سامانه های تحصیلی

سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

یکی از راه های ورود به حرفه معلمی نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد. این وزارتخانه به دلیل نیاز بسیار زیاد به نیروهای جدید، هر ساله اقدام به جذب افراد علاقمند به حرفه معلمی و در عین حال مستعد می کند. استخدام در وزارت آموزش و پرورش از دو طریق یعنی شرکت در کنکور سراسری و آزمون استخدامی امکان پذیر می باشد. به دلیل اهمیت استخدام در وزارت آموزش و پرورش برای بسیاری از افراد و کاهش نرخ بیکاری در کشور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معرفی سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات و به طور کلی تمامی ارگان های دولتی در بازه های زمانی مختلفی نیاز به استخدام نیروی جدید در جایگاه های شغلی متفاوت دارند. دولت برای برقراری عدالت در میان تمامی افرادی که قصد استخدام در مراکز دولتی دارند اقدام به برگزاری آزمون های استخدامی متمرکز یا همان فراگیر کرده است.

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور هر ساله برگزار شده و به هنگام ثبت نام، عنوان مراکز و جایگاه های شغلی مورد نیاز در دفترچه آزمون استخدامی منتشر خواهند شد تا از این طریق عموم مردم رشته و عنوان شغلی مورد نظر، مطابق با رشته تحصیلی و شرایط خود را انتخاب کرده و ثبت نام جهت شرکت در آزمون استخدامی را انجام دهند.

برای اطلاع از شرایط آزمون استخدامی بخشهای خصوصی بر روی لینک کلیک کنید.

آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از وزارتخانه های گسترده، هر ساله چندین هزار نفر را از سراسر کشور برای استخدام در حرفه معلمی از طریق آزمون استخدامی، جذب می کند. از این رو متقاضیان باید در سایت ثبت نام آزمون استخدامی نام نویسی کرده و هزینه ثبت نام را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

بهتر است بدانیم سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش همان سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد زیرا مجری برگزاری این آزمون استخدامی، سازمان سنجش آموزش کشور است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در حال حاضر ثبت نام تمامی آزمون های استخدامی اعم از ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی از طریق سامانه ها و سایت های آنلاین انجام می شوند تا از این طریق تمامی متقاضیان از شرایط یکسانی جهت نام نویسی و تکمیل فرم های مربوطه برخوردار باشند.

همانطور که گفتیم سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش همان سایت سازمان سنجش می باشد، بنابراین چنانچه قصد ثبت نام دارید باید بعد از مطالعه شرایط مندرج در دفترچه این آزمون از طریق نشانی اینترنتی sanjesh.org وارد صفحه اصلی سایت شده و از کادر سمت راست تصویر بر روی گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” کلیک نمایید.

ورود به سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

با ورود به بخش جدید مطابق با تصویر زیر لینک مربوط به “ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور” را انتخاب کنید.

سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سپس در مرحله جدید از منو سمت راست تصویر بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک نمایید.

بخش های سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

بعد از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی شماره سریال کارت در اختیار شما قرار گرفته و به صفحه قبل باز می گردید، حال باید از انتهای صفحه گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

تکمیل ثبت نام آزمون استخدامی

برای شروع فرآیند ثبت نام، بارگذاری عکس پرسنلی و تکمیل فرم های مربوطه ابتدا باید شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را به همراه عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

درج شماره کارت اعتباری

برای اطلاع از بخش های سامانه سمپاد بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تقریبا هر ساله به جزء زمانی که شیوع ویروس کرونا شدت یافته بود، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه برگزار می شود. بنابراین سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تقریبا در اواخر بهمن ماه فعال شده تا نام نویسی متقاضیان برای آزمون استخدامی اردیبهشت ماه سال بعد انجام شود.

درمورد آزمون استخدامی سال 1401 ثبت نام در سایت سازمان سنجش در تاریخ 27 بهمن تا 6 اسفند ماه 1400 انجام شده و آزمون استخدامی نیز در تاریخ 15 و 16 اردیبهشت سال 1401 برگزار شده است.

بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون برای سال بعدی باید در اواخر بهمن ماه و مطابق با اطلاعیه های منتشر شده به سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراجعه کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه هشت بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش

بدون شک استخدام در هر مرکز دولتی و خصوصی مستلزم برخورداری متقاضیان از یکسری شرایط تعیین شده می باشد. وزارت آموزش و پرورش نیز از این مورد مستثنی نشده و برای متقاضیان استخدام در این وزارتخانه شرایطی را مشخص و اعمال کرده است.

چنانچه داوطلبان به هنگام ثبت نام از شرایط چشم پوشی کنند حتی اگر در آزمون نیز پذیرفته شوند، ادامه مراحل یعنی شرکت در مصاحبه حضوری برای چنین افرادی امکان پذیر نمی باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه کارسنج بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین توصیه می شود به هنگام انتشار دفترچه آزمون استخدامی شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده را با دقت مطالعه کنید. از جمله شرایط عمومی استخدام در وزارت آموزش و پرورش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن تابعیت کشور ایران
  • التزام به نظام جمهوری اسلامی
  • پیرو دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری از توانایی جسمی جهت تدریس به دانش آموزان
  • عدم محرومیت استخدام در دستگاه های دولتی
  • نداشتن سابقه محکومیت قضایی به صورت موثر
  • عدم داشتن مشکلات روحی و جسمی
  • تعیین تکلیف خدمت نظام وظیفه آقایان
  • عدم اشتغال در سایر ارگان های دولتی، بازخرید یا بازنشستگی
  • حداقل سن 20 سال برای تمامی متقاضیان
  • حداکثر سن 25 سال برای دارندگان دیپلم
  • حداکثر سن 30 سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم و 35 سال برای مدرک لیسانس
  • حداکثر سن 40 سال برای متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد و 45 سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری

برای اطلاع از خدمات سامانه صدیق بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک آزمون استخدامی آموزش و پرورش

توجه داشته باشید به هنگام مراجعه و ورود به سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بارگذاری یکسری از مدارک و همچنین درج مشخصات و اطلاعات شخصی برای داوطلبان ضروری می باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع تکمیل فرم های مربوطه مدارک و اطلاعات مورد نیاز را فراهم کرده و در دسترس قرار دهید، از جمله این مدارک و مشخصات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکن عکس پرسنلی
  • مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی و نام پدر
  • اطلاعات هویتی از قبیل شماره شناسنامه، کدملی و تاریخ تولد
  • اطلاعات سهمیه ایثارگران
  • مشخصات مربوط به شغل
  • اطلاعات متعلق به مدرک، رشته و مقطع تحصیلی
  • مشخصات محل سکونت از قبیل نشانی، کدپستی و…
  • اطلاعات مربوط به خدمات نظام وظیفه آقایان

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سمیم مدارس بر روی لینک کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرکت در آزمون های استخدامی دولتی و خصوصی مستلزم پرداخت هزینه آزمون از جانب متقاضیان می باشد. با توجه به ثبت نام غیر حضوری و آنلاین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، این امکان فراهم شده تا داوطلبان هزینه شرکت در آزمون را نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش پرداخت کنند.

به همین منظور در بازه زمانی ثبت نام باید از طریق نشانی اینترنتی sanjesh.org به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منو سمت راست تصویر بر روی گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” کلیک نمایید.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در بخش جدید باید لینک مربوط به “ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور” را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه آزمون استخدامی

در نهایت وارد مرحله ای خواهید شد که از منو سمت راست تصویر باید بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک نمایید.

خرید شماره سریال کارت اعتباری

توجه داشته باشید برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش باید رمز دوم پویا کارت بانکی خود را فعال کرده و در دسترس داشته باشید.

برای اطلاع از امکانات سامانه هوشمند معلم بر روی لینک کلیک کنید.

رشته های استخدامی آموزش و پرورش

بهتر است بدانیم استخدام در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم مستلزم تطابق رشته تحصیلی با رشته مورد نظر جهت استخدام می باشد. یعنی تمام متقاضیان نمی توانند برای تمامی رشته های مورد نیاز این وزارتخانه ثبت نام کنند.

همچنین برای تمامی شهرهای کشور از کلیه رشته ها استخدام به عمل نخواهد امد. بنابراین باید قبل از انجام نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش نسبت به مطالعه دفترچه و رشته های مورد تقاضا اقدام کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه میهمانی وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

شهرهای استخدامی آموزش و پرورش

در مورد آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ذکر این نکته ضروری است که استخدام در اداره آموزش و پرورش برخی از شهرهای کشور بر طبق روش بومی گزینی می باشد یعنی فقط ساکنین همان شهر امکان استخدام را خواهند داشت.

برای اطلاع از نحوه ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه بر روی لینک کلیک کنید.

در عین حال استخدام در برخی از شهرها بومی گزینی نبوده و افراد ساکن شهرهای دیگر نیز می توانند نسبت به ثبت نام استخدام در آن شهرها اقدام کنند. بنابراین باید به هنگام نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شرایط استخدام در شهرهای مورد نظر خود توجه کنید.

چگونه می توان به سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی sanjesh.org استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هزینه دارد؟

بله، برای شروع نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید هزینه را از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت کنید.

آیا افراد بازخرید ارگان های دولتی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟

خیر، چنین امکانی برای افرادی که شغل دولتی خود را بازخرید کرده اند فراهم نمی باشد.

آیا استخدام در وزارت آموزش و پرورش مصاحبه حضوری دارد؟

بله، بعد از قبولی اولیه در آزمون کتبی، مرحله مصاحبه حضوری آغاز خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *