سامانه های تحصیلی

سامانه کارت شناسایی فرهنگیان card.medu.ir + نحوه ورود و ثبت نام

یکی از مدارک شناسایی مهم افرادی که در ادارات، سازمان ها، وزارتخانه ها و یا مراکز و شرکت های خصوصی مشغول به فعالیت هستند، کارت پرسنلی آنان می باشد. با توجه به غیر حضوری شدن اکثر خدمات مراکز دولتی و خصوصی، وزارت آموزش و پرورش در کنار دیگر سامانه های کاربردی خود اقدام به راه اندازی سامانه کارت شناسایی فرهنگیان کرده است.

بنابراین کارمندان وزارت آموزش و پرورش که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و همچنین دانشجو معلمان دانشگاه های فرهنگیان می توانند از طریق مراجعه به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان، نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت کارت شناسایی یا همان کارت پرسنلی خود اقدام نمایند.

بدون شک راه اندازی سامانه کارت شناسایی فرهنگیان، از میزان مراجعات حضوری کارمندان این وزارتخانه به ادارات استان ها برای دریافت کارت پرسنلی کاسته و از اتلاف وقت این افراد جلوگیری به عمل آورده است.

به دلیل ضروری بودن دریافت کارت پرسنلی و چند مرحله ای بودن ثبت درخواست، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه کارت شناسایی فرهنگیان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان

ورود به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور طی چند سال اخیر تمامی وزارتخانه ها، ادارات، سازمان ها و حتی مراکز و شرکت های خصوصی بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار می دهند.

بدون شک گسترش سامانه های ارائه دهنده خدمات سبب افزایش رفاه مردم، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی و در نهایت کاهش مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت شده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه کارمند وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک نمایید.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه های پیشگام در امر گسترش خدمات غیر حضوری و راه اندازی سامانه های آنلاین می باشد. در حال حاضر علاوه بر سامانه های دانش آموزی و مرتبط با مدارس، سامانه هایی نیز برای ارائه خدمات به پرسنل و کارکنان وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده اند.

سامانه کارت شناسایی فرهنگیان یکی از سامانه های کاربردی مربوط به کارکنان و دانشجو معلمان می باشد که ثبت نام در آن ضروری است. بهتر است بدانیم در حال حاضر صدور کارت شناسایی فرهنگیان به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه مذکور قابل انجام می باشد و این افراد نیازی به مراجعه حضوری جهت صدور کارت خود را نخواهند داشت.

برای اطلاع از بخش های سامانه هدایت تحصیلی پایه نهم بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم ثبت نام در سامانه کارت شناسایی فرهنگیان برای کارکنان مشغول به کار و دانشجو معلمان ضروری است زیرا در غیر این صورت کارت شناسایی برای این افراد صادر نخواهد شد.

به همین منظور چنانچه شما نیز فرهنگی هستید ولی کارت شناسایی خود را دریافت نکرده، اعتبار آن به پایان رسیده و یا کارت خود را گم کرده کرده اید، باید به سامانه مذکور مراجعه کرده و نحوه کار کردن با بخش های مختلف آن را آموزش ببینید.

برای اطلاع از امکانات سامانه نظارت آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید نشانی اینترنتی card.medu.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا وارد صفحه اصلی سامانه شوید، سپس مطابق با تصویر زیر شماره پرسنلی خود و کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه card.medu.ir

ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان card.medu.ir

کارت پرسنلی یا شناسایی برای افرادی که در مراکز دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند جزء کارت های ضروری محسوب می شود. در همین راستا برخی از سازمان ها، ادارات و یا شرکت های خصوصی کارت شناسایی کارکنان خود را به صورت حضوری به آنان تحویل می دهند و برخی نیز مانند وزارت آموزش و پرورش کارت شناسایی کارکنان را از طریق سامانه های آنلاین در اختیارشان قرار خواهند داد.

وزارت آموزش و پرورش با هدف گسترش ارائه خدمات غیر حضوری و افزایش رفاه حال کارکنان و دانشجو معلمان خود سامانه کارت شناسایی فرهنگیان را طراحی و راه اندازی کرده است. بنابراین تمامی مراحل ثبت اطلاعات برای صدور کارت پرسنلی فرهنگیان از طریق سامانه مذکور و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می شوند.

برای اطلاع از نحوه ورود و ثبت نام در سامانه نجما بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان افرادی می توانند در سامانه کارت شناسایی فرهنگیان ثبت نام کرده و کارت خود را دریافت کنند که در حال حاضر مشغول به فعالیت باشند یعنی بازنشسته آموزش و پرورش نبوده یا اینکه در حال تحصیل و دانشجو معلم باشند.

بنابراین به منظور دریافت کارت شناسایی برای اولین بار، تمدید اعتبار کارت های منقضی شده و یا دریافت کارت جدید به دلیل مفقودی کارت قبلی، می توانید به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد بحث شماره پرسنلی است، بهتر است بدانیم دریافت شماره پرسنلی ارتباطی با کارت شناسایی ندارد و کارمندان و دانشجو معلمان به هنگام ورود به وزارت آموزش و پرورش و قبل از دریافت کارت شناسایی، شماره پرسنلی خود را دریافت خواهند کرد.

برای اطلاع از خدمات سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور برای ثبت نام در سامانه نام برده باید از طریق نشانی اینترنتی card.medu.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر شماره پرسنلی خود را به همراه کد امنیتی که در صفحه مشاهده می کنید در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه کارت شناسایی فرهنگیان

در مرحله جدید باید کد ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد خود را در سامانه وارد کرده و گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

ثبت مشخصات در سامانه card.medu.ir

سپس باید رمز عبور دلخواه خود را برای ورود به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان، در قسمت های مربوطه درج کرده، شماره موبایل خود را در صورت تمایل وارد و بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید.

تعیین رمز عبور سامانه کارت شناسایی فرهنگیان

در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده می شود باید مطابق با تصویر زیر عکس پرسنلی خود را با فرمتی که در سامانه درج شده بارگذاری کرده و گزینه “درخواست صدور کارت” را انتخاب کنید.

درج عکس پرسنلی در سامانه card.medu.ir

سپس چند مورد از شرایط صدور کارت برای شما نمایش داده می شود که در صورت تایید باید تیک مربوط به پذیرش آن ها را انتخاب کرده و بر روی گزینه “بله” کلیک نمایید.

پذیرش شرایط سامانه کارت شناسایی فرهنگیان

در نهایت با انجام مراحل قبلی صفحه ای مطابق با تصویر زیر مشاهده می کنید که علاوه بر نمایش کارت پرسنلی شما پیامی مبنی بر “پیام درخواست شما در حال بررسی توسط منطقه است” را دریافت خواهید کرد.

ثبت درخواست در سامانه کارت شناسایی فرهنگیان

مهلت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان

در قسمت قبلی همین مقاله مراحل انجام ثبت نام جهت دریافت کارت شناسایی فرهنگیان را از طریق ورود به سامانه نام برده، توضیح دادیم. نکته مهم درمورد صدور کارت پرسنلی فرهنگیان این است که ثبت نام و صدور کارت همیشگی نبوده و افراد نمی توانند در زمان های دلخواه خود نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

برای اطلاع از بخش های سامانه ساهت بر روی لینک کلیک کنید.

در این مورد وزارت آموزش و پرورش بازه های زمانی خاصی را اعلام می کند تا کارکنان آموزش و پرورش و همچنین دانشجو معلمان بتوانند برای دریافت کارت شناسایی به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان مراجعه کنند. بنابراین برای آگاهی از تاریخ و بازه زمانی دسترسی به سامانه باید اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش را پیگیری نمایید.

نحوه پیگیری کارت شناسایی فرهنگیان card.medu.ir

یکی از امکانات سامانه کارت شناسایی فرهنگیان امکان پیگیری درخواست صدور کارت پرسنلی می باشد. به همین منظور چنانچه در سامانه مذکور ثبت نام کرده و مراحل ثبت اطلاعات و بارگذاری عکس پرسنلی جهت دریافت کارت شناسایی را طی کرده اید، حال می توانید با ورود به پنل کاربری خود روند صدور کارت را پیگیری نمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سماوت حوزه علمیه بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه کارت شناسایی فرهنگیان وارد شد؟

برای ورود به سایت کارت شناسایی فرهنگیان باید از نشانی اینترنتی card.medu.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا تمامی مراحل ثبت نام و صدور کارت شناسایی فرهنگیان به صورت غیر حضوری انجام می شوند؟

بله، برای طی کردن مراحل صدور کارت پرسنلی باید به سایت کارت شناسایی فرهنگیان وارد شوید.

آیا برای ثبت درخواست صدور کارت شناسایی فرهنگیان در سامانه مربوطه باید کد پرسنلی را نیز وارد کنیم؟

بله، درج کد پرسنلی در سایت کارت شناسایی فرهنگیان ضروری است.

آیا امکان پیگیری صدور کارت شناسایی فرهنگیان به صورت غیر حضوری فراهم می باشد؟

بله، انجام این کار از طریق مراجعه به سایت کارت شناسایی فرهنگیان امکان پذیر است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *