سامانه های حقوقی

میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه

امکانات ارائه شده در بخش های مختلف میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه بسیاری از امورات مورد نیاز عموم مردم را به صورت غیر حضوری به انجام می رسانند. سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از سازمان های گسترده کشور است که وظایف مهمی را در مورد وقف اموال و املاک، حمایت از موضوعات خاص، رسیدگی به بقاع متبرکه و… برعهده دارد.

این سازمان برای افزایش خدمت رسانی به مردم، سامانه ای آنلاین به نام میز خدمت الکترونیک راه اندازی کرده است. با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده در سایت مذکور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور، سایت ها و سامانه های اینترنتی مختلفی نیز توسط سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی راه اندازی شده اند. سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از این مورد مستثنی نشده و با راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار داده است.

برای اطلاع از خدمات سایت صندوق بیمه کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

آغاز به کار سایت میز خدمت الکترونیک سبب کاهش مراجعات حضوری به ادارات اوقاف استان ها، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و در نتیجه افزایش میزان رضایت آنان شده است. در حال حاضر بخش های مختلفی از قبیل امور قرآنی، اموال موقوفه، امور تبلیغاتی، وقف جدید، امور بقاع متبرکه و… در دسترس عموم مردم بوده و خدمات مهم و کاربردی را ارائه می دهند.

نحوه ورود به میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف my.oghaf.ir

سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که وظایف گسترده ای را در زمینه مدیریت اموال موقوفه، حمایت از طرح های خاص، رسیدگی به بقاع متبرکه و… را بر عهده دارد، سامانه میز خدمت الکترونیک را به منظور ارائه خدمات غیر حضوری راه اندازی کرده است. عموم مردم می توانند با ورود به سایت میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه بسیاری از امورات مورد نظر خود در حوزه وقف را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند.

برای اطلاع از خدمات سازمان بیمه سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سایت میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف را دارید باید نشانی اینترنتی my.oghaf.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سایت میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه

چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام کرده و حساب کاربری دارید برای ورود به پنل کاربری خود باید از کادر بالایی صفحه اصلی سایت بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه

سپس در مرحله جدید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

پنل کاربری my.oghaf.ir

برای اطلاع از انواع بیمه نامه های سایت ازکی بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف my.oghaf.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی سایت میز خدمات الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه را توضیح دادیم، همچنین نحوه ورود و تعدادی از امکانات این سامانه را نیز بیان کردیم. با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده در این سامانه قصد داریم در ادامه مطلب به تعداد بیشتری از امکانات سایت مذکور اشاره کنیم:

بخش وقف جدید

در این بخش از میز خدمت الکترونیک امکاناتی از قبیل تنظیم وقف نامه عادی و رسمی، ترویج وقف جدید، نذر یا وقف غیر مالی، مشارکت در وقف، وصیت و… در اختیار مردم قرار می گیرند.

برای اطلاع از جزئیات خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی بر روی لینک کلیک کنید.

بخش امور بقاع متبرکه

مواردی مانند نگهداری و بازسازی موقوفات و امامزادگان، واگذاری اولویت دفن در امامزادگان، غبارروبی افتخاری، جذب و استخدام خدام ثابت و افتخاری و… از جمله امکانات بخش امور بقاع متبرکه میز خدمت الکترونیک هستند.

بخش امور خیریه

در قسمت امور خیریه خدماتی از قبیل اجرای نیات موقوفات، ارائه آمار و اطلاعات امور موقوفه، ارائه خدمات رفاهی به زائرین و خدام، راهبری موسسات خیریه موقوفه، حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نامه دانشگاه های موقوفه و… به مردم ارائه می شوند.

برای اطلاع از امکانات سایت بیمه آسماری بر روی لینک کلیک کنید.

بخش املاک موقوفه

انتقال سند در اداره ثبت اسناد به نام موقوفه، رسیدگی به مسائل حقوقی موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات، ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و… از جمله خدمات ارائه شده در بخش امور اموال موقوفه میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

بخش امور قرآنی

در قسمت امور قرآنی خدماتی همچون ثبت نام ساماندهی داوران، ارائه خدمات قرآنی، ساماندهی مربیان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآنی و… به مردم ارائه می شوند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مالیات خانه های خالی بر روی لینک کلیک کنید.

بخش امور تبلیغی

راهبری برنامه های تبلیغی و ترویجی حوزه بقاع متبرکه، پذیرش خبرنگار افتخاری، راهبری سرمایه گذاری در موقوفات و… از جمله امکانات بخش امور تبلیغی سایت میز خدمات الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

چگونه می توان به سایت میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی my.oghaf.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا استفاده از تمامی خدمات بخش های مختلف میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه مستلزم ثبت نام هستند؟

خیر، ورود به بسیاری از بخش ها نیازی به ثبت نام ندارند.

آیا از طریق سایت میز خدمات سازمان اوقاف می توان به عنوان خادم افتخاری ثبت نام کرد؟

بله، این امکان در سایت مذکور فراهم می باشد.

آیا در سامانه میز خدمات الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه امکان ثبت وقف جدید وجود دارد؟

بله، این بخش از سایت در دسترس است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *