سامانه های حقوقی

سامانه نوبت دهی اجرای احکام

قوه قضاییه یکی از نهادهای دولتی کشور می باشد که طی چند سال اخیر سامانه های مختلف و کاربردی را در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعه کنندگان خود راه اندازی کرده است. سامانه نوبت دهی اجرای احکام یا همان نوبت دهی قضایی یکی از سامانه های جدید قوه قضاییه می باشد که با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان و افزایش کیفیت پاسخگویی به آنان طراحی و فعال شده است.

با راه اندازی سامانه نوبت دهی قضایی افرادی که قصد مراجعه به شعب دادگستری اعم از حقوقی، کیفری، دادرسی یا اجرای احکام را دارند ابتدا باید از طریق مراجعه به سامانه مذکور، نوبت مراجعه دریافت کنند.

به همین منظور نیز در حال حاضر به مراجعه کنندگانی که نوبت مراجعه از سامانه نوبت دهی اجرای احکام دریافت نکرده اند در شعب دادگستری خدماتی ارائه نمی شود. البته لازم به ذکر است افرادی که دارای وقت شرکت در جلسه دادرسی هستند نیازی به دریافت نوبت از این سامانه را ندارند.

به دلیل اهمیت دریافت نوبت الکترونیکی قضایی و عدم پاسخگویی به افرادی که نوبت آنلاین دریافت نکرده اند، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه نوبت دهی اجرای احکام بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه نوبت دهی قضایی اجرای احکام

معرفی سامانه نوبت دهی اجرای احکام

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان ها، وزارتخانه ها و… در راستای گسترش خدمات غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه های آنلاین کرده اند.

در این میان قوه قضاییه نه تنها از این مورد مستثنی نشده بلکه در حال حاضر انجام بسیاری از امورات مهم مربوط به این نهاد از طریق سامانه های الکترونیکی انجام می شوند.

برای مثال در حال حاضر سامانه ابلاغ با هدف ارائه ابلاغیه های الکترونیکی به افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند راه اندازی شده، لازم به ذکر است تمامی سامانه های مورد نیاز مردم در رابطه با خدمات دادگستری از طریق سایت عدل ایران قابل دسترسی هستند.

سامانه نوبت دهی اجرای احکام یا همان نوبت دهی قضایی نیز یکی از سامانه های کاربردی قوه قضاییه می باشد که درگاه ورود به آن در سایت عدل ایران قرار گرفته است. در حال حاضر تمامی شعب دادگستری در راستای تحقق طرح نوبت دهی الکترونیکی از پاسخگویی به مراجعه کنندگانی که نوبت آنلاین دریافت نکرده اند معذور هستند.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه صدور سند مالکیت بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم راه اندازی سامانه نوبت دهی اجرای احکام سبب جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب دادگاه، همچنین افزایش کیفیت رسیدگی به امورات مراجعه کنندگان و تسریع روند انجام آن ها می شود، به همین دلیل اخذ نوبت الکترونیکی به نفع تمامی مراجعه کنندگان می باشد.

همانطور که گفتیم سامانه نوبت دهی قضایی محدود به شعب اجرای احکام نبوده و امکان اخذ نوبت الکترونیکی برای تمامی شعب دادگستری امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است ورود و استفاده از خدمات سایت عدل ایران مانند سامانه نوبت دهی اجرای احکام مستلزم ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه مالیات بر خودروهای تحت تملک بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه در سامانه ثنا ثبت نام کرده و رمز شخصی خود را دریافت کرده اید برای ورود به سامانه نوبت دهی اجرای احکام باید نشانی اینترنتی adliran.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت عدل ایران برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر از بخش “اطلاع رسانی” بر روی گزینه “سامانه نوبت دهی قضایی” کلیک نمایید.

ورود به سامانه نوبت دهی اجرای احکام

نحوه نوبت دهی در سامانه عدل ایران

نحوه اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی اجرای احکام

درگاه خدمات الکترونیک قضایی کشور، سایت عدل ایران می باشد، بنابراین تمامی خدماتی که به صورت غیر حضوری و آنلاین در اختیار مراجعه کنندگان شعب دادگستری قرار می گیرند از طریق ورود به سایت عدل ایران قابل دسترس هستند.

به دلیل تعداد بسیار زیاد مراجعه کنندگان به شعب مختلف دادگستری در سراسر کشور، راه اندازی سامانه های آنلاین کمک مهمی را به کاهش ازدحام جمعیت و اتلاف وقت، همچنین افزایش کیفیت رسیدگی به امورات مراجعه کنندگان و افزایش سرعت روند انجام آن ها شده است.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه فرزند خواندگی بر روی لینک کلیک کنید.

به همین دلیل نیز سامانه های قوه قضاییه در راستای گسترش خدمات غیر حضوری در حال اضافه شدن هستند و دسترس به آن ها علاوه بر نشانی های اینترنتی مجزا و مستقیم، از طریق سایت عدل ایران نیز فراهم می باشد. بهتر است بدانیم دسترسی به سامانه های قوه قضاییه مانند سامانه ابلاغ یا سامانه نوبت دهی اجرای احکام مستلزم ثبت نام و انجام احراز هویت در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی می باشد.

همانطور که گفتیم در حال حاضر پاسخگویی به مراجعه کنندگان در شعب دادگستری تنها با ارائه نوبت دریافت شده از سامانه نوبت دهی امکان پذیر می باشد.

برای اطلاع از خدمات سامانه میخک بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی اجرای احکام را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی adliran.ir وارد صفحه اصلی سایت عدل ایران یا همان درگاه خدمات الکترونیک قضایی شده و مطابق با تصویر زیر از بخش”اطلاع رسانی” بر روی گزینه “سامانه نوبت دهی قضایی” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه نوبت دهی اجرای احکام

در مرحله جدید ابتدا باید نوع شخص یعنی حقیقی یا حقوقی را انتخاب کرده، سپس کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا خود را در قسمت های مربوطه درج و در نهایت گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

رمز شخصی سامانه ثنا

بعد از دریافت رمز موقت از طریق شماره موبایل خود باید آن را مطابق با تصویر زیر در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

درج رمز موقت در سامانه نوبت دهی اجرای احکام

با وارد شدن به مرحله جدید باید گزینه “اخذ نوبت برای واحد قضایی و شبه قضایی” را انتخاب کنید.

دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی اجرای احکام

حال سه روش مختلف برای دریافت نوبت الکترونیکی را مشاهده می کنید، ما برای مثال گزینه “اخذ نوبت بر اساس شماره پرونده” را انتخاب خواهیم کرد.

روش های دریافت نوبت قضایی

در مرحله جدید باید شماره پرونده و ردیف فرعی آن را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “بررسی اطلاعات پرونده فوق” کلیک نمایید. در صورتی که از شماره پرونده یا ردیف فرعی آن اطلاع ندارید می توانید از گزینه “فهرست پرونده های من” استفاده کنید.

درج شماره پرونده در سامانه نوبت دهی اجرای احکام

با انجام مرحله قبلی، سامانه به صورت خودکار شماره پرونده را بررسی کرده و اطلاعات واحد قضایی مربوط به آن را در مرحله جدید به شما نمایش می دهد، حال باید سمت مورد نظر جهت ملاقات را انتخاب و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

انتخاب سمت مورد نظر برای ملاقات

سپس با وارد شدن به مرحله جدید از شما خواسته می شود علت مراجعه خود را از میان گزینه “فهرست علت ها” انتخاب کرده و بر روی گزینه “مرحله بعدی” کلیک کنید.

انتخاب علت مراجعه

حال مدارک مورد نیاز جهت مراجعه به شعبه دادگاه برای شما نمایش داده خواهد شد.

مدارک جهت مراجعه به شعبه

سپس مطابق با تصویر زیر در مرحله جدید باید تاریخ مورد نظر جهت مراجعه به شعبه دادگاه را تعیین و گزینه “ثبت و دریافت نوبت” را انتخاب کنید.

انتخاب تاریخ مراجعه

نکات مهم سایت دریافت نوبت اجرای احکام

نکات مهم سامانه نوبت دهی اجرای احکام

همانطور که گفتیم در حال حاضر پاسخگویی به مراجعه کنندگان تمامی شعب دادگستری مانند شعب اجرای احکام بدون دریافت نوبت الکترونیکی و ارائه آن در زمان مراجعه حضوری، امکان پذیر نمی باشد. در قسمت قبلی همین مقاله مراحل اخذ نوبت را توضیح دادیم، در همین راستا در ادامه مطلب به برخی از نکات مهم این موضوع اشاره می کنیم:

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت شرکت ها بر روی لینک کلیک کنید.

  • چنانچه در مرحله مربوط به درج شماره پرونده یا شماره ابلاغ گزینه بررسی را انتخاب کنید سامانه نوبت دهی اجرای احکام نام شعبه مورد نظر را به صورت خودکار در اختیار شما قرار می دهد، در غیر این صورت باید به صورت دستی کد شعبه را وارد کنید.
  • در این سامانه امکان درج علت مراجعه به صورت بیان جملات از جانب متقاضیان امکان پذیر نیست، بلکه باید از میان گزینه های موجود علت مراجعه را انتخاب نمایید.
  • برای تعیین تاریخ و زمان مراجعه، انتخاب زمان مورد نظر فقط برای ساعات اداری امکان پذیر خواهد بود.
  • نکته مهم برای شروع مراحل اخذ نوبت الکترونیکی، ارائه رمز شخصی سامانه ثنا می باشد، در صورت عدم ثبت نام در این سامانه امکان اخذ نوبت الکترونیکی نیز فراهم نیست.

چگونه می توان به سامانه نوبت دهی اجرای احکام وارد شد؟

برای ورود به سامانه نوبت دهی قضایی باید از نشانی اینترنتی adliran.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین سامانه پیش بروید.

آیا ورود به سامانه نوبت دهی اجرای احکام نیازمند ثبت نام در سامانه ثنا می باشد؟

بله، بدون ثبت نام و انجام احراز هویت در سامانه ثنا و در نتیجه بدون ارائه رمز شخصی نمی توانید به سامانه نوبت دهی اجرای احکام وارد شوید.

برای اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی قضایی ارائه چه اطلاعاتی ضروری است؟

روش های مختلفی برای اخذ نوبت آنلاین وجود دارند که در همین مقاله توضیح داده شده اند.

آیا انتخاب تاریخ مراجعه به شعب دادگاه از طریق سامانه نوبت دهی قضایی به دلخواه مراجعه کننده می باشد؟

بله، باید از میان روزهای غیر تعطیل و ساعات اداری تاریخ و زمان مورد نظر را انتخاب نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *