سامانه های تحصیلی

سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی sateb.uast.ac.ir + راهنمای ثبت نام

امکانات آموزشی مختلفی به صورت آنلاین از طریق سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی در اختیار دانشجویان واحدهای آموزشی این دانشگاه قرار می گیرند. دانشگاه علمی کاربردی به منظور انجام امورات مختلف برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت سامانه ساتب را راه اندازی کرده است. همانطور که از نام این دانشگاه مشخص است هدف از تاسیس آن ارائه خدمات آموزشی کاربردی و به بیانی ساده تر نزدیک شدن آموزش های دانشگاهی به نیازهای بازار کار است.

در حال حاضر دوره های مختلفی از طریق سامانه ساتب برگزار شده و اطلاع رسانی های لازم نیز از طریق همین سامانه انجام می شود. باتوجه به اهمیت و کاربرد دوره های کوتاه مدت برگزار شده توسط دانشگاه علمی کاربردی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ساتب بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

معرفی سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های گسترده کشور است که در اغلب شهرها واحد آموزشی تاسیس کرده است. این دانشگاه در کنار سایر سامانه های آنلاینی که به منظور ارائه خدمات به دانشجویان و اساتید خود راه اندازی کرده، سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی را نیز فعال و در دسترس قرار داده است. سامانه ساتب یا همان “سامانه جامع آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی” به منظور برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت راه اندازی شده است.

البته به جزء دانشجویان واحدهای این دانشگاه، متقاضیان مجری دوره های آموزشی نیز می توانند به سامانه وارد شده و از خدمات آن استفاده کنند. در حال حاضر سایر موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها نیز می توانند درخواست خود را مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در سامانه ساتب به ثبت برسانند.

تمامی مراحل ثبت نام در دوره، اطلاع از زمان بندی ها، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پایان دوره، اعلام نتایج و حتی دریافت گواهی پایان دوره نیز از طریق همین سامانه قابل انجام هستند. باتوجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دوره های آموزشی مختلفی را برگزار می کند سامانه ساتب به منظور یکپارچه سازی دوره های آموزشی کوتاه مدت این دانشگاه طراحی و فعال شده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه عقیق بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی به منظور ارائه خدمات گسترده پیرامون برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به دانشجویان خود سامانه ساتب را راه اندازی کرده است. در این سامانه اطلاعات دوره ها، پرداخت هزینه، مشاهده اخبار و… در دسترس دانشجویان قرار گرفته اند. در حال حاضر امکان ورود دو دسته از افراد یعنی دانشجویان و متقاضیان برگزاری دوره ها به این سامانه وجود دارد. به منظور ارائه توضیحات بیشتر در ادامه مطلب نحوه ورود هر کدام از این دو گروه را به صورت مجزا بیان می کنیم:

ورود دانشجویان به سامانه ساتب

چنانجه به عنوان دانشجو قصد ورود به سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی را دارید باید نشانی اینترنتی sateb.uast.ac.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “ورود دانشجویان” کلیک کرده، شماره دانشجویی، رمز عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود دانشجویان به سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید امکان بازیابی رمز به صورت غیر حضوری برای شما فراهم است. برای انجام این کار بر روی گزینه “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.

رمز عبور دانشجویان در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

در مرحله جدید باید کدملی و شماره دانشجویی خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “بازیابی رمز عبور” را انتخاب کنید.

بازیابی رمز عبور سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

برای اطلاع از خدمات سامانه آموزش مداوم بر روی لینک کلیک کنید.

ورود متقاضیان به سامانه ساتب

چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام کرده و کد مجری را دریافت کرده اید. حال برای ورود به پنل کاربری خود باید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود متقاضیان” کلیک نمایید، سپس کد مجری و کلمه عبور خود را به همراه عبارت امنیتی در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود متقاضیان به سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

چنانچه کلمه عبور پنل کاربری خود را فراموش کرده اید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

در مرحله جدید آدرس ایمیل خود را وارد کرده و گزینه “بازیابی کلمه عبور” را انتخاب کنید.

دریافت رمز عبور از سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه امریه وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نیازی به انجام ثبت نام در این سامانه ندارد فقط کافی است به واحد دانشگاهی شهر خود مراجعه کرده و رمز عبور را دریافت کنند. این در حالی است که دستگاه های مجری برگزاری دوره های آموزشی باید نسبت به ثبت نام در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در این سامانه را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ثبت نام متقاضیان” کلیک نمایید.

ثبت نام متقاضیان در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر عنوان مدارکی که برای ثبت نام نیاز دارید نمایش داده خواهند شد. بنابراین برای تکمیل ثبت نام و دریافت رمز عبور باید با در دست داشتن این مدارک به یکی از واحدهای استانی دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که گفتیم ثبت نام در دوره های آموزشی کوتاه مدت سامانه ساتب به صورت غیر حضوری انجام می شود. چنانچه قصد ثبت نام در این دوره ها را دارید باید به انتهای صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و مطابق با تصویر زیر یا عنوان دوره مورد نظر را جستجو کنید یا اینکه از لیست نمایش داده شده، دوره را انتخاب کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در دوره های سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت نمونه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه برگزاری دوره ها در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی شرایط و قوانین خاصی را برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت سامانه ساتب و شرکت دانشجویان در این دوره ها تعیین کرده است. قبل از توضیح این شرایط بهتر است با عنوان “پودمان آموزشی” که در شرایط شرکت در دوره های سامانه ساتب بیان شده است آشنا شویم، منظور از پودمان آموزشی مجموعه ای از چند درس وابسته به هم است که به همراه یکدیگر مهارتی خاص را تعریف می کنند. در ادامه مطلب به چند مورد از قوانین و نحوه برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت اشاره می کنیم:

  • دروس مرتبط با هر پودمان آموزشی طبق برنامه درسی منتشر شده به صورت غیر حضوری، عملی، الکترونیکی و غیر حضوری آموزش داده می شوند.
  • دانشجویان متقاضی می توانند در یک الی دو پودمان آموزشی با رعایت پیش نیاز ثبت نام کنند.
  • پس از واریز هزینه دوره آموزشی، امکان تغییر پودمان و یا انتقال هزینه وجود ندارد، بنابراین به انتخاب پودمان آموزشی دقت کنید.
  • در پایان هر دوره آزمون چهار گزینه ای برگزار می شود که دانشجویان باید بعد از مطالعه منابع آموزشی در آزمون سراسری و یکپارچه این دوره ها شرکت کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

سایر امکانات سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی

در قسمت های قبلی همین مقاله به چند مورد از امکانات سامانه ساتب اشاره کردیم، نحوه ورود و ثبت نام در این سایت را نیز بیان کردیم. حال قصد داریم در ادامه مطلب چند مورد دیگر از امکانات سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی را بیان کنیم:

  • انتشار اخبار و اطلاعیه های مرتبط با دوره های آموزشی کوتاه مدت
  • ارائه جزئیات دوره های آموزشی و زمان بندی مربوط به آن ها
  • ثبت نام غیر حضوری در دوره های آموزشی
  • دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پایان دوره
  • دریافت گواهینامه دوره گذرانده شده
  • دسترسی به منابع آموزشی دوره های مختلف از قبیل موارد زیر:
  • کادرانی و کارشناسی مدیریت خانواده
  • کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار
  • کاردانی حرفه ای دهیاری و امور شوراها
  • کاردانی حرفه ای مترجمی عمومی زبان انگلیسی
  • کاردانی فنی فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی

بنابراین چنانچه قصد شرکت در دوره های کاربردی سامانه ساتب را دارید یا اینکه به عنوان مجری برگزار کننده دوره قصد همکاری با دانشگاه علمی کاربردی را دارید بهتر است توضیحات تکمیلی را در این موارد دریافت کنید.

برای اطلاع از خدمات سایت نهاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی sateb.uast.ac.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان مشاهده جزئیات دوره های آموزشی در سامانه ساتب وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه ساتب فراهم است.

آیا می توانیم در سامانه ساتب شهریه دوره آموزشی را پرداخت کنیم؟

بله، امکان پرداخت اینترنتی شهریه در سامانه ساتب فراهم است.

دانشجویان چگونه می توانند رمز سامانه ساتب را دریافت کنند؟

برای دریافت رمز عبور باید به واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در شهر خود مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *