سامانه های تحصیلی

سامانه گلستان فرهنگیان education.cfu.ac.ir + راهنمای ورود

در حال حاضر اکثر امورات مربوط به دوران تحصیل دانشجویان در هر مقطعی از طریق سامانه های مجازی و به صورت غیر حضوری قابل انجام می باشند. سامانه گلستان فرهنگیان نیز در راستای گسترش خدمات غیر حضوری و عدم نیاز دانشجویان چه بومی و چه غیر بومی برای انجام امورات دوران تحصیل به دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده است.

سامانه گلستان سامانه ای سراسری و یکپارچه می باشد که دانشجویان تمامی پردیس های دانشگاه فرهنگیان، امکان ورود و دسترسی به بخش های مختلف آن را دارند.

بهتر است بدانیم امکانات سامانه گلستان به حدی گسترده و کارآمد است که آشنایی دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان با جوانب مختلف این سامانه ضروری می باشد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بخش ها و امکانات مختلف سامانه گلستان فرهنگیان می پردازیم.

ورود به سامانه گلستان فرهنگیان

معرفی سامانه گلستان فرهنگیان

گلستان یکی از سامانه های یکپارچه و سراسری است که هر دانشگاه در کشور می تواند بستر استفاده از آن را برای دانشجویان خود فراهم کند. البته به معنای این نیست که تمامی دانشگاه های کشور می توانند به یک بستر و درگاه سامانه گلستان وارد شوند بلکه هر دانشگاهی می تواند برای دانشجویان خود درگاه و بستر ورود به سامانه گلستان مختص همان دانشگاه را فراهم کند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه آزمون دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

در سامانه های گلستان امکان مشاهده لیست دروس ارائه شده در طول ترم، انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاهده نمرات، ارزشیابی اساتید، دریافت کارت ورود به جلسه، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و… فراهم شده است تا از این طریق دانشجویان برای انجام امورات مربوط به دوران تحصیل به صورت حضوری به دانشگاه خود مراجعه نکنند.

بهتر است بدانیم فراهم شدن دسترسی به سامانه گلستان از مراجعات، اتلاف وقت و هزینه دانشجویان غیر بومی برای انجام امورات مربوط به دوران تحصیل جلوگیری کرده و سبب افزایش رفاه حال دانشجویان شده است.

سامانه گلستان فرهنگیان نیز در حال حاضر در اختیار تمامی دانشجویان پردیس های فرهنگیان در سراسر کشور قرار گرفته است تا از این طریق دانشجویان بتوانند بسیاری از امورات دوران تحصیل خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند.

برای آشنایی با سامانه رشد وزارت بهداشت، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

همانطور که گفتیم بخش ها و امکانات سامانه گلستان گسترده و در عین حال مهم و کاربردی هستند، بنابراین ضروری است دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با جوانب مختلف این سامانه آشنا شوند.

چنانچه قصد ورود به سامانه گلستان فرهنگیان را دارید باید نشانی اینترنتی education.cfu.ac.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه ای مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

ورود به سامانه گلستان فرهنگیان

با وارد شدن به مرحله جدید باید نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

وارد شدن به سامانه education.cfu.ac.ir

لازم به ذکر است امکانی در سامانه گلستان فراهم شده تا دانشجویان بتوانند رمز عبور خود را برای این سامانه تغییر دهند.

نحوه ثبت نام در سامانه گلستان فرهنگیان education.cfu.ac.ir

سامانه گلستان فرهنگیان امکانات مختلف و مهمی را در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می دهد تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به پردیس های دانشگاهی کاسته شود.

در حال حاضر بسیاری از امورات مربوط به دوران تحصیل دانشجو معلمان از طریق مراجعه به سامانه گلستان قابل انجام می باشد، مواردی همچون ثبت نام غیر حضوری، انتخاب واحد، حذف و اضافه، ارزشیابی اساتید، مشاهده نمرات، ثبت اعتراض به نمره، مشاهده لیست دروس ارائه شده در هر ترم، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، دریافت کارت ورود به جلسه و…

برای اطلاع از بخش های سامانه اسکان فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین بهتر است دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان با جوانب مختلف سامانه گلستان آشنا شوند. لازم به ذکر است طی چند سال اخیر ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه های کشور طی دو مرحله غیر حضوری و حضوری انجام می شود.

دانشجویان جدیدالورود ابتدا باید ثبت نام غیر حضوری را از طریق سامانه هایی که دانشگاه ها معرفی می کنند به انجام برسانند. دانشگاه فرهنگیان نیز دانشجویان جدید الورود خود را ابتدا به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه گلستان ثبت نام می کند.

جهت آشنایی با سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان هستید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی education.cfu.ac.ir وارد صفحه اصلی سامانه شوید، سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه گلستان فرهنگیان

در مرحله جدید باید نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی مشاهده شده در صفحه را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود را انتخاب کنید. ذکر این نکته ضروری است که نام کاربری و رمز عبور دانشجویان جدیدالورود طی اطلاعیه هایی که در صفحه اصلی سامانه گلستان فرهنگیان قرار می گیرند، درج خواهد شد.

ثبت نام غیر حضوری در سامانه education.cfu.ac.ir

سپس باید مطابق با تصویر زیر از بخش آموزش که در منوی سامانه گلستان فرهنگیان قرار گرفته گزینه “دانشجو”، سپس پذیرش “غیر حضوری” و در نهایت “پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدیدالورود” را انتخاب کنید.

پذیرش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان
  • در مرحله جدید باید اطلاعات هویتی خواسته شده را در سامانه وارد کنید.
  • سپس تمامی مدارکی که درج آن ها در سامانه ضروری است را باید وارد نمایید.
  • مرحله بعدی مربوط به تکمیل فرم های شغلی دانشجویان است.
  • سپس باید تمامی اطلاعاتی که درمورد خانواده از شما خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کنید.
  • در مرحله جدید باید فایل اسکن مدارک خواسته شده را در سامانه گلستان فرهنگیان بارگذاری نمایید.
  • در نهایت فرم های ثبت نام غیر حضوری را دانلود کرده و طبق تاریخ اعلام شده به صورت حضوری به دانشگاه خود مراجعه کنید.

مشاهده نمره در سامانه گلستان فرهنگیان

سامانه گلستان فرهنگیان سامانه ای سراسری و یکپارچه می باشد که در حال حاضر در اختیار دانشجویان تمامی پردیس های فرهنگیان قرار گرفته است. سامانه گلستان امکانات گسترده و کاربردی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا از میزان مراجعات حضوری برای انجام امورات مختلف دوران تحصیل کاسته شود، همانطور که گفتیم حتی مراحل ثبت نام غیر حضوری دانشجویان جدیدالورود نیز از طریق سامانه گلستان فرهنگیان انجام می شود.

برای اطلاع از امکانات سامانه کارورزی بر روی لینک کلیک کنید.

از جمله دیگر امکانات این سامانه مشاهده نمره دروس اخذ شده در هر ترم است. چنانچه قصد مشاهده نمرات درسی خود را دارید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی education.cfu.ac.ir وارد پنل کاربری خود در سامانه گلستان شوید، سپس از بخش “آموزش” گزینه “جلسه درس، امتحان و نمره” را انتخاب کنید.

مشاهده نمره در سامانه گلستان فرهنگیان

انتخاب واحد در سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان education.cfu.ac.ir

همانطور که گفتیم سامانه گلستان فرهنگیان در جهت ارائه امورات دوران تحصیل به دانشجویان تمامی پردیس های فرهنگیان در سراسر کشور راه اندازی شده است. دانشجویان از طریق مراجعه به سامانه گلستان فرهنگیان برای انجام اکثر امورات تحصیلی خود از مراجعه حضوری به دانشگاه بی نیاز هستند، بنابراین ضروری است با بخش های مختلف سامانه مذکور آشنا شوند.

انتخاب واحد یکی از مهم ترین موضوعات دوران دانشجویی است که به جزء ترم اول، برای بقیه ترم های پیش رو دانشجویان باید خودشان انتخاب واحد هر ترم را انجام دهند. لازم به ذکر است انتخاب واحد طی دو مرحله انجام می شود، در مرحله اصلی دانشجویان واحدهای درسی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به ثبت می رسانند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه امجد جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

در مرحله ترمیم یا همان حذف و اضافه دانشجویان می توانند برخی از دروسی که اخذ کرده اند را حذف و دروس دیگر را تا سقف مجاز انتخاب کنند. بنابراین در ادامه مطلب هر یک از این دو مرحله را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

انتخاب واحد اصلی

برای انجام انتخاب واحد و اخذ دروس مورد نظر باید در تاریخ و ساعتی که از جانب دانشگاه اعلام می شود از طریق نشانی اینترنتی education.cfu.ac.ir وارد پنل کاربری خود شده و از بخش “ثبت نام” گزینه “ثبت نام اصلی” را انتخاب کنید، سپس در مرحله جدید هر یک از دروسی که اجازه اخذ آن ها را دارید به ثبت برسانید.

انتخاب واحد در سامانه گلستان فرهنگیان

ترمیم یا حذف و اضافه

چنانچه قصد ایجاد تغییر در دروس انتخاب شده در زمان انتخاب واحد اصلی را دارید، باید در زمان مشخصی که دانشگاه جهت ترمیم یا حذف و اضافه اعلام می کند به پنل کاربری خود در سامانه گلستان وارد شده و از بخش “ثبت نام” گزینه “عملیات ترمیم” و سپس “ترمیم” را انتخاب کنید.

حذف و اضافه در سامانه گلستان فرهنگیان

برای اطلاع از خدمات سامانه دان دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان وارد شد؟

برای ورود به سامانه گلستان این دانشگاه باید از نشانی اینترنتی education.cfu.ac.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توان از طریق سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان گواهی اشتغال به تحصیل را دریافت کرد؟

بله، این امکان در سامانه گلستان پردیس های دانشگاهی فرهنگیان فراهم می باشد.

آیا سامانه گلستان پردیس های دانشگاه فرهنگیان متفاوت هستند؟

خیر، سامانه گلستان این دانشگاه سراسری و یکپارچه می باشد.

آیا انتخاب واحد نیز از طریق سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان انجام می شود؟

بله، انتخاب واحد اصلی و همچنین حذف و اضافه هر ترم از طریق سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان انجام می شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *