سامانه های تحصیلی

نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی به صورت تصویری

با توجه به شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان برای دایر کردن کلاس‌های خود روش تدریس غیرحضوری را در پیش گرفتند. به طوری که در این راستا سایت‌ها و سامانه‌های زیادی راه‌اندازی شد. سایت تیز آزما نیز جزو یکی از سامانه‌های آنلاین دانشگاه علمی کاربردی است که در آن دانشجویان، کارکنان و اساتید می‌توانند با مراجعه به آن از خدمات و مزایای این سامانه استفاده کنند.

حال ممکن است دانشجویان جدید الورود با سوالاتی مانند این که سامانه تیز آزما چیست و چه کاربردی دارد؟ چه بخش‌هایی از خدمات دانشگاه علمی کاربردی در سایت تیز آزما مهم هستند؟ و غیره مواجه شوند.

از آنجا که سایت تیز آزما جزو یکی از مهم‌ترین سایت‌های دانشگاه علمی کاربردی است و دانشجویان باید با این سامانه و نحوه کار آن آشنایی داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله از سایت رسمی قصد داریم به معرفی سایت تیز آزما علمی کاربردی، نحوه ورود به آن و امکانات آن بسنده کنیم تا کلیه دانشجویان جدیدالورود و قدیمی بتوانند از آن استفاده کنند.

اطلاعیه: حسین بلندی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، در پانزدهمین جلسه شورای مرکزی هم‌اندیشی و تعامل نمایندگان رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی بیان کرد، این دانشگاه در سال 1401 با حداقل دو نفر از روسای مراکز آموزشی، شورای راهبردی روابط بین‌الملل تشکیل خواهد داد و اقدامات مربوط به روند صدور مجوز دوره‌های کوتاه‌مدت را تسهیل خواهد کرد.

هم‌چنین در سال 1401 دانشگاه علمی کاربردی از طریق فراخوان مدرس جذب خواهد کرد و ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر ماه 1401 را بین 50 الی 60 درصد افزایش می‌دهد.


معرفی سایت تیز آزما علمی کاربردی و کاربردهای آن

سایت تیز آزما به آدرس الکترونیکی tizazma.ir بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور راه‌اندازی شده است. به طوری که این سامانه با هدف مدیریت یادگیری آموزش‌های آنلاین دانشگاه‌ها ایجاد شده است. سایت تیز آزما خدمات مختلفی را به دانشجویان و اساتید علمی کاربردی و پیام نور ارائه می‌دهد.

جهت آشنایی با روش های دریافت سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آموزش‌های آنلاین، آموزش‌های آفلاین، خدمات مربوط به آزمون‌های آنلاین و غیرحضوری و خدمات مربوط به برنامه‌ریزی درسی از جمله امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی است. لذا دانشجویان این دو دانشگاه می‌توانند در هر زمان و مکانی که تمایل داشته باشند به این سامانه مراجعه کنند و از کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین آن بهره ببرند.

نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی به صورت تصویری

همان‌گونه که می‌دانید سایت تیز آزما مختص دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور است. به طوری که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه می‌توانند وارد این سامانه شده و از امکانات آن استفاده کنند. خوب است بدانید که نحوه ورود به سایت تیز آزما عملی کاربردی برای دانشجویان پیام نور و علمی کاربردی یکسان است. لذا اگر شما قصد ورود به این سامانه را داشته باشید می‌توانید طبق روش زیر اقدام کنید:

  • آدرس الکترونیکی tizazma.ir یا عبارت «سامانه تیز آزما علمی کاربردی» را در گوگل جستجو کنید.
ورود به سایت تیز آزما
  • بعد از باز شدن صفحه اصلی سایت تیز آزما روی گزینه «ورود کاربران» در بالای سایت سمت چپ کلیک کنید.
samaneh tiz azma 3 نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی به صورت تصویری
  • در صفحه باز شده شماره دانشجویی و کد ملی خود را به ترتیب به عنوان کلمه کاربری و رمز عبور وارد کنید. سپس با درج کد امنیتی ذکر شده روی گزینه ورود کلیک کنید.
samaneh tiz azma 4 e1652937921802 نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی به صورت تصویری

دقت کنید که قبل از ورود به سامانه تیز آزما اساتید و کارشناسان دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی باید نقش خود را انتخاب کنند و سپس با درج نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوند. نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی به صورت تصویری را در بالا ذکر کردیم. اگر به هنگام کار با این سایت به هر گونه مشکلی برخورد کردید می‌توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.


مهم‌ترین امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی

امکانات سامانه تیز آزما

سایت تیز آزما علمی کاربردی tizazma.ir امکانات زیادی را دارد که همه آن‌ها در راستا ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و اساتید محترم می‌باشند. حال شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی چیست و مهم‌ترین آن‌ها کدام هستند؟ در حال حاضر سامانه تیز آزما علمی کاربردی امکانات زیادی دارد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دانشجویان با ورود به این سامانه می‌توانند از تاریخ دقیق شروع کلاس‌های خود مطلع شوند. سپس به صورت آنلاین در این کلاس‌ها شرکت کنند. حال اگر آن‌ها نتوانند به صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت کنند می‌توانند فایل ضبط شده آن را در مواقع بعدی دانلود و مشاهده کنند. لذا در این صورت دانشجویان نگران کلاس‌های از دست رفته خود نباشند.
  • اساتید می‌توانند در مواقع برگزاری کلاس‌های آنلاین خود از حضور یا عدم حضور دانشجویان در کلاس درس اطلاع یابند که برای این کار پلتفرم‌هایی را در تیز آزما تعبیه کرده‌اند.
  • برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری در دانشگاه علمی کاربردی، سامانه تیز آزما امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین را برای دانشجویان و اساتید فراهم کرده است. به طوری که جزو یکی از مهم‌ترین امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی به شمار می‌آید.
  • اساتید می‌توانند در کنار کلاس‌های آنلاین درسی، کلاس‌های آفلاین را نیز برگزار کنند. برای این کار می‌توانند صدا یا تصویر خود را ضبط کرده و در برنامه کلاسی مدنظر خود قرار دهند تا دانشجویان با دانلود آن‌ها بتوانند درس را در هر زمان و مکانی متوجه شوند.
  • یکی از کاربردی‌ترین امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی، طراحی و برگزاری آزمون‌های غیرحضوری می‌باشد. به طوری که دانشجویان طی برنامه از پیش تعیین شده می‌توانند در این آزمون‌ها با رعایت معیارهای دقیقی شرکت کنند.

سایت تیز آزما به غیر از موارد ذکر شده امکانات دیگری نیز دارد که شما جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان رسمی صحبت کنید.

برای آشنایی با سامانه آزمون نظام مهندسی، نحوه ثبت نام و مشاهده نتایج آزمون مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

روش‌های دسترسی به سایت تیز آزما علمی کاربردی tizazma.ir

سامانه تیز آزما علمی کاربردی، با هدف ارائه خدمات آموزشی برای دانشجویان راه‌اندازی شده است. در همین راستا نیز قصد دارد برای گسترش خدمات خود و راحتی کار دانشجویان روش‌های مختلفی را برای اتصال به سامانه فراهم کند. به طوری که شما علاوه بر سامانه آنلاین tizazma.ir بتوانید از طریق نرم‌افزارهای تیز آزما نیز وارد آن شوید. هر چند که در حال حاضر نرم‌افزارهای سایت تیز آزما راه‌اندازی نشده است. اما دانشگاه علمی کاربردی برنامه‌هایی برای آن‌ دارد. لذا امیدواریم با راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این نرم‌افزارها دسترسی به tizazma.ir برای کلیه دانشجویان راحت تر باشد.

چگونه در آزمون آنلاین تیز آزما علمی کاربردی شرکت کنیم؟

کلیه دانشجویان طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده می‌توانند در آزمون‌های آنلاین سایت tizazma.ir شرکت کنند. برای این کار باید در زمان مقرر شده وارد سایت tizazma.ir شوند. سپس مراحل بعدی آن را به صورت زیر انجام دهند:

  • بعد از ورود به سایت تیز آزما با انتخاب گزینه دانشجو و درج شماره دانشجویی و کد ملی وارد صفحه کاربری خود شوند.
  • گزینه «آزمون‌ها» را از لیست سمت راست انتخاب کنند.
  • گزینه ورود به آزمون را کلیک نمایند.
  • توضیحات داده شده در مورد آزمون را به دقت مطالعه کنند. سپس گزینه «تایید» را ضربه بزنند.
  • روی گزینه «شروع آزمون» کلیک کنند.
  • بعد از مشاهده هر آزمون و ثبت جواب آن می‌توانند سوال بعدی را مشاهده کنند.
  • بعد از اتمام آزمون می‌توانند گزینه مربوطه را کلیک کنند.

حال اگر شما نیاز به اطلاعات کاملی در مورد نحوه برگزاری امتحانات در سامانه تیز آزما داشته باشید می‌توانید از کارشناسان سامانه رسمی کمک بگیرید.

اطلاعیه: علی صدر، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، طی خبری از آغاز ثبت نام برای دریافت بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب سال 1401 برای اعضای هیأت علمی، مدرسان و دانشجویان گزارش داد. او افزود، برای دانشجویان سقف یارانه اعتباری خرید کتاب 350 هزار تومانی در نظر گرفته شده است که 150 هزار تومان آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند. این رقم برای اعضای هیئت‌علمی 600 تومان است که نصف آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند.

خلاصه مطلب

دانشگاه علمی کاربردی مانند دانشگاه‌های دیگر در شرایط کرونا برای جلوگیری از تجمع دانشجویان در دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس و آزمون‌ها سامانه آنلاینی به نام سایت تیز آزما راه‌اندازی کرده است. آدرس الکترونیکی این سایت tizazma.ir است که دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور می‌توانند از کلیه خدمات آن استفاده کنند. نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی بسیار آسان است که به صورت تصویری آن را برای شما بیان کردیم.

هم‌چنین نحوه شرکت در آزمون‌ها را ذکر کردیم. امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی، از مهم‌ترین مواردی است که در این مقاله به آن‌ها بسنده کردیم. حال اگر شما بعد از مطالعه این مقاله هرگونه ابهامی در خصوص سایت تیز آزما و تفاوت آن‌ها با سایر سامانه‌های آنلاین دانشگاه علمی کاربردی داشته باشید می‌توانید از کارشناسان سامانه رسمی سوال کنید.

سوالات متداول

آیا امتحانات دانشگاه علمی کاربردی در سایت هم‌آوا نیز برگزار می‌شود؟

خیر، در این سامانه اطلاعات مربوط به برنامه درسی و شروع کلاس‌ها وجود دارد. اما برای شرکت در آزمون باید دانشجویان به سایت تیز آزما مراجعه کنند.

دانشجویان برای استفاده از امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

آن‌ها برای ورود به این سامانه باید شماره دانشجویی و کد ملی خود را درج کنند.

نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی چگونه است؟

برای ورود به سایت تیز آزما به نام کاربری و کد ملی نیاز دارید. حال این نام کاربری برای دانشجویان همان شماره دانشجویی برای اساتید شماره مدرسی و برای کارکنان شماره کاربری می‌باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *