سامانه های اجتماعی

سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ecunion.ir

با گسترش فضاهای مجازی و دسترسی راحت تر عموم مردم به اینترنت، حوزه کسب و کارهای مجازی نیز گسترش یافته به نحوی که طی چند سال اخیر اکثر مردم تمایل دارند تا حد امکان کالاها، مواد غذایی، اقلام ضروری و هر آنچه که مورد نیازشان می باشد و از طریق فضاهای مجازی قابل سفارش هستند را به صورت غیر حضوری خریداری کرده و درب منزل خود دریافت کنند. به همین منظور نیز سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی راه اندازی شده تا افرادی که در فضاهای مجازی شغلی را راه اندازی کرده اند برای افزایش اطمینان مردم مجوز فعالیت خود را به صورت قانونی دریافت کنند.

متاسفانه در این زمینه افرادی نیز هستند که بدون مجوز فعالیت خود را آغاز کرده و بعد از گذشت مدتی اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده اند. به همین علت افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند باید به این موضوع توجه کرده و مجوز کسب و کار قانونی وب سایت یا صفحه موجود در شبکه های اجتماعی مورد نظر را در سامانه مذکور مورد استعلام قرار دهند.

به دلیل اهمیت آشنایی عموم مردم با مجوزهای حوزه کسب و کارهای اینترنتی و همچنین جدید بودن سامانه نام برده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

معرفی سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، اتحادیه ای نوپا و تازه تاسیس می باشد که در راستای نظارت بر حوزه کسب و کارهای اینترنتی و مجازی تاسیس شده است. همانطور که می دانیم طی چند سال اخیر تعداد کسب و کارهای اینترنتی و همچنین تنوع حوزه فعالیت آن ها گسترش یافته و در حال حاضر تقریبا در تمامی مواردی که مردم نیاز دارند کسب و کاری آنلاین خدمت رسانی می کند.

برای اطلاع از خدمات سامانه سانکا بر روی لینک کلیک کنید.

متاسفانه در این میان برخی از افراد اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده و در قبال مبلغی که دریافت می کنند هیچ کالا یا خدماتی را ارائه نمی دهند، اگر چنین کسب و کارهایی مجوز قانونی از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دریافت کرده باشند پیگیری تخلف آن ها راحت تر انجام می شود تا اینکه هیچ مجوزی را نداشته باشند.

به همین علت نیز افرادی که قصد خرید اینترنتی از چنین کسب و کارهایی دارند بهتر است ابتدا از طریق سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، نام و عنوان یا مجوز فروشگاه اینترنتی که قصد خرید از آن را دارند مورد استعلام قرار دهند.

برای اطلاع از بخش های سامانه راهگشا بر روی لینک کلیک کنید.

خوشبختانه در حال حاضر مردم به این موضوع توجه بیشتری دارند و از خرید اینترنتی از وب سایت ها یا صفحات موجود در شبکه های اجتماعی که نمی شناسند و یا نشانی از مجوز قانونی فعالیت آن ها را در صفحه مشاهده نمی کنند خودداری می نمایند.

همین موضوع نیز سبب شده تا افرادی که در فضاهای مجازی کسب و کاری را آغاز کرده اند به فکر دریافت مجوز قانونی باشند. ثبت درخواست مجوز، ارسال مدارک، پرداخت هزینه و حتی دریافت مجوز چنین کسب و کارهایی در حال حاضر از طریق سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی انجام می شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه باربرگ بر روی لینک کلیک کنید.

در این سامانه امکانات مختلفی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد، برای مثال می توانید نام و عنوان یا مجوز کسب و کار مجازی که قصد خرید از آن را دارید در سامانه مذکور مورد استعلام قرار دهید یا اینکه از کسب و کاری مجازی شکایت کرده و نتیجه ثبت شکایت خود را نیز پیگیری کنید.

بنابراین ضروری است چه به عنوان فردی که قصد دریافت مجوز قانونی یا کسی که تمایل به خرید از وب سایت ها یا صفحات کسب و کار موجود در شبکه های اجتماعی دارید با جوانب مختلف سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آشنا شوید.

ورود به سامانه اتحادیه کسب و کارهای مجازی ecunion.ir

خدمات سامانه ecunion.ir

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور بسیاری از مراکز خصوصی خدمات خود را به صورت آنلاین و مجازی در اختیار مردم قرار می دهند. بنا به اقتضای زندگی های امروزی چنین کسب و کارهایی بسیار گسترش یافته و مورد استقبال قرار گرفته اند و مردم بیشتر از قبل تمایل به انجام خریدهای اینترنتی دارند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه یارانه دستمزد بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین باید نهادی دولتی و قانونی بر عملکرد چنین کسب و کارهایی نظارت داشته باشد، به همین منظور نیز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تاسیس شده تا امورات مربوط به این حوزه را به انجام برساند. این اتحادیه، نهادی نوپا و تازه تاسیس می باشد که در حال حاضر خدمات خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

به دلیل وجود موارد کلاهبرداری های اینترنتی، مردم تمایل دارند از وب سایت ها یا صفحات موجود در شبکه های اجتماعی خرید خود را انجام دهند که مورد تایید مراجع قانونی بوده و مجوز کسب و کار داشته باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه راهبر بر روی لینک کلیک کنید.

به همین علت تمامی کسب و کارهایی که به صورت آنلاین و مجازی فعالیت می کنند باید از طریق مراجعه به سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی درخواست صدور مجوز قانونی را به ثبت رسانده، مدارک مورد نیاز را ارسال نمایند، هزینه های احتمالی را پرداخت کرده و از طریق همین سامانه نیز مجوز خود را دریافت کنند.

علاوه بر صاحبان کسب و کارهای مجازی، عموم مردم نیز می توانند برای استعلام نام و عنوان یا مجوز کسب و کاری مشخص، ثبت شکایت و یا پیگیری شکایت به این سامانه مراجعه نمایند.

برای اطلاع از خدمات سامانه ستاد ایران بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را دارید باید نشانی اینترنتی ecunion.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود، سپس از میان گزینه های موجود در کادر بالای صفحه، بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
  • در مرحله جدید باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مشخص شده درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.
وارد شدن به سامانه ecunion.ir

نحوه ثبت نام در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

همانطور که گفتیم اتحادیه کسب و کارهای مجازی، اتحادیه ای تازه تاسیس و نوپا می باشد که با هدف نظارت بر فعالیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی راه اندازی شده است. این اتحادیه در راستای ارائه خدمات به صورت غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه ای مختص به خود کرده که دسترسی به آن برای عموم مردم فراهم می باشد.

نکته ای که در این مورد وجود دارد بحث عضو شدن و ثبت نام در این اتحادیه می باشد، بهتر است بدانیم افرادی می توانند در اتحادیه کسب و کارهای مجازی ثبت نام کرده، عضو شده و کارت عضویت دریافت کنند که مجوز کسب و کار قانونی داشته باشند.

برای اطلاع از بخش های سامانه جامع روابط کار بر روی لینک کلیک کنید.

البته بعد از عضویت در این اتحادیه باید سالیانه حق عضویت خود را به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت موجود در سامانه مذکور پرداخت کنید. بنابراین برای دریافت مجوز از این سامانه باید از طریق نشانی اینترنتی ecunion.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “درخواست صدور مجوز” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
  • برای ثبت درخواست به صورت خودکار به سامانه “درگاه ملی مجوزها” منتقل خواهید شد، حال باید نوع فعالیت خود را انتخاب کرده و مراحل ثبت نام را به انجام برسانید.
عضویت در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

ثبت شکایت در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ecunion.ir

همانطور که گفتیم سامانه مذکور علاوه بر صدور مجوزهای فعالیت در این حوزه، بر عملکرد کسب و کارها نیز نظارت داشته و در صورت اعلام تخلف از جانب مردم بررسی های لازم و قانونی را انجام می دهد.

بنابراین چنانچه از وب سایت یا صفحه کسب و کاری در شبکه های اجتماعی شکایت دارید باید از طریق نشانی اینترنتی ecunion.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و از قسمت انتهایی صفحه مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “شکایت” کلیک نمایید.

ثبت شکایت در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
  • در مرحله جدید باید تمامی مشخصات و اطلاعات خواسته شده مانند مشخصات هویتی، وضعیت دامنه یعنی اینکه کسب و کار مورد نظر عضو اتحادیه می باشد یا خیر، نام دامنه و… را در قسمت های مربوطه درج کرده، فاکتور خرید، فیش هزینه پرداخت شده و تصویر کالایی که خریداری کرده اید را بارگذاری نمایید و در نهایت بر روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.
تنظیم شکایت در سامانه ecunion.ir

پیگیری شکایت در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

چنانچه از کسب و کاری مجازی در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شکایت کرده اید و حال قصد پیگیری نتیجه را دارید، باید از طریق نشانی اینترنتی ecunion.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “پیگیری” کلیک نمایید.

پیگیری شکایت در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
  • در مرحله جدید باید کد ملی و کد پیگیری که به هنگام ثبت شکایت دریافت کرده اید را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه ” مشاهده” را انتخاب کنید.
بررسی نتیجه شکایت

نحوه جستجوی کسب و کارهای عضو در سامانه اتحادیه کسب و کارهای مجازی ecunion.ir

سامانه اتحادیه تازه تاسیس کسب و کارهای مجازی علاوه بر ارائه خدمات به فعالان حوزه کسب و کار، خدماتی را نیز در اختیار عموم مردم که قصد خرید اینترنتی دارند قرار می دهد. برای مثال شما می توانید از طریق مراجعه به این سامانه عنوان و مشخصات کسب و کارهای عضو سامانه را جستجو کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سامد بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی ecunion.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “کسب و کارهای عضو” که در کادر بالایی صفحه قرار گرفته، کلیک نمایید.

جستجو کسب و کار
  • در مرحله جدید با انتخاب موارد مشخص شده امکان جستجو برای شما فراهم می شود.
بررسی کسب و کارهای عضو سامانه

سایر امکانات سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

امکانات سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در جهت نظارت بر عملکرد کسب و کارهای مجازی تاسیس شده تا علاوه بر نظارت بر فعالیت، امکان صدور مجوزهای قانونی آن ها را نیز تسهیل دهد. همچنین در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی امکانات مختلفی نیز در اختیار عموم مردم قرار می گیرد که در ادامه مطلب به این موارد اشاره می کنیم:

ثبت شکایت

چنانچه قصد ثبت شکایت و اعلام تخلف درمورد کسب و کاری مجازی را دارید، در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شرایطی فراهم شده تا بتوانید به صورت غیر حضوری تخلف رخ داده را اعلام کنید.

پیگیری شکایت

بعد از اینکه شکایت خود را درمورد کسب و کاری مجازی در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به ثبت رساندید، می توانید از طریق بخش پیگیری، نتیجه شکایت را بررسی کنید.

برای اطلاع از امکانات سامانه ثبت من بر روی لینک کلیک کنید.

پرداخت

یکی دیگر از امکانات سامانه نام برده، بخش پرداخت آنلاین می باشد. از طریق این بخش می توانید هزینه های مربوط به حق عضویت سالانه و هزینه های مربوط به دریافت مجوز را پرداخت نمایید.

سوالات متداول

به دلیل جدید بودن سامانه و همچنین خدمات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بسیاری از افراد سوالاتی در این زمینه دارند که نیازمند پاسخگویی می باشند. به همین منظور در سامانه بخشی با عنوان سوالات متداول قرار داده شده است.

استعلام مجوز

در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی علاوه بر امکان ثبت درخواست صدور مجوز، امکان استعلام مجوزهای صادر شده نیز فراهم شده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه ارزش افزوده بر روی لینک کلیک کنید.

جستجوی کسب و کارهای عضو اتحادیه

در جهت رفاه حال افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند، بخشی در سامانه مذکور قرار داده شده تا افراد متقاضی بتوانند کسب و کارهایی که از این سامانه مجوز دریافت کرده اند را شناسایی کنند.

چگونه می توان به سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی ecunion.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ثبت درخواست صدور مجوز در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی وجود دارد؟

بله، یکی از مهم ترین امکانات سامانه مذکور طی کردن مراحل ثبت درخواست و صدور مجوزهای قانونی حوزه کسب و کارهای مجازی است.

آیا می توان از کسب و کاری اینترنتی در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شکایت کرد؟

بله، این امکان برای عموم مردم فراهم می باشد.

آیا می توان مجوزهای کسب و کارهای مجازی را در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مورد استعلام قرار داد؟

بله، مراحل انجام این کار در همین مقاله توضیح داده شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *