سامانه های مالی و سرمایه

سایت بانک مسکن bank-maskan.ir

انجام امورات بانکی یکی از موضوعات پرکاربرد و مهم جامعه است که اکثر افراد برای انجام امورات شغلی، شخصی، اجتماعی و… با آن ها مواجه هستند. در این میان بانک های کشور در راستای ارائه خدمات خود به صورت غیر حضوری، وب سایت ها و سامانه های مختلفی را راه اندازی کرده اند. سایت بانک مسکن نیز با همین هدف فعال شده و در اختیار مشتریان این بانک قرار گرفته است.

در حال حاضر امکانات و خدمات مختلفی توسط سایت مذکور در اختیار مردم قرار می گیرند تا علاوه بر استفاده مشتریان از خدمات بانک مسکن، دیگر افراد نیز از شرایط و مزایای افتتاح حساب در این بانک مطلع شده و نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند.

بهتر است بدانیم یکی از اهداف تاسیس بانک مسکن در کنار تمامی خدمات بانکی که به مردم ارائه می دهد، گسترش حوزه ساخت و ساز مسکن، خانه دار شدن مستاجران و نوسازی بافت فرسوده می باشد.

بنا به توضیحات گفته شده، گسترده بودن و اهمیت بسیار بالای خدمات وب سایت نامبرده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت بانک مسکن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نحوه ورود به سایت بانک مسکن

بخش های سایت بانک مسکن

قبل از بررسی جوانب مختلف سایت متعلق به بانک مسکن و خدمات غیر حضوری ارائه شده به مشتریان این بانک قصد داریم به بررسی اهداف کلی بانک مسکن بپردازیم. بهتر است بدانیم اکثر بانک های کشور در کنار تمامی خدمات بانکی که به صورت یکسان به مشتریان خود ارائه می دهند، اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند و با انجام اقدامات موثر، تحقق اهداف تعیین شده را تسریع می بخشند.

برای مثال یکی از اهداف تاسیس بانک مسکن گسترش حوزه ساخت و ساز و تامین مسکن در جامعه به روش های گوناگون می باشد. حال سوال این است که نقش بانک مسکن در گسترش موضوع نامبرده چیست؟

بانک مسکن با ارائه تسهیلات و تامین منابع مالی با در نظر گرفتن شرایط و قوانین تعیین شده به افراد متقاضی کمک می کند تا نسبت به ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید و یا تعمیر واحدهای قدیمی اقدام کنند.

برای اطلاع از خدمات سایت بانک کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین وام ها و تسهیلات متفاوتی توسط بانک مسکن در نظر گرفته شده است تا هر فرد با توجه به هدف خود یعنی ساخت واحد مسکونی جدید و یا تعمیر واحد مسکونی قدیمی نسبت به ثبت درخواست و دریافت وام از بانک مسکن اقدام نمایند.

همچنین لازم به ذکر است تسهیلات بانک مسکن محدود به ساخت و یا تعمیر واحدهای مسکونی نیست، بلکه به افرادی که قصد خرید خانه دارند نیز با در نظر گرفتن شرایطی خاص وام ارائه می دهد.

برای اطلاع از امکانات سایت بانک توسعه صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

حال در کنار تمامی موارد نامبرده بانک مسکن همچون سایر بانک های کشور خدمات گسترده و متنوع بانکی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. همچنین سایت بانک مسکن در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان راه اندازی شده تا از این طریق میزان مراجعات حضوری مردم و ازدحام جمعیت در شعب این بانک کاهش یابد.

بنابراین با استفاده از خدمات آنلاین وقت مردم نیز در صف های بانکی تلف نشده و میزان رضایت آنان افزایش می یابد. در حال حاضر اکثر امورات بانکی مورد نیاز مشتریان بانک مسکن از طریق سایت متعلق به این بانک قابل انجام می باشند، فقط کافی است مشتریان بانک مسکن با جوانب مختلف سایت آشنا شده و نسبت به انجام موضوعات موردنظر خود اقدام کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک توسعه تعاون بر روی لینک کلیک کنید.

هرچند که طی چند سال اخیر استفاده از سامانه ها و برنامه های موبایلی حوزه بانکی در میان مردم افزایش یافته ولی بهتر است بدانیم موضوعاتی که در وب سایت ها مانند سایت بانک مسکن ارائه می شوند بسیار گسترده تر از برنامه های موبایلی می باشند.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سایت متعلق به بانک مسکن را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی bank-maskan.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی وب سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس به بخش مورد نظر خود مراجعه نمایید.

ورود به سایت بانک مسکن

ثبت نام در سایت بانک مسکن bank-maskan.ir

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، وزارتخانه ها، بانک ها و حتی اکثر مراکز خصوصی در کشور اقدام به راه اندازی سایت ها و سامانه های مختلفی کرده اند. این موضوع در راستای ارائه و گسترش خدمات غیر حضوری انجام شده تا از این طریق میزان ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه کاهش و در نتیجه میزان رضایت مردم افزایش یابد.

بهتر است بدانیم استفاده از سایت ها جهت انجام امورات مختلفی که به آن ها نیاز داریم سبب کاهش اتلاف وقت، انرژی و هزینه های اضافی شده و در عین حال میزان رخ دادن خطاهای سهوی کاهش می یابد.

برای اطلاع از امکانات سایت بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین توصیه می شود با نحوه انجام غیر حضوری موضوعاتی همچون امورات بانکی که به صورت مکرر به آن ها نیاز داریم آشنا شده و از مراجعات حضوری تا حد امکان خودداری کنیم.

سایت بانک مسکن با هدف ارائه خدمات به صورت غیر حضوری راه اندازی شده تا این بانک نیز به نوبه خود اقدام مهمی را در جهت به روز شدن انجام امورات بانکی انجام داده باشد.

در حال حاضر موضوعات مختلفی همچون پرداخت قبوض، محاسبه شماره شبا، استعلام حساب، خرید شارژ سیم کارت، دریافت فایل و ثبت نام در همراه بانک و… از طریق مراجعه به سایت بانک مسکن قابل انجام می باشند.

برای اطلاع از خدمات سامانه جامع پذیرندگان سداد بر روی لینک کلیک کنید.

درمورد ثبت نام در این سایت باید بگوییم ورود به صفحه اصلی و دسترسی به اکثر بخش های آن نیازی به ثبت نام ندارد، بلکه برخی از بخش ها مانند اینترنت بانک و یا همراه بانک نیازمند ثبت نام و دریافت رمز عبور می باشند.

به همین منظور امکانی در این سایت فراهم شده تا مشتریان بانک مسکن به جای مراجعات حضوری به شعب بانک، به بخشی به نام “پیشخوان مجازی” در سایت مراجعه کرده و ثبت نام خود را به انجام برسانند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه کارگزاری بانک کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه قصد ثبت نام در سایت متعلق به بانک مسکن را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی bank-maskan.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “پیشخوان مجازی” کلیک نمایید.

ثبت نام در سایت بانک مسکن

معرفی بخش های سایت بانک مسکن bank-maskan.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله به بررسی اهداف تاسیس بانک مسکن و همچنین وب سایت متعلق به این بانک پرداختیم، نحوه ورود و ثبت نام در سایت را نیز بیان کردیم.

سایت بانک مسکن ارائه دهنده امکانات گسترده ای است که این امکانات در بخش های مختلفی قرار داده شده اند، برای آشنایی بیشتر با جوانب مختلف وب سایت متعلق به بانک مسکن، در ادامه مطلب چند بخش مهم سایت را مورد بررسی قرار می دهیم:

بخش درباره بانک

بخش درباره بانک

با ورود به صفحه اصلی سایت در کادر بالایی صفحه چند گزینه را مشاهده می کنید که اولین گزینه آن مربوط به بخش “درباره بانک” است. در این بخش می توانید به اطلاعاتی در مورد تاریخچه و اهداف تاسیس بانک و دیگر مواردی که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم دسترسی داشته باشید:

  • معرفی
  • اطلاعات تماس مدیران بانک
  • سیاست ها و خط مشی ها
  • ارتباط با بانک

برای اطلاع از نحوه استعلام چک در سامانه صیاد پست بانک بر روی لینک کلیک کنید.

بخش خدمات بانکی

بخش خدمات بانکی

گزینه دوم در کادر بالایی صفحه اصلی سایت مذکور متعلق به بخش “خدمات بانکی” می باشد. همانطور که از نام بخش مشخص است بسیاری از امورات غیر حضوری بانک مسکن از طریق مراجعه به این بخش قابل دسترس خواهند بود. در ادامه مطلب به موارد زیر مجموعه این بخش اشاره می کنیم:

  • سپرده ها
  • تسهیلات
  • خدمات ارزی
  • خدمات ریالی
  • فرآیندهای عملیاتی بانک

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک رفاه بر روی لینک کلیک کنید.

بخش خدمات الکترونیکی

بخش خدمات الکترونیکی

یکی دیگر از بخش های اصلی و در عین حال کاربردی و مهم سایت بانک مسکن، بخش “خدمات الکترونیکی” می باشد. در این بخش خدمات مختلفی که نیازمند استفاده از اینترنت، گوشی تلفن همراه هوشمند، رایانه و… هستند نمایش داده شده و برای مشتریان بانک مسکن قابل دسترس هستند.

در واقع می توان گفت امورات بانکی پرکاربردی که مردم به صورت مکرر از آن ها استفاده می کنند در این بخش قرار داده شده اند. از جمله امکانات بخش خدمات الکترونیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات مبتنی بر اینترنت
  • خدمات مبتنی بر تلفن و تلفن همراه
  • کارت های بانکی
  • خدمات الکترونیکی
  • سامانه های محاسبات و اطلاع رسانی

برای اطلاع از بخش های سامانه سمات بر روی لینک کلیک کنید.

بخش اطلاع رسانی

بخش اطلاع رسانی

همانطور که گفتیم افرادی که مشتری بانک مسکن نیستند نیز می توانند به سایت این بانک مراجعه کرده و از شرایط و مزایای افتتاح حساب، دریافت تسهیلات، سپرده، طرح های مختلف و… اطلاع یابند. البته تمامی این موارد در اختیار مشتریان بانک مسکن نیز قرار می گیرد.

به همین منظور بخشی به نام “اطلاع رسانی” در سایت بانک مسکن قرار داده شده تا تمامی این موارد برای عموم مردم قابل دسترس باشند. از جمله موضوعات بخش اطلاع رسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات
  • کتابخانه و نشریات
  • اخبارها و اطلاعیه ها
  • ابزارهای نوین اطلاع رسانی

برای اطلاع از خدمات سامانه زمرد بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه پرداخت الکترونیکی سایت بانک مسکن bank-maskan.ir

بدون شک یکی از موارد کاربردی که اکثر مردم برای انجام این موضوع به وب سایت بانک ها مراجعه می کنند، پرداخت الکترونیکی قبوض مختلف است. در رابطه با این بخش از سایت متعلق به بانک مسکن بهتر است بدانیم، بانک مسکن در راستای غیر حضوری شدن پرداخت عوارض آزاد راه های کشور سامانه ای برای خرید برچسب و سپس شارژ آن جهت استفاده مالکان وسایل نقلیه راه اندازی کرده است.

بنابراین صاحبان تمامی خودروها می توانند از طریق مراجعه به سایت بانک مسکن نسبت به ثبت نام خودرو، دریافت برچسب و شارژ آن اقدام نمایند. افرادی که برچسب های عوارض آزاد راه ها را دریافت می کنند برای پرداخت هزینه عوارض نیازی به توقف و پرداخت نقدی در جایگاه های عوارضی آزاد راه نخواهند داشت.

برای اطلاع از نحوه انتقال چک در سامانه صیاد بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین در سایت متعلق به بانک مسکن علاوه بر پرداخت هزینه عوارض آزاد راه، امکان پرداخت قبوض مختلف نیز فراهم شده است. بنابراین چنانچه قصد ورود به این بخش را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی bank-maskan.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه ابتدا بر روی گزینه “خدمات الکترونیکی” و سپس یکی از گزینه های “پرداخت الکترونیکی عوارض” و یا “پرداخت الکترونیکی قبوض” کلیک نمایید.

پرداخت قبوض

چنانچه گزینه پرداخت الکترونیکی عوارض را انتخاب کنید وارد صفحه ای خواهید شد که باید شماره سریال برچسب عوارضی به همراه مبلغ مورد نظر جهت شارژ را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

شارژ برچسب عوارضی در سایت بانک مسکن

در صورتی که در بخش خدمات الکترونیکی، گزینه پرداخت قبوض را انتخاب کنید در نهایت وارد صفحه ای مطابق با تصویر زیر خواهید شد که متناسب با قبض مورد نظر خود باید یکی از گزینه های موجود را انتخاب نمایید.

پرداخت سایر قبوض در سایت بانک مسکن

اینترنت بانک سایت بانک مسکن bank-maskan.ir

یکی از بخش بسیار مهم و کاربردی که اکثر امورات مورد نیاز مردم در مورد خدمات بانکی را به صورت غیر حضوری در اختیار مشتریان بانک مسکن قرار می دهد، اینترنت بانک می باشد. برخلاف دیگر بخش های سایت بانک مسکن که ورود و استفاده از امکانات آن ها نیازی به ثبت نام و دریافت رمز عبور ندارند، اینترنت بانک مسکن نیازمند ثبت نام است.

خوشبختانه ثبت نام این بخش در حال حاضر به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به بخش “پیشخوان مجازی” قابل انجام می باشد. بهتر است بدانیم استفاده از خدمات اینترنت بانک نیازمند مراجعه به وب سایت متعلق به بانک مسکن بوده و برنامه قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند برای ورود به بخش اینترنت بانک مسکن طراحی نشده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه نیما بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به بخش اینترنت بانک مسکن را دارید باید بعد از مراجعه به صفحه اصلی سایت این بانک، مطابق با تصویر زیر از کادر میانه صفحه بر روی گزینه “اینترنت بانک” کلیک نمایید.

بخش اینترنت بانک

سپس در مرحله جدید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود به اینترنت بانک مسکن

همراه بانک مسکن bank-maskan.ir

امروزه به دلیل گسترش استفاده از وسایل الکترونیکی همچون گوشی های تلفن همراه هوشمند، برنامه ها یا همان اپلیکیشن های قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند در زمینه های مختلف طراحی و فعال شده اند.

همراه بانک مسکن نیز یکی از اپلیکیشن های کاربردی است که اکثر امورات بانکی مورد نیاز مشتریان این بانک را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد.

بهتر است بدانیم فعال سازی همراه بانک مسکن و دریافت رمز عبور برای مشتریان این بانک از طریق مراجعه به بخش “پیشخوان مجازی” سایت بانک مسکن و به صورت غیر حضوری انجام می شود.

بنابراین در صورتی که قصد دریافت فایل همراه بانک و استفاده از خدمات آن را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت متعلق به بانک مسکن مطابق با تصویر بر روی گزینه “همراه بانک” کلیک نمایید.

همراه بانک مسکن

سپس در مرحله جدید نسخه مورد نظر همراه بانک را انتخاب کرده و فایل آن را دانلود کنید.

دانلود همراه بانک

برای دسترسی راحت تر به نسخه های همراه بانک مسکن، در ادامه مطلب لینک های دانلود آن را قرار می دهیم:

نسخه اندروید همراه بانک مسکندانلود
نسخه ios همراه بانک مسکندانلود
نسخه تحت وب همراه بانک مسکنورود

چگونه می توان به سایت بانک مسکن وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی bank-maskan.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای دریافت رمز ورود به بخش اینترنت بانک مسکن باید به صورت حضوری به شعب این بانک مراجعه کنیم؟

علاوه بر دریافت حضوری رمز اینترنت بانک، می توانید به بخش پیشخوان مجازی سایت متعلق به بانک مسکن مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید.

آیا نسخه تحت وب همراه بانک مسکن در دسترس است؟

بله، همراه بانک مسکن در سه نسخه فعال می باشد.

آیا می توان قبوض برق را از طریق سایت بانک مسکن پرداخت کرد؟

بله، این امکان در سایت متعلق به بانک مسکن فراهم شده است.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *