سامانه های اجتماعی

سامانه خودروهای گازسوز irngv.mimt.gov.ir + ورود و ثبت نام در سامانه

در راستای گسترش درخواست تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری چند نهاد و شرکت مختلف اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سامانه خودروهای گازسوز کرده است. طراحی این سامانه سبب منظم شدن ثبت درخواست ها، تسریع روند انجام تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز و همچنین کاهش مراحلی شده است که قبلا به صورت حضوری به انجام می رسیدند.

بنابراین افرادی که قصد تبدیل خودرو خود به دوگانه سوز را دارند باید تعدادی از مراحل انجام این فرآیند را به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه مذکور و دیگر مراحل این کار را از طریق مراجعات حضوری به انجام برسانند.

با توجه به گسترش تقاضای تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز لازم است با بخش های مختلف “سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور” بیشتر آشنا شوید. به همین علت ما در این مقاله به بررسی بخش های مختلف سامانه خودروهای گازسوز می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه جامع خودروهای گازسوز

معرفی سامانه خودروهای گاز سوز

با توجه به اینکه هزینه سوخت مصرفی خودروهای گازسوز بسیار ارزان تر از خودروهایی است که فقط از بنزین استفاده می کنند و همچنین کاهش میزان آلودگی گاز CNG، بسیاری از مردم تمایل دارند از خودروهای دوگانه سوز استفاده کنند به همین منظور افرادی که خودرو تک سوز دارند نسبت به گازسوز کردن خودرو خود اقدام می کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای گسترش خدمات غیر حضوری با همکاری چند نهاد و شرکت مختلف مانند “اتاق اصناف ایران” و “اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و وابسته”، سامانه ای را طراحی و راه اندازی کرده اند تا مراحل ابتدایی ثبت درخواست تبدیل، بازدید فنی، اخذ گواهی سلامت و… به صورت غیر حضوری به انجام برسند.

با راه اندازی سامانه خودروهای گازسوز از میزان مراجعات حضوری و ازدحام در مراکز مربوطه کاسته شده و انجام درخواست ها در این زمینه با نظم بیشتری پیش می روند. به همین منظور افرادی که تمایل دارند خودرو تک سوز خود را به دوگانه سوز تبدیل کنند یا اینکه بازدید فنی خودرو دوگانه سوز خود را انجام دهند باید علاوه بر اخذ نوبت حضوری در یکی از مراکز مجاز، در سامانه مربوط به خودروهای گازسوز نیز ثبت نام کنند.

برای اطلاع از خدمات سامانه ستاد ایران بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است لیست اسامی مراکز مجاز تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز در صفحه اصلی سامانه خودروهای گازسوز قابل دسترس می باشد. به همین منظور چنانچه قصد ورود به این سامانه را دارید باید نشانی اینترنتی irngv.mimt.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه خودروهای گازسوز

ثبت نام در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور irngv.mimt.gov.ir

در حال حاضر بسیاری از افرادی که خودرو تک سوز دارند یعنی خودروهایی که سوخت مصرفی آن ها فقط بنزین می باشد، تمایل دارند خودرو خود را به دوگانه سوز تبدیل کنند، یعنی خودروهایی که علاوه بر بنزین با گاز CNG نیز قادر به حرکت هستند.

بدون شک تمامی مراحل این نوع تبدیل به صورت غیر حضوری امکان پذیر نیست ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری چند نهاد و شرکت مختلف مانند اتاق اصناف ایران و همچنین اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و وابسته، اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده اند تا از این طریق تعدادی از مراحل تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز به صورت غیر حضوری به انجام برسند.

لازم به ذکر است ثبت درخواست در سامانه خودروهای گازسوز به صورت آنلاین انجام می شود ولی برای اخذ نوبت باید به مراکز مجاز مربوط به این امر مراجعه کنید. همچنین در این سامانه علاوه بر ثبت درخواست تبدیل به خودروهای گازسوز، درخواست انجام بازدید فنی و اخذ گواهی سلامت خودرو نیز انجام می شود.

برای اطلاع از امکانات سامانه جامع روابط کار بر روی لینک کلیک کنید.

این سامانه به گونه ای طراحی شده که متقاضیان ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند، به همین منظور برای ثبت نام در سامانه خودروهای گازسوز باید از طریق نشانی اینترنتی irngv.mimt.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر از طریق یکی از بخش های موجود مثلا “تبدیل به خودرو گازسوز” نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

ثبت نام در سامانه خودروهای گاز سوز

در مرحله جدید باید از میان گزینه های موجود در صفحه، بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه خودروهای گاز سوز

سپس صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که باید تمامی مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و در نهایت گزینه “ثبت نام در سامانه” را انتخاب نمایید.

درج اطلاعات در سامانه irngv.mimt.gov.ir

ورود به بخش درخواست بازدید فنی خودرو گازسوز

قسمت هایی از خودرو گازسوز که مربوط به سوخت رسانی CNG هستند نیز مانند هر قسمت دیگری نیازمند بازدید فنی و رفع مشکلات احتمالی می باشند. در واقع ایجاد مشکل فنی در این بخش ها بسیار جدی است، بنابراین افرادی که خودرو دوگانه سوز دارند می توانند از طریق سامانه خودروهای گازسوز نسبت به ثبت درخواست بازدید فنی خودروی خود اقدام نمایند.

همانطور که گفتیم سامانه خودروهای گازسوز تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا از این طریق بسیاری از مراحل انجام خدمت رسانی به دارندگان خودروهای دوگانه سوز به صورت غیر حضوری انجام شود. چنانچه تمایل به انجام بازدید فنی خودروی گازسوز خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی irngv.mimt.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر گزینه “بازدید فنی خودرو گازسوز” را انتخاب کنید.

بخش درخواست بازدید فنی

چنانچه قبلا ثبت نام خود را در این سامانه انجام نداده اید طبق مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله پیش بروید تا پنل کاربری برای شما ایجاد شود. افرادی که قبلا در سامانه خودروهای گازسوز ثبت نام کرده اند نیز می توانند با وارد شدن به مرحله جدید مطابق با تصویر زیر بعد از درج کد ملی، رمز عبور و عبارت امنیتی بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایند.

وارد شدن به بخش بازدید فنی خودرو گازسوز

ورود به بخش گواهی سلامت خودرو گازسوز در سامانه irngv.mimt.gov.ir

همانطور که گفتیم سلامت سیستم سوخت رسانی خودرو بسیار مهم می باشد، متاسفانه برخی از افراد که در مراکز غیر مجاز اقدام به تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز می کنند با مشکلات جدی در بحث سلامت سیستم سوخت رسانی خودروی خود مواجه می شوند.

یکی از گواهی هایی که درمورد هر خودروی دوگانه سوزی باید صادر شود گواهی سلامت خودرو گازسوز می باشد، ولی خودروهایی که در مراکز غیر مجاز تبدیل تک سوز به دوگانه سوز را انجام می دهند مشمول دریافت این گواهی نخواهند بود.

برای اطلاع از بخش های سامانه سامد بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه در مراکز مجاز خودرو تک سوز خود را به دوگانه سوز تبدیل کرده اید برای دریافت گواهی سلامت خودرو گازسوز خود می توانید از طریق نشانی اینترنتی irngv.mimt.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر گزینه “گواهی سلامت خودرو گازسوز” را انتخاب نمایید.

ورود به بخش گواهی سلامت

در مرحله جدید باید کد ملی، رمز عبور و عبارت امنیتی مشاهده شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و در نهایت گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایید.

ثبت درخواست در بخش گواهی سلامت خودرو گاز سوز

ورود به بخش تبدیل به خودرو گازسوز

یکی از بخش های مهم و پرکاربرد سامانه خودروهای گازسوز که تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است، بخش تبدیل به خودروهای گازسوز می باشد. افرادی که متقاضی تبدیل خودرو تک سوز به دوگانه سوز هستند باید درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق سامانه خودروهای گازسوز به ثبت برسانند ولی نوبت خود را با مراجعه حضوری به مراکز مجاز این امر که لیست آن ها در صفحه اصلی سامانه قرار گرفته است، دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه صدور کارت سوخت المثنی بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام خود را در سامانه مذکور انجام داده اید، برای ورود به بخش ثبت درخواست تبدیل به خودرو گازسوز باید از طریق نشانی اینترنتی irngv.mimt.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “تبدیل به خودرو گازسوز” کلیک نمایید.

ورود به بخش تبدیل به خودرو گازسوز در سامانه های خودروهای گازسوز

در مرحله جدید باید کد ملی، رمز عبور و عبارت امنیتی مشاهده شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایید.

بخش تبدیل به خودرو گازسوز

چگونه می توان به سامانه خودروهای گازسوز وارد شد؟

برای وارد شدن به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی irngv.mimt.gov.ir استفاده کنید و برای ورود به بخش های مختلف آن طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا اخذ نوبت مراجعه به مراکز تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز نیز از طریق سامنه خودروهای گازسوز انجام می شود؟

خیر، برای دریافت نوبت باید به صورت حضوری به مراکز مجاز این حوزه که لیست آن ها در صفحه اصلی سایت قرار گرفته است، مراجعه نمایید.

آیا ثبت درخواست بازدید فنی خودروهای دوگانه سوز نیز از طریق سامانه خودروهای گازسوز انجام می شود؟

بله، مراحل انجام ثبت این درخواست در همین مقاله توضیح داده شده است.

آیا ثبت درخواست اخذ گواهی سلامت خودروهای گازسوزی که در مراکز مجاز دوگانه سوز نشده اند از طریق سامانه خودروهای گازسوز امکان پذیر است؟

خیر، خدماتی که در این سامانه ارائه می شوند مختص دارندگان خودروهایی هستند که در مراکز مجاز و استاندارد خودروهای خود را گازسوز کرده اند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *