سامانه های تحصیلی

سامانه پیام من پیام نور pm.pnu.ac.ir

سامانه پیام من نرم افزاری است که دانشگاه پیام نور برای برگزاری انواع امتحانات مجازی دانشجویان خود راه اندازی کرده است. دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور درس می خوانند پس از راه اندازی سامانه پیام من برای شرکت در امتحانات پایان ترم باید وارد این سامانه شوند. این سامانه بعد از شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی دانشجویان و جلوگیری از تجمع آن ها در جلسات برگزاری آزمون ایجاد شده است.

بنابراین کلیه دانشجویان قدیمی و جدیدالورود باید با نحوه کار سامانه پیام من و دانلود برنامه آن بر روی گوشی خود آشنایی داشته باشند. در غیر این صورت به هنگام شرکت در جلسات آزمون به مشکل برخورد خواهند کرد؛ بنابراین لازم است قبل از شروع امتحانات پایان ترم با سامانه پیام من و نحوه کار با آن آشنایی داشته باشند.

معرفی سامانه پیام من پیام نور

همان گونه که در بالا به آن اشاره شد، سامانه پیام من برای جلوگیری از تجمع دانشجویان و اساتید در شرایط شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. لذا کلیه دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور بدون در نظر گرفتن سال ورودی خود باید با سامانه پیام من آشنایی داشته باشند و از آن برای شرکت در امتحانات پایان ترم خود استفاده کنند. استفاده از این سامانه برای کلیه دانشجویان شرایط یکسانی دارد که در آن لازم است دانشجویان با درج اطلاعات خواسته شده وارد پنل کاربری خود شوند و در آن جا با انتخاب امتحانات خود، در آن شرکت کنند.

جهت ورود به سایت گلستان پیام نور کلیک کنید.

دسترسی به سامانه پیام من برای کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور بسیار ضروری است؛ زیرا بسیاری امکانات آن به صورت غیرحضوری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. این سامانه در راستای ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان دانشگاه پیام نور ایجاد شده است و اخبار و اطلاعیه های مربوط به آن را منتشر می کند. لذا استفاده از برنامه پیام من بر روی گوشی موبایل می تواند برای این دسته از دانشجویان بسیار مفید باشد.

دانلود برنامه پیام من برای آیفون و راهنمای نصب آن pm.pnu.ac.ir

خوشبختانه در حال حاضر برنامه پیام من برای گوشی های اندروید و آیفون طراحی شده است. لذا دانشجویانی که گوشی اندروید و آیفون دارند می توانند با دانلود و نصب این برنامه بر روی گوشی خود از امکانات و مزایای آن استفاده کنند. همان گونه که می دانید هدف اصلی راه اندازی سامانه پیام من پوشش دادن انواع امتحانات پایان ترم در دانشگاه پیام نور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه امجد جهاد دانشگاهی کلیک کنید.

به همین دلیل دانشگاه پیام نور موقعیت دانشجویان مختلف را در نظر گرفته و برای آن ها سامانه پیام من در نسخه های مختلف اندروید، آیفون و تحت وب را طراحی کرده است. در حال حاضر نسخه iOS برنامه پیام من برای دارندگان گوشی اپل طراحی شده است. در زیر مراحل دانلود برنامه پیام من برای آیفون و راهنمای نصب آن را برای دارندگان گوشی اپل بیان می کنیم:

• آدرس اینترنتی pm.pnu.ac.ir را در مرورگر خود درج کنید.

• بعد از اینکه وارد صفحه اصلی سامانه شدید، در قسمت میانی صفحه دو لینک با دو تصویر متفاوت مشاهده خواهید کرد. جهت نصب برنامه پیام من در گوشی های آیفون روی گزینه «دانلود نسخه آیفون از سیب اپ»کلیک کنید.

دانلود برنامه پیام من برای آیفون از سامانه پیام من

• حالا باید صبر کنید تا دانلود برنامه پیام من برای آیفون تکمیل شود. سپس گزینه مربوط به نصب آن را کلیک کرده تا برنامه بر روی گوشی شما مانند نرم افزارهای دیگر نصب شود.

با انجام مراحل بالا شما به راحتی می توانید برنامه پیام من برای آیفون را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. به طوری که در زمان شروع امتحانات پایان ترم می توانید از نرم افزار آن استفاده کنید.

دانلود برنامه پیام من اندروید و راهنمای نصب آن pm.pnu.ac.ir

دانشگاه پیام نور علاوه بر دارندگان گوشی آیفون برای دارندگان گوشی اندروید نیز برنامه پیام من را راه اندازی کرده است؛ زیرا افرادی که گوشی اندروید دارند بیشتر از افرادی است که گوشی آیفون دارند. لذا لازم است علاوه بر نسخه iOS برنامه پیام من نسخه اندروید آن را نیز طراحی کرده و در دسترس دانشجویان قرار دهند.

جهت اطلاع از مراحل سامانه جذب هیات علمی کلیک کنید.

دانشجویان برای دانلود برنامه پیام من اندروید و راهنمای نصب آن می توانند طبق روش ذکر شده برای گوشی آیفون اقدام کنند. وقتی آن ها به میانه صفحه مراجعه کردند به جای دانلود نسخه آیفون برنامه پیام من “نسخه اندروید” آن را دانلود کرده سپس طبق مراحل ذکر شده در بالا برنامه را نصب کنند.

دانلود برنامه پیام من اندروید و راهنمای نصب آن از سامانه پیام من

برنامه پیام من تحت وب و نسخه ویندوز

با وجود آن که استفاده از برنامه پیام من در میان دانشجویان پیام نور برای شرکت در امتحانات پایان ترم رایج است؛ اما برخی از آن ها قصد دارند از نسخه دسکتاپ سامانه پیام من برای ورود به جلسات امتحان استفاده کنند. در حال حاضر نسخه دسکتاپ سامانه پیام من در دست توسعه قرار دارد و هنوز منتشر نشده است؛ اما دانشجویان می توانند از نسخه تحت وب آن استفاده کنند.

برای اطلاع از سامانه ایران من اصناف کلیک کنید.

برای استفاده از برنامه پیام من تحت وب به دانلود برنامه نیازی ندارید. بلکه دانشجویان با مراجعه به آدرس اینترنتی pm.pnu.ac.ir می توانند با ورود به صفحه کاربری خود در امتحانات پایان ترم شرکت کنند.

دانشجویان برای دریافت لینک نسخه تحت وب برنامه پیام من باید طبق مراحل ذکر شده در بالا وارد صفحه دانلود آن شوند. حالا در پایین صفحه دو عبارت «پنل استاد» و «وب اپ دانشجو» را مشاهده خواهند کرد. به عنوان دانشجو روی گزینه «وب اپ دانشجو» کلیک کنند تا لینک سامانه پیام من را دریافت کنند. سپس بعد از آن می توانند با مرورگر گوشی یا سیستم کامپیوتر خود به سامانه پیام من متصل شوند.

برنامه پیام من تحت وب و نسخه ویندوز

شرکت در آزمون آنلاین نرم افزار پیام من پیام نور pm.pnu.ac.ir

مسلما بعد از دانلود برنامه پیام من دانشجویان به دنبال نصب و استفاده از آن برای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه پیام نور خواهند بود. نحوه نصب برنامه پیام من در نسخه های مختلف آن تقریبا یکسان است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

• بعد از دانلود برنامه پیام من آن را بر روی گوشی خود نصب کنید و وارد آن شوید.
• در مرحله اول باید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه پیام من شوید. معمولا نام کاربری همان شماره دانشجویی و کلمه عبور هم همان کد ملی است. به طوری که بعد درج کردن آن ها وارد صفحه اصلی پیام من خواهید شد.

شرکت در آزمون آنلاین نرم افزار پیام من پیام نور

• بعد از ورود به سامانه پیام من به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا خواهید کرد. یکی از بخش های آن «آزمون های آتی» است که دانشجویان برای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه پیام نور باید روی آن کلیک کنند.

شرکت در آزمون آنلاین نرم افزار پیام من

• بعد از ورود به بخش مذکور لینک آزمون هایی که در آن زمان در سامانه در حال برگزاری هستند، فعال می باشند. به طوری که شما با انتخاب آزمون مدنظر خود می توانید در آن شرکت کنید. در واقع لینک مربوط به هر کدام از آزمون ها در تاریخ برگزاری آن فعال می باشد؛ بنابراین لازم است که شما قبلا برنامه امتحانی خود را در سامانه پیام من دانلود کرده و بر اساس آن در تاریخ مقرر شده وارد سامانه شوید.

سامانه پشتیبانی اپلیکیشن پیام من pm.pnu.ac.ir

با وجود آن که استفاده از برنامه پیام من بسیار آسان است؛ اما برخی از دانشجویان به هنگام استفاده از آن دچار مشکل می شوند. به همین دلیل به دنبال افرادی هستند که آن ها را راهنمایی کنند. مشاوران سامانه رسمی می توانند در این زمینه شما را یاری کنند. ولی باز هم اپلیکیشن پیام من برای خود گروه پشتیبان گیری دارد که دانشجویان، اساتید و افراد دیگر می توانند به آن مراجعه کنند و از راهنمایی های آنلاین آن ها استفاده کنند. دانشجویان برای برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی اپلیکیشن برنامه من می توانند طبق روش زیر به پیش بروند:

برای ورود به سامانه آزمون برخط جهاد دانشگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

• از طریق آدرس pm.pnu.ac.ir وارد صفحه دانلود برنامه پیام من شوید.
• در قسمت پایین و در سمت چپ آن عبارت «پشتیبانی، ارسال پیام و پیگیری» را مشاهده خواهید کرد که روی آن کلیک کنید.

پشتیبانی سامانه پیام من


• در صفحه باز شده 3 گزینه مختلف سوالات متداول، پشتیبانی و پیگیری را مشاهده خواهید کرد که باید روی گزینه پشتیبانی کلیک کنید.

سامانه پشتیبانی اپلیکیشن پیام من پیام نور


• حالا یک منو در مورد مشکل شما نمایش داده می شود که در آن گزینه مربوطه را انتخاب کرده و بر روی “بعدی” کلیک کنید.
• در این بخش باید اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و مشکلات خود را در برنامه پیام من مطرح کنید.
• در انتها یک کد برای شما نمایش داده می شود که باید آن را یادداشت نموده و در مراحل بعدی برای پیگیری مشکل خود از آن استفاده کنید.

جهت اطلاع از سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای کلیک کنید.

دانشگاه پیام نور برای یکپارچه سازی سیستم امتحانات پایان ترم خود سامانه پیام من به نشانی اینترنتی pm.pnu.ac.ir را ایجاد کرده است. این برنامه در نسخه های متعددی مانند اندروید، آیفون، تحت وب و غیره وجود دارد. به طوری که دانشجویان با دانلود و نصب هر کدام از آن ها می توانند بر روی سیستم هوشمند خود استفاده کنند.

در ادامه برای راهنمای بیشتر دانشجویان علاوه بر آموزش دانلود و نصب نسخه های مختلف برنامه پیام من در مورد نحوه کار با آن ها نیز صحبت کردیم. حال اگر شما باز هم به توضیحات بیشتری در مورد این سامانه نیاز دارید می توانید با مشاوران تحصیلی سامانه رسمی صحبت کنید.


سوالات متداول

در سامانه پیام من چه امکاناتی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؟

در این سامانه امکانات زیادی مانند شرکت در آزمون های آنلاین پایان ترم، مشاهده نتایج آزمون، دریافت تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه پیام نور، ورود به جلسات آنلاین، دسترسی به آرشیو جلسات و غیره عرضه می شود.

سامانه پیام من مختص چه دانشجویانی است؟

کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور بدون در نظر گرفتن سال ورودی، ترم تحصیلی و غیره می توانند برای شرکت در امتحانات پایان ترم خود به این سامانه مراجعه کنند.

چگونه لینک نسخه تحت وب برنامه پیام من را دریافت کنیم؟

شما برای این کار باید به سامانه pm.pnu.ac.ir مراجعه کنید و در آن جا با مراجعه به میانه صفحه روی لینک مربوط به آن کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *