سامانه های اجتماعی

پیگیری کارت خودرو

دریافت به موقع کارت خودرو بعد از انجام تعویض پلاک یکی از دغدغه های مالکان خودروها می باشد، زیرا بعد از انجام تعویض پلاک کارت قبلی خودرو قابل استفاده نبوده و باید کارت جدید صادر شود که معمولا این روند کند پیش رفته و در مواقعی نیز با مشکل مواجه می شود. پیگیری کارت خودرو در این زمینه می تواند به مالکان خودروها کمک کرده تا از موقعیت مرسوله پستی خود که همان کارت خودرو است مطلع شوند. در حال حاضر چند روش مختلف برای پیگیری کارت ماشین وجود دارد و برخی از روش ها نیز غیر فعال شده و دیگر خدمت رسانی انجام نمی دهند.

به منظور آشنایی بیشتر با روش های فعال پیگیری کارت ماشین، ما قصد داریم در این مقاله تمامی روش های موجود برای پیگیری کارت خودرو را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

پیگیری کارت خودرو با شماره پلاک

کارت خودرو یکی از مدارک مهم و ضروری برای افرادی است که از خودرو استفاده کرده و در سطح شهر و جاده های کشور تردد می کنند، در واقع چنانچه راننده یک ماشین کارت خودرو را به همراه نداشته باشد قطعا جریمه نقدی در انتظار او خواهد بود و در مواقعی که فرد از نظر ماموران راهنمایی و رانندگی مشکوک بوده و کارت خودرو را نیز به همراه نداشته باشد احتمال سرقت خودرو مطرح شده و بررسی های لازم انجام خواهند شد.

بنابراین افرادی که خودرویی را خریداری می کنند و به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و پلاک جدید دریافت می کنند باید پیگیری کارت خود را نیز بعد از گذشت مدت زمانی انجام دهند تا از موقعیت مرسوله پستی یعنی کارت خودرو مطلع شده و یا در صورتی که صدور کارت با مشکل مواجه شده باشد نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

برای اطلاع از نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم پیگیری کارت های مختلف از طریق سامانه های آنلاین با درج یکسری از مشخصات انجام می شوند، مثلا کارت پایان خدمت سربازی، معافیت و یا گواهینامه از طریق ارائه کد ملی قابل پیگیری هستند، کارت خودرو نیز چون مشخص کننده مشخصات خودرو می باشد از طریق ارائه شماره پلاک خودرو قابل پیگیری خواهد بود. بنابراین برای پیگیری کارت خودرو به ارائه شماره پلاک همان خودرو نیاز دارید نه مشخصه دیگری همچون اطلاعات شخصی مالک خودرو.

برای اطلاع از بخش های سایت ثبت نام سایپا بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری کارت ماشین با کد ملی

بدون شک تا به حال موارد مختلفی را مشاهده کرده اید که ادعا شده پیگیری یک مورد خاص از طریق کد ملی نیز قابل انجام است ولی بعد از انجام بررسی های لازم متوجه شده اید که ادعا تبلیغی بیش نبوده و ارائه کد ملی اشخاص در تمامی زمینه ها راهگشا و قابل استفاده نیست.

پیگیری کارت خودرو نیز جزء همین موارد می باشد یعنی پیگیری وضعیت و مکان فعلی مرسوله پستی که حاوی کارت ماشین است از طریق ارائه کد ملی مالک امکان پذیر نمی باشد زیرا کارت مذکور در بردارنده مشخصات ماشین همچون شماره پلاک آن می باشد.

برای اطلاع از امکانات سایت دفتر پیشخوان دولت بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین بهتر است بدانیم روشی برای پیگیری کارت ماشین از طریق درج کد ملی مالک ماشین طراحی نشده و در دسترس نمی باشد، بلکه از طریق شماره پلاک خودرو یا شماره مرسوله پستی پیگیری قابل انجام می باشد.

پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک

پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک

یکی از روش هایی که ادارات، سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مختلف کشور به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعه کنندگان خود در نظر می گیرند، فعال سازی یک سرشماره پیامکی است.

بر مبنای این روش نهادهای مختلف عدد یا مشخصه خاصی را اعلام می کنند تا مردم با ارسال آن مورد به سرشماره پیامکی فعال شده، خدمت موردنظر خود را دریافت کنند.

برای اطلاع از خدمات سایت بتاجا بر روی لینک کلیک کنید.

برای مثال ناجا سرشماره پیامکی جهت اعلام خلافی خودروها فعال و اعلام کرده تا رانندگان و مالکان خودرو بدون اتلاف وقت از میزان خلافی خودرو موردنظر مطلع شوند.

در مورد پیگیری کارت خودرو در حال حاضر چنین امکانی فراهم نمی باشد یا اگر در گذشته سرشماره پیامکی نیز اعلام شده، اکنون هیچ روش پیامکی فعال و قابل استفاده ای جهت پیگیری کارت ماشین وجود ندارد.

برای اطلاع از بخش های سایت سازمان غذا و دارو بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری کارت خودرو از طریق پست

یکی از روش های فعال، سریع و قابل استفاده برای پیگیری کارت ماشین استفاده از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی است که این سامانه زیر مجموعه سایت شرکت ملی پست کشورمان می باشد.

برای استفاده از این سامانه نیازی به درج مشخصات مختلف نیست، بلکه مالکان خودرو می توانند از طریق ارائه شماره پلاک خودرو از وضعیت فعلی مرسوله پستی حاوی کارت ماشین مطلع شوند.

استفاده از این روش کاملا رایگان بوده، نیازی به مراجعات حضوری ندارد و در کمترین زمان ممکن پیگیری کارت خودرو را به انجام خواهد رساند.

برای اطلاع از امکانات سایت پلیس من بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی را دارید باید نشانی اینترنتی najatracking.post.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود.

سپس مطابق با تصویر زیر ابتدا نوع سند یعنی کارت خودرو را انتخاب کرده و بعد از درج شماره پلاک ماشین و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید، بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

پیگیری کارت خودرو به صورت آنلاین

با انجام مراحل قبلی نتیجه موقعیت فعلی مرسوله پستی شما اعلام می شود.

برای اطلاع از امکانات سایت ایساکو بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است چنانچه از کد رهگیری 24 رقمی مرسوله پستی خود نیز مطلع هستید می توانید از طریق نشانی tracking.post.ir که متعلق به سامانه پیگیری مرسوله پستی می باشد موقعیت فعلی مرسوله خود را مشاهده کنید.

همچنین بهتر است بدانیم چنانچه مرسوله پستی به آدرس ثبت شده در سامانه اداره پست ارسال شده ولی تحویل گیرنده در دسترس نبوده و تلفن همراه خود را نیز پاسخگو نباشد در سامانه پیگیری مرسولات سازمانی نتیجه به ثبت خواهد رسید، در این صورت تحویل گیرنده باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به اداره پست محل سکونت خود مراجعه کند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری کارت خودرو از طریق پلیس 10+

در قسمت قبلی همین مقاله در مورد روش غیر حضوری پیگیری کارت ماشین صحبت کردیم، حال بنا به هر دلیلی مانند عدم دسترسی به اینترنت و… چنانچه قصد پیگیری کارت ماشین به صورت حضوری دارید باید با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و برگ سبز خودرو به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و با ارائه مدارک نامبرده جویای وضعیت فعلی کارت خودرو موردنظر شوید.

همچنین از طریق مراجعه به دفاتر پلیس 10+ می توانید از مشکلات به وجود آمده که سبب تاخیر در صدور یا ارسال کارت خودرو شده اند مطلع شده و نسبت به برطرف کردن آن ها اقدام کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نما اموال مسروقه بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری کارت ماشین از طریق کد دستوری USSD

یکی دیگر از روش های انجام استعلام در مورد موضوعات مختلف شماره گیری کدهای دستوری USSD هستند. در حال حاضر موارد مختلفی از طریق کدهای مذکور مورد استعلام و بررسی قرار می گیرند، در گذشته کد دستوری #110* برای پیگیری کارت خودرو فعال بوده و مورد استفاده نیز قرار می گرفت.

در حال حاضر این کد از دسترس خارج شده و هیچ استعلامی را انجام نمی دهد، بنابراین بهترین راه پیگیری کارت ماشین که از اتلاف وقت نیز جلوگیری به عمل می آورد، ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی اداره پست می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مالیات حقوق بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری تلفنی کارت خودرو

برخی از افراد تمایل دارند به جای استفاده از سامانه های آنلاین یا مراجعات حضوری به مراکز مختلف، از طریق شماره تماس های مراکز مربوطه امورات خود را پیگیری کنند.

در مورد پیگیری کارت ماشین بهتر است بدانیم ناجا شماره تماسی در این مورد اعلام نکرده ولی مالکان خودرو که منتظر دریافت کارت ماشین خود هستند می توانند از طریق تماس با شماره 02184470000 که متعلق به شرکت ملی پست کشورمان است، به بخش مرسولات پستی متصل شده و پیگیری کارت ماشین خود را به انجام برسانند.

برای اطلاع از بخش های سامانه سرا خانه کارگر بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم بهترین راه استعلام موقعیت مرسوله پستی حاوی کارت خودرو استفاده از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی اداره پست است که بدون اتلاف وقت و هزینه، در کمتر از یک دقیقه نتیجه استعلام را برای شما نمایش می دهد.

چگونه می توان پیگیری کارت خودرو را به انجام رساند؟

برای پیگیری کارت ماشین روش های مختلفی وجود دارند که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا می توان به صورت حضوری موقعیت کارت خودرو را پیگیری کنیم؟

بله، برای انجام این کار باید با در دست داشتن کارت شناسایی خود و برگ سبز خودرو مورد نظر به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید.

آیا می توان با ارائه کد ملی به صورت آنلاین از موقعیت کارت ماشین خود مطلع شویم؟

خیر، چنین امکانی فراهم نمی باشد، برای استعلام غیر حضوری موقعیت کارت خودرو باید شماره پلاک ماشین را در سامانه شرکت ملی پست درج کنید.

آیا می توان با استفاده از پیامک موقعیت کارت خودرو و مرسوله پستی را مورد استعلام قرار دهیم؟

خیر، در حال حاضر سامانه پیامکی برای پیگیری کارت ماشین وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *