سامانه های تحصیلی

سامانه بزرگداشت مقام معلم htd.medu.ir

بدون شک همه افراد با روز معلم و بزرگداشت مقام معلم آشنا هستند، دانش آموزان در این روز از زحمات بی دریغ معلمان خود تشکر کرده و در محدوده رعایت قوانین مدرسه جشن برپا می کنند. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و عدم حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس بزرگداشت مقام معلم تا حدودی کمرنگ شده است، به همین منظور وزارت آموزش و پرورش در راستای تجلیل از مقام معلم اقدام به راه اندازی سامانه بزرگداشت مقام معلم کرده است.

در واقع از طریق آغاز به کار سامانه بزرگداشت به جای دانش آموزان، مسئولان آموزش و پرورش از معلمان تجلیل می کنند. به همین منظور معلمان عزیزی که تمایل به ثبت اطلاعات و مستندات در سامانه مذکور جهت ارزیابی و کسب امتیاز دارند باید با بخش ها و مراحل مختلف پیش رو در این سامانه آشنا شوند.

به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه بزرگداشت مقام معلم بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه بزرگداشت مقام معلم

معرفی سامانه بزرگداشت مقام معلم

با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور انجام بسیاری از امورات تغییر رویه داده و برخی از موضوعات به طور کلی دچار تعطیلی شده اند. یکی از موضوعات مهمی که بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییر رویه داده و شرایط را برای افراد سخت کرده است، تعطیلی آموزش های حضوری به ویژه در مدارس می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رویش جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش تا به حال تعداد زیادی سامانه آنلاین را برای برطرف کردن نیازهای آموزشی، آزمون، ثبت نام، دریافت نمره و… دانش آموزان و همچنین موضوعات مورد نیاز کارکنان وزارتخانه راه اندازی کرده است.

همانطور که همه ما می دانیم در سال روزی برای بزرگداشت مقام معلم در نظر گرفته شده است که هر ساله دانش آموزان با برپایی جشن های خودجوش در محدوده قوانین مدرسه از زحمات معلمان و کادر مدرسه خود تجلیل می کردند. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس روز معلم و بزرگداشت این مقام ارزشمند تا حدودی کمرنگ شده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه پایش سلامت دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش طرح “جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید” را به مرحله اجرا رسانده تا معلمان عزیز بتوانند مستندات فعالیت های آموزشی خود را که در زمان شیوع ویروس کرونا برای برگزاری کلاس های مجازی به کار گرفته اند، در سامانه بزرگداشت مقام معلم به ثبت برسانند.

سپس مسئولان مربوطه مستندات معلمان را در 4 سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور ارزیابی کرده و امتیازات مختلف را لحاظ خواهند کرد. در نهایت با مقایسه امتیازات کسب شده، نفرات برتر طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید معرفی شده و افراد برگزیده مورد تجلیل قرار می گیرند.

برای اطلاع از امکانات سامانه مدیریت یکپارچه آموزش ایده بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه شما نیز در مقام معلم قصد ثبت مستندات فعالیت های آموزشی خود را دارید باید با جوانب مختلف سامانه بزرگداشت مقام معلم آشنا شوید.

ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم htd.medu.ir

بخشهای سامانه بزرگداشت مقام معلم

یکی از سامانه های تازه تاسیس وزارت آموزش و پرورش سامانه بزرگداشت مقام معلم می باشد که در راستای اجرا سازی طرح “جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید” راه اندازی شده است.

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در سراسر کشور پرداختن به موضوع روز بزرگداشت مقام معلم کمرنگ شده و دانش آموزان امکان تجلیل و تشکر از زحمات معلمان خود همچون سال های گذشته را ندارند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نجاح بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور وزارت آموزش و پرورش طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید را اجرا سازی کرده تا معلمان عزیز کشورمان از طریق مراجعه به سامانه بزرگداشت مقام معلم مستندات فعالیت های آموزشی خود مربوط به برگزاری کلاس های مجازی را به ثبت برسانند.

سپس مسئولان مربوطه به مستندات معلمان و فعالیت آنان امتیاز داده، این امتیازات در سطح مدرسه، منطقه و استان بررسی و مقایسه خواهند شد. در نهایت از نفرات برگزیده در طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید تجلیل خواهد شد.

برای اطلاع از بخش های سامانه میز خدمات دانشگاه فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

در مورد ورود به سامانه بزرگداشت معلم بهتر است بدانیم علاوه بر معلمان، کارشناسان، مدیران مدارس و دانش آموزان نیز امکان ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم را دارند، به همین منظور در ادامه مطلب نحوه ورود هر کدام از عنوان های مختلف نام برده را توضیح خواهیم داد:

ورود معلمان

چنانچه به عنوان معلم آموزش و پرورش قصد ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم را دارید باید نشانی اینترنتی htd.medu.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “معلمان” کلیک نمایید.

ورود معلمان به سامانه بزرگداشت مقام معلم

در مرجله جدید باید نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید. لازم به ذکر است نام کاربری و رمز عبور سامانه ضمن خدمت فرهنگیان برای همین سامانه نیز در نظر گرفته شده است.

نام کاربری معلمان

ورود کارشناسان

کارشناسان وزارت آموزش و پرورش نیز امکان ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم را خواهند داشت، به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه “کارشناسان” کلیک نمایید.

ورود کارشناسان به سامانه بزرگداشت مقام معلم

در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کرده و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

نام کاربری کارشناسان

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه آزمون بر خط جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

ورود مدیران مدارس

چنانچه به عنوان مدیر مدرسه قصد ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی htd.medu.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و بر روی گزینه “مدیران مدارس” کلیک نمایید.

ورود مدیران مدارس به سامانه بزرگداشت مقام معلم

سپس بعد از درج نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی مشاهده شده در تصویر گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

نام کاربری مدیران مدارس

ورود دانش آموزان

لازم به ذکر است دانش آموزان نیز امکان ورود به سامانه بزرگداشت را دارند، به همین منظور باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه” دانش آموزان” کلیک نمایید.

ورود دانش آموزان به سامانه بزرگداشت مقام معلم

در مرحله جدید باید مطابق با تصویر زیر نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

نام کاربری دانش آموزان

بارگذاری مستندات در سامانه بزرگداشت مقام معلم htd.medu.ir

همانطور که گفتیم وزارت آموزش و پرورش از طریق اجرا سازی طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید، قصد تجلیل از مقام معلم را دارد. بر اساس قوانین این طرح معلمان از سراسر کشور می توانند به سامانه بزرگداشت مقام معلم مراجعه کرده و مستندات مربوط به فعالیت های آموزشی خود در کلاس های مجازی را بارگذاری کنند.

برای اطلاع از امکانات سامنه هوشمند سرویس مدارس بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد وارد کردن مستندات در سامانه بزرگداشت را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی htd.medu.ir و طبق مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله وارد پنل کاربری خود شوید. سپس مطابق با تصویر زیر از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه “شناسایی جلوه های ویژه معلمی” کلیک نمایید.

ورود به بخش جلوه های ویژه معلمی

با انجام مراحل قبلی صفحه ای نمایش داده می شود که حاوی مشخصات پرسنلی شما خواهد بود، سپس باید به قسمت انتهایی همین صفحه مراجعه کرده و شاخص های ارزیابی خواسته شده را تکمیل و گزینه “ثبت اطلاعات” را انتخاب کنید.

انجام ارزیابی در سامانه بزرگداشت مقام معلم

سپس وارد صفحه بارگذاری مستندات خواهید شد، در این مرحله باید بر روی گزینه “الصاق مستندات” کلیک نمایید.

بارگذاری مستندات

با ورود به مرحله جدید مطابق با تصویر زیر باید شاخص ها و مشخصات خواسته شده را تکمیل کنید.

تکمیل شاخص ها در سامانه بزرگداشت مقام معلم

در ادامه مرحله قبلی حال باید فایل مستندات مورد نظر را در قسمت انتهایی صفحه بارگذاری کرده و بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید.

ارسال فایل در سامانه بزرگداشت مقام معلم

چگونه می توان به سامانه بزرگداشت مقام معلم وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی htd.medu.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا مستندات معلمان در طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سطح مدرسه نیز ارزیابی خواهند شد؟

بله، مستندات در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

آیا برای ورود به سایت بزرگداشت مقام معلم باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

خیر، برای ورود به سامانه مذکور کافی است نام کاربری و رمز عبور سامانه ضمن خدمت فرهنگیان را وارد نمایید.

آیا مدیران مدارس نیز امکان ورود به سایت بزرگداشت مقام معلم را دارند؟

بله، این امکان در سامانه فراهم شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *