سامانه های تحصیلی

سامانه هم آوا edu.uast.ac.ir + ورود به سایت دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز همانند دیگر دانشگاه های کشور اقدامات مهمی را در جهت گسترش خدمات غیر حضوری برای دانشجویان، اساتید و کارمندان انجام داده است. بدون شک در حال حاضر هر دانشگاه و مرکز آموزشی به سامانه ای نیاز دارد که اکثر امورات مربوط به دانشجویان و اساتید را به صورت غیر حضوری پوشش دهد. سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی نیز با همین هدف طراحی و راه اندازی شده تا دانشجویان برای انجام اکثر امورات مربوط به دوره تحصیل خود مانند مشاهده نمرات، انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه سالیانه و حتی ثبت نام در دانشگاه نیازی به مراجعات حضوری نداشته باشند.

با توجه به توضیحات گفته شده و خدمات سامانه مذکور ضروری است دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی نحوه کار با بخش ها و امکانات مختلف سامانه هم آوا را یاد بگیرند، به همین منظور ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه جامع آمورشی دانشگاه علمی کاربردی یا همان هم آوا می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

همچنین اگر سوالی در رابطه با هر یک از بخش های مقاله داشتید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

معرفی سامانه هم آوا

معرفی سامانه هم آوا

در حال حاضر تمامی دانشگاه های کشور فارغ از دولتی، آزاد، علمی کاربردی و… دارای سامانه جامع آموزشی هستند که تا حد امکان امورات مربوط به دانشجویان و اساتید را پوشش می دهند. سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی نیز همان سامانه جامع آموزشی این دانشگاه است که امکان انجام اکثر امورات مربوط به دانشجویان مانند انتخاب واحد، مشاهده نمرات ترمی و سالانه، ثبت نام اولیه، پرداخت شهریه و… را فراهم کرده است، همچنین سامانه مذکور امکانات مختلفی را نیز در اختیار اساتید و دیگر کارمندان دانشگاه علمی کاربردی قرار می دهد.

با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری در تمامی زمینه ها، انجام امورات مربوط به دوران تحصیل دانشجویان نیز از این مورد مستثنی نشده و در حال حاضر از میزان مراجعات حضوری به تمامی دانشگاه ها جهت انجام اکثر امورات مربوطه کاسته شده است. سامانه هم آوا دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این زمینه بسیار کارآمد عمل کرده و در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا دانشجویان را از مراجعه حضوری به دانشگاه بی نیاز کرده است.

برای اطلاع از امکانات سایت تیز آزما علمی کاربردی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است دانشجویان، اساتید و کارمندانی می توانند به سامانه مذکور وارد شوند که کد ملی آنان از قبل در سامانه به ثبت رسیده باشد. لازم به ذکر است به صورت پیش فرض نام کاربری برای ورود به این سامانه کد ملی و رمز عبور مطابق با شماره شناسنامه افراد در نظر گرفته شده است.

ورود به سامانه هم آوا edu.uast.ac.ir

هم آوا سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی است که در جهت خدمت رسانی به دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه به صورت غیر حضوری طراحی و راه اندازی شده است. سامانه مذکور در حال حاضر اکثر امورات مربوط به دانشجویان را بدون نیاز به مراجعات حضوری به انجام می رساند و در این زمینه بسیار کارآمد عمل می کند.

همانطور که از نام سامانه پیداست در سامانه جامع آموزشی باید شرایطی فراهم شود که اکثر امورات مربوط به دانشجویان مانند ثبت نام اولیه، انتخاب واحد، مشاهده نمرات، کارنامه سالیانه، پرداخت شهریه و… به صورت غیر حضوری به انجام برسند، خوشبختانه در حال حاضر تمامی این موارد از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی قابل انجام می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سجاد وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم برای ورود به سامانه مذکور باید نام کاربری و رمز عبور را در اختیار داشته باشید، به صورت پیش فرض نام کاربری مطابق با کد ملی و رمز عبور همان شماره شناسنامه افراد در نظر گرفته شده است که دانشجویان، استاید و کارمندان در صورت تمایل می توانند رمز عبور خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است افرادی اجازه ورود به سامانه هم آوا را دارند که از قبل توسط دانشگاه کد ملی آنان در سامانه به ثبت رسیده باشد.

حال برای ورود به سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی باید نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و در قسمت های مربوطه که در صفحه نمایش داده شده مشاهده می کنید نام کاربری و رمز عبور خود را درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

ورود به سامانه هم آوا

ثبت نام در سامانه هم آوا edu.uast.ac.ir

تمامی دانشگاه های کشور در حال حاضر سامانه ای جامع را در اختیار دانشجویان، اساتید و کارمندان خود قرار داده اند تا اکثر امورات مربوطه به صورت غیر حضوری انجام شود، سامانه جامع آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با همین هدف طراحی و راه اندازی شده و بسیار کارآمد نیز عمل کرده است.

برای ورود به سامانه مذکور باید ابتدا کد ملی افراد توسط دانشگاه در سامانه به ثبت رسیده باشد تا امکان ورود برای آنان فراهم شود. به صورت پیش فرض کد ملی افراد همان نام کاربری و شماره شناسنامه آنان مطابق با رمز عبور در نظر گرفته شده است، البته رمز عبور قابل تغییر می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه امجد جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به گسترش خدمات خدمات غیر حضوری در اکثر موارد مربوط به دانشجویان، دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام دانشجویان جدیدالورود را در دو مرحله انجام می دهد. در مرحله اول افراد باید به صورت غیر حضوری از طریق نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کرده و ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک خود را انجام دهند و سپس برای تکمیل ثبت نام به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند.

بنابراین دانشجویان جدیدالورود می توانند مطابق با تصویر زیر بعد از درج کد ملی و شماره شناسنامه خود در قسمت های مشخص شده برای ثبت نام اولیه به هم آوا وارد شوند.

ثبت نام در سامانه هم آوا

مشکلات سامانه هم آوا

هم آوا سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی است که امکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه قرار می دهد. رسیدگی و به روز رسانی این سامانه به دلیل اهمیت کاربرد آن توسط کارشناسان مربوطه به موقع انجام می شود، از این رو سامانه مذکور با مشکلات جدی مواجه نیست، فقط ممکن است گاهی اوقات رمز عبور توسط سامانه شناسایی نشود. برای رفع این مشکل می توانید از قسمت فراموشی رمز عبور مطابق با تصویر زیر استفاده کرده و رمز جدید خود را دریافت کنید.

فراموشی رمز عبور سامانه edu.uast.ac.ir

همچنین اساتیدی که به تازگی وارد دانشگاه علمی کاربردی شده اند و کد ملی آنان در سامانه هم آوا به ثبت رسیده است، می توانند برای دریافت رمز عبور جدید خود با درج و جستجو نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir در مرورگر مطابق با تصویر زیر گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب نمایند.

دریافت رمز عبور اساتید در سامانه هم آوا

سپس در مرحله جدید نقش خود را به عنوان مدرس انتخاب کرده، کد ملی را در قسمت مربوطه درج و سپس بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایند.

تعیین نقش در سامانه edu.uast.ac.ir

مشاهده نمرات در سایت هم آوا edu.uast.ac.ir

همانطور که گفتیم یکی از امکانات سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی یا همان هم آوا، مشاهده نمرات هر ترم می باشد. بنابراین دانشجویان نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای دانشگاهی جهت اخذ نمرات خود ندارند. در نتیجه ضروری است دانشجویان این دانشگاه نحوه مشاهده نمرات خود را از طریق سامانه مذکور یاد بگیرند.

جهت آشنایی با نحوه استعلام مدرک تحصیلی، مقاله مربوطه را در وب سایت مطالعه نمایید.

به این منظور باید از طریق نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir به صفحه ابتدایی سامانه وارد شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس وارد صفحه جدیدی می شوید که مشخصات شما قابل مشاهده می باشد، حال باید از سمت راست این صفحه بر روی گزینه “دسترسی” کلیک نمایید.

مشاهده نمرات در سامانه هم آوا

با انجام مراحل قبلی، جدولی از خدمات سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای شما نمایش داده می شود که برای مشاهده نمرات خود باید گزینه “کارنامه موقت” را انتخاب کرده و با ورود به مرحله جدید نیم سال تحصیلی مورد را جستجو نمایید تا نمرات دروس نیم سال مورد نظر برای شما نمایش داده شوند.

دریافت کارنامه در سامانه هم آوا

تسویه حساب در سامانه هم آوا

هم آوا سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی است که همانند سامانه های جامع دانشگاه های دیگر اکثر خدمات مورد نیاز دانشجویان، اساتید و کارمندان را در اختیار این افراد قرار می دهد. با راه اندازی هم آوا دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به جزء موارد ضروری که امکان انجام غیر حضوری آن ها وجود ندارد، برای انجام اکثر امورات مربوط به دوره تحصیل خود بی نیاز از مراجعات حضوری هستند.

جهت آشنایی با نحوه ثبت نام و مشاهده نتایج المپیاد دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

برای ورود به سامانه مذکور و دسترسی به بخش های مختلف آن، باید ابتدا کد ملی افراد در سامانه به ثبت برسد به همین علت فقط دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه می توانند به سامانه هم آوا وارد شوند. با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان خود شهریه در نظر می گیرد و در حال حاضر اکثر هزینه ها در هر زمینه ای امکان پرداخت آنلاین و غیر حضوری دارند، در هم آوا نیز شرایطی فراهم شده تا دانشجویان بتوانند بدون نیاز به مراجعات حضوری، شهریه خود را به صورت آنلاین و از طریق سامانه جامع آموزشی پرداخت کنند.

به همین منظور باید بعد از ورود به سامانه از طریق نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir مطابق با تصویر زیر گزینه “دسترسی” را انتخاب نمایید.

تسویه حساب در سامانه edu.uast.ac.ir

حال در مرحله جدید از میان موارد مشاهده شده باید بر روی گزینه “تسویه حساب دانشجو” کلیک کنید.

پرداخت شهریه در سامانه هم آوا

سپس در مرحله پیش رو با مشاهده مبلغ مورد پرداخت باید گزینه “پرداخت آنلاین” را انتخاب نمایید تا وارد صفحه پرداخت شوید.

انتخاب واحد در سامانه هم آوا edu.uast.ac.ir

یکی از موارد مهم و ضروری که نیاز است به صورت غیر حضوری در اختیار دانشجویان قرار بگیرد به خصوص برای دانشجویان غیر بومی، موضوع انتخاب واحد می باشد. در هر ترم لازم است دانشجویان در بازه زمانی مشخصی که از جانب دانشگاه اعلام می شود نسبت به انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

جهت ورود به سایت امتحانات نهایی سال 1401 به سامانه فاینال مراجعه نمایید.

دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه هم آوا انتخاب واحد هر ترم را انجام دهند. به همین منظور باید بعد از درج و جستجو نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده وارد مرحله بعدی شوید. حال از سمت راست صفحه جدید باید گزینه “دسترسی” را انتخاب نمایید.

انتخاب واحد در سامانه هم آوا

سپس از میان گزینه های مشاهده شده در مرحله جدید باید بر روی قسمت مربوط به “انتخاب واحد” کلیک کنید.

تعیین واحد در سامانه edu.uast.ac.ir

با وارد شدن به صفحه اصلی انتخاب واحد از میان دروس مشاهده شده، موارد مورد نظر را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه “ثبت نهایی” کلیک نمایید.

برای اطلاع از امکانات سامانه دان دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه هم آوا علمی کاربردی وارد شد؟

برای ورود به سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی باید از نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir استفاده کرده و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا در سامانه هم آوا علمی کاربردی امکان ثبت نام دانشجویان جدید نیز وجود دارد؟

بله، ثبت نام دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول آن به صورت غیر حضوری و از طریق همین سامانه انجام می شود.

آیا برای ورود به سامانه هم آوا نیاز به رمز عبور داریم؟

بله، نام کاربری ورود به این سامانه به صورت پیش فرض مطابق با کدملی و رمز عبور آن همان شماره شناسنامه افراد است.

آیا می توان از طریق سامانه هم آوا انتخاب واحد انجام داد؟

بله، این امکان برای سامانه مذکور فراهم می باشد.

4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *