخی دیگر در اختیار عموم مردم بدون نیاز به ثبت نام قرار می گیرد.

همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری قوه قضاییه امکان انجام استعلام ممنوع الخروجی را از طریق سامانه ثبت من فراهم کرده است. برای ورود به این سامانه باید نشانی اینترنتی my.ssaa.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی و پیشخوان سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه ثبت من

حال برای ورود به صفحه اصلی ثبت من در صورتی که قبلا ثبت نام خود را انجام داده اید، باید از سمت چپ صفحه بر روی گزینه “ورود” و سپس “ورود به حساب کاربری” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه my.ssaa.ir

در مرحله جدید باید اطلاعات خواسته شده یعنی کد ملی و رمز پویا دریافتی از سامانه را درج کرده و بر روی گزینه “ورود به درگاه” کلیک کنید.

دریافت رمز پویا از سامانه ثبت من

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت من my.ssaa.ir

همانطور که گفتیم برخی از خدمات سامانه ثبت من در صورتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرند که افراد در سامانه ثبت نام خود را انجام دهند، به همین منظور برای طی کردن مراحل ثبت نام در ثبت من باید با درج و جستجو نشانی اینترنتی my.ssaa.ir در مرورگر از سمت چپ صفحه اصلی گزینه “ورود” سپس “ایجاد حساب کاربری” را انتخاب نمایید.

ثبت نام در سامانه ثبت من

در مرحله جدید باید مشخصاتی که شامل کد ملی، تاریخ تولد و شماره تماس همراه می باشد را در قسمت های مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه ثبت من

با انجام مرحله قبل کد تاییدی برای شماره شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت مشخص شده در مرحله جدید وارد کرده و گزینه تایید و ثبت را انتخاب نمایید.

درج کد تایید در سامانه my.ssaa.ir

امکانات سامانه ثبت من

امکانات سامانه ثبت من

سامانه ثبت من امکانات گسترده ای را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که برخی از خدمات آن با همکاری قوه قضاییه انجام می شود مانند انجام استعلام ممنوع الخروجی. همانطور که گفتیم برخی از خدمات این سامانه در اختیار عموم مردم و بدون نیاز به ثبت نام در سامانه قرار می گیرد و برخی دیگر نیازمند ثبت نام در ثبت من می باشد، به همین علت در قسمت قبلی همین مقاله مراحل ثبت نام در سامانه ثبت من را به طور کامل توضیح دادیم.

برای اطلاع از نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بر روی لینک کلیک کنید.

با درج نشانی اینترنتی ثبت من و جستجو آن به طور خودکار وارد صفحه پیشخوان سامانه می شوید که در همین صفحه امکان انتخاب هریک از موارد مشاهده شده وجود دارد. در ادامه مطلب به صورت مجزا امکانات هر یک از موارد موجود در سامانه را توضیح خواهیم داد:

مکاتبات مکانیزه

در این مورد امکان مشاهده آخرین وضعیت مکاتبات مکانیزه درون و برون سازمانی فراهم می باشد.

بازرسی

در پیشخوان بازرسی امکان ثبت شکایت از واحدهای ثبتی اعم از دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها و… فراهم شده است.

نظرسنجی

در پیشخوان نظرسنجی دو نوع نظرسنجی عمومی و خدمت محور قرار گرفته که می توانید بعد از دریافت خدمات از این سازمان در نظرسنجی شرکت نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه اعزام به خارج از کشور بر روی لینک کلیک کنید.

نوبت دهی

در این مورد امکان دریافت نوبت اینترنتی و همچنین مشاهده نوبت های اخذ شده وجود دارد.

املاک

این پیشخوان مواردی همچون املاک من، خوداظهاری املاک، تصدیق اصالت سند، درخواست صدور سند و املاک دولتی قرار گرفته است.

ازدواج و طلاق

بخش های سامانه my.ssaa.ir

کلیه وقایع ازدواج و طلاق از سال 92 در این بخش قابل دسترسی هستند، همچنین لیست دفاتری که ظرفیت ثبت واقعه طلاق در آن ها به اتمام نرسیده و نقشه دفاتر ازدواج و طلاق نیز قابل دسترسی می باشند.

اسناد رسمی

در پیشخوان اسناد رسمی می توانید به مواردی از قبیل تصدیق اصالت سند، اسناد رسمی من، دفاتر دارای ظرفیت، پیگیری استعلام و نقشه دفاتر اسناد رسمی دسترسی داشته باشید.

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

در این پیشخوان امکان استفاده از خدماتی همچون صورت جلسه تغییرات، اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، رهگیری درخواست، اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ثبت درخواست تاسیس و کد فراگیر اتباع خارجی فراهم شده است.

پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی

در این پیشخوان می توانید از موارد استعلام شناسه ملی، درخواست اصلاح، درخواست تخصیص شناسه ملی، درخواست رفع تعلیق و درخواست بازبینی استفاده کنید.

اجرای اسناد رسمی

شامل موارد استعلام ممنوع الخروجی و پیگیری پرونده اجرا با همکاری قوه قضاییه می شود.

مالکیت معنوی

در این پیشخوان امکان استفاده از موارد اظهارنامه های من، ثبت طرح صنعتی، جستجو طرح صنعتی، ثبت اختراع، جستجو علامت تجاری، ثبت علامت تجاری و جستجو اختراع فراهم شده است.

برای اطلاع از نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بر روی لینک کیلک کنید.

آیا ثبت نام در سامانه ثبت من هزینه دارد؟

خیر، ثبت نام در ثبت من رایگان انجام می شود.

چگونه می توان به سامانه ثبت من وارد شد؟

از طریق درج و جستجو نشانی اینترنتی my.ssaa.ir صفحه پیشخوان و درگاه ورود به سامانه قابل مشاهده می شود.

آیا استعلام ممنوع الخروجی نیز در سامانه ثبت من انجام می شود؟

بله، سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری قوه قضاییه امکان استعلام ممنوع الخروجی را در سامانه ثبت من فراهم کرده اند.

آیا امکان بررسی اصالت سند در سامانه ثبت من فراهم می باشد؟

بله، به این منظور از صفحه اصلی پیشخوان این سامانه، بخش املاک را انتخاب کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *