سامانه های مالی و سرمایه

ثبت نام در سامانه صیاد بانک صادرات + دانلود و نصب برنامه

همانطور که می دانیم بانک مرکزی در راستای یکپارچه سازی و سازمان دهی چک های بانکی برنامه ای را طراحی و اجرا کرده که طی آن چک صیاد جایگزین چک های مختلف بانک های کشور شده است. چک صیاد که به چک بنفش نیز شناخته می شود برای صدور، تایید و انتقال نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد که تمامی این مراحل باید در سامانه ای به نام سامانه پیچک که توسط بانک مرکزی راه اندازی شده است، انجام شود. سامانه پیچک سامانه ای یکتا و واحد نیست، یعنی بسترهای مختلفی برای ورود به این سامانه وجود دارد که یکی از این بسترها سامانه صیاد بانک صادرات می باشد.

لازم به ذکر است در صورتی که فرد صادر کننده و همچنین دریافت کننده، اطلاعات چک صیاد مورد نظر را در سامانه پیچک به ثبت نرسانند، چک فاقد اعتبار بود و قابلیت نقد شدن ندارد.

با توجه به جایگزینی رو به گسترش تمامی چک های قدیمی با چک صیاد، شروع آموزش و اطلاع رسانی درمورد ثبت و تایید اطلاعات در سامانه پیچک یا همان صیاد بسیار ضروری می باشد، به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بخش های مختلف سامانه صیاد بانک صادرات می پردازیم.

معرفی سامانه صیاد بانک صادرات

معرفی سامانه صیاد بانک صادرات

بانک مرکزی هدف از طراحی چک های صیاد و ثبت اطلاعات آن ها را یکپارچه سازی چک ها و جلوگیری از گسترش کلاهبرداری در این زمینه بیان کرده است. همانطور که گفتیم چک صیاد همانند چک های قدیمی نیست که هر فردی بتواند به راحتی چکی را نقد کرده و یا به دیگران منتقل کند، بلکه اطلاعات چک های صیاد یا همان چک های بنفش باید توسط فرد صادر کننده و دریافت کننده در سامانه پیچک به ثبت برسد، در غیر این صورت چک فاقد اعتبار می باشد.

درمورد سامانه صیاد یا سامانه پیچک بهتر است بدانیم هر بانکی می تواند از طریق فعال کردن همراه بانک برای مشتریان خود که در همان بانک حساب دارند امکان دسترسی به سامانه صیاد را فراهم کند مانند همراه بانک صادرات، یکی دیگر از راه هایی که اجازه دسترسی به سامانه پیچک را می دهد نصب اپلیکیشن هایی است که در سایت شاپرک مورد تایید قرار گرفته و فایل دانلود آن ها در دسترس می باشد. بنابراین توصیه می کنیم از طریق اپلیکیشن ها و لینک های ناشناس اقدام به ثبت اطلاعات چک صیاد نکنید.

برای اطلاع از بخش های سایت کارگزاری بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه صیاد بانک صادرات

همانطور که گفتیم چک های جدید و یکپارچه بانکی نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه ای به نام سامانه پیچک دارند. پیچک سامانه ای یکتا و واحد نیست بنابراین می توان از بسترهای مختلفی به این سامانه وارد شد، از این رو همراه بانک های مختص هر بانک یکی از راه های ورود به سامانه پیچک هستند ولی نیاز به فعال سازی از جانب بانک دارند.

یکی دیگر از روش های ورود به سامانه پیچک، نصب اپلیکیشن های مورد تایید و قرار گرفته در سایت شاپرک است که استفاده از بخش سامانه پیچک آن ها نیازی به فعال سازی و تایید بانک ندارد.

حال اگر از مشتریان بانک صادرات هستید می توانید با مراجعه به یکی از شعب این بانک همراه بانک خود را فعال نمایید، با فعال سازی همراه بانک می توانید مطابق با تصویر زیر در صفحه اصلی این برنامه نام کاربری و رمز عبور خود را درج نمایید تا بخش های مختلف آن برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه صیاد بانک صادرات

در قسمت خدمات همراه بانک صادرات بخش های مختلفی را مشاهده می کنید که باید برای ورود به سامانه صیاد، بر روی گزینه سامانه پیچک کلیک نمایید.

خدمات سامانه صیاد بانک صادرات

ثبت نام در سامانه صیاد بانک صادرات

برای ورود به سامانه صیاد یا پیچک بانک مرکزی نیازی به ثبت نام ندارید، بلکه دریافت نام کاربری و رمز عبور مربوط به همراه بانک های مختلف مانند همراه بانک صادرات می باشد. در صورتی که تمایل به فعال سازی همراه بانک را ندارید این امکان برای شما فراهم شده تا از طریق نصب اپلیکیشن های حوزه پرداخت که نام و فایل دانلود آن ها در سایت شاپرک قرار گرفته، اطلاعات چک های صیاد را به ثبت برسانید.

همچنین در صورتی که همراه بانک خود را فعال کرده اید ولی در حال حاضر به آن دسترسی ندارید، می توانید از طریق درج و جستجو نشانی اینترنتی eb.bsi.ir در مرورگر به نسخه تحت وب همراه بانک وارد شده و نام کاربری و رمز عبور خود را درج کنید. لازم به ذکر است این امکان در صورتی فراهم می باشد که شما قبلا همراه بانک خود را از طریق مراجعه به شعب بانک صادرات فعال کرده باشید.

برای اطلاع از بخش های سایت بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت چک در سامانه صیاد بانک صادرات

همانطور که گفتیم در صورتی که اطلاعات چک صیاد به هنگام صدور در سامانه پیچک به ثبت نرسد چک فاقد اعتبار می باشد، بنابراین ضروری است که فرد صادر کننده چک با ورود به همراه بانک مطابق با تصویر زیر نام کاربری و رمز عبور خود را درج نماید.

ثبت چک در سامانه صیاد بانک صادرات

سپس در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود از قسمت سامانه پیچک، گزینه ثبت چک را انتخاب کنید.

درج اطلاعات چک در سامانه صیاد

حال باید اطلاعات خواسته شده مربوط به چک مورد نظر در این صفحه وارد شود.

ثبت مشخصات چک در سامانه صیاد

دانلود سامانه صیاد بانک صادرات

همانطور که گفتیم سامانه صیاد از طریق همراه بانک صادرات در دسترس می باشد، بنابراین برای ورود به سامانه پیچک باید ابتدا به یکی از شعب بانک صادرات مراجعه کرده و رمز عبور خود را برای ورود به همراه بانک دریافت کنید. سپس با مراجعه به سایت بانک صادرات به نشانی bsi.ir مطابق با تصویر زیر بخش بانکداری الکترونیک را انتخاب نمایید.

دریافت سامانه صیاد بانک صادرات

حال در بخش بانکداری الکترونیک باید بر روی گزینه همراه بانک کلیک نمایید.

دانلود سامانه صیاد بانک صادرات

در مرحله جدید می توانید با توجه به سیستم عامل گوشی تلفن همراه خود، فایل مورد نظر را دانلود کنید.

نصب سامانه صیاد
نسخه وبورود
نسخه اندرویددانلود
نسخه iosدانلود

نصب سامانه صیاد بانک صادرات

با طی کردن مراحل قسمت قبلی این مقاله فایل همراه بانک را دانلود کرده اید، حال باید همانند دیگر برنامه هایی که تا به حال نصب کرده ايد، بر روی این برنامه نیز کلیک کرده و نصب آن را آغاز نمایید. همانطور که گفتیم سامانه صیاد یا پیچک یکی از بخش های همراه بانک صادرات می باشد، بنابراین باید ابتدا همراه بانک را نصب کرده تا بتوانید به سامانه پیچک دسترسی پیدا کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

تایید چک در سامانه صیاد بانک صادرات

بهتر است بدانیم تمامی مراحل ثبت و تایید چک صیاد از طریق همراه بانک صادرات قابل انجام می باشد، بنابراین برای تایید چک های صیاد باید مطابق با تصویر زیر از طریق درج نام کاربری و رمز عبور وارد همراه بانک صادرات شوید.

تایید چک در سامانه صیاد بانک صادرات

سپس از بخش سامانه پیچک، گزینه تایید چک را انتخاب کنید.

تایید کردن چک در سامانه صیاد

انتقال چک در سامانه صیاد بانک صادرات

یکی دیگر از خدمات سامانه پیچک که از طریق همراه بانک صادرات قابل دسترسی می باشد، طی کردن مراحل انتقال چک صیاد است. به این منظور بعد از درج نام کاربری و شناسه عبور همراه بانک صادرات باید وارد فضای اصلی این برنامه شوید.

انتقال چک در سامانه صیاد بانک صادرات

سپس از بخش سامانه پیچک، گزینه انتقال چک را انتخاب نمایید.

منتقل کردن چک در سامانه صیاد

آیا می توان بدون مراجعه به شعب بانک، همراه بانک صادرات را فعال کرد؟

خیر، برای فعال سازی همراه بانک صادرات باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.

آیا از طریق سایت بانک صادرات می توان به سامانه صیاد بانک صادرات وارد شد؟

بله، در صورتی که قبلا همراه بانک خود را فعال کرده باشید و حال با نسخه تحت وب این سامانه وارد سامانه صیاد یا همان پیچک شوید.

آیا سامانه صیاد بانک صادرات سامانه ای مجزا برای ثبت چک های صیاد می باشد؟

خیر، تمامی سامانه ها و بسترهای مورد تایید وارد سامانه پیچک بانک مرکزی خواهند شد.

آیا می توان از طریق اپلیکیشن هایی مانند آپ وارد سامانه پیچک شد؟

بله، این امکان فراهم می باشد.

4.2/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *