سامانه های اجتماعی

سامانه صدور مجوزهای وزارت کار mojavez.mcls.gov.ir

همانطور که می دانیم اشتغال زایی و آغاز به کار هر واحد قانونی در کشور نیازمند کسب مجوز از مراجع مربوطه می باشد، حال موضوع فعالیت مشخص کننده اداره یا ارگان مربوطه برای صدور مجوز است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تسهیل فرآیند صدور مجوزهایی که مربوط به این وزارتخانه هستند اقدام به راه اندازی سامانه صدور مجوزهای وزارت کار کرده است.

در واقع در سامانه صدور مجوزهای وزارت کار، امکان اطلاع رسانی های مربوطه، شرایط و مدارک لازم، مراحل ضروری پیش رو، هزینه های حدودی، مدت زمان اعتبار مجوزها و… فراهم شده است تا افرادی که متقاضی دریافت مجوز از این وزارتخانه هستند دچار سردرگمی نشده و علاوه بر اطلاع از شرایط، بدانند که چه اداره یا ارگانی در کشور مجوز حوزه فعالیت آنان را صادر می کند.

بنابراین چنانچه شما نیز متقاضی دریافت مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستید بهتر است با شرایط صدور مجوز حوزه فعالیت خود آشنا شوید. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه صدور مجوزهای وزارت کار می پردازیم، پس با ما در ارتباط باشید.

معرفی سایت صدور مجوزهای وزارت کار

معرفی سامانه صدور مجوزهای وزارت کار

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های گسترده، مهم و تاثیرگذار در اشتغال زایی و در نتیجه افزایش سطح رفاه و معیشت زندگی مردم می باشد. این وزارتخانه، در کنار تمامی اقداماتی که به صورت حضوری برای مراجعه کنندگان خود به انجام می رساند، سامانه های مختلفی را نیز در راستای ارائه خدمات غیر حضوری، جلوگیری از مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت، اتلاف وقت و هزینه های اضافی راه اندازی کرده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه نپ بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از سامانه های کاربردی وزارت تعاون، سامانه صدور مجوزهای وزارت کار یا همان پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سامانه مذکور برای آگاهی بخشی متقاضیان دریافت مجوزهای مرتبط با وزارت تعاون طراحی شده است.

درواقع در این سامانه مجوزی صادر نخواهد شد بلکه شرایط، مدارک، مراحل، هزینه های حدودی، میزان سپری شدن زمان، مدت زمان اعتبار مجوزها و در نهایت سامانه یا اداره و ارگانی که مجوزهای هر نهاد را صادر می کنند معرفی شده اند. بنابراین توضیحات بیان شده در بخش های مختلف سامانه صدور مجوزهای وزارت کار از سردرگمی متقاضیان جلوگیری به عمل می آورند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه صدور مجوز سام بر روی لینک کلیک کنید.

درمورد اطلاع رسانی مجوزهایی که در سامانه صدور مجوزهای وزارت کار انجام می شوند بهتر است بدانیم چنانچه قصد دریافت مجوز مرتبط با نهادهای معاونت روابط کار، سازمان تامین اجتماعی، معاونت توسعه امور کارآفرینی و اشتغال، امور تعاون، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای کشور را دارید، برای اطلاع از شرایط اخذ مجوز باید به سامانه مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نمایید.

ورود به سامانه صدور مجوزهای وزارت کار mojavez.mcls.gov.ir

ورود به سامانه mojavez.mcls.gov.ir

طی چند سال اخیر با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان ها و وزارتخانه های کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری و تحقق اهداف دولت الکترونیک بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه های مختلف به مردم ارائه می دهند.

گسترش سامانه های مختلف سبب کاهش ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی شده و به طور کلی سبب افزایش رفاه مردم می شوند. در این میان یکی از موضوعات مهمی که طی کردن مراحل به انجام رساندن آن طولانی و به نسبت دشوار می باشد، اخذ مجوز فعالیت در زمینه های مختلف است.

برای اطلاع از امکانات سامانه کاردان اداره کار بر روی لینک کلیک کنید.

به همین علت نیز برخی از افراد بدون دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز می کنند و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه با مشکلات متعدد قانونی مواجه می شوند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جلوگیری از سردرگم شدن متقاضیان دریافت مجوزهای مرتبط با این وزارتخانه اقدام به راه اندازی سامانه صدور مجوزهای وزارت کار کرده است تا از این طریق متقاضیان از شرایط، مراحل، هزینه ها، مدت زمان حدودی و همچنین مرکز یا اداره ای که برای دریافت مجوز باید به آن مراجعه کنند، مطلع شوند.

برای اطلاع از دریافت مجوز در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است اطلاع از چنین شرایطی درمورد نهادهای مرتبط با وزارت تعاون نیازی به ثبت نام در سامانه صدور مجوزهای وزارت کار ندارد. نهادهایی که صدور مجوزهای حوزه فعالیت آن ها در ارتباط با وزارت تعاون می باشد شامل موارد زیر هستند:

  • سازمان تامین اجتماعی
  • امور تعاون
  • معاونت روابط کار
  • سازمان بهزیستی
  • امور کارآفرینی و اشتغال
  • سازمان فنی و حرفه ای

برای اطلاع از بخش های سامانه مرزنشینان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه صدور مجوزهای وزارت کار دارید باید نشانی اینترنتی mojavez.mcls.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. حال می توانید از بخش ها و اطلاع رسانی های سایت مذکور استفاده کنید.

وارد شدن به سامانه صدور مجوزهای وزارت کار

پاسخگویی به شکایات سامانه صدور مجوزهای وزارت کار

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقریبا در تمامی زمینه هایی که به مردم خدمت رسانی می کند سامانه ای را در جهت ارائه خدمات غیر حضوری راه اندازی کرده است. با آغاز به کار سامانه های این وزارتخانه، طی کردن مراحل امورات مربوطه راحت تر شده و از اتلاف وقت و هزینه های اضافی مردم جلوگیری به عمل آمده است.

همانطور که گفتیم وزارت تعاون با هدف اطلاع رسانی شرایط، مراحل، مدارک، هزینه های حدودی، مدت زمان اعتبار و اداره و مرکز صادر کننده مجوزهای مرتبط با این وزارتخانه اقدام به راه اندازی سامانه صدور مجوزهای وزات کار کرده است. در واقع سامانه مذکور در راستای جلوگیری از سردرگمی متقاضیان اخذ مجوز فعالیت در حوزه های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سانکا بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از بخش های سامانه صدور مجوزهای وزارت کار، بخش “پاسخگویی به شکایات” می باشد. دسترسی به این بخش از سامانه، برخلاف بخش های دیگر نیازمند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است. بنابراین چنانچه قصد ورود به بخش پاسخگویی به شکایات را دارید و قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید، حال باید از طریق نشانی اینترنتی mojavez.mcls.gov.ir وارد صفحه اصلی سامانه صدور مجوزهای وزارت کار شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “پاسخگویی به شکایات” کلیک نمایید.

بخش پاسخگویی به شکایات سامانه صدور مجوزهای وزارت کار

در مرحله جدید باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

ورود به بخش پاسخگویی به شکایات

چنانچه در حال حاضر حساب کاربری در این سامانه ندارید باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه صدور مجوزهای وزارت کار

سپس کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و گزینه “ادامه” را جهت انجام مراحل بعدی انتخاب نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه mojavez.mcls.gov.ir

امکانات سامانه صدور مجوزهای وزارت کار mojavez.mcls.gov.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم که هدف اصلی طراحی سایت صدور مجوزهای وزارت کار اطلاع رسانی درمورد شرایط، مدارک، مراحل، هزینه ها، مدت زمان اعتبار و مهم تر از همه این موارد نام اداره یا سازمان صادر کننده مجوزهای مرتبط با وزارت تعاون می باشد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه یارانه دستمزد بر روی لینک کلیک کنید.

یعنی هدف راه اندازی این سامانه جلوگیری از سردرگمی متقاضیان دریافت مجوزهای فعالیت قانونی است. برای اطلاع از شرایط و توضیحات اخذ مجوز از نهادهای مرتبط با وزارت تعاون باید از طریق نشانی اینترنتی mojavez.mcls.gov.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی عبارت “ورود به پنجره واحد اطلاع رسانی مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی” کلیک نمایید.

امکانات سامانه mojavez.mcls.gov.ir

در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود برای اطلاع از شرایط صدور مجوزهای نهادهای مرتبط با وزارت تعاون می توانید بر روی نام هر نهاد کلیک کنید.

بخش های سامانه صدور مجوزهای وزارت کار

برای آگاهی بخشی بیشتر در این زمینه ما در ادامه مطلب برخی از امکانات هر یک از این 6 بخش را توضیح خواهیم داد:

معاونت روابط کار

بخش اطلاع رسانی معاونت روابط کار یکی از بخش های گسترده سامانه صدور مجوزهای وزارت کار است که موارد مختلفی از قبیل گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، گواهی نامه ثبت کانون های کارگران بازنشسته شهرستان، اعتبارنامه برای نمایندگان کارگران درکارگاه ها، گواهی نامه ثبت شوراهای اسلامی کار و اعتبارنامه اعضای آن و… را شامل می شود.

معاونت امور تعاون

این بخش از سامانه اطلاع رسانی یک موضوع با عنوان موافقت نامه تشکیل شرکت تعاونی را شامل می شود.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال

این بخش از سامانه صدور مجوزهای وزارت کار نیز اطلاع رسانی در زمینه های مختلفی مانند مشاغل خانگی، صدور کارت موقت کار اتباع افغان، روادید ورود با حق کار و… را به انجام می رساند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ستاد ایران بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان تامین اجتماعی

چنانچه قصد دریافت اطلاعات درمورد موضوعات مرتبط با مجوزهای سازمان تامین اجتماعی مانند ایجاد و راه اندازی کارگزاری رسمی تامین اجتماعی، ارائه گواهی مبنی بر نداشتن بدهی معوق بابت حق بیمه به دفاتر اسناد رسمی و… را دارید باید به این بخش از سامانه مراجعه نمایید.

سازمان بهزیستی

در این بخش از سامانه اطلاع رسانی در زمینه های گسترده و متنوعی مانند مراکز درمان و بازتوانی معتادین، مرکز خدمات مشاوره اجتماعی، تاسیس مجتمع ها و مراکز خدمات بهزیستی انجام شده است.

برای اطلاع از بخش های سامانه جامع روابط کار بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان فنی و حرفه ای

اطلاع رسانی در زمینه پروانه تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، گواهی نامه مهارت معرفی شدگان صنوف، مهارت فنی کارگران ساختمانی و… نیز در این بخش از سامانه صدور مجوزهای وزارت کار انجام می شوند.

چگونه می توان به سایت صدور مجوزهای وزارت کار وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی mojavez.mcls.gov.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای اطلاع از شرایط صدور مجوزها در سامانه وزارت کار باید ثبت نام کرده و هزینه ای پرداخت کنیم؟

خیر، برای اطلاع از شرایط، مراحل و جزئیات دریافت مجوز از طریق سایت صدور مجوزهای وزارت کار نیازی به ثبت نام یا پرداخت هزینه نیست.

آیا در سایت صدور مجوزهای وزارت کار درمورد هزینه های حدودی دریافت مجوز نیز توضیحاتی بیان شده است؟

بله، یکی از موارد بیان شده درمورد اخذ مجوزها، هزینه حدودی آن ها می باشد.

آیا برای اطلاع از شرایط اخذ مجوزهای مرتبط با سازمان فنی و حرفه ای نیز باید به سایت صدور مجوزهای وزارت کار مراجعه کنیم؟

بله، توضیحات شرایط این مورد نیز در همین سامانه بیان شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *