سامانه های اجتماعی

سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

یکی از سامانه های کاربردی برای مردم سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، این سامانه به منظور ارائه خدمات غیر حضوری سازمان مذکور به عموم مردم راه اندازی شده است. خدمات این سامانه در رابطه با امورات پستی، مخابراتی، فناوری و اطلاعات هستند. این خدمات به دو دسته بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری و مستلزم ایجاد حساب کاربری تقسیم می شوند، بنابراین ثبت نام در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای استفاده از خدمات آن ضروری محسوب می شود.

در این سامانه خدمات کاربردی مانند استعلام تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه و همچنین تغییر مالکیت و یا سلب امتیاز در دسترس عموم مردم قرار گرفته اند، بنابراین برای انجام چنین اموراتی نیاز به مراجعات حضوری نخواهید داشت. با توجه به اهمیت خدمات مذکور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

قبل از اینکه به بررسی سامانه مذکور بپردازیم بهتر است با تاریخچه و وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آشنا شویم. این سازمان در سال 1382 از تجمیع معاونت امور مخابراتی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اداره کل ارتباطات رادیویی تاسیس شده است. مهم ترین وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حمایت از استفاده کنندگان خدمات مخابراتی، پستی، فناوری و اطلاعات است. در واقع تمامی اموراتی که به انجام می رساند در راستای همین موضوع است.

برای اطلاع از خدمات سامانه سما نفت بر روی لینک کلیک کنید.

برای مثال این سازمان قوانین و استانداردهای لازم را برای انجام امورات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات تعیین و ابلاغ می کند، بر عملکرد دفاتر پیشخوان و پستی نظارت کرده، پروانه فعالیت چنین دفاتری را صادر می کند و… بنابراین تمامی اموراتی که به انجام می رساند در راستای ارائه خدمات بهتر به عموم مردم است. در همین راستا سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی شده تا عموم مردم به راحتی از خدمات غیر حضوری مختص به خود استفاده کنند. در این سامانه بخش های مختلفی اعم از اخبار، تالار گفتگو، استعلام سرویس های مشترکین، ثبت شکایات و… وجود دارند.

ورود به سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی cra.ir

سامانه مذکور به منظور گسترش خدمات غیر حضوری، کاهش مراجعات مردم به دفاتر مربوطه و به طور کلی افزایش رفاه و رضایت عموم مردم راه اندازی شده است. در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو نوع خدمات ارائه شده اند، دریافت خدمات نوع اول نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند ولی استفاده از خدمات نوع دوم مستلزم ثبت نام در سامانه است. به همین علت چنانچه قبلا در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت نام کرده اید حال برای ورود به پنل کاربری خود از طریق نشانی اینترنتی cra.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر نام کاربری، گذرواژه و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

وارد شدن به پنل کاربری سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رزرو حج تمتع بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی cra.ir

چنانچه قصد ثبت نام در سامانه مذکور و استفاده از تمامی خدمات آن را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی cra.ir مطابق با توضیحات قسمت قبلی همین مقاله به بخش “ورود” مراجعه کنید، سپس از قسمت انتهایی صفحه بر روی گزینه “ثبت نام به عنوان کاربر جدید” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در مرحله جدید ابتدا باید مشخصات فردی خود را در سامانه درج کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در ادامه فرم ثبت نام باید اطلاعات کاربری مانند رمز عبور مورد نظر خود را وارد کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

فرم ثبت نام در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت نام پرستاران تعدیل شده و طرحی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

یکی از مشکلاتی که در رابطه با پنل کاربری سامانه های مختلف وجود دارد، فراموشی رمز عبور است. به دلیل تعداد زیاد سامانه هایی که در آن ها حساب کاربری ایجاد می کنیم گاهی اوقات رمز عبور برخی از آن ها فراموش می شوند. در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایطی فراهم شده تا کاربران رمز عبور پنل خود را بازیابی کنند. برای انجام این کار باید به بخش “ورود” سامانه مراجعه کرده و بر روی گزینه “فراموشی گذرواژه” کلیک نمایید.

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر کد ملی خود و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “فراموشی گذرواژه” را انتخاب کنید.

فراموشی گذرواژه در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

برای اطلاع از امکانات سامانه پاسخگویی وزارت صمت بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام سرویس های مشترکین در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

متاسفانه طی چند سال اخیر افراد سودجو از طریق کد ملی افراد مختلف اقدام به ثبت نام و فعال سازی سیم کارت در اپراتورهای تلفن همراه مختلف کرده و از طریق این سیم کارت ها جرایم متعددی را مرتکب می شوند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکانی را فراهم کرده تا عموم مردم با مراجعه به سامانه این سازمان از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان ثبت شده، مطلع شوند. چنانچه قصد انجام این استعلام را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “استعلام سرویس های مشترکین” کلیک نمایید.

استعلام سرویس های مشترکین در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در مرحله جدید ابتدا باید قوانین سامانه را مطالعه کرده و در قسمت انتهایی صفحه، پذیرش آن ها را به تایید برسانید، سپس گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

قوانین استعلام در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

حال باید اطلاعات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

اطلاع از تعداد سیم کارت در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
  • چنانچه ثبت درخواست با موفقیت انجام شود پیامی برای شما نمایش داده خواهد شد که در صورت همخوانی اطلاعات وارد شده با اطلاعات موجود در سامانه، نتیجه از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید.
  • در پیامک دریافتی تعداد سیم کارت ها و نام اپراتورهای آنان که با کد ملی شما به ثبت رسیده اند، درج شده است.

برای اطلاع از نحوه بارگذاری مستندات در سامانه رتبه بندی معلمان بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی cra.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای استفاده از خدمات سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

استفاده از برخی خدمات این سامانه مستلزم ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است.

آیا در نتیجه استعلام سرویس های مشترکین، نام اپراتورهای تلفن همراه نیز درج می شود؟

بله، در پیامکی که به منظور اعلام نتیجه ارسال می شود نام اپراتورها نیز درج می گردند.

آیا در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان بازیابی رمز عبور وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه مذکور فراهم شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *