سامانه های اجتماعی

سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی، یکی از سامانه های ضروری استعلام تعداد پلاک های فعال و فک شده هر فرد است. به طوری که شما با ورود به این سامانه با درج کد ملی خود می توانید تعداد پلاک هایی که به اسم شما فعال هستند را مشاهده کنید. استفاده از سامانه مذکور زمانی ضرورت پیدا می کند که شما خودرو خود را می فروشید اما در آن خریدار بدون تعویض پلاک از ماشین شما استفاده می کند. در این صورت اگر خودرو دچار هر گونه خلافی شود، شما به عنوان صاحب پلاک باید در استعلامات قضایی احضار شوید.

بنابراین بسیار ضروری است که بعد از فروش خودرو با مراجعه به این سامانه تعداد پلاک های فعال به نام خودتان را مشاهده کنید سپس اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir بپردازیم تا شما بعد از فروش خودرو با مشکلات ثانویه برخورد نکنید.

لزوم استعلام تعداد پلاک فعال با کد ملی

شاید از خود سوال کنید که دلایل لزوم استعلام تعداد پلاک فعال با کد ملی چیست و چرا باید بعد از فروش خودرو تعداد پلاک های فعال را استعلام بگیریم؟

در این خصوص باید بیان کرد که برخی از افراد بعد از فروش خودرو پلاک آن را تعویض نمی کنند و خریدار تازه خودرو نیز پلاک را فک نمی کند. در این گونه مواقع، اگر خریدار جدید خودرو با خودرو تخلف یا خطایی را انجام داد، آنگاه صاحب پلاک خودرو مقصر خواهد بود لذا ضروری است که شما بعد از فروش خودروی خود پلاک آن را نیز فک کنید.

جهت ورود به سامانه رهتاب کلیک کنید.

معمولا بعد از آن که پلاکی فک شد اطلاعات آن در سایت پلیس راهور قرار می گیرد. بنابراین لازم است که شما برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بعد از فروش خودرو خود با مراجعه به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی از تعداد پلاک های فعال به نام خودتان مطلع شوید تا در صورت لزوم تذکرات لازم را به خریدار ماشین اعلام کنید. در غیر این صورت اگر هرگونه تخلفی توسط خودرو انجام بگیرد آنگاه شما باید پاسخگوی اتهامات وارد شده باشید.

معرفی سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

در سال های اخیر برای کاهش مراجعات مردم به ادارات دولتی، سامانه های زیادی طراحی شده است. سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir نیز توسط پلیس راهور برای بررسی وضعیت پلاک فک شده هر فرد راه اندازی شده است. شما برای استعلام پلاک فعال خود می توانید با چند کلیک ساده از وضعیت آن جویا شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه صدور کارت سوخت المثنی کلیک کنید.

در سایت پلیس راهور می توانید علاوه بر استعلام پلاک فعال، کارهای دیگری مانند پیگیری مرسولات پستی، کارت سوخت، وضعیت نظام وظیفه، صدور مجوز خروج موقت از کشور و غیره را انجام دهید. به طوری که انجام هر گونه عملیات مرتبط با ارگان پلیس و نیروی انتظامی در آن مقدور است اما امکان توقیف پلاک در آن وجود ندارد.

ورود به سامانه استعلام پلاک فعال

اگر قصد استعلام تعداد پلاک های فعال خود را دارید باید به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی مراجعه کنید. این سامانه در واقع همان سامانه پلیس راهور است که در آن امکان استعلام تعداد پلاک های فک شده یا فعال برای هر فردی وجود دارد. شما برای استفاده از این خدمات سایت پلیس راهور به آدرس اینترنتی service.rahvar120.ir مراجعه کنید. مراحل ورود به سامانه مذکور بسیار آسان است که تنها با چند کلیک می توانید وارد سامانه شوید. حال در زیر مراحل آن را بیان می کنیم:

برای اطلاع از سامانه خودروهای گازسوز کلیک کنید.

• ابتدا وارد سایت پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir شوید.
• به میانه سایت مراجعه کنید و در آن جا روی گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک شده» کلیک کنید تا به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی وارد شوید.

ورود به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی

مراحل استعلام پلاک فعال با کد ملی

در صورتی که قصد استعلام پلاک فعال با کد ملی در سامانه service.rahvar120.ir را دارید باید وارد این سایت شوید و طبق مراحل زیر به پیش بروید:

جهت آشنایی با سامانه بنزین من و کار با پنل کاربری آن کلیک کنید.

• در مرورگر گوگل خود عبارت «درگاه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی» یا آدرس اینترنتی service.rahvar120.ir را جستجو کنید.
• حالا در نتایج مشخص شده گوگل روی سامانه موردنظر کلیک کنید.
• بعد از ورود به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی، خدمات متعددی را خواهید دید.
• روی عبارت «میز خدمت پلیس راهور» روی گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک شده» کلیک کنید.

مراحل استعلام پلاک فعال با کد ملی

• در پنجره جدید باز شده در کادر اول کد ملی و در کادر دوم واژه امنیتی را درج کنید. سپس روی گزینه جستجو کلیک نمایید تا نتایج استعلام پلاک فعال را مشاهده کنید. در صورت مشاهده هر گونه مغایرتی در نتایج، آن را سریعا به پلیس 110 گزارش دهید.

آموزش استعلام پلاک فعال با کد ملی

خوب است بدانید که هر فردی می تواند حداکثر 5 پلاک داشته باشد. در غیر این صورت باید خلافی پلاک های قبلی خود را پرداخت کند تا بتواند تعداد پلاک بیشتری بگیرد.

استعلام پلاک فک شده

استعلام پلاک فک شده

اگر بعد از فروش خودرو خود به فرد دیگری منتظر فک شدن پلاک خود هستید می توانید به سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی مراجعه کنید و در آن جا پلاک فک شده خود را استعلام بگیرید. در حال حاضر این امکانات در سامانه پلیس راهور وجود دار‌د. در واقع مراحل استعلام پلاک فک شده با پلاک فعال فرقی ندارد و در آن شما باید همان مراحلی را طی کنید که برای استعلام پلاک های فعال با کد ملی انجام می دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه راهگشا و کار با آن کلیک کنید.

پس از آن که مراحل استعلام پلاک فعال با کد ملی را انجام دادید؛ وضعیت پلاک های فعال و فک شده شما نمایش داده می شو‌د. به طوری که در آن شماره پلاک فک شده با تاریخ و محل مربوط به آن در سامانه نمایش داده می شود.

نرم افزار استعلام پلاک خودرو با کد ملی

نرم افزار استعلام پلاک خودرو با کد ملی

خوشبختانه در حال حاضر اپلیکیشن پلیس راهور به نام پلیس من وجود دارد که در آن شما به عنوان یکی از علاقه مندان به استفاده از این سامانه بر روی گوشی موبایل خود می توانید آن را دانلود و نصب کنید. شما در صورت تمایل می توانید با کمک این نرم افزار، استعلام پلاک خودرو با کد ملی را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رهگیری تیپاکس کلیک نمایید.

در حال حاضر کسانی که گوشی اندروید دارند می توانند نسخه موبایلی پلیس من را دانلود کرده و بر گوشی خود نصب کنند. اما دارندگان گوشی آیفون هنوز امکان استفاده از این نرم افزار را بر روی گوشی خود نخواهند داشت. در صورتی که قصد استعلام پلاک فعال با کد ملی را دارید باید به سامانه آن مراجعه نمایید.

استعلام مالک پلاک خودرو

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که به ذهن شما برسد این است که آیا از طریق پلاک خودرو می توان مالک آن را استعلام گرفت؟

در حال حاضر امکان استعلام مالک پلاک خودرو وجود ندارد لذا هیچ گونه سامانه یا نرم افزاری در این زمینه طراحی نشده است اما در موارد استثنایی می توان استعلام مالک پلاک خودرو را با شماره پلاک آن انجام داد. در این گونه مواقع لازم است شما با پلاک مورد نظر خود به دفاتر تعویض پلاک استانی مراجعه کنید و از این طریق استعلام پلاک مالک خودرو را بگیرید.

برای اطلاع از سامانه کاردان و مزیا آن کلیک کنید.

البته باید به یاد داشته باشند که در اکثر مواقع مراکز تعویض پلاک نام صاحب پلاک را مطرح نمی کند و هیچ گونه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار نمی دهند. ولی می توان استعلام مالک پلاک خودرو را انجام داد. در واقع شما زمانی می توانید استعلام مالک پلاک خودرو را انجام دهید که دستور آن را توسط پلیس یا مراکز قانونی دریافت کرده باشید.

استعلام پلاک خودرو با شماره پلاک

همان گونه که بیان شد در حال حاضر هیچ گونه سامانه یا نرم افزاری برای استعلام پلاک خودرو با شماره پلاک وجود ندارد. اما شما به کمک کد ملی خود و با مراجعه به سایت service.rahvar120.ir می توانید استعلام پلاک فعال یا فک شده خود را مشاهده کنید اما به کمک شماره پلاک خودرو، نمی توانید پلاک خودرو را استعلام بگیرید.

برای ورود به سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات کلیک کنید.

در واقع پلیس راهنمایی و رانندگی به هنگام ثبت شماره پلاک ها کد ملی صاحب آن ها را ذکر می کند. در صورتی که قصد استعلام پلاک خودرو با کد ملی داشته باشید می توانید به سامانه استعلام پلاک خودرو با کد ملی مراجعه کنید.

در این مقاله از سایت رسمی در مورد سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir صحبت کردیم. در واقع یکی از خدماتی که توسط سایت پلیس راهور ارائه می شود، استعلام پلاک فعال با کد ملی است. بنابراین شما برای استعلام پلاک فعال یا فک شده خود می توانید به سایت پلیس راهور مراجعه کنید. همچنین شما در صورت تمایل با دانلود نرم افزار پلیس من می توانید در آن پلاک های فعال و فک شده خود را استعلام بگیرید.

در بالا برای راهنمایی بیشتر شما مراحل استعلام پلاک فعال با کد ملی را بیان کردیم. به طوری که شما به کمک آن نیز می توانید پلاک ها فک شده را نیز استعلام بگیرید. با توجه به مطالب ذکر شده در بالا کلیه اطلاعات لازم در مورد سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی ذکر شده است. اما باز هم شما سوالی در این خصوص دارید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

برای استعلام پلاک های فعال و فک شده به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

شما برای استعلام پلاک‌های فعال و فک شده در سایت پلیس راهور به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir، به کد ملی نیاز دارید.

آیا می توان از روی پلاک خودرو مالک آن را فهمید؟

بله، در حال حاضر امکان استعلام مالک خودرو با شماره پلاک وجود دارد. اما به سختی می توانید چنین کاری را انجام دهید. در واقع مراکز تعویض پلاک خودرو اجازه چنین کاری را ندارند. اما شما با داشتن مجوز لازم از مراکز قانونی می توانید این کار را انجام دهید.

آدرس اینترنتی سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی کدام است؟

در حال حاضر سامانه مجزایی برای استعلام پلاک خودرو ایجاد نشده است. اما شما با مراجعه به سایت پلیس راهور به نشانی اینترنتی service.rahvar120.ir می توانید پلاک های فعال و فک شده افراد مختلف را استعلام بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *