سامانه های اجتماعی

سایت سازمان خصوصی سازی ipo.ir

دسترسی به سامانه های آنلاینی مانند سهام عدالت از طریق سایت سازمان خصوصی سازی برای عموم مردم امکان پذیر شده است. سازمان خصوصی سازی برای افزایش خدمت رسانی به عموم مردم و همچنین افراد حقوقی، بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه های آنلاین و وب سایت خود ارائه می دهد. بخشی از خدمات سایت این سازمان برای عموم مردم کاربردی بوده و بخش دیگر برای دسترسی افراد حقیقی و حقوقی که امورات خاصی را انجام می دهند، طراحی شده است.

سایت متعلق به سازمان خصوصی سازی از بخش های مختلفی تشکیل شده است و هر بخش ارائه دهنده خدمتی خاص می باشد. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت سازمان خصوصی سازی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سایت سازمان خصوصی سازی

در هر کشوری جهت رونق و بهبود وضعیت اقتصادی، بخش های خصوصی تاسیس می شوند تا از این طریق بخشی از هزینه های مورد نیاز جامعه توسط بخش خصوصی تامین شده و فشار بار مالی از دوش دولت ها برداشته شود، در کشور ما نیز بخش های خصوصی ایجاد و در حال گسترش هستند. حال نکته مهم این است که مدیریت عملکرد بخش های خصوصی باید توسط یک نهاد واحد و رسمی انجام شود تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید. در همین راستا سازمان خصوصی سازی تاسیس شده و تحت نظارت وزارت امور اقتصادی و دارایی به فعالیت می پردازد.

بنابراین به طور کلی وظیفه اصلی سازمان خصوصی سازی، مدیریت عملکرد بخش های زیر مجموعه است. این سازمان به منظور ارائه خدمات غیر حضوری و افزایش رفاه جامعه هدف خدمات خود، سایت سازمان خصوصی سازی را راه اندازی کرده و در دسترس عموم مردم قرار داده است. سایت مذکور از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر یک از آن ها خدمات متفاوت و گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهند. با توجه به اینکه اکثر خدمات سایت نامبرده برای عموم مردم نیز کاربردی هستند، بنابراین بهتر است با جوانب مختلف این سایت بیشتر آشنا شوید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت سازمان نظام روانشناسی بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سایت سازمان خصوصی سازی ipo.ir

سازمان خصوصی سازی یک نهاد دولتی و شرکت مادر تخصصی است، یعنی دارای تعداد بسیار زیادی شرکت زیر مجموعه می باشد. سازمان خصوصی سازی با انجام امورات مختلف، وظیفه اصلی خود یعنی مدیریت عملکرد شرکت ها، نهادها و دستگاه های خصوصی را مدیریت می کند. در همین راستا سایت سازمان خصوصی سازی را راه اندازی کرده تا دسترسی عموم مردم به خدمات این سازمان را تسهیل بخشد. با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به این سایت را دارید باید نشانی اینترنتی ipo.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت سازمان خصوصی سازی برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ورود به سایت سازمان خصوصی سازی

برای اطلاع از امکانات سایت سازمان نظام وظیفه بر روی لینک کلیک کنید.

وظایف سازمان خصوصی سازی

تمامی وظایف سازمان خصوصی سازی کشورمان در راستای تحقق هدفی مهم، یعنی رونق و بهبود وضعیت اقتصادی کشور، تعریف و تعیین شده اند. سازمان خصوصی سازی با انجام وظایفی که برای آن تعیین شده است، عملکرد بخش های زیر مجموعه خود را مدیریت می کند. از جمله وظایف سازمان خصوصی سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه ریزی برای تقویت بخش خصوصی و تشویق مردم برای فعالیت در این بخش
  • اجرا سازی سیاست ها و برنامه های تعیین شده از جانب هیات عالی واگذاری
  • ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش کارایی و بهره وری در منابع و تولیدات
  • توسعه بخش خصوصی
  • تعیین قیمت و واگذاری شرکت هایی که واجد شرایط واگذاری هستند
  • نظارت بر اجرای قراردادهای واگذاری، مدیریت و…
  • انجام امورات مربوط به توزیع و آزاد سازی سهام عدالت

برای اطلاع از راهنمای خرید و ثبت نام طرح ترافیک بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه های مختلف سازمان خصوصی سازی ipo.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله به وظایف سازمان خصوصی سازی و هدف از تاسیس آن اشاره کردیم. هدف از راه اندازی سایت سازمان خصوصی سازی و نحوه ورود به آن را نیز توضیح دادیم. حال بهتر است بدانیم این سازمان به منظور خدمت رسانی بیشتر به عموم مردم و جامعه هدف خدمات خود، سامانه های آنلاین مختلفی را راه اندازی کرده است. به منظور آشنایی بیشتر در ادامه مطلب به سامانه های این سازمان اشاره می کنیم:

  • سامانه پاسخ
  • سامانه ثبت و صدور مجوزات
  • سامانه سهام ترجیحی
  • سامانه رسیدگی به درخواست ها، شکایات و پیشنهادات
  • سامانه مشتریان بالقوه

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سامانه های آنلاین سازمان خصوصی سازی را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت به قسمت انتهایی صفحه مراجعه کرده و سامانه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سامانه های سایت سازمان خصوصی سازی

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه مشاغل سخت و زیان آور بر روی لینک کلیک کنید.

میز خدمت الکترونیک سازمان خصوصی سازی

همانطور که گفتیم در سایت سازمان خصوصی سازی امکانات و خدمات مختلفی در قالب بخش های متفاوت به کاربران ارائه می شوند. در همین راستا یکی از بخش های مهم و کاربردی سایت مذکور، یعنی بخش “میز خدمت الکترونیک” طراحی و فعال شده است. از جمله خدمات این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توزیع سهام عدالت
  • عرضه و واگذاری سهام به صورت بلوکی از طریق بورس و فرابورس
  • عرضه و واگذاری سهام ترجیحی
  • نظارت بر شرکت های واگذار شده
  • عرضه و واگذاری سهام و دارایی بنگاه های متعلق به دولت از طریق مزایده عمومی

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به این بخش را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “میز خدمت الکترونیک” کلیک نمایید.

میز خدمت الکترونیک سایت سازمان خصوصی سازی

برای اطلاع از نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به سایت سازمان خصوصی سازی وارد شویم؟

برای ورود به این سایت باید از نشانی اینترنتی ipo.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا در سایت سازمان خصوصی سازی امکان ثبت شکایات وجود دارد؟

بله، این بخش در سایت مذکور فعال ست.

آیا انجام امورات مربوط به توزیع سهام عدالت جزء وظایف سازمان خصوصی سازی است؟

بله، انجام امورات مربوط به توزیع و آزاد سازی سهام عدالت برعهده سازمان خصوصی سازی می باشد.

آیا امکان ورود به میز خدمت الکترونیک سازمان خصوصی سازی وجود دارد؟

بله، این امکان برای کاربران فراهم شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *