سامانه های اجتماعی

سامانه نوبت دهی انتقال خون nobatdehi.ibto.ir + ورود و رزرو نوبت

سازمان انتقال خون کشور یکی از وظایف حیاتی جامعه یعنی تامین خون و فرآورده های خونی را بر عهده دارد. بدون شک در همین لحظه تعداد زیادی از هم وطنان بنا به دلایل گوناگون مانند بیماری، جراحت، عمل جراحی و… نیازمند دریافت خون هستند. بنابراین سازمان اهداء خون کشور باید اقداماتی را در جهت رفاه حال اهداء کنندگان خون انجام دهد تا میزان اهداء افزایش یابد. از این رو سامانه نوبت دهی انتقال خون در راستای گسترش خدمات غیر حضوری سازمان انتقال خون کشور و افزایش رفاه حال اهداء کنندگان راه اندازی شده است.

بهتر است بدانیم میزان مراجعات مردم به پایگاه های انتقال خون کشور در روزهای تعطیل و همچنین مناسبت های مذهبی افزایش چشمگیری می یابد، به نحوی که مراجعه کنندگان باید در صف های طولانی برای اهداء خون منتظر بمانند.

خوشبختانه با راه اندازی سایت نوبت دهی انتقال خون این مشکل تا حدودی برطرف شده و مردم می توانند برای روز و ساعت مورد نظر خود وقت رزرو کنند.

به دلیل اهمیت موضوع اهداء خون، تامین فرآورده های خونی در کشور و همچنین رفاه حال اهداء کنندگان، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه نوبت دهی انتقال خون بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه نوبت دهی انتقال خون

معرفی سامانه نوبت دهی انتقال خون

طی چند سال اخیر با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ارگان ها، ادارت، وزارتخانه ها و حتی مراکز خصوصی در جهت گسترش خدمات غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی جهت ارائه خدمات مربوط به حوزه فعالیت خود کرده اند.

افزایش تعداد سامانه هایی که خدمات مورد نیاز جامعه را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار می دهند سبب کاهش مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، همچنین افزایش سرعت روند انجام امورات و کاهش خطاهای احتمالی شده اند.

برای اطلاع از خدمات سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر بخش عمده خدمات هر مرکز در کشور به صورت غیر حضوری در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد، در این میان سازمان انتقال خون کشور نیز از این قضیه مستثنی نشده و اقدام به راه اندازی سامانه نوبت دهی انتقال خون کرده است.

همانطور که می دانیم موضوع اهداء خون همیشه و در هر جامعه ای مهم و حیاتی می باشد زیرا هیچ ماده ای به جز خون نمی تواند به بیمارانی که نیازمند تزریق خون هستند کمک کند. متاسفانه هیچ گاه نیاز به خون در هیچ جامعه ای به صفر نخواهد رسید، بنابراین قابل قبول بودن میزان ظرفیت ذخایر خون در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است در روزهای تعطیل و مناسبت های مذهبی مراجعات مردم به پایگاه های انتقال خون افزایش یافته و موجب اتلاف وقت مردم خواهد شد. به همین علت سازمان انتقال خون کشور سایت نوبت دهی را راه اندازی کرده تا متقاضیان بتوانند برای روز و حتی ساعت مورد نظر خود وقت رزرو کنند.

ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون nobatdehi.ibto.ir

ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون

سازمان انتقال خون کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری در حوزه فعالیت خود و افزایش رفاه حال اهداء کنندگان خون، اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام نوبت دهی انتقال خون کرده است. همانطور که می دانیم موضوع اهداء خون در هر جامعه ای موضوعی مهم و حیانی می باشد.

به طور همیشگی تعدادی بیمار و مجروح در کشور وجود دارند که نیازمند تزریق خون و یا فرآورده های خونی مانند پلاسما هستند، بنابراین قابل قبول بودن میزان ذخایر خون و فرآورده های آن در کشور به میزان مراجعات اهداء کنندگان به پایگاه های انتقال خون وابسته می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه مرزنشینان بر روی لینک کلیک کنید.

در بسیاری از روزها به ویژه ایام تعطیلات و مناسبت های مذهبی میزان مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون افزایش یافته و در نتیجه اتلاف وقت زیادی صورت می گیرد. خوشبختانه با راه اندازی سامانه نوبت دهی انتقال خون این امکان فراهم شده تا اهداء کنندگان برای روز و همچنین ساعت مورد نظر خود نوبت رزرو کنند.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون دارید باید نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده تا صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

وارد شدن به سامانه nobatdehi.ibto.ir

شرایط اهدای خون

قوانین اهداء خون

همانطور که گفتیم اهداء خون یکی از موضوعات مهم و حیاتی در جامعه می باشد، زیرا همواره تعدادی بیمار یا مجروح در بیمارستان ها نیازمند دریافت خون یا فرآورده های خونی مانند پلاسما هستند. بنابراین قابل قبول بودن میزان ظرفیت ذخایر خون بسیار مهم می باشد ولی این موضوع به معنای اهداء خون تحت شرایطی نیست.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سماصط بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر شرایطی برای اهداء کنندگان در نظر گرفته شده است که اگر فردی از شرایط مشخص شده برخوردار نباشد اهداء خون برای همان فرد و یا بیمارانی که خون را دریافت می کنند مضر خواهد بود. به همین منظور برای اطلاع از شرایط اهداء خون و همچنین پلاسما می توانید از طریق نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir وارد صفحه اصلی سامانه نوبت دهی انتقال خون شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “شرایط اهداء خون” یا “شرایط پلاسما” کلیک نمایید.

شرایط اهداء خون

برای دسترسی راحت تر به شرایط اهداء خون و اطلاع از آن ها، ما در ادامه مطلب به این شرایط اشاره می کنیم:

  • حداقل سن 18 سال و حداکثر 60 سال برای اولین اهداء ولی برای اهداء کنندگان مستمر حداکثر 60 سال سن
  • حداقل وزن 50 کیلوگرم
  • عدم سابقه رفتارهای جنسی پرخطر
  • حداکثر 4 مرتبه اهداء خون در طی یک سال برای آقایان و حداکثر 3 مرتبه برای خانم ها
  • همراه داشتن کارت ملی به هنگام مراجعه به پایگاه انتقال خون

برای اطلاع از خدمات سامانه سانکا بر روی لینک کلیک کنید.

در صورت دارا بودن هر یک از شرایط زیر حتما به پزشک پایگاه انتقال خون اطلاع رسانی کنید:

  • سابقه بیماری هایی مانند یرقان و زردی
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • خالکوبی یا جراحت با چاقو
  • مصرف هرگونه دارو یا سابقه آلرژی و تب یونجه
  • سابقه سکونت در مناطقی با شیوع مالاریا

رزرو نوبت اهدای خون nobatdehi.ibto.ir

سامانه نوبت دهی انتقال خون توسط سازمان انتقال خون کشور و در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به اهداء کنندگان خون و فرآورده های خونی راه اندازی شده است. مهم ترین هدف طراحی و آغاز به کار سامانه مذکور نوبت دهی اینترنتی و غیر حضوری می باشد، یعنی اهداء کنندگان می توانند با مراجعه به سامانه نوبت دهی انتقال خون برای روز و ساعت مورد نظر خود نوبت رزرو کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه راهگشا بر روی لینک کلیک کنید.

با انجام چنین کاری از میزان ازدحام جمعیت و اتلاف وقت مردم جلوگیری به عمل خواهد آمد. به همین منظور چنانچه قصد دریافت و رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی انتقال خون را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “رزرو و نوبت اهداء” کلیک نمایید.

رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی انتقال خون
  • در مرحله جدید از شما خواسته می شود استان، شهر و پایگاه انتقال خون مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه “مشاهده تاریخ های قابل رزرو” را انتخاب نمایید.
انتخاب پایگاه انتقال خون
  • سپس باید مطابق با تصویر زیر تاریخ مورد نظر خود را جهت مراجعه به پایگاه انتقال خون مشخص کنید.
انتخاب تاریخ در سامانه نوبت دهی انتقال خون
  • در مرحله جدید این امکان برای شما فراهم می باشد تا ساعت دلخواه خود را نیز به منظور مراجعه به پایگاه انتقال خون انتخاب نمایید.
تعیین ساعت مراجعه
  • سپس باید مشخصات هویتی خود را در قسمت های مربوطه درج کرده، نوع اهداء را انتخاب، کد امنیتی مشاهده شده را وارد و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.
ثبت نوبت در سامانه انتقال خون

با انجام مراحل گفته شده نوبت دلخواه در سامانه ن.بت دهی انتقال خون برای شما رزرو خواهد شد و همچنین کد پیگیری نوبت نیز در اختیارتان قرار می گیرد.

پیگیری نوبت رزرو شده در سامانه نوبت دهی انتقال خون

یکی دیگر از امکاناتی که در سامانه نوبت دهی انتقال خون کشور فراهم شده، امکان پیگیری نوبت رزرو شده می باشد. بنابراین چنانچه برای اهداء خون و یا فرآورده های خونی از طریق سامانه نوبت دهی، وقت مراجعه رزرو کرده اید و الان تمایل به پیگیری نوبت خود دارید، باید از طریق نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر در قسمت مربوط به “پیگیری نوبت” کد رهگیری خود را درج و بر روی گزینه “مشاهده” کلیک نمایید.

پیگیری نوبت در سامانه نوبت دهی انتقال خون

بازیابی کد رهگیری نوبت رزرو شده سایت اهدای خون nobatdehi.ibto.ir

همانطور که گفتیم سازمان انتقال خون کشور در راستای رفاه حال اهداء کنندگان خون و فرآورده های خونی مانند پلاسما، همچنین گسترش خدمات غیر حضوری مربوط به حوزه فعالیت خود و تحقق اهداف دولت الکترونیک، اقدام به راه اندازی سامانه نوبت دهی انتقال خون کرده است.

برای اطلاع از بخش های سامانه باربرگ بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین متقاضیان می توانند برای جلوگیری از اتلاف وقت خود در پایگاه های انتقال خون کشور، به سامانه مذکور مراجعه کرده و برای روز و ساعت مورد نظر، نوبت رزرو کنند.

لازم به ذکر است بعد از دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی انتقال خون، کد رهگیری در اختیار اهداء کنندگان قرار خواهد گرفت، حال چنانچه بعد از دریافت کد رهگیری آن را فراموش کرده اید این امکان در سامانه نوبت دهی انتقال خون برای شما فراهم می باشد تا کد رهگیری را بازیابی کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir وارد صفحه اصلی سامانه نوبت دهی انتقال خون شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “کد رهگیری را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.

بازیابی کد رهگیری
  • حال در مرحله جدید باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در قسمت های مربوطه وارد و گزینه “مشاهده” را انتخاب کنید.
دریافت کد رهگیری فراموش شده

چگونه می توان به سامانه نوبت دهی انتقال خون کشور وارد شویم؟

برای ورود به سایت نوبت دهی سازمان انتقال خون باید از نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا سایت نوبت دهی سازمان انتقال خون به صورت شانسی و اتفاقی نوبت ارائه می دهد؟

خیر، متقاضیان برای روز و ساعت دلخواه خود نوبت رزرو می کنند.

آیا امکان لغو نوبت رزرو شده در سایت نوبت دهی انتقال خون وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت نوبت دهی فراهم شده و فعال می باشد.

چنانچه کد پیگیری نوبت رزرو شده خود را فراموش کرده باشیم امکان بازیابی آن در سایت نوبت دهی سازمان انتقال خون وجود دارد؟

بله، در همین مقاله مراحل بازیابی کد پیگیری نوبت رزرو شده توضیح داده شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *