سامانه های فناوری اطلاعات

سامانه جامع گارانتی irangs.ir + نحوه ورود به سایت استعلام اصالت

طی چند سال اخیر اقدامات مهمی از جمله راه اندازی سامانه جامع گارانتی در جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار و عرضه به مشتریان انجام شده است که تا حدی آگاهی مردم را نسبت به تشخیص کالای قاچاق از کالاهایی که به طریق قانونی وارد کشور شده اند را افزایش دهند. لازم به ذکر است کالای قاچاق مشمول گارانتی نمی شود، بنابراین افرادی که تمایل به خرید کالای با گارانتی دارند باید اطلاعات خود را نسبت به روش های تشخیص کالای قاچاق از کالاهایی که به طریق قانونی وارد کشور می شوند افزایش دهند.

سامانه گارانتی دقیقا به همین منظور طراحی و راه اندازی شده است تا مردم بتوانند علاوه بر اینکه از قاچاق نبودن کالا اطلاع یابند، از اصالت کالای خریداری شده نیز اطمینان حاصل کنند، زیرا در این سامانه مشخص می شود که کالای مورد نظر دارای اصالتی درست است و دقیقا محصول همان برند و شرکتی می باشد که نام آن بر روی محصول درج شده یا اینکه کالایی با عنوان جعلی وارد بازار شده است.

در هر صورت این سامانه توانسته تا حد قابل قبولی به تشخیص کالای قاچاق، بدون گارانتی و اصالت، مفید واقع شود ولی لازم به ذکر است تمامی کالاها در این سامانه مورد ارزیابی قرار نمی گیرند. با توجه به اهمیت تشخیص کالای قاچاق و اطلاع از گارانتی محصولات خریداری شده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه استعلام اصالت و ضوابط گارانتی کالا در سامانه جامع گارانتی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه جامع گارانتی

معرفی سامانه جامع گارانتی

این سامانه در جهت مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از گسترش عرضه و فروش این کالاها طراحی و راه اندازی شده است، تا از این طریق آگاهی مردم نسبت به کالاهایی که قصد خرید آن ها را دارند افزایش یافته و در جریان باشند که کالاهای قاچاق مشمول گارانتی نمی شوند.

بنابراین اگر کالای مورد نظر شما جزء کالاهایی است که استعلام آن در این سامانه انجام می شود به راحتی می توانید استعلام اصالت را انجام داده و اگر اطلاعات کالای مورد نظر بعد از استعلام مورد تایید قرار نگرفت از خرید آن صرف نظر کنید زیرا هیچ کالای قاچاقی مشمول گارانتی نخواهد شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است که در سامانه جامع گارانتی علاوه بر استعلام اصالت و در نتیجه مشمول گارانتی بودن، ضوابط و شرایط گارانتی نیز برای هر کالا قابل مشاهده می باشد. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از محصولات شرکت های مختلف در این سامانه قابل استعلام می باشند مانند گوشی های تلفن همراه، لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی، ماکروویو و…

ورود به سامانه جامع گارانتی irangs.ir

همانطور که گفتیم این سامانه در جهت مبارزه با قاچاق کالا، شناسایی کالاهای قاچاق توسط خریداران، استعلام اصالت و گارانتی طراحی و راه اندازی شده است، بنابراین نحوه ورود به این سامانه و آشنایی با بخش های آن امری کمک کننده به خریداران کالا می باشد. به همین منظور برای ورود به صفحه اصلی سامانه باید نشانی اینترنتی irangs.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و مطابق با تصویر زیر گزینه ورود را انتخاب کنید.

ورود به سامانه جامع گارانتی

حال در مرحله جدید از شما خواسته می شود کد ملی و رمز عبور خود را در قسمت های مشخص شده وارد نمایید.

وارد شدن به سامانه irangs.ir

چنانچه در سامانه گارانتی ثبت نام نکرده اید باید با درج نشانی اینترنتی irangs.ir در مرورگر و جستجوی آن از صفحه اصلی سایت گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه جامع گارانتی

سپس مطابق با تصویر زیر صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که ابتدا باید نقش خود را به عنوان کاربر عادی و یا شرکت گارانتی کننده انتخاب کرده و در مرحله بعدی اطلاعات خواسته شده را در سامانه وارد کنید.

عضویت در سامانه جامع گارانتی

راهنمای بررسی گارانتی کالا در سامانه irangs.ir

به منظور استعلام اصالت و گارانتی کالای مورد نظر دو روش در این سامانه در نظر گرفته شده است. در روش اول مطابق با تصویر زیر باید ابتدا گزینه استعلام شناسه رهگیری را انتخاب کنید و سپس شناسه رهگیری را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

استعلام شناسه رهگیری در سامانه جامع گارانتی

در روش دوم باید گزینه استعلام سریال را مطابق با تصویر زیر انتخاب کرده و سپس سریال کالا را وارد نموده و طبقه و برند آن را از میان گزینه های موجود در سامانه انتخاب کنید، در نهایت بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و منتظر اعلام نتیجه استعلام بمانید.

استعلام سریال کالا در سامانه irangs.ir

همانطور که گفتیم در سامانه جامع گارانتی این امکان فراهم شده تا افراد بتوانند از شرایط و ضوابط کالاهای مشمول گارانتی اطلاع یابند، به این منظور باید از صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه استعلام ضوابط کالا کلیک کرده و طبقه کالا را از میان گزینه های موجود در سامانه انتخاب نمایید.

استعلام ضوابط کالا در سامانه جامع گارانتی

آیا تمامی کالاهایی که از طریق قانونی وارد کشور می شوند در این سامانه قابل استعلام هستند؟

خیر، لیست کالاهایی که قابل استعلام هستند در سامانه جامع گارانتی درج شده است.

آیا شرایط گارانتی نیز در سامانه جامع گارانتی بیان شده است؟

بله، این امکان فراهم می باشد و نحوه ورود به بخش ضوابط نیز در همین مقاله توضیح داده شده است.

برای استعلام اصالت و گارانتی چه اطلاعاتی باید در سامانه جامع گارانتی وارد شود؟

به منظور انجام استعلام در این سامانه می توانید از درج شناسه رهگیری و یا سریال استفاده نمایید.

آیا کالایی که اصالت آن در سامانه جامع گارانتی تایید نمی شود، مشمول گارانتی نخواهد شد؟

خیر، گارانتی کالاهای قاچاق جرم بوده و انجام نمی شود.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *