سامانه های تحصیلی

سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org

سایت سازمان سنجش با هدف انجام وظایف سازمان سنجش و آموزش کشور به صورت آنلاین ایجاد شده است؛ زیرا سازمان سنجش، وظایف بسیار زیادی در قبال آموزش کشور دارد و بخش های مهمی از آزمون های آنلاین کشور را ارائه می دهد. در واقع اگر قصد ثبت نام در دانشگاه های کشور را داشته باشید باید در آزمون های سراسری سامانه سازمان سنجش شرکت کنید تا بر اساس کارنامه خود در مقاطع مختلف دانشگاه های کشور نام نویسی کنید.

به جرات می توان بیان کرد سایت سازمان سنجش کشور، یکی از سامانه های پرکاربردی است که همه افرادی که به نوعی با آموزش و آزمون های مختلف کشوری سروکار دارند، با آن آشنایی دارند.

در سایت سازمان سنجش کشور کارهای زیادی از امور مربوط به آزمون های سراسری مانند ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و غیره انجام می شود. به همین دلیل لازم است کلیه افرادی که با سامانه سازمان سنجش سروکار دارند با بخش های مختلف این سامانه، مراحل ورود و استفاده از امکانات آن آشنایی داشته باشند. لذا در ادامه مقاله سایت سامانه رسمی قصد داریم در مورد سازمان سنجش صحبت کنیم.

ورود به سایت سازمان سنجش

سازمان سنجش و آموزش کشور رسالت بسیار مهمی در زمینه آموزش کشور را به عهده دارد. به طوری که این سازمان هر ساله آزمون های سراسری زیادی را در کشور برگزار می کند. تمامی فرآیندهای مربوط به این آزمون های بزرگ و سرنوشت ساز را در سامانه سازمان سنجش انجام می دهد. در واقع سامانه سازمان سنجش به این سازمان کمک می کند تا خدمات خود را به صورت یکجا و یکپارچه در اختیار شما قرار دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

سایت سازمان سنجش، بخش های بسیار متنوع و زیادی دارد که برای استفاده از آن ها باید با نحوه ورود به سامانه سازمان سنجش آشنایی داشته باشید. به همین دلیل مراحل گام به گام ورود به آن را در زیر بیان می کنیم:

  • در مرورگر گوشی یا سیستم کامپیوتر خود عبارت «سایت سازمان سنجش» یا آدرس اینترنتی sanjesh.org را جستجو کنید.
  • اولین سایتی که در نتایج جستجو گوگل برای شما نمایش داده شده است با آدرس الکترونیکی sanjesh.org را کلیک کنید.
ورود به سایت سازمان سنجش
  • حالا شما وارد سامانه سازمان سنجش شده اید و می توانید از بخش های مختلف و امکانات آن استفاده کنید.

امکانات سایت سازمان سنجش

اگر به هر نحوی با آزمون های سراسری کشور در ارتباط هستید می توانید با ورود به سامانه سازمان سنجش کشور از امکاناتی که برای آزمون های شما قرار داده شده است، استفاده کنید. در این سایت بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها امکانات مختلفی را به شما ارائه می دهند. حال در ادامه به مهم ترین امکانات سایت سازمان سنجش اشاره می کنیم:

جهت ورود به سایت تیزهوشان کلیک کنید.

ثبت نام، مشاهده اطلاعیه ها و غیره تمامی آزمون های تحت نظر سازمان سنجش کشور:

ثبت نام در سازمان سنجش کشور

سازمان سنجش کشور هر ساله آزمون های سراسری زیادی را در کشور برگزار می کند که تمامی فرآیندهای مربوط به آن را در سامانه sanjesh.org انجام می دهد. شما برای ورود به هر یک از قسمت های آزمون سراسری کشور می توانید بر روی لینک آن در نوار سمت راست سامانه سازمان سنجش کلیک کنید. سپس در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود از امکانات مربوط به آن استفاده کنید. شما برای ورود به هر کدام از بخش های سامانه سازمان سنجش می توانید روی لینک های قرار داده شده در جدول زیر کلیک کنید:

بخش های مختلف سازمان سنجش آموزش کشور

کنکور سراسریآزمون کاردانی به کارشناسیدکتری تخصصی
کارشناسی ارشدجامع علمی کاربردیکاردانی فنی و حرفه ای
آزمون های بین المللدانشگاه پیام نورعمومی
استعدادهای درخشانآزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجراییسایر آزمون های استخدامی
Tolimo

 در واقع سایت سنجش، کلیه امور مربوط به برگزاری آزمون های زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور را انجام می دهد:

  • امکان مشاهده تمامی اطلاعیه های مربوط به آزمون های سراسری
  • نام نویسی در آزمون های سراسری به صورت آنلاین
  • دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های مختلف سراسری
  • امکان مشاهده و دریافت نتایج آزمون های برگزار شده
  • واریز هزینه آزمون های سنجش از طریق دریافت کارت اعتباری
  • ویرایش اطلاعات ثبت نامی در آزمون های سراسری
  • دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام در همه آزمون های سنجش کشور
  • و غیره

جهت اطلاع از سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

امکان دریافت کلیه فایل های موجود در سایت سازمان سنجش:

دریافت فایل های موجود در سایت سازمان سنجش

یکی دیگر از امکاناتی که در سایت سازمان سنجش قرار دارد، امکان دریافت کلیه فایل های سازمان سنجش در قسمت دریافت فایل ها می باشد. به طوری که شما در صورت نیاز با دانلود آن ها می توانید به راحتی فایل ها را مطالعه کنید. حال با کلیک کردن بر روی لینک زیر می توانید به بخش دریافت فایل های موجود در سامانه سازمان سنجش مراجعه و آن ها را دانلود کنید.

دریافت فایل های موجود در سایت سازمان سنجش

ارسال درخواست یا اعتراض به آزمون ها و نتایج آن ها:

ارسال درخواست یا اعتراض به آزمون ها و نتایج آن ها

در سامانه سازمان سنجش، بخشی را به عنوان ارسال درخواست یا اعتراض به نتایج آزمون ها برای داوطلبان شرکت در این آزمون ها تعبیه کرده اند. در صورتی که به نتایج آزمون خود اعتراض داشته باشید می توانید به قسمت «ارسال درخواست» مراجعه کنید و در آن جا درخواست خود را پس از ثبت نام در سامانه سازمان سنجش ثبت کنید و بعد از چند ساعت جواب سازمان سنجش را دریافت کنید. برای مراجعه مستقیم به بخش ارسال درخواست ها در سامانه سازمان سنجش می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به بخش ارسال درخواست یا اعتراض به نتایج آزمون ها

راهنمای استفاده از سایت سنجش

در بالا در مورد امکانات سایت سازمان سنجش صحبت کردیم و شما با امکاناتی که در این سایت قرار داده شده است آشنا شده اید؛ آیا تاکنون از خود سوال کردید که مخاطبان سامانه سازمان سنجش چه افرادی هستند و چه کسانی می توانند از امکانات سایت سازمان سنجش استفاده کنند؟

برای ورود به سامانه آزمون برخط جهاد دانشگاهی کلیک کنید.

همان گونه که می دانید سازمان سنجش کشور هر ساله با توجه به آزمون های که می خواهد آن ها را برگزار کند، اطلاعیه های آن مانند مراحل ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و غیره را در سایت sanjesh.org منتشر می کند. به طوری که مخاطبان این سازمان می توانند به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و از امکانات آن بهره ببرند. برای استفاده از امکانات سامانه سازمان سنجش باید طبق مراحل ذکر شده در بالا وارد آن شده و به دلخواه خود از آن ها استفاده کنید. حال به صورت کلی می توان بیان کرد که مخاطبان سامانه سازمان سنجش کشور به شکل زیر هستند:

  • داوطلبان کنکور سراسری
  • علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری
  • داوطلبان شرکت در آزمون های استخدامی کشور
  • داوطلبان کنکور سراسری کاردانی به کارشناسی
  • افرادی که قصد دارند در آزمون های استخدامی برخی از بانک ها شرکت کنند.
  • داوطلبانی که قصد دارند در آزمون های بین المللی شرکت کنند.
  • علاقه مندان به شرکت در آزمون های استخدامی وکالت، کارشناسان رسمی و غیره مربوط به قوه قضاییه
  • کاربرانی که به دنبال شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش هستند.
  • و غیره

برای ورود به سایت آزمون ادواری کلیک کنید.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا به جرات می توان بیان کرد که مهم ترین کاربرد سایت سازمان سنجش کشور، انجام کلیه مراحل ثبت نام، ویرایش اطلاعات، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و مشاهده اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری است. به طوری که این ویژگی باعث می شود سالانه افرادی زیادی برای انجام این امور به سایت sanjesh.org وارد شوند و مراحل ثبت نام خود را در آن طی کنند.

سوالات متداول

هدف از ایجاد سامانه سازمان سنجش چیست؟

این سامانه با هدف اجرای آزمون های سراسری کشور ایجاد شده است. به طوری که کلیه آزمون های سراسری کشوری و بین المللی در این سامانه اجرا می شود.

چگونه وارد سامانه سنجش شویم؟

شما برای ورود به سایت سازمان سنجش کشور باید آدرس اینترنتی www.sanjesh.org را در مرورگر خود جستجو کنید تا به صورت مستقیم وارد سامانه سنجش شوید.

امکانات سایت سازمان سنجش کشور کدام است؟

در این سامانه امکانات زیادی برای شما ارائه می شود که در این مقاله به آنها کرده ایم. اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *