سامانه های تحصیلی

سامانه یکتا علمی کاربردی yekta.esfehan-uast.ac.ir

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های کشور است که سامانه های کاربردی مختلفی را در جهت انجام امورات دانشجویی، تشکیل کلاس ها و آزمون های غیر حضوری راه اندازی کرده است تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به واحدهای دانشگاهی کاهش یافته و در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا روند آموزش و آزمون دانشجویان این دانشگاه متوقف نشود. سامانه یکتا علمی کاربردی سامانه ای مختص به واحد دانشگاه علمی کاربردی اصفهان است، یعنی فقط دانشجویان این واحد امکان ورود و استفاده از خدمات آن را دارند.

سامانه مذکور توسط واحد علمی کاربردی اصفهان طراحی و راه اندازی شده تا امکانات گسترده ای را در زمینه آموزش و برگزاری کلاس ها در اختیار دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی قرار دهد. با توجه به اهمیت یادگیری نحوه کار با بخش های مختلف سامانه یکتا برای دانشجویان و اساتید واحد علمی کاربری اصفهان، ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه یکتا علمی کاربردی می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه یکتا علمی کاربردی

معرفی سامانه یکتا علمی کاربردی

با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری در زمینه دانشگاهی، تمامی دانشگاه های کشور سامانه های متنوعی را با اهدافی همچون انجام امورات دانشجویی، آموزشی و حتی آزمون طراحی و راه اندازی کرده اند که دسترسی به آن ها برای تمامی دانشجویان یک دانشگاه مادر فراهم می باشد.

دانشگاه علمی کاربردی نیز از این مورد مستثنی نبوده و سامانه های مختلفی همچون سامانه جامع آموزشی یا هم آوا را در اختیار تمامی دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه قرار داده است. در این میان دانشگاه علمی کاربردی واحد اصفهان اقدام به راه اندازی سامانه ای مجزا با هدف ارائه خدمات آموزشی و برگزاری کلاس های آنلاین برای دانشجویان و اساتید کرده است، سامانه مورد صحبت سامانه یکتا علمی کاربردی می باشد که ورود و دسترسی به امکانات آن مختص دانشجویان و استاید دانشگاه علمی کاربردی واحد اصفهان است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین سامانه یکتا سامانه ای سراسری نبوده و امکانات آن در اختیار تمامی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی قرار نمی گیرد. سامانه یکتا با هدف ارائه خدمات آموزشی یعنی برگزاری کلاس های آنلاین راه اندازی شده که در این کلاس ها امکان ارسال تکالیف، مکالمه اساتید با دانشجویان و ضبط کلاس فراهم شده است. لازم به ذکر است برای ورود و استفاده از خدمات سامانه یکتا، دانشجویان واحد اصفهان باید نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق مراجعه به دانشگاه دریافت نمایند.

ورود به سامانه یکتا علمی کاربردی yekta.esfehan-uast.ac.ir

همانطور که گفتیم سامانه یکتا در جهت گسترش خدمات غیر حضوری آموزشی به دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اصفهان طراحی و راه اندازی شده است، یعنی دانشجویان دیگر واحدهای دانشگاه علمی کاربردی امکان استفاده از خدمات سامانه یکتا را ندارند. در سامانه مذکور خدمات متنوعی در راستای برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین در اختیار دانشجویان و اساتید قرار می گیرد تا در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا به روند آموزشی دانشجویان لطمه ای وارد نشود.

ورود به سامانه یکتا علمی کاربردی نیازمند دریافت نام کاربری و رمز عبور از واحد دانشگاهی اصفهان می باشد و بدون این دو مورد امکان ورود به سامانه فراهم نخواهد بود. چنانچه نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده اید باید نشانی اینترنتی yekta.esfehan-uast.ac.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از سمت چپ صفحه مطابق با تصویر زیر گزینه “ورود به سایت” را انتخاب کنید.

ورود به سامانه یکتا علمی کاربردی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سایت” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه  yekta.esfehan-uast.ac.ir

یکی از امکاناتی که در سامانه یکتا فراهم می باشد، امکان بازیابی نام کاربری و رمز عبور کاربران است، بنابراین چنانچه نام کاربری و یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت و انتخاب گزینه “ورود به سایت” باید بر روی عبارت “نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه یکتا علمی کاربردی

در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید دو روش پیش روی شما می باشد تا از طریق جستجو با نام کاربری و یا نشانی پست الکترونیک، رمز عبور و یا نام کاربری شما بازیابی شود.

بازیابی نام کاربری سامانه یکتا علمی کاربردی

دانلود برنامه سامانه یکتا علمی کاربردی

دانلود برنامه سامانه  yekta.esfehan-uast.ac.ir

دانشگاه علمی کاربردی همچون دیگر دانشگاه های سراسر کشور سامانه های مختلفی را در زمینه انجام امورات دانشجویی، آموزشی، آزمون و حتی امورات مربوط به اساتید و کارمندان دانشگاه راه اندازی کرده است که امکان استفاده از این سامانه ها برای تمامی دانشجویان و اساتید واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی فراهم می باشد.

در کنار سامانه های سراسری این دانشگاه، واحد دانشگاهی اصفهان به صورت مجزا اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه یکتا علمی کاربردی کرده است که مختص دانشجویان و اساتید همین واحد دانشگاهی می باشد. بنابران دانشجویان دیگر واحدهای علمی کاربردی امکان استفاده از خدمات سامانه یکتا را ندارند.

برای اطلاع از امکانات سامانه سجاد وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه یکتا به منظور ارائه خدمات آموزشی غیر حضوری راه اندازی شده تا از این طریق کلاس های آنلاین توسط اساتید برگزار شده و دانشجویان در کلاس های تشکیل شده شرکت نمایند. خوشبختانه علاوه بر اینکه دسترسی به سامانه یکتا از طریق نشانی اینترنتی yekta.esfehan-uast.ac.ir به صورت تحت وب فراهم می باشد، بلکه اپلیکیشنی که برای گوشی های اندورید و ios نیز قابل استفاده باشد نیز در دسترس است.

بهتر است بدانیم اپلیکیشن مورد نظر یک برنامه مجزا برای ورود به سامانه یکتا نیست بلکه اپلیکیشن Moodel می باشد که امکان دسترسی به بسترهای مختلف آموزشی را فراهم می کند. در ادامه مطلب لینک دانلود اپلیکیشن یکتا برای نسخه های اندروید و ios را قرار می دهیم:

نسخه اندرویددانلود
نسخه iosدانلود

سایر امکانات سامانه یکتا علمی کاربردی yekta.esfehan-uast.ac.ir

امکانات سامانه یکتا علمی کاربردی

همانطور که گفتیم واحد دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با هدف تشکیل کلاس های آموزشی مجازی اقدام به راه اندازی سامانه یکتا کرده است. سامانه یکتا علمی کاربردی مختص دانشجویان و اساتید واحد اصفهان بوده و دیگر دانشجویان امکان استفاده از خدمات آن را ندارند.

با توجه به غیر حضوری شدن دانشگاه ها، این سامانه توانسته کمک به سزایی در راستای تشکیل کلاس های آنلاین برای دانشجویان واحد اصفهان داشته باشد. از جمله امکانات سامانه یکتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشکیل کلاس های آموزشی آنلاین
  • امکان ضبط کلاس برگزار شده
  • امکان مکالمه دانشجویان و اساتید با یکدیگر
  • فراهم شدن امکان ارتباط صوتی و تصویری
  • امکان ارسال تکالیف در سامانه
  • بازیابی رمز عبور و نام کاربری

برای اطلاع از بخش های سامانه امجد جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه یکتا علمی کاربردی وارد شد؟

برای ورود به سامانه یکتا باید از نشانی اینترنتی yekta.esfehan-uast.ac.ir استفاده کنید و طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان استفاده از خدمات سامانه یکتا علمی کاربردی برای تمام دانشجویان این دانشگاه فراهم می باشد؟

خیر، این سامانه مختص دانشجویان علمی کاربردی واحد اصفهان می باشد.

سامانه یکتا علمی کاربردی چه خدماتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؟

سامانه یکتا با هدف تشکیل کلاس های آموزشی آنلاین راه اندازی شده است.

آیا ورود به سامانه یکتا نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارد؟

بله، نام کاربری و رمز عبور این سامانه از طریق مراجعه به دانشگاه قابل دریافت می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *