سامانه های مالی و سرمایه

سایت پست بانک ایران www.postbank.ir

پست بانک ایران یکی از بانک های قدیمی کشور می باشد که تا به حال بیش از 6500 شعبه و باجه روستایی به منظور ارائه خدمات بانکی به عموم مردم تاسیس کرده است. پست بانک ایران نیز همانند سایر بانک های کشور خدمات بانکی مورد نیاز عموم مردم را در اختیار آنان قرار می دهد و تفاوتی میان خدمات ارائه شده توسط این بانک و دیگر بانک های کشور وجود ندارد. سایت پست بانک ایران نیز با هدف ارائه خدمات غیر حضوری این بانک راه اندازی شده که دسترسی به برخی از بخش های سایت برای عموم مردم فراهم می باشد ولی استفاده از برخی بخش ها مانند اینترنت بانک، مختص مشتریان پست بانک ایران می باشد.

در حال حاضر خدمات گسترده ای از قبیل پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت، انتقال وجه، استعلام موجودی، دریافت گردش حساب و… از طریق ورود به سامانه پست بانک ایران برای مشتریان این بانک فراهم می باشد.

به دلیل گسترده و کاربردی بودن خدمات ارائه شده در سایت متعلق به پست بانک ایران، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت پست بانک ایران بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سایت پست بانک ایران

ورود به سایت پست بانک ایران

بدون شک اکثر افراد جامعه تا به حال از اپلیکیشن های مختلف حوزه پرداخت جهت انجام امورات بانکی خود استفاده کرده اند، خوشبختانه انجام امورات بانکی به صورت غیر حضوری بسیار مورد استقبال قرار گرفته ولی نکته مهم این است که مردم نباید تصور کنند خدمات غیر حضوری و اینترنتی بانک ها محدود به چند خدمت ارائه شده در اپلیکیشن های حوزه پرداخت می باشند.

در حال حاضر تمامی بانک های کشور از جمله پست بانک ایران به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان خود وب سایت ها و سامانه های اختصاصی راه اندازی کرده اند که خدمات بیشتری را در اختیار مردم قرار می دهند. سایت پست بانک ایران نیز با هدف افزایش رفاه و رضایت مشتریان این بانک از طریق ارائه خدمات مختلف غیر حضوری راه اندازی شده است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت کارگزاری مفید بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم در حال حاضر اکثر امورات بانکی مورد نیاز مشتریان پست بانک از قبیل استعلام ضمانت نامه بانکی، انتقال وجه پایا و ساتنا، استعلام موجودی، خدمات چک های صیادی، محاسبه شماره شبا، اطلاع از لیست شعب، مسدودی کارت و… از طریق ورود به سایت پست بانک ایران برای مشتریان این بانک قابل دسترس می باشند.

بنابراین با آغاز به کار سایت مذکور و استفاده مشتریان از خدمات آن، میزان مراجعات حضوری، اتلاف وقت، هزینه های اضافی و انرژی کاهش یافته، در عین حال روند انجام امورات بانکی تسریع می یابند و در نتیجه میزان رفاه و رضایت مشتریان پست بانک ایران نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

برای اطلاع از امکانات سایت کارگزاری بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه مشتری پست بانک ایران هستید توصیه می کنیم با بخش های مختلف سایت پست بانک ایران آشنا شده تا از این طریق در کمترین زمان ممکن امورات بانکی خود را به انجام برسانید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سایت مذکور را دارید باید نشانی اینترنتی www.postbank.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

وارد شدن به سایت پست بانک ایران

برای اطلاع از خدمات سایت بلوبانک بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی بخش اینترنت بانک پست بانک www.postbank.ir

انجام به موقع امورات بانکی یکی از موضوعات مهم برای اکثر افراد جامعه می باشد به خصوص در مواقعی که انجام امورات بانکی مرتبط با شغل و کسب و کار مردم بوده و در نتیجه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در دنیای امروزی که پیشرفت ارائه خدمات غیر حضوری به امورات بانکی نیز رسیده و در حال حاضر تمامی بانک های کشور وب سایت ها و سامانه اختصاصی خود را راه اندازی کرده اند، انجام امورات بانکی بسیار راحت شده و در کمترین زمان ممکن انجام می شوند.

برای اطلاع از بخش های سامانه غیر مالی بانک کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

سایت پست بانک ایران نیز در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان این بانک راه اندازی شده و اکثر امورات کاربردی و مورد نیاز مشتریان این بانک از طریق سایت مذکور در اختیار آنان قرار گرفته است.

سایت پست بانک ایران شامل بخش های مختلفی می باشد که یکی از گسترده ترین بخش های آن، اینترنت بانک پست بانک است. مشتریان پست بانک می توانند از طریق ورود به بخش اینترنت بانک اکثر امورات کاربردی مورد نیاز خود را دریافت کنند تا از این طریق میزان مراجعات حضوری افراد به شعب پست بانک کاهش یابد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک ملت بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است دسترسی به خدمات اینترنت بانک پست بانک مختص مشتریان این بانک می باشد و افرادی که قصد ورود به بخش مذکور را دارند ابتدا باید به یکی از شعب پست بانک مراجعه کرده و بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور به بخش اینترنت بانک سایت مراجعه کنند. از جمله خدمات و امکانات این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت قبوض
  • خرید شارژ سیم کارت
  • پرداخت اقساط تسهیلات
  • استعلام موجودی حساب
  • محاسبه شماره شبا
  • دریافت گردش حساب
  • انتقال وجه

برای اطلاع از خدمات سایت بانک مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک پست بانک را دریافت کرده اید، حال برای ورود به این بخش باید از طریق نشانی اینترنتی www.postbank.ir وارد صفحه اصلی سایت این بانک شده و مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “اینترنت بانک” کلیک نمایید.

اینترنت بانک پست بانک

سپس با ورود به مرحله جدید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

رمز عبور اینترنت بانک پست بانک

برای اطلاع از بخش های سایت بانک رفاه بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات سایت پست بانک

در قسمت های قبلی همین مقاله در مورد مزایای استفاده از خدمات غیر حضوری پست بانک ایران صحبت کردیم، نحوه ورود به سایت پست بانک را نیز توضیح دادیم و به برخی از خدمات و امکانات این سایت نیز اشاره کردیم.

همانطور که گفتیم خدمات غیر حضوری سایت پست بانک ایران بسیار گسترده و در عین حال کارآمد می باشند، به همین منظور برای آشنایی بیشتر با امکانات سایت مذکور در ادامه مطلب به چند مورد دیگر از خدمات غیر حضوری پست بانک اشاره می کنیم:

بخش میز خدمت

یکی دیگر از بخش های مهم سایت متعلق به پست بانک، بخش میز خدمت می باشد که در حال حاضر خدماتی همچون پایانه های فروشگاهی، بن کارت، کارت نقدی، کارت هدیه، اعطای وام ازدواج، اعطای وام تعمیر مسکن، اعطای وام خوداشتغالی، ابطال چک جاری اشخاص، صدور دسته چک، خرید و فروش ارز و… را به مشتریان پست بانک ارائه می دهد.

برای اطلاع از امکانات سایت بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

بخش محاسبه شماره شبا

یکی از خدمات کاربردی سایت پست بانک ایران، محاسبه شماره شبا مشتریان این بانک می باشد. امروزه برای انجام راحت تر انتقال وجه درون و بین بانکی از شماره شبا یا همان شناسه بانکی ایران استفاده می شود.

پست بانک ایران امکانی را فراهم کرده تا مشتریان این بانک بدون نیاز به مراجعات حضوری، بلکه از طریق ورود به سایت این بانک و درج شماره حساب یا شماره کارت خود، شماره شبا بانکی را دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک صنعت و معدن بر روی لینک کلیک کنید.

بخش استعلام ضمانت نامه

امروزه انواع مختلفی از ضمانت نامه های بانکی جهت ایجاد تعهد بین طرفین یک موضوع صادر می شوند. یکی از انواع آن ها ضمانت نامه سپامی می باشد که قابلیت استعلام اصالت آن به صورت آنلاین نیر در دسترس قرار گرفته است. مشتریان پست بانک ایران می توانند از طریق ورود به بخش استعلام ضمانت نامه در سایت این بانک، درج کد سپام و کد ملی، اصالت ضمانت نامه را مورد استعلام قرار دهند.

دانلود همراه بانک پست بانک www.postbank.ir

امروزه به دلیل گسترش استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند، اغلب مردم تمایل دارند به جای استفاده از نسخه های تحت وب سایت ها و سامانه های مورد نیاز خود که به صورت مکرر نیز از آن ها استفاده می کنند، برنامه سامانه موردنظر را بر روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کنند.

یکی از موضوعاتی که استفاده از برنامه قابل نصب آن مورد استقبال مردم قرار گرفته، دریافت خدمات بانکی می باشد. به همین دلیل نیز بانک های کشور از جمله پست بانک ایران، برنامه ای به نام همراه بانک یا موبایل بانک را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

برای اطلاع از خدمات سایت بانک خاورمیانه بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم امکانات ارائه شده در همراه بانک پست بانک ایران تقریبا مشابه اینترنت بانک سایت آن می باشد، بنابراین خدمات ارائه شده در همراه بانک برای مشتریان پست بانک ایران بسیار کاربردی هستند.

لازم به ذکر است فعال سازی همراه بانک نیز مستلزم مراجعه حضوری مشتریان این بانک به یکی از شعب پست بانک و دریافت رمز عبور می باشد. از جمله خدمات ارائه شده در همراه بانک پست بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش تمام سپرده های مشتری با مقدار موجودی
  • اعلام نرخ ارز
  • نمایش تسهیلات دریافتی
  • محاسبه شبا
  • جستجو شعب
  • تغییر رمز اول و دوم موبایل بانک
  • پرداخت قبوض
  • انتقال وجه
  • دریافت موجودی حساب
  • مسدودی کارت
  • اعلام سود سپرده
  • نمایش کارت های مشتری
  • ذخیره شماره کارت و شماره شبا مقصد

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک ایران زمین بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد دریافت فایل همراه بانک پست بانک را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت پست بانک ایران مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “همراه بانک” کلیک نمایید. سپس با ورود به مرحله جدید نسخه مورد نظر خود را دریافت کنید.

دانلود همراه بانک پست بانک

برای دانلود همراه بانک پست بانک بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت پست بانک ایران وارد شد؟

برای ورود به سایت متعلق به پست بانک باید از نشانی اینترنتی www.postbank.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توانیم به صورت غیر حضوری رمز ورود به اینترنت بانک پست بانک را دریافت کنیم؟

خیر، برای دریافت رمز عبور بخش اینترنت بانک پست بانک باید به صورت حضوری به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.

آیا امکان پرداخت اقساط تسهیلات پست بانک به صورت اینترنتی فراهم می باشد؟

بله، برای پرداخت اقساط این بانک می توانید از اینترنت بانک یا همراه بانک پست بانک استفاده کنید.

چگونه می توان از لیست شعب پست بانک مطلع شد؟

برای دریافت لیست شعب پست بانک باید به سایت پست بانک ایران مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *