سامانه های تحصیلی

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

یکی از مدارک مهم که مربوط به شغل افراد می باشد، حکم کارگزینی است، درواقع حکم کارگزینی نشان دهنده جزئیات فیش حقوقی و میزان دریافتی کارمندان می باشد. ارائه حکم کارگزینی برای انجام بسیاری از امورات مانند دریافت تسهیلات بانکی توسط کارمندان و یا انجام ضمانت دیگران برای دریافت وام، ضروری است. در این میان کارمندان وزارت آموزش اعم از معلمان، مدیران، کارمندان ادارات استان ها و دیگر کارکنان این وزارتخانه نیز دارای حکم کارگزینی هستند و این امکان برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش فراهم شده تا بتوانند از طریق سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان، بدون نیاز به مراجعات حضوری به ادارات محل خدمت خود، حکم کارگزینی را مشاهده و چاپ کنند.

بدون شک راه اندازی سامانه مذکور اقدام مهمی در جهت کاهش میزان مراجعات حضوری، جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش سطح رفاه کارکنان آموزش و پرورش خواهد بود. به دلیل اهمیت دریافت حکم کارگزینی و استفاده از آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان medu.ir و cspf.ir

معرفی سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ارگان ها، ادارات و وزارتخانه ها در جهت گسترش خدمات غیر حضوری خود اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده اند.

بدون شک آغاز به کار و فعال شدن سامانه های آنلاین نه تنها روند انجام امورات را تسریع می بخشد بلکه از میزان مراجعات حضوری به مراکز مربوطه، اتلاف وقت و هزینه های اضافی نیز جلوگیری به عمل خواهند آورد.

برای اطلاع از خدمات سامانه تراز بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از وزارتخانه های گسترده در کشور تا به حال سامانه های مختلفی را در جهت ارائه خدمات غیر حضوری به دانش آموزان و کارکنان خود راه اندازی کرده است. از جمله سامانه های مربوط به کارکنان آموزش و پرورش می توان به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان اشاره کرد.

همانطور که از نام سامانه مشخص است با هدف ارائه حکم کارگزینی به کارکنان وزارت آموزش و پرورش طراحی شده و در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه آزمون ادواری فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

تا قبل از راه اندازی سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان، کارکنان آموزش و پرورش برای دریافت یکی از مهم ترین مدارک و احکام مربوط به شغل خود باید به صورت حضوری به اداره آموزش و پرورش محل خدمت مراجعه کرده و وقت زیادی را صرف می کردند.

ولی در حال حاضر برای دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان نیازی به مراجعات حضوری نبوده و کارکنان وزارت آموزش و پرورش می توانند در کمترین زمان ممکن از طریق مراجعه به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان نسبت به دریافت حکم کارگزینی خود اقدام نمایند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه پذیرش جامعه الزهرا بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم حکم کارگزینی کارمندان مشخص کننده جزئیات حقوق و میزان دریافتی افراد می باشد، برای مثال کارمندان می توانند با دریافت این حکم از میزان افزایش یا همان اضافه حقوق خود مطلع شوند. همچنین از دیگر کاربردهای حکم کارگزینی می توان به ارائه آن جهت دریافت تسهیلات بانکی توسط کارمندان اشاره کرد.

بنابراین حکم کارگزینی یکی از مدارک و احکام مهم و ضروری کارمندان می باشد. در رابطه با کارکنان وزارت آموزش و پرورش بهتر است بدانیم حکم کارگزینی افرادی که در حال حاضر شاغل هستند از طریق مراجعه به سایت اصلی این وزارتخانه به نشانی اینترنتی medu.ir قابل دریافت می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه وادانا دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است امورات مربوط به کارکنان وزارت آموزش و پرورش بعد از بازنشستگی به صندوق بازنشستگی کشوری ارجاع داده خواهند شد، بنابراین دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان بازنشسته از طریق مراجعه به وب سایت اصلی صندوق بازنشستگی کشوری که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی اینترنتی cspf.ir قابل دریافت خواهد بود.

دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل medu.ir

بخش های سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

در حال حاضر هر وزارتخانه در کشور وب سایت رسمی برای ارائه خدمات و امورات حوزه فعالیت خود راه اندازی کرده است که معمولا درگاه ورود به سامانه های زیر مجموعه را نیز در صفحه اصلی سایت قرار می گیرند.

درمورد وزارت آموزش و پرورش نیز همین موضوع صدق می کند و از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی medu.ir که متعلق به صفحه رسمی آموزش و پرورش است امکان دسترسی به بسیاری از سامانه های این وزارتخانه برای فرهنگیان و کارکنان فراهم شده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از سامانه های کاربردی و مهم این وزارتخانه، سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان می باشد که در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به کارکنان وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. همانطور که می دانیم ارائه حکم کارگزینی در بسیاری از موارد برای کارمندان ضروری می باشد به همین منظور کارمندان هر ارگانی در کشور باید با نحوه دریافت حکم کارگزینی خود آشنا باشند.

در حال حاضر این حکم در وزارت آموزش و پرورش به صورت غیر حضوری ارائه خواهد شد، البته سامانه دریافت آن برای شاغلان و بازنشستگان متفاوت است. فرهنگیانی که شاغل هستند برای دریافت حکم کارگزینی خود به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه کارگزینی فرهنگیان باید به وب سایت اصلی این وزارتخانه مراجعه نمایند.

برای اطلاع از بخش های سامانه کارت شناسایی فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه جزء فرهنگیان شاغل هستید باید نشانی اینترنتی medu.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده تا صفحه اصلی وب سایت برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر استان محل خدمت خود را انتخاب کنید.

انتخاب استان در سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

با وارد شدن به صفحه وب سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل خود، مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

در مرحله جدید باید نام کاربری و کلمه عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

دریافت حکم کارگزینی

دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان بازنشسته cspf.ir

حکم کارگزینی بازنشستگان کشوری

بهتر است بدانیم بازنشستگان در کشور ما با عنوان های مختلفی شناخته می شوند، برای مثال بازنشستگان کشوری و لشگری، تامین اجتماعی و مستمری بگیران. بنابراین خدمات دهی به بازنشستگان لزوما توسط ادارات مربوطه انجام نخواهد شد.

در همین راستا نیز فرهنگیان کشورمان با شروع دوره بازنشستگی امورات مربوط به خود را باید از طریق صندوق بازنشستگی کشوری که تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد، پیگیری نمایند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت ایران آزمون بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه فرهنگی بازنشسته هستید و قصد دریافت حکم کارگزینی خود را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی cspf.ir وارد صفحه وب سایت رسمی صندوق بازنشستگی کشوری شوید. سپس مطابق با تصویر زیر، بر روی گزینه “درگاه خدمات الکترونیکی” و در نهایت گزینه “خدمات حقوق” کلیک نمایید.

حکم کارگزینی فرهنگیان بازنشسته

در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده می شود باید گزینه مربوط به “دریافت حکم حقوق” را انتخاب کنید.

جزئیات حکم کارگزینی

سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مشاهده” کلیک نمایید.

نحوه مشاهده حکم کارگزینی فرهنگیان

در مرحله جدید باید شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و در نهایت گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

درج کدملی در سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

اطلاعات درج شده بر روی حکم کارگزینی آموزش و پرورش

همانطور که گفتیم حکم کارگزینی در واقع مشخص کننده میزان حقوق و دریافتی کارمندان با جزئیات بیشتر می باشد. در حکم کارگزینی وزارت آموزش و پرورش اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی کارکنان، کد ملی و کد پرسنلی، حق اولاد و همسر، حقوق پرداختی، حقوق دریافتی و… درج می شود.

برای اطلاع از خدمات سامانه هدایت تحصیلی پایه نهم بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه جزء جامعه فرهنگیان هستید برای اطلاع از جزئیات حقوق خود می توانید از روش های نام برده در همین مقاله استفاده کنید، یعنی ورود به سایت وزارت آموزش و پرورش یا وب سایت رسمی صندوق بازنشستگی کشوری.

برنامه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان

برنامه سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

همانطور که می دانیم طی چند سال اخیر درصد قابل توجهی از جمعیت کشور از گوشی های تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند. این گوشی های تلفن همراه قابلیت نصب برنامه های مختلفی را دارند، از این طریق دسترسی کاربران به سامانه ها و برنامه های مورد نیازشان راحت تر شده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه نظارت آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک کنید.

بدون شک اکثر افراد تمایل دارند به جای استفاده از نسخه تحت وب سامانه های مورد نیاز به خصوص سامانه هایی که در ارتباط با حوزه شغلی آنان می باشد از برنامه های قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند استفاده کنند.

درمورد سامانه حکم کارگزینی وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر برنامه ای قابل نصب طراحی و راه اندازی نشده و تنها روش ورود به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان نشانی های اینترنتی متعلق به نسخه تحت وب می باشد.

چگونه می توان به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان وارد شد؟

نحوه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل و بازنشسته متفاوت می باشد، در همین مقاله هر دو روش توضیح داده شده است.

آیا در حکم کارگزینی فرهنگیان میزان حقوق دریافتی و پرداختی به صورت مجزا بیان شده اند؟

بله، تمامی جزئیات مربوط به حقوق فرهنگیان در حکم کارگزینی قابل مشاهده می باشند.

آیا دریافت حکم کارگزینی به صورت غیر حضوری از طریق سایت آموزش و پرورش امکان پذیر است؟

برای فرهنگیان شاغل امکان دریافت حکم کارگزینی از طریق سایت این وزارتخانه ولی برای بازنشستگان از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری فراهم می باشد.

آیا برای ورود به سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان مربوط به کارکنان شاغل رمز ورود لازم است؟

بله، باید از گذرواژه مربوط به خود اطلاع داشته باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *