سامانه های مالی و سرمایه

سایت بانک صنعت و معدن bim.ir

بانک صنعت و معدن یکی از بانک های دولتی کشور می باشد که با اهداف مهمی همچون توسعه اقتصاد از طریق ایجاد زمینه های مالی برای صنعتگران تاسیس شده است. سایت بانک صنعت و معدن نیز در کنار تمامی خدمات این بانک و در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان بانک صنعت و معدن راه اندازی شده است.

در حال حاضر امکانات و خدمات گسترده ای از جمله استعلام ضمانت نامه های بانکی، بررسی صحت نشانی، انتقال وجه، پرداخت قبوض، دریافت همراه بانک، محاسبه شماره شبا و… از طریق مراجعه به سایت متعلق به بانک صنعت و معدن برای مشتریان این بانک قابل دسترس می باشند.

در دنیای امروزی مردم تمایل دارند اموراتی همچون موضوعات بانکی را بدون مراجعات حضوری و از طریق وب سایت ها و سامانه های آنلاین به انجام برسانند، به همین دلیل استفاده از خدمات ارائه شده در وب سایت بانک ها مورد استقبال مردم قرار گرفته و بانک ها نیز در حال گسترش خدمات غیر حضوری خود می باشند.

به دلیل اهمیت امکانات ارائه شده در وب سایت مذکور و همچنین گسترده بودن خدمات، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت بانک صنعت و معدن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سایت بانک صنعت و معدن

معرفی سایت بانک صنعت و معدن

در رابطه با اهداف تاسیس بانک صنعت و معدن بهتر است بدانیم، صنعت و معدن بانکی توسعه ای می باشد، یعنی چنین بانک هایی با اهداف توسعه اقتصادی کشور از طریق تامین منابع مالی بلندمدت و میان مدت برای صنعتگران تاسیس می شوند.

البته این موضوع به معنای عدم ارائه خدمات بانکی به عموم مردم نیست، بلکه هر بانکی در کشور در کنار تحقق اهداف تاسیس آن باید تمامی خدمات بانکی را در حیطه اختیارات خود به عموم مردم نیز ارائه دهد.

برای اطلاع از بخش های سایت بانک کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است بانک صنعت و معدن از ادغام سه بانک و سه صندوق سرمایه گذاری تاسیس شده و با در نظر گرفتن هدف توسعه اقتصاد کشور از طریق ارائه تسهیلات مالی بلندمدت و میان مدت به صنعتگران و ایجاد کارآفرینی، دیگر خدمات بانکی خود را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

همچنین بهتر است بدانیم تفاوت بانک های توسعه ای و بانک های تجاری در این است که بانک های توسعه ای برخلاف بانک های تجاری در پروژه های با ریسک بالا و طولانی مدت نیز شرکت می کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملت بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان سایت بانک صنعت و معدن با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان، کاهش ازدحام جمعیت در شعب این بانک و به طور کلی افزایش میزان رضایت مشتریان راه اندازی شده است.

در حال حاضر امکاناتی در سایت بانک صنعت و معدن در دسترس مشتریان این بانک قرار گرفته اند که اکثر افراد به صورت مکرر از آن ها استفاده می کنند یا اینکه انجام آن ها نیازی به مراجعات حضوری نداشته و از این طریق از اتلاف وقت مشتریان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نیما بر روی لینک کلیک کنید.

متاسفانه آشنایی اغلب مردم با بخش ها و خدمات ارائه شده در وب سایت بانک های مختلف بسیار کم می باشد و افراد از اپلیکیشن ها و برنامه های قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند.

این در حالی است که امکانات وب سایت ها بسیار گسترده تر از برنامه های موبایلی هستند، بنابراین توصیه می کنیم با وب سایت بانک خود از جمله بانک صنعت و معدن آشنا شده و از میزان مراجعات حضوری به شعب بانک و اتلاف وقت جلوگیری به عمل آورید.

ورود به سایت صنعت و معدن bim.ir

ورود به سایت bim.ir

در دنیای امروزی با پیشرفت تکنولوژی، بسترهای الکترونیکی و آنلاین اکثر امورات زندگی به صورت غیر حضوری به انجام می رسند. در این میان استفاده از خدمات آنلاین بانک ها بسیار کاربردی بوده و از اتلاف وقت، هزینه های رفت و آمد و انرژی مشتریان بانک ها جلوگیری کرده است.

در حال حاضر هیچ بانکی در کشور وجود ندارد که وب سایت و تعدادی سامانه آنلاین برای ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان خود را راه اندازی نکرده باشد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه صیاد بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به گسترش استفاده از وسایلی همچون گوشی های تلفن همراه هوشمند و رایانه، مردم نیز تمایل دارند تا حد امکان امورات بانکی خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. به همین دلیل بانک های مختلف مانند بانک صنعت و معدن نیز اقدام به گسترش ارائه خدمات غیر حضوری و افزایش بخش های وب سایت خود کرده اند.

سایت بانک صنعت و معدن در حال حاضر اکثر امورات بانکی مورد نیاز مشتریان خود را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد تا از این طریق میزان مراجعات به شعب بانک کاهش و میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

در سایت بانک صنعت و معدن بخش هایی همچون اینترنت بانک و خدمات الکترونیک، اکثر خدمات مورد نیاز مشتریان بانک را ارائه می دهند، از این رو توصیه می شود مشتریان بانک صنعت و معدن با جوانب مختلف سایت این بانک آشنا شوند.

چنانچه قصد ورود به سایت بانک صنعت و معدن را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی bim.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی وب سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس با توجه به خدمت مورد نیاز خود، گزینه مرتبط را انتخاب نمایید.

وارد شدن به سایت بانک صنعت و معدن

اینترنت بانک صنعت و معدن

یکی از بخش های مهم، کاربردی و گسترده سایت بانک صنعت و معدن، بخش اینترنت بانک می باشد که اغلب امورات مورد نیاز مشتریان این بانک را به صورت غیر حضوری در اختیار افراد قرار می دهد. اینترنت بانک صنعت و معدن را “سدف” نیز می نامند که بر گرفته از عبارت “سامانه جدید اینترنت بانک دیجیتال فرآیندی” می باشد.

ورود به بخش اینترنت بانک صنعت و معدن نیازمند مراجعه حضوری به یکی از شعب این بانک و دریافت رمز عبور و نام کاربری است، بنابراین افرادی که جزء مشتریان بانک صنعت و معدن نیستند امکان ورود به بخش اینترنت بانک را نخواهند داشت.

برای اطلاع از بخش های سایت بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم امکانات این بخش از سایت گسترده و در عین حال کاربردی هستند، به همین دلیل در ادامه مطلب به تعدادی از امکانات این بخش اشاره می کنیم:

  • مدیریت چک، تسهیلات بانکی و کارت
  • دسترسی به خدمات بورس و بازار معاملات
  • پرداخت قبوض
  • امکان ذخیره مشخصاتی همچون شماره کارت و شبا
  • مدیریت اوراق
  • انتقال وجه
  • گزارشات
  • تغییر نام کاربری و رمز دوم

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت کارگزاری بانک صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه رمز عبور و نام کاربری ورود به اینترنت بانک صنعت و معدن را دریافت کرده اید، حال برای ورود به این بخش باید از طریق نشانی اینترنتی bim.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه ابتدا بر روی گزینه “خدمات” و سپس گزینه “بانکداری اینترنتی” کلیک نمایید.

بخش اینترنت بانک سایت بانک صنعت و معدن

در مرحله جدید باید مطابق با تصویر زیر گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

ورود به سامانه اینترنت بانک bim.ir

در نهایت وارد مرحله ای خواهید شد که باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

رمز عبور اینترنت بانک

برای اطلاع از نحوه انتقال چک در سامانه صیاد بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی بخش خدمات الکترونیکی بانک صنعت و معدن bim.ir

یکی دیگر از بخش های مهم و گسترده سایت بانک صنعت و معدن، بخش خدمات الکترونیکی است که امورات خاص تری را نسبت به امورات بانکی عادی و روزمره در اختیار مشتریان این بانک قرار می دهد. از جمله موارد ارائه شده در بخش خدمات الکترونیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت شماره شبا

شماره شبا یا همان شماره حساب بانکی ایران یکی از موارد پرکاربرد حال حاضر سیستم بانکی کشور می باشد. در واقع اکثر مردم تا به حال حداقل یکبار به ارائه شماره شبا بانکی خود نیاز داشته اند تا انتقال وجه به مبالغ نسبتا بالا را بدون اتلاف وقت، چک بین بانکی و… به انجام برسانند.

بانک صنعت و معدن امکانی را فراهم کرده تا مشتریان این بانک بدون نیاز به مراجعات حضوری، از طریق وب سایت متعلق به این بانک شماره شبا بانکی خود را دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه استعلام چک در سامانه صیاد بانک توسعه تعاون بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام ضمانت نامه بانکی

احتمالا تا به حال در برخی از شعب بانک ها اطلاعیه ای مبنی بر صدور ضمانت نامه بانکی را مشاهده کرده اید. ضمانت نامه بانکی قراردادی است که بر مبنای آن فرد ضمانت کننده متعهد می شود با سررسید موعدی مشخص، بی قید و شرط مبلغی تعیین شده را در مورد موضوعی خاص به مضمون له پرداخت کند.

حال در سایت بانک صنعت و معدن شرایطی فراهم شده تا از طریق درج شماره مرجع، کد سپام و تاریخ صدور، ضمانت نامه مورد استعلام قرار بگیرد.

پذیرش اینترنتی تسهیلات

یکی از امکانات منحصر به فرد این بانک، امکان ثبت درخواست دریافت تسهیلات در سایت بانک صنعت و معدن توسط افراد حقوقی می باشد. بعد از ثبت درخواست، بررسی های لازم انجام شده و نتیجه به اطلاع افراد حقوقی خواهد رسید.

برای اطلاع از امکانات سامانه اعتبار من بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام ضمانت نامه با سپام

چنانچه قصد استعلام ضمانت نامه با کد سپام را دارید، می توانید از طریق مراجعه به این بخش که جزء خدمات الکترونیکی سایت بانک صنعت و معدن است، کد 16 رقمی سپام را به همراه کد ملی ذی نفع وارد کرده و ضمانت نامه را مورد استعلام قرار دهید.

خدمات چک های صیادی

بر اساس قوانین چک های جدید از ابتدای سال 1400 افراد صادر کننده، دریافت کننده و انتقال دهنده چک های صیادی باید اطلاعات هر فقره چک را در سامانه صیاد یا همان سامانه پیچک به ثبت برسانند. در غیر این صورت چک فاقد اعتبار بوده و قابلیت نقد شدن ندارد. به همین منظور خدمات چک های صیادی بانک صنعت و معدن جزء بخش خدمات الکترونیکی قرار گرفته اند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه زمرد بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام اعتباری ریالی سپام

چنانچه قصد استعلام اعتباری ریالی از طریق سایت بانک صنعت و معدن را دارید باید به بخش خدمات الکترونیکی مراجعه کرده و از کد 16 رقمی اعتباری و کد ملی ذی نفع اطلاع داشته باشید.

اعتبارسنجی نشانی مشتریان

برای انجام برخی از امورات بانکی تایید صحت نشانی پستی مشتریان ضروری می باشد. به همین منظور افرادی که قصد بررسی و تایید نشانی پستی خود را دارند باید به این بخش از سایت مراجعه کرده و کد 10 رقمی را دریافت کنند.

سپس از طرف بانک کد 6 رقمی برای آدرس به ثبت رسیده ارسال می شود. در نهایت فرد باید کد 10 و 6 رقمی را در سایت وارد کرده و نشانی پستی را به تایید برساند.

برای اطلاع از بخش های سامانه صیاد بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

درخواست امهال مطالبات

همانطور که می دانیم افرادی که نسبت به بازپرداخت اقساط بانکی خود اقدام نمی کنند بعد از گذشت مدت زمانی خاص که هر بانک تعیین می کند، بانک می تواند نسبت به پرداخت مبلغ معوقه توسط فرد موردنظر اقدام قانونی انجام داده یا اینکه به او مهلت بازپرداخت دهد. به همین منظور مشتریان بانک صنعت و معدن که درخواست دریافت مهلت دارند باید به بخش امهال مطالبات مراجعه نمایند.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به بخش خدمات الکترونیکی سایت بانک صنعت و معدن را دارید، باید از طریق نشانی اینترنتی bim.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر گزینه موردنظر خود را از این بخش انتخاب کنید.

بخش خدمات الکترونیک

برای اطلاع از بخش های سایت بانک سامان بر روی لینک کلیک کنید.

همراه بانک صنعت و معدن

بسیاری از افراد تمایل دارند برای دریافت خدمات غیر حضوری بانک موردنظر خود از همراه بانک استفاده کنند. بانک صنعت و معدن نیز در راستای تکمیل خدمات غیر حضوری و افزایش میزان رضایت مشتریان، همراه بانک صنعت و معدن را در دو نسخه اندروید و iOS در اختیار مشتریان این بانک قرار داده است.

همچنین بهتر است بدانیم خدمات متنوع و کاربردی مانند پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت، انتقال وجه، استعلام موجودی، خدمات چک صیادی و… از طریق نصب همراه بانک صنعت و معدن قابل دسترس می باشند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک توسعه صادرات بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه قصد دریافت فایل همراه بانک صنعت و معدن را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی bim.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و سپس با مراجعه به میانه صفحه مطابق با تصویر زیر از بخش “خدمات الکترونیکی” بر روی گزینه “همراه بانک صنعت و معدن” کلیک نمایید.

همراه بانک صنعت و معدن

شعب بانک صنعت و معدن bim.ir

گاهی اوقات انجام برخی از امورات بانکی به صورت غیر حضوری امکان پذیر نبوده و مشتریان بانک ها باید به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کنند. برای مثال مشتریان بانک صنعت و معدن برای دریافت رمز عبور و نام کاربری بخش اینترنت بانک باید به یکی از شعب این بانک به صورت حضوری مراجعه نمایند.

برای اطلاع از خدمات سامانه تارنمای عرضه اولیه بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور ضروری است که آدرس و لیست شعب بانک صنعت و معدن در شهر موردنظر را مشاهده کنند. در سایت بانک صنعت و معدن امکان دریافت لیست شعب فراهم شده است، بنابراین برای اطلاع از این لیست باید به صفحه اصلی سایت وارد شده و مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “شعب” کلیک نمایید.

شعب بانک صنعت و معدن

چگونه می توان به سایت بانک صنعت و معدن وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی bim.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ورود به بخش اینترنت بانک باید رمز عبور داشته باشیم؟

بله، رمز عبور بخش اینترنت بانک از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک صنعت و معدن قابل دریافت می باشد.

آیا می توان از طریق سایت متعلق به بانک صنعت و معدن، فایل همراه بانک را دریافت کنیم؟

بله، امکان دریافت فایل همراه بانک از طریق مراجعه به سایت مذکور فراهم می باشد.

آیا بانک صنعت و معدن ضمانت نامه بانکی ارائه می دهد؟

بله، علاوه بر ارائه ضمانت نامه، امکان استعلام آن ها از طریق سایت بانک صنعت و معدن نیز فراهم می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *