سامانه های حقوقی

سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

سازمان امور مالیاتی کشور با راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی شرایطی را فراهم کرده تا از فرار مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که جزء صاحبان مشاغل صنفی و غیر صنفی هستند، جلوگیری به عمل آید. بر اساس قوانین طرح اجرا شده مالیاتی، تمامی مودیان ملزم به ثبت نام در این سامانه و ارسال صورتحساب های مربوط به شغل خود هستند، در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند بود.

ثبت نام مودیان مالیاتی به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه مذکور انجام می شود و مودیان چه برای ثبت نام و چه برای ارسال صورتحساب های مالی شغل خود، نیازی به مراجعات حضوری به ادارات مالیاتی استان ها ندارند. با توجه به اهمیت اهداف طرح اجرا شده و اعمال جریمه برای مودیان مالیاتی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه مودیان مالیاتی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه مودیان مالیاتی

معرفی سامانه مودیان مالیاتی

متاسفانه همواره فرار مالیاتی در میان مودیان مالیاتی، یعنی افرادی که به واسطه شغل خود مشمول پرداخت مالیات هستند، وجود دارد. سازمان امور مالیاتی برای رفع این مشکل طرحی را به مرحله اجرا رسانده که بر اساس آن تمامی مودیان مالیاتی حقیقی که صاحب مشاغل صنفی و غیر صنفی هستند، همچنین اشخاص حقوقی که به واسطه شغل خود مشمول پرداخت مالیات می باشند، باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کرده، گزارش های فصلی و یا صورتحساب های شغل خود را برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه شکایات بیمه مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم اشخاص حقیقی که به واسطه شغل خود به صورت مستقیم با مصرف کننده های نهایی کالا در ارتباط هستند، موظف اند پایانه های فروشگاهی خود را به سایت مودیان مالیاتی مرتبط کنند. منظور از پایانه فروشگاهی نیز دستگاه کارتخوان، درگاه پرداخت و رایانه ای است که از طریق آن ها صورتحساب صادر می شود. همانطور که گفتیم اشخاص حقوقی نیز که در گذشته گزارش های معاملات فصلی را در سامانه مختص به آن ها، ارسال می کردند، حال باید این کار را از طریق سامانه مودیان مالیاتی انجام دهند.

ورود به سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

بهتر است بدانیم ورود به سایت مودیان مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی انجام می شود. بنابراین چنانچه قبلا در این درگاه ثبت نام کرده اید حال باید از طریق نشانی اینترنتی tp.tax.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و ابتدا از کادر بالایی صفحه گزینه “ورود” را انتخاب کنید. سپس نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به پنل کاربری” کلیک نمایید.

ورود به سامانه مودیان مالیاتی

برای اطلاع از امکانات سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

همانطور که گفتیم مودیان مالیاتی ملزم به ثبت نام در سایت مذکور و ایجاد یک کارپوشه هستند. چنانچه ثبت نام، ارسال صورتحساب و یا گزارشات فصلی به موقع انجام نشود، مودیان مشمول پرداخت جریمه خواهند بود. به همین علت برای انجام مراحل ثبت نام به صفحه اصلی سامانه مودیان مالیاتی وارد شده، ابتدا از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید، سپس کد ملی، شماره موبایل، تاریخ تولد و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

با انجام مرحله قبلی یک کد فعال سازی به منظور انجام احراز هویت برای شما ارسال می شود، به محض دریافت کد، آن را در سامانه وارد نمایید.

بعد ورود به پنل کاربری خود حال باید بر روی گزینه “عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه” کلیک کنید.

ایجاد کارپوشه در سامانه tp.tax.gov.ir

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت شکایات اینترنتی بر روی لینک کلیک کنید.

چه کسانی امکان ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی را دارند؟

بر اساس قوانین تعیین شده برای ثبت نام در سایت مودیان مالیاتی، تمامی اشخاص حقیقی صاحب مشاغل صنفی و غیر صنفی، همچنین اشخاص حقوقی موضوع فصل های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات های مستقیم، مشمول این قانون هستند. بنابراین تمامی افرادی که مشمول عبارت نامبرده می باشند باید نسبت به ثبت نام در سایت مودیان مالیاتی، ارسال صورتحساب و یا گزارشات فصلی اقدام کنند.

برای اطلاع از قوانین سامانه اخذ مالیات از اجاره املاک بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به سایت مودیان مالیاتی وارد شویم؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی tp.tax.gov.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

افرادی که مشمول پرداخت مالیات پایانه های فروشگاهی باشند ولی در سایت مودیان مالیاتی ثبت نام نکند، مشمول پرداخت جریمه هستد؟

بله، برای چنین افرادی جریمه تعیین خواهد شد.

آیا دستگاه های کارتخوان فروشگاهی نیز باید به سایت مودیان مالیاتی وصل شوند؟

بله، تمامی پایانه های فروشگاهی باید به سایت مذکور متصل شوند.

برای ثبت نام در سایت مودیان مالیاتی باید به ادارات مالیات استان ها مراجعه کنیم؟

خیر، ثبت نام به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه مودیان به سامانه مذکور انجام می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *