سامانه های مالی و سرمایه

لغو فروش سهام عدالت

برخی از افراد تمایل دارند از راه های لغو فروش سهام عدالت مطلع شده تا بتوانند از فروش سهام عدالت خود جلوگیری کنند. در حال حاضر امکان فروش بخشی از سهام عدالت برای عموم مردم فراهم است و راه های مختلفی نیز برای ثبت سفارش فروش وجود دارد. در برخی از موارد، دارندگان سهام عدالت بعد از ثبت سفارش فروش از تصمیم خود منصرف شده و تمایل به نگه داشتن سهام را دارند.

دولت برای رفع این مشکل راهکاری را تعیین کرده و در حال حاضر نیز از طریق درگاه های مختلف قابل انجام است. با توجه به اهمیت خرید و فروش و مدیریت سهام عدالت توسط مردم، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب و روش های مختلف لغو فروش سهام عدالت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه لغو فروش سهام عدالت

اختصاص دادن سهام عدالت به اکثر اقشار جامعه طرحی است که به مرحله اجراسازی، سود دهی و همچنین خرید و فروش رسیده است. براساس تصمیمات اتخاذ شده دولت در حال حاضر 60 درصد از سهام عدالت آزاد شده، امکان خرید و فروش نیز دارد. دولت برای مدیریت سهام عدالت دو راه را پیش روی مردم قرار داده است. با استفاده از راهکار اول دولت وظیفه مدیریت سهام عدالت را بر عهده خواهد داشت و براساس راهکار دوم، مردم مدیریت سهام عدالت خودشان را بر عهده می گیرند و برای انجام این کار باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

حال افرادی که درخواست فروش همه یا بخشی از سهام عدالت آزاد شده را از طریق سامانه سعدی که تحت نظارت کارگزاری فارابی است به ثبت رسانده ولی از درخواست خود منصرف شده اند، می توانند از طریق همین سامانه، لغو فروش سهام عدالت را به انجام برسانند. توجه داشته باشید راهکارهای مختلفی برای ثبت درخواست فروش سهام عدالت وجود دارد و لغو سفارش نیز از طریق همان روش ثبت درخواست انجام می شود.

برای اطلاع از امکانات سامانه ستاره سهام بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین افرادی که ثبت درخواست فروش سهام عدالت را از طریق سامانه سعدی به ثبت رسانده و الان قصد لغو فروش سهام عدالت را دارند باید از طریق نشان اینترنتی edalat.farabixo.com به صفحه اصلی سامانه وارد شده و بعد از درج کد ملی، شماره موبایل و عبارت امنیتی بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایند.

سامانه لغو فروش سهام عدالت

سپس در مرحله جدید کد 6 رقمی که به شماره موبایل آن ها ارسال شده است را در قسمت مربوطه درج کرده و گزینه “ثبت کد” را انتخاب کنند.

مراحل لغو فروش سهام عدالت

با ورود به پنل کاربری حال باید از منو سمت راست بر روی گزینه “گزارشات” کلیک نمایند.

روش لغو فروش سهام عدالت

در نهایت با مشاهده لیست درخواست های فروش، گزینه “لغو فروش” سهم مورد نظر را انتخاب کنند.

نحوه لغو فروش سهام عدالت

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

لغو فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری

بخشی از سهام عدالت نیز مانند سایر سهام ها قابلیت خرید و فروش دارد و انجام این کار نیز از طریق روش های مختلف امکان پذیر است. اولین روش مدیریت و خرید و فروش سهام عدالت، مراجعه به سامانه سعدی است. براساس روش دوم سایر کارگزاری ها نیز با مجوز شرکت سپرده گذاری مرکزی، اجازه انجام خرید و فروش سهام عدالت را دارند. بنابراین آن دسته از دارندگان سهام عدالت که مدیریت سهام خود را بر عهده گرفته و ثبت سفارش فروش سهام را نیز از طریق کارگزاری ها انجام داده اند، حال برای لغو فروش سهام عدالت باید به سامانه همان کارگزاری مراجعه کنند.

برای اطلاع از نحوه استعلام سهام بانک دی بر روی لینک کلیک کنید.

لغو فروش سهام عدالت از طریق بانک

آخرین روشی که برای ثبت درخواست فروش و همچنین لغو این سفارش برای سهام عدالت وجود دارد، مراجعه به بانک ها و کارگزاری های آن هاست. در حال حاضر بانک های کشور و کارگزاری های آن ها نیز خدماتی را در این راستا در اختیار مردم قرار می دهند. بنابراین افرادی که درخواست فروش سهام عدالت خود را از طریق بانک های کشور به ثبت رسانده اند، حال برای لغو فروش سهام عدالت نیز باید از طریق همین روش اقدام کنند.

برای اطلاع از نحوه انتقال سهام متوفی بر روی لینک کلیک کنید.

نکات لغو فروش سهام عدالت

در قسمت های قبلی همین مقاله به روش های ثبت درخواست فروش و در نتیجه لغو سفارش فروش سهام عدالت برای افرادی که مدیریت سهام خود را بر عهده دارند، اشاره کردیم. حال بهتر است با چند نکته مهم دیگر در ادامه مطلب آشنا شویم:

  • امکان لغو سفارش فروش برای همان بخشی از سهام عدالت فراهم است که به فروش نرفته و در غیر این صورت امکان برگشت سهام وجود ندارد.
  • گزینه لغو درخواست فروش سهام در سامانه سعدی باید برای هر یک از سهام های ثبت شده به صورت مجزا انتخاب شود.
  • امکان ثبت درخواست لغو فروش برای افرادی که به تازگی سفارش فروش را به ثبت رسانده اند، نیز فراهم است.
  • برای لغو درخواست فروش سهام باید از همان روشی که سفارش فروش را به ثبت رسانده اید، اقدام کنید.

بنابراین با در نظر گرفتن روشی که درخواست فروش را ثبت کرده اید، حال می توانید لغو درخواست را نیز انتخاب کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه چکاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کنیم؟

برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا می توانیم از طریق کارگزاری ها، ثبت درخواست فروش سهام عدالت را لغو کنیم؟

چنانچه از طریق همین روش درخواست فروش را ثبت کرده اید، حال امکان لغو نیز با همین روش برای شما فراهم است.

آیا امکان لغو فروش سهام های فروخته شده نیز وجود دارد؟

خیر، چنین امکانی فراهم نیست.

آیا برای تمام سهام عدالت امکان فروش وجود دارد؟

خیر، بخشی از سهام عدالت که توسط دولت آزاده شده قابلیت خرید و فروش دارد.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *