سامانه های تحصیلی

سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org

سازمان سنجش کشورمان با هدف نام نویسی داوطلبان، سایت ثبت نام کنکور را راه اندازی کرده است. متقاضیان شرکت در کنکور سراسری در بازه زمانی تعیین شده از جانب سازمان سنجش فرصت دارند تا به صورت غیر حضوری مراحل ثبت نام، پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری را به انجام برسانند.

با توجه به اینکه درج و ثبت اطلاعات فردی داوطلبان کنکور سراسری به هنگام ثبت نام از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین برای ثبت نام بازه زمانی مشخصی تعیین می شود، بنابراین داوطلبان باید مراحل ثبت نام را به موقع و بدون اشتباه به انجام برسانند. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت ثبت نام کنکور سراسری بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سایت ثبت نام کنکور سراسری 1402

هر ساله مسئولیت برگزاری کنکور سراسری با سازمان سنجش کشور است، به همین علت اعلام تاریخ ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، برگزاری آزمون، اعلام نتایج، ثبت نام اینترنتی و… در بازه های زمانی مختلف از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. با توجه به اینکه از این پس کنکور سراسری طی دو مرحله برگزار می شود، داوطلبان باید طبق تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش یعنی از 8 تا 14 آبان ماه سال 1401 نسبت به ثبت نام در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

خوشبختانه سازمان سنجش کشور به منظور فراهم کردن شرایط ثبت نام جا ماندگان، مهلت نام نویسی را تا تاریخ 18 آبان ماه تمدید کرده است. بنابراین متقاضیان باید در آخرین فرصت تعیین شده نسبت به انجام نام نویسی خود اقدام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد کلیک کنید.

همانطور که گفتیم تمامی اقدامات لازم برای برگزاری کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شوند، بنابراین ضروری است که داوطلبان با بخش ها و امکانات سایت ثبت نام کنکور آشنا شوند. به همین علت در ادامه مطلب به معرفی چند بخش مهم این سایت اشاره می کنیم:

شماره 1: اگر قصد شرکت در آزمون سراسری 1402 را دارید می توانید با ورود به سایت سازمان سنجش در منوی راست آن روی اولین گزینه به نام «سراسری» کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام در کنکور سراسری هدایت شوید. سپس در آن جا با کلیک کردن بر روی لینک ثبت نام فرآیند آن را طی کنید.

آشنایی با سایت ثبت نام کنکور

شماره 2: اگر قصد دارید با سازمان سنجش ارتباط برقرار کنید، می توانید مطابق با تصویر قبلی با ورود به بخش “سیستم پاسخگویی” نوع درخواست خود را در مورد برگزاری کنکور سراسری به ثبت برسانید. در واقع شما با توجه به نوع سوال، راهنمایی و درخواست خود می توانید از میان گزینه های موجود یک مورد را به دلخواه انتخاب و درخواست خود را به ثبت برسانید.

برای اطلاع از امکانات سامانه مشارکتها بر روی لینک کلیک کنید.

البته سایت ثبت نام کنکور دارای بخش های مهم دیگری نیز هست که شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید. یکی از بخش های مهم سایت سازمان سنجش، بخش “اطلاعات مورد نیاز” است. شما به عنوان یکی از متقاضیان ثبت نام در کنکور سراسری باید به این بخش مراجعه کنید و اطلاعات لازم را برای تکمیل فرم ثبت نام خود را پیدا کنید. از جمله اطلاعاتی که باید قبل از انجام مراحل ثبت نام در کنکور سراسری کسب کنید، کد منطقه، کد دیپلم، کد استان، کد بخش، کد پیگیری اتباع غیر ایرانی و غیره است.

راهنمای تصویری سایت ثبت نام کنکور سراسری 1402

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری در سایت سنجش

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم، ثبت نام در کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین چنانچه قصد ثبت نام و دریافت کد رهگیری را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی sanjesh.org به صفحه اصلی سایت ثبت نام کنکور وارد شده و از سمت راست تصویر بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام کنکور سراسری

در صفحه جدید گزینه «ثبت نام آزمون سراسری 1402» را انتخاب کنید.

ورود به سایت ثبت نام کنکور

با ورود به مرحله جدید باید از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه “خرید سریال ثبت نام” کلیک نمایید.

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور

سپس باید نوع آزمون مورد نظر خود را در سایت ثبت نام کنکور انتخاب کرده و گزینه”تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور

با انجام مراحل قبلی حال باید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور

بعد از اینکه هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و سریال ثبت نام مربوطه را دریافت کردید وارد صفحه ابتدایی ثبت نام شده و باید مطابق با تصویر زیر گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مراحل نام نویسی برای کنکور

سپس باید سریال 12 رقمی ثبت نام را به همراه شماره موبایل و عبارت امنیتی در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

وارد شدن به سایت ثبت نام کنکور

در نهایت وارد صفحه تکمیل فرم شخصی ثبت نام شده و باید تمامی موارد خواسته شده را درج کرده و کد رهگیری ثبت نام را از سایت ثبت نام کنکور دریافت کنید.


برای ورود به سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی کلیک کنید.

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که لازم است در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج شود، کد نظام وظیفه آقایان است که آن را باید از طریق سایت ثبت نام کنکور دریافت کنید. برای این کار لازم است به بخش راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری مراجعه کنید.

البته تمامی داوطلبان شرکت در کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند که آن را نیز می توان با مراجعه به سایت سازمان سنجش مشاهده کرد. جهت آگاهی بیشتر در مورد نحوه دریافت کد نظام وظیفه آقایان و کد سوابق تحصیلی می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سوابق تحصیلی کلیک کنید.

مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1402

اگر قصد ثبت نام در مرحله اول کنکور سراسری 1402 را دارید باید با مراحل کلی ثبت نام در سایت سازمان سنجش و ترتیب آن ها آشنا شوید. به همین علت در ادامه مطلب به مراحل ثبت نام در کنکور سراسری اشاره می کنیم:

• به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
• دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را دانلود و آن را مطالعه کنید.
• شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه را جهت ثبت نام در کنکور سراسری مطالعه کنید.
• مدارک و اطلاعات لازم جهت نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور سراسری را آماده کنید.
• هزینه ثبت نام در کنکور را پرداخت و کد رهگیری را دریافت کنید.
• فرم اینترنتی آن را تکمیل کنید و در نهایت شماره پرونده و کد پیگیری را دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

در این مقاله از سامانه رسمی در مورد سایت ثبت نام کنکور سراسری به آدرس اینترنتی sanjesh.org صحبت کردیم. این سامانه را سازمان سنجش کشور برای انجام امورات مربوط به برگزاری آزمون های مختلف مانند کنکور سراسری ایجاد کرده است. به طوری که شما به عنوان یکی از داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری با ورود به این سامانه می توانید ضمن دانلود و مطالعه دفترچه، مراحل ثبت نام را به انجام برسانید. حال برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل ثبت نام در کمترین زمان ممکن می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

برای ثبت نام در کنکور سراسری 1402 باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟

شما جهت نام نویسی در کنکور سراسری باید به آدرس اینترنتی sanjesh.org یا سایت ثبت نام کنکور سراسری سنجش مراجعه کنید.

هزینه ثبت نام در کنکور سراسری 1402 چقدر است؟

هزینه ثبت نام در کنکور سراسری به ازای یک رشته 133 هزار تومان است که با انتخاب رشته دوم این مبلغ افزایش می یابد.

چه اطلاعاتی برای ثبت نام در کنکور سراسری 1402 لازم است؟

اطلاعات مختلفی برای ثبت نام در کنکور سراسری مورد نیاز هستند که در دفترچه راهنمای کنکور بیان شده اند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *