سامانه های حقوقی

سایت سازمان بازرسی کل کشور bazresi.ir

عموم مردم می توانند به صورت ناشناس و یا بعد از ثبت نام در سایت سازمان بازرسی کل کشور، نسبت به ثبت گزارش فساد و یا شکایت از ادارات، دستگاه های اجرایی، ارگان ها و… اقدام کنند. سامانه سازمان بازرسی کل کشور یکی از سایت های کاربردی و در عین حال مهم برای جامعه می باشد زیرا همواره باید راه ارتباطی میان مردم و نهادهای نظارتی وجود داشته باشد تا از این طریق تخلفات اداری سریع تر و با احتمال خطای کمتر به اطلاع سازمان های نظارتی مربوطه برسند.

به همین علت سازمان بازرسی کل کشور، وب سایت خود را راه اندازی کرده تا عموم مردم بتوانند شکایات و گزارشات فساد را در کمترین زمان ممکن و به روشی مطمئن به اطلاع این سازمان برسانند. لازم به ذکر است وب سایت مذکور از بخش های مختلفی تشکیل شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. با توجه به اهمیت اهداف راه اندازی و همچنین خدماتی که در سایت سازمان بازرسی کل کشور ارائه می شوند، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب سایت مذکور بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سایت سازمان بازرسی کل کشور

سازمان بازرسی کل کشور یکی از نهادهای نظارتی است که به منظور نظارت بر اجرای درست قوانین و خدمت رسانی ادارات، دستگاه های اجرایی، ارگان ها و… در محدوده تعیین شده آنان، تاسیس شده است. در واقع وظیفه سازمان بازرسی کل کشور جلوگیری از بروز تخلفات و فساد اداری، شناسایی چنین مواردی، تهیه گزارش و ارجاع متخلفان به مراجع مربوطه است. با توجه به اینکه عموم مردم خدمات ادارات و دستگاه های اجرایی را دریافت کرده و به صورت مستقیم با تخلفات و فساد اداری مواجه می شوند، سازمان بازرسی کل کشور راه ارتباطی را برای ثبت گزارشات و شکایات مردمی و در میان گذاشتن آن ها با سازمان بازرسی کل کشور، طراحی کرده است.

بنابراین عموم مردم می توانند با مراجعه به سایت سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر اطلاع از اخبار و اطلاعیه های مختلف، شکایات و گزارشات فساد را نیز به ثبت برسانند. سامانه سازمان بازرسی کل کشور از بخش های مختلفی تشکیل شده که مهم ترین آن بخش میز خدمت است. در واقع ثبت شکایات و گزارشات مردمی از طریق ورود به بخش میز خدمت سایت سازمان بازرسی کل کشور امکان پذیر است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مودیان مالیاتی بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه شکایت سازمان بازرسی کل کشور bazresi.ir

همانطور که گفتیم سایت سازمان بازرسی کل کشور از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش های مهم و کاربردی سایت مذکور، سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور است. این بخش به منظور ثبت شکایات مردمی در مورد تخلفات اداری رخ داده، راه اندازی شده است. بنابراین عموم مردم می توانند بعد از ثبت نام در سامانه ثبت شکایات، نسبت به شرح شکایت و بارگذاری مستنداتی که در دست دارند، اقدام کنند.

بنابراین برای ورود به بخش ثبت شکایات باید نشانی اینترنتی bazresi.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت سازمان بازرسی کل کشور برای شما نمایش داده شود، سپس از کادر بالایی صفحه ابتدا بر روی گزینه “میز خدمت” سپس گزینه “سامانه شکایات” و در نهایت گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سایت سازمان بازرسی کل کشور

در مرحله جدید چنانچه قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید، گزینه “ورود و ثبت شکایت” را انتخاب کنید.

ثبت شکایت در سایت سازمان بازرسی کل کشور

سپس با نمایش صفحه جدید باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

اعلام شکایت در سایت bazresi.ir

برای اطلاع از خدمات سامانه شکایات بیمه مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور bazresi.ir

سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر رسیدگی به تخلفات اداری صورت گرفته و شکایات مردمی، وظیفه بررسی فساد اداری را نیز بر عهده دارد. به همین علت یکی از بخش های سایت سازمان بازرسی کل کشور به سامانه گزارشگران فساد، اختصاص دارد، تا از این طریق عموم مردم بتوانند به صورت ناشناس و یا به واسطه ثبت نام، نسبت به ثبت گزارش فساد اداری اقدام کنند. حال چنانچه قصد ثبت گزارش فساد از طریق ثبت نام در سامانه را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت بازرسی کل کشور از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “میز خدمت” سپس گزینه “سامانه گزارشگران فساد” و در نهایت گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

سامانه گزارشگران فساد سایت سازمان بازرسی کل کشور

سپس در مرحله جدید گزینه “ثبت نام گزارشگران فساد” را انتخاب کنید.

ثبت نام گزارشگران فساد در سایت bazresi.ir

با ورود به مرحله بعدی باید کد ملی و شماره موبایل خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام در سایت سازمان بازرسی کل کشور

در مراحل بعدی با درج مشخصات فردی، انتخاب نام کاربری و رمز عبور، ثبت نام شما به پایان می رسد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت شکایت اینترنتی بر روی لینک کلیک کنید.

حال چنانچه قصد ثبت گزارش فساد به صورت ناشناس دارید باید بعد از ورود به سامانه گزارشگران فساد، مطابق با تصویر زیر گزینه “ثبت گزارش فساد (ناشناس)” را انتخاب کنید.

ثبت گزارش فساد در سایت سازمان بازرسی کل کشور

سپس در مرحله جدید موضوع شکایت، نام دستگاه اجرایی و شرح شکایت را در قسمت های مربوطه درج کرده، فایل مستندات را بارگذاری و در نهایت بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

اعلام گزارش در سایت سازمان بازرسی کل کشور

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه اخذ مالیات از اجاره املاک بر روی لینک کلیک کنید.

میز خدمت سازمان بازرسی کل کشور

سازمان بازرسی کل کشور به منظور ایجاد راه ارتباطی مردم با این سازمان، وب سایتی را فعال کرده که شامل بخش هایی مهم و کاربردی است. یکی از بخش های سایت سازمان بازرسی کل کشور که بیشتر از سایر بخش ها مورد توجه قرار گرفته، بخش میز خدمت است. این بخش شامل دو سامانه ثبت شکایات و گزارشات فساد است. بنابراین عموم مردم برای ثبت شکایت و یا اعلام گزارش فساد باید به بخش میز خدمت سامانه سازمان بازرسی کل کشور مراجعه کنند.

برای اطلاع از نحوه پیگیری و استعلام حکم جلب بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به سایت سازمان بازرسی کل کشور وارد شویم؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی bazresi.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

بله، طی کردن مراحل ثبت نام برای ثبت گزارش در سامانه نامبرده ضروری است.

آیا امکان پیگیری شکایات ثبت شده در سایت سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد؟

بله، امکان پیگیری نتیجه شکایت در سامانه مذکور فراهم است.

آیا می توانیم به صورت ناشناس در سامانه سازمان بازرسی کل کشور، گزارش فساد اداری را به ثبت برسانیم؟

بله، امکان ثبت گزارش فساد به صورت ناشناس وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *