سامانه های اجتماعی

سامانه جامع رسانه e-rasaneh.ir + ورود به سایت رسانه های کشور

با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری در تمامی زمینه ها، لازم بود که سامانه ای جامع نیز برای ارائه خدمات به صاحبان رسانه و به صورت کلی افرادی که با رسانه های داخلی در ارتباط هستند راه اندازی شود. سامانه جامع رسانه دقیقا به همین منظور طراحی شده و در اختیار فعالان حوزه رسانه و صاحبان رسانه های مختلف قرار گرفته است. در این سامانه امکانات و بخش های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها برای عموم مردم قابل دسترسی می باشند و برخی مختص فعالان این حوزه بوده و نیاز به درج نام کاربری و رمز عبور دارند.

رسانه های داخلی وظیفه اطلاع رسانی در زمینه های مختلفی که در آن فعالیت می کنند را بر عهده دارند، حال سامانه جامع در راستای اطلاع رسانی اخبار مهم و خدمات مرتبط با حوزه رسانه به فعالان آن راه اندازی شده است.

در این سامانه امکان ثبت نام افراد حقیقی و حقوقی فراهم شده تا با ثبت اطلاعات خود بتوانند نام کاربری و رمز عبور را دریافت کرده و از خدمات تخصصی سامانه جامع استفاده کنند. به همین منظور برای آشنایی بیشتر با بخش های مختلف و نحوه ثبت نام در سامانه جامع رسانه، ما در این مقاله به بررسی همین موضوع می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه جامع رسانه

معرفی سامانه جامع رسانه

در حال حاضر تمامی ادارات، ارگان ها و سازمان های کشور در جهت گسترش خدمات غیر حضوری و افزایش رفاه حال کارکنان و مراجعه کنندگان خود، سامانه های مختلفی را راه اندازی می کنند تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به مراکز مختلف مربوطه نیز کاهش پیدا کند.

در این میان سامانه جامع رسانه با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به صاحبان رسانه های داخل کشور و همچنین فعالان این حوزه طراحی شده است. در سامانه مذکور بخش های گوناگونی قرار گرفته که برخی از آن ها برای عموم مردم قابل دسترسی می باشند مانند بخش اخبار و اطلاعیه ها، ولی برخی دیگر از قسمت های سامانه جامع تخصصی بوده و مختص فعالان ثبت نام شده حوزه رسانه می باشند.

برای اطلاع از بخش های سایت تلوبیون بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین افرادی که در حوزه رسانه های داخلی فعالیت می کنند می توانند به سامانه جامع مراجعه کرده و با انجام ثبت نام، از خدمات متنوع آن استفاده کنند. بدون شک راه اندازی سامانه های غیر حضوری کیفیت خدمت رسانی به کارکنان هر سازمان، ارگان و اداره ای را افزایش داده، میزان مراجعات حضوری و اتلاف وقت کارکنان و مراجعه کنندگان را کاهش می دهد، بنابراین لازم است هر فردی در زمینه فعالیت خود با سامانه های مرتبط آشنا شده و نحوه کار با بخش های مختلف آن ها را یاد بگیرد.

ورود به سامانه جامع رسانه e-rasaneh.ir

سامانه جامع رسانه به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به صاحبان رسانه های داخلی و به طور کلی تمامی فعالان این حوزه راه اندازی شده است. با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری در تمامی زمینه ها، سامانه مذکور تاکنون توانسته امکانات مهمی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

لازم به ذکر است که دسترسی به بخش های تخصصی سامانه جامع مختص فعالان حوزه رسانه بوده و نیاز به ثبت نام در سامانه دارند، ولی دسترسی به برخی از قسمت های سامانه جامع برای عموم مردم نیز فراهم می باشد. از جمله امکانات سامانه جامع می توان به بخش اخبار و اطلاع رسانی، مشاهده لیست رسانه های دارای مجوز و… اشاره کرد.

بنابراین چنانچه در سامانه جامع ثبت نام خود را انجام داده اید و نام کاربری و رمز عبور فعال دارید، باید برای ورود به سامانه مذکور ابتدا نشانی اینترنتی e-rasaneh.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود. حال باید بر روی گزینه “ورود به سامانه” که آن را با کادر مشخص کرده ایم کلیک کنید.

ورود به سامانه جامع رسانه
  • در مرحله جدید صفحه ای را مشاهده می کنید که باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.
وارد شدن به سامانه e-rasaneh.ir

ثبت نام افراد حقیقی در سایت رسانه های کشور

همانطور که گفتیم سامانه جامع رسانه در راستای خدمت رسانی به صاحبان رسانه و فعالان این حوزه طراحی و راه اندازی شده تا از این طریق به گسترش خدمات غیر حضوری نیز در حیطه فعالیت رسانه ها کمک شده باشد. دسترسی به بخش های تخصصی این سامانه نیازمند ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور می باشد، به همین علت ثبت نام در سامانه جامع به دو دسته ثبت نام افراد حقیقی و حقوقی تقسیم می شود.

افراد حقیقی که قصد ثبت اطلاعات شخصی خود بدون قبول مسئولیت حقوقی را دارند باید بعد از درج و جستجو نشانی اینترنتی e-rasaneh.ir از صفحه اصلی سایت گزینه “ورود به سامانه را انتخاب نمایند.

ثبت نام افراد حقیقی در سامانه جامع رسانه
  • سپس در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید باید بر روی گزینه “ثبت نام افراد حقیقی” کلیک کنید.
ثبت اطلاعات افراد حقیقی در سامانه e-rasaneh.ir
  • در نهایت به مرحله جدیدی که وارد می شوید مربوط به ثبت اطلاعات می باشد، بعد از تکمیل قسمت های مربوطه باید گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.
تکمیل مشخصات افراد حقیقی در سامانه جامع رسانه

ثبت نام افراد حقوقی در سایت رسانه های کشور e-rasaneh.ir

سامانه جامع رسانه با هدف خدمت رسانی و ارائه خدمات غیر حضوری به صاحبان رسانه و فعالان این حوزه طراحی و راه اندازی شده است، امکانی در این سامانه فراهم شده تا افراد حقوقی یعنی کسانی که مسئولیت حقوقی یک رسانه را برعهده دارند نیز بتوانند در سامانه جامع ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند. به همین منظور افراد حقوقی باید بعد از درج و جستجو نشانی اینترنتی e-rasaneh.ir در مرورگر، مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایند.

ثبت نام افراد حقوقی در سامانه جامع رسانه
  • سپس در مرحله جدید باید گزینه “ثبت نام افراد حقوقی” را انتخاب کنید.
ثبت اطلاعات افراد حقوقی در سامانه e-rasaneh.ir
  • در نهایت مطابق با تصویر زیر از شما خواسته می شود قسمت های مربوطه را تکمیل کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.
تکمیل مشخصات افراد حقوقی در سامانه جامع رسانه

سایر امکانات سامانه جامع رسانه کشور

امکانات سامانه جامع رسانه

همانطور که گفتیم سامانه جامع با اهداف گسترده ای راه اندازی شده تا ارائه خدمات غیر حضوری به صاحبان رسانه های داخلی و فعالان این حوزه گسترش یابد. در این سامانه امکانات مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها برای عموم مردم قابل دسترسی می باشند مانند: بخش اخبار و اطلاعیه ها، ولی دسترسی به بخش های تخصصی برای صاحبان رسانه و فعالان این حوزه فراهم می باشد.

این افراد برای ورود به بخش های تخصصی می توانند با توجه به قسمت های قبلی همین مقاله در سامانه جامع ثبت نام کنند. در ادامه مطلب به امکانات مهم این سامانه اشاره می کنیم:

  • مشاهده فهرست رسانه های دارای مجوز
  • دسترسی به اطلاعیه ها و اخبار این حوزه
  • مشاهده فهرست مجوزها برای فعالان حوزه سرمایه
  • دسترسی به فهرست بیمه فعالان حوزه رسانه

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پاکنا بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان وارد سامانه جامع رسانه های کشور شد؟

برای ورود به این سامانه باید نشانی اینترنتی e-rasaneh.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و بر طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا تمامی بخش های سامانه جامع رسانه مختص فعالان این حوزه می باشد؟

خیر، برخی از بخش های سامانه جامع برای عموم مردم قابل دسترس می باشد و نیازی به فعالیت در حوزه رسانه ندارد.

آیا در سامانه جامع رسانه می توان به لیست رسانه های دارای مجوز دسترسی پیدا کرد؟

بله، این امکان در سامانه جامع فراهم می باشد.

آیا ثبت نام در سامانه جامع رسانه دارای هزینه است؟

خیر، ثبت نام در سامانه مذکور رایگان انجام می گردد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *