سامانه های اجتماعی

سامانه بنزین من benzineman.ir + نحوه ورود و ثبت نام

احتمالا شما نیز درمورد طرح اختصاص بنزین یارانه ای به صورت سهمیه بندی به افراد خبرهایی را شنیده اید. دولت طرحی را در جزیره کیش به صورت آزمایشی راه اندازی کرده تا به هر فرد در ماه 20 لیتر بنزین تعلق بگیرد. حال افراد می توانند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند یا اینکه تمام یا مقداری از آن را به دیگران بفروشند. سامانه بنزین من نیز در راستای تحقق همین طرح راه اندازی شده تا فعلا ساکنان جزیره کیش بتوانند از طریق این سامانه از میزان سهمیه بنزین خود مطلع شده، اطلاعات کیف پول الکترونیکی خود را بررسی کنند و در صورت تمایل سهمیه بنزین متعلق به خود را بفروشند و دیگران نیز در صورت نیاز، سهمیه بنزین را خریداری کنند.

به دلیل جدید بودن این طرح و سامانه مذکور ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه بنزین من و طرح مذکور بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه بنزین من

معرفی سامانه بنزین من

دولت در راستای حمایت از هم وطنانی که خودرویی ندارند و در نتیجه سهمیه بنزین یارانه ای نیز دریافت نمی کنند اقدام به ارائه طرحی جدید نموده که بر مبنای آن سهمیه بنزین به صورت ماهانه به افراد یک خانوار تعلق می گیرد. طرح مذکور در حال حاضر برای ساکنان جزیره کیش اجرا شده و به هر فرد در ماه 20 لیتر بنزین یارانه ای تعلق گرفته است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه یارانه دستمزد بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است که سهمیه بنزین افراد خانوار به یکی از کارتهای عضو شبکه شتاب سرپرست خانوار واریز می شود و امکان استفاده از سهمیه و پرداخت هزینه آن نیز با ارائه یکی از کارت های عضو شبکه شتاب در جایگاه های سوخت گیری قابل انجام می باشد.

بهتر است بدانیم چنانچه افراد نیازی به استفاده از سهمیه بنزین خود نداشته باشند می توانند آن را از طریق سامانه بنزین من که در راستای تحقق همین طرح راه اندازی شده است، بفروشند و افراد متقاضی نیز بر اساس نیاز خود سهمیه بنزین دیگران را خریداری کنند.

در صورتی که این افراد از طریق سایت بنزین من، سهمیه بنزین خود را نیز به فروش نرسانند، دولت هر لیتر بنزین را در روز 30 ام هر ماه به قیمت 1500 تومان به فروش رسانده و حداکثر تا 5 ام ماه بعد مبلغ آن را به حساب یارانه سرپرستان خانوار واریز می کند.

برای اطلاع از خدمات سامانه راهبر بنیاد مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

در سایت بنزین من امکانات مختلفی همچون اطلاع از میزان سهمیه باقی مانده، شارژ کیف پول الکترونیک، خرید، فروش و انتقال بنزین فراهم شده است. همانطور که گفتیم طرح مذکور در حال حاضر برای ساکنان جزیره کیش اجرا شده است، بنابراین توصیه می کنیم به دلیل جدید بودن این سامانه با جوانب مختلف آن آشنا شوید.

ورود به سامانه بنزین من benzineman.ir

هدف سامانه بنزین من

بنزین من نام سامانه ای جدید است که در راستای تحقق طرح اختصاص یافتن سهمیه بنزین یارانه ای به افراد راه اندازی شده است. دولت در جهت حمایت از کسانی که خودرویی برای استفاده از سهمیه بنزین یارانه ای ندارند طرحی را اجرا کرده تا از این طریق همه افراد بتوانند از سهمیه بنزین یارانه ای برخوردار شده، در صورت نیاز از آن استفاده کنند و در غیر این صورت سهمیه بنزین خود را به دیگران بفروشند.

برای اطلاع از بخش های سامانه خودروهای گازسوز بر روی لینک کلیک کنید.

در واقع سامانه بنزین من اولین بازار آنلاین سهمیه بنزین در کشور است و در حال حاضر طرح مذکور برای ساکنان جزیره کیش اجرا شده است. بر اساس این طرح، به هر فرد به صورت ماهانه 20 لیتر بنزین تعلق می گیرد و سهمیه تمام افراد خانواده در کارت سرپرست خانوار شارژ خواهد شد.

چنانچه افراد قصد فروش تمام یا بخشی از سهمیه بنزین خود را داشته باشند می توانند از طریق مراجعه به سایت بنزین من میزان دلخواه خود را به فروش رسانده و به دریافت کننده انتقال دهند. بهتر است بدانیم میزان لیتری که از سهمیه خانوارها در طول روز امکان به فروش رسیدن دارد حداکثر 50 لیتر و در ماه 150 لیتر می باشد.

چنانچه افراد نیز به سایت بنزین من برای فروش سهمیه مازاد بنزین خود مراجعه نکنند، دولت در روز 30 ام هر ماه سهمیه مازاد و استفاده نشده را به قیمت هر لیتر 1500 تومان به فروش رسانده و تا 5 ام ماه بعد مبلغ آن را به حساب یارانه سرپرستان خانوار واریز می کند.

برای اطلاع از خدمات سامانه سماس بر روی لینک کلیک کنید.

  • چنانچه قصد ورود به سامانه بنزین من را دارید باید نشانی اینترنتی benzineman.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود/ثبت نام” کلیک کنید.
ورود به سامانه بنزین من
  • در مرحله جدید از شما خواسته می شود شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج کرده و گزینه “ارسال کد” را انتخاب نمایید.
درج شماره موبایل در سامانه benzinman.ir
  • سپس کد دریافتی از طریق شماره موبایل خود را باید در مرحله جدید وارد کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.
ثبت نام در سامانه بنزین من
  • مرحله جدید متعلق به درج کد ملی شما می باشد، بنابراین بعد از وارد کردن کد ملی خود در قسمت مربوطه باید تیک مربوط به پذیرفتن قوانین را تایید کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
درج کدملی در سامانه benzinman.ir
  • با انجام مراحل قبلی وارد صفحه اصلی سامانه بنزین من خواهید شد که به طور خودکار بخش “داشبورد” را برای شما نمایش می دهد.
صفحه داشبورد سامانه benzinman.ir

ثبت نام در سامانه بنزین من benzineman.ir

همانطور که گفتیم دولت در راستای حمایت از افرادی که خودرویی برای دریافت سهمیه بنزین یارانه ای ندارند اقدام به اجرا کردن طرحی کرده که هدف آن اختصاص دادن سهمیه بنزین به افراد می باشد. بر مبنای قوانین این طرح هر فرد به صورت ماهانه 20 لیتر بنزین یارانه ای دریافت می کند که می تواند آن را به دیگران نیز بفروشد.

بنابراین برای اجرا شدن خرید و فروش بنزین متعلق به این افراد باید سامانه ای سراسری و یکپارچه نیز در اختیار مردم قرار بگیرد. سامانه بنزین من با این هدف راه اندازی شده و خدمات گسترده ای را در اختیار مردم قرار می دهد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ستاد ایران بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم در حال حاضر طرح اختصاص بنزین برای ساکنان جزیره کیش اجرا شده و خدمات سایت بنزین من به عنوان اولین سامانه بازار آنلاین بنزین در اختیار مردم جزیره کیش قرار گرفته است. چنانچه قصد ثبت نام و ایجاد پنل کاربری در سایت بنزین من را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی benzineman.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و گزینه “ورود/ثبت نام” را انتخاب نمایید.

ثبت نام در سامانه benzinman.ir
  • طی کردن مراحل ابتدایی ثبت نام در سایت ثبت من همانند نحوه ورود به آن می باشد، بنابراین حال باید شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ارسال کد” کلیک کنید.
ایجاد حساب کاربری در سامانه بنزین من
  • به محض دریافت کد تایید باید آن را در مرحله جدیدی که به آن وارد شده اید درج کرده و گزینه “تایید” را انتخاب نمایید.
پنل کاربری سامانه بنزین من
  • سپس باید کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج کرده، تیک پذیرفتن قوانین را تایید کرده و در نهایت بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.
ثبت اطلاعات در سامانه بنزین من
  • حال وارد صفحه اصلی سامانه شده اید که باید از قسمت بالایی صفحه گزینه “حساب کاربری” را انتخاب نمایید.
بخش حساب کاربری سامانه بنزین من
  • با وارد شدن به صفحه حساب کاربری می توانید مشخصات هویتی و حساب و کارت بانکی خود را تکمیل کنید.
تکمیل مشخصات هویتی در سامانه بنزین من

خرید، فروش و انتقال بنزین در سامانه بنزین من

همانطور که گفتیم بنزین من سامانه بازار آنلاین خرید و فروش سهمیه بنزین تعلق گرفته به افراد می باشد نه سهمیه بنزین متعلق به خودروها، در حال حاضر این طرح برای ساکنان جزیره کیش اجرا شده و بخش های مختلف سایت بنزین من برای این افراد فعال شده است.

جهت آشنایی با نحوه ورود و ثبت نام در سامانه باربرگ، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

در سامانه مذکور امکان خرید، فروش و انتقال سهمیه بنزین اختصاص یافته به افراد وجود دارد. بنابرین چنانچه قصد خرید یا فروش سهمیه بنزین خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی benzineman.ir مطابق با مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله وارد صفحه اصلی سامانه و سپس بخش داشبورد شوید، به دلیل مجزا بودن مراحل خرید، فروش و انتقال بنزین در ادامه مطلب هر کدام از موارد را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

خرید بنزین

چنانچه قصد خرید سهمیه بنزین دیگران را دارید باید بعد از ورود به بخش “داشبورد” مطابق با تصویر زیر گزینه “خرید بنزین” را انتخاب کرده، مقدار لیتر مورد نظر را در قسمت مربوطه درج کنید و سپس بر روی گزینه “خرید” کلیک نمایید.

خرید بنزین در سامانه بنزین من

فروش بنزین

در سامانه بنزین من امکانی فراهم شده تا افراد بتوانند تمام یا بخشی از سهمیه خود را به فروش برسانند، به همین منظور چنانچه قصد فروش سهمیه بنزین خود را دارید باید وارد بخش “داشبورد” سامانه شده و مطابق با تصویر زیر گزینه “فروش بنزین” را انتخاب نمایید، سپس مقدار لیتر دلخواه خود را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “فروش” کلیک کنید.

فروش بنزین

انتقال بنزین

افرادی که سهمیه بنزین خود را به فروش می رسانند باید کد ملی فرد گیرنده را در سامانه وارد کنند، برای انجام این کار باید از بخش “داشبورد” گزینه “انتقال بنزین” را انتخاب کرده، کد ملی گیرنده و مقدار لیتر مورد نظر را در قسمت های مربوطه درج و در نهایت گزینه “انتقال” را انتخاب نمایید.

انتقال بنزین

دانلود اپلیکیشن بنزین من benzineman.ir

بنزین من اولین سامانه بازار آنلاین سهمیه بنزین کشور است که در راستای تحقق طرح اختصاص یافتن سهمیه بنزین یارانه ای به تمامی افراد جامعه راه اندازی شده است. لازم به ذکر است در حال حاضر طرح مذکور برای ساکنان جزیره کیش به مرحله اجرا رسیده و این افراد می توانند از خدمات سایت بنزین من استفاده کنند.

بدون شک بسیاری از افراد تمایل دارند خدمات سامانه های مورد نیاز خود را از طریق اپلیکیشن دریافت کنند، به همین علت در حال حاضر علاوه بر نسخه تحت وب سایت بنزین من، اپلیکیشن آن نیز طراحی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. در ادامه مطلب گزینه دانلود فایل این برنامه را در اختیار شما قرار می دهیم:

اپلیکیشن بنزین مندانلود فایل

چگونه می توان به سامانه بنزین من وارد شد؟

برای ورود به سایت بنزین من باید از نشانی اینترنتی benzineman.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ورود به سامانه بنزین من باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

خیر، ورود به سایت ثبت من رایگان است ولی در صورت خرید بنزین از طریق این سامانه باید هزینه تعداد لیتر بنزین خریداری شده را پرداخت کنید.

برای انتقال بنزین به دریافت کننده از طریق سایت بنزین من چه مشخصاتی را باید وارد سامانه وارد کنیم؟

برای انجام این کار درج کدملی دریافت کننده و تعداد لیتر بنزین ضروری می باشد.

آیا امکان مشاهده میزان سهمیه بنزین نیز در سایت بنزین من فراهم شده است؟

بله، با وارد شدن به بخش داشبورد سامانه این امکان فراهم می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *