سامانه های اجتماعی

سامانه مدیریت امور داروخانه ها pharmacy.fda.gov.ir

یکی از سامانه های کاربردی که خدمات گسترده ای را در اختیار داروخانه های کشور قرار می دهد، سامانه مدیریت امور داروخانه ها می باشد که توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت راه اندازی شده و تحت نظارت مستقیم این سازمان است. بدون شک نظارت و مدیریت امور داروخانه ها یکی از حساس ترین وظایف این سازمان می باشد که با روی کار آمدن سامانه مذکور مدیریت امور داروخانه ها تسهیل یافته است.

این سامانه خدمات غیر حضوری گسترده ای مانند استعلام پروانه داروخانه ها، صدور و انتقال مجوز تاسیس، صدور پروانه مسئول فنی و… را در اختیار داروسازان و صاحب امتیازان داروخانه ها در سراسر کشور به صورت غیر حضوری قرار می دهد. به دلیل اهمیت یادگیری کار با بخش های مختلف سامانه نام برده، ما در این مقاله قصد داریم جوانب مختلف سامانه مدیریت امور داروخانه ها را بررسی کنیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه مدیریت امور داروخانه ها

معرفی سامانه مدیرت امور داروخانه ها

سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در جهت گسترش خدمات غیر حضوری و افزایش کیفیت مدیریت امورات مربوط به داروخانه های سراسر کشور، اقدام به راه اندازی سامانه مدیریت امور داروخانه ها کرده است. در سامانه مذکور خدمات متعددی در اختیار داروسازان، مسئولین فنی داروخانه ها و صاحب امتیازان قرار می گیرد تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به معاونت غذا و دارو استان ها کاهش یابد.

برای اطلاع از شرایط سامانه بیمه بیکاری بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است افرادی می توانند به فضای اصلی سامانه مذکور که با عنوان سامانه HIX نیز شناخته می شود وارد شوند و از خدمات آن استفاده نمایند که ابتدا در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند. به دلیل امکانات و خدمات گسترده ای که در سامانه مدیریت امور داروخانه ها قرار گرفته، توصیه می کنیم افراد مرتبط با داروخانه های سراسر کشور نسبت به یادگیری نحوه کار با بخش های مختلف این سامانه اقدام کنند.

ورود به سامانه مدیریت امور داروخانه ها pharmacy.fda.gov.ir

ورود به سامانه مدیریت امور داروخانه ها

سامانه مدیریت امور داروخانه ها در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به داروخانه های سراسر کشور توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت راه اندازی شده است. در حال حاضر داروسازان، صاحب امتیازان و مسئولان فنی داروخانه ها برای انجام اموراتی که جزء خدمات این سامانه هستند نیازی به مراجعه حضوری به معاونت غذا و دارو استان ها ندارند، بنابراین آشنایی با بخش های سامانه مذکور برای این افراد ضروری می باشد.

لازم به ذکر است ورود به سامانه مدیریت داروخانه ها نیازمند ثبت نام در این سامانه و ایجاد حساب کاربری می باشد. از جمله خدماتی که از طریق سامانه مذکور در اختیار کاربران قرار می گیرد می توان به صدور مجوز تاسیس داروخانه، انتقال مجوز، صدور پروانه مسئولین فنی داروخانه ها و… اشاره کرد.

برای اطلاع از خدمات سامانه پاکنا بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین در حال حاضر خدمات مهم و گسترده ای در سامانه مدیریت داروخانه ها در اختیار افراد مرتبط با امور داروخانه ها قرار گرفته است. چنانچه در این سامانه ثبت نام انجام داده و حساب کاربری دارید برای ورود به آن باید ابتدا نشانی اینترنتی pharmacy.fda.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا وارد صفحه اصلی سایت شوید، حال باید از سمت چپ تصویر بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

ورود به سامانه pharmacy.fda.gov.ir

با وارد شدن به مرحله جدید از شما خواسته می شود نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی مشاهده شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

وارد شدن به سامانه مدیریت امور داروخانه ها

یکی از امکانات مهم این سامانه بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی آن می باشد. بنابراین چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید وارد قسمت “ورود به سیستم” شده و گزینه “فراموشی رمز عبور” را انتخاب نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه مدیریت امور داروخانه ها

ثبت نام در سامانه مدیریت امور داروخانه ها harmacy.fda.gov.ir

با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری در تمامی سازمان ها و وزارتخانه های کشور جهت رفاه حال کاربران و مراجعه کنندگان، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت نیز از این مورد مستثنی نشده و برای ارائه خدمات غیر حضوری به داروخانه های سراسر کشور و نظارت بر امورات آن ها اقدام به راه اندازی سامانه مدیریت امور داروخانه ها کرده است.

جهت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ثبت نام در سامانه سیتا جهاد کشاورزی، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

در سامانه مذکور که با عنوان سامانه HIX نیز شناخته می شود خدمات گسترده ای همچون صدور مجوز تاسیس داروخانه ها، استعلام پروانه الکترونیکی، انتقال داروخانه، صدور پروانه مسئولین فنی و… در اختیار افراد متقاضی این حوزه قرار می گیرد. همانطور که گفتیم ورود به سامانه مدیریت داروخانه ها و استفاده از بخش های آن نیازمند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری می باشد.

به همین منظور باید از طریق نشانی pharmacy.fda.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و بر روی گزینه “ثبت نام کاربران متقاضی” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه مدیریت امور داروخانه ها

در مرحله جدید باید شماره تماس همراه خود را به عنوان نام کاربری در قسمت مربوطه درج کرده و رمز عبور دلخواه خود که متشکل از اعداد و حروف می باشد را نیز وارد نمایید و در نهایت گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه مدیریت امور داروخانه ها

بعد از انجام مراحل قبلی کد تایید برای شماره تماسی که در سامانه وارد کرده اید ارسال می شود که باید کد تایید را در مرحله بعد در قسمت مربوطه وارد نمایید.

استعلام پروانه الکترونیکی از سامانه مدیریت امور داروخانه ها

سامانه HIX سامانه راه اندازی شده توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت است که در راستای مدیریت امورات مربوط به داروخانه ها و ارائه خدمات گسترده به صورت غیر حضوری به افراد مرتبط با حوزه فعالیت داروخانه ها طراحی و راه اندازی شده است.

جهت آشنایی با سامانه خرید آرد و نحوه ورود به این سامانه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

یکی از امکانات این سامانه استعلام پروانه الکترونیکی داروخانه ها می باشد، البته برای انجام این استعلام ابتدا باید در سامانه مذکور ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنید.

به همین منظور چنانچه قصد استعلام پروانه الکترونیکی خاصی را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی pharmacy.fda.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از قسمت بالایی صفحه بر روی گزینه “استعلام پروانه” کلیک نمایید.

استعلام پروانه الکترونیکی

در مرحله جدید باید کد HIX داروخانه و شماره پروانه را در قسمت های مربوطه وارد کنید.

استعلام در سامانه مدیریت امور داروخانه ها

سایر امکانات سامانه مدیریت امور داروخانه ها

سامانه HIX سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در راستای گسترش خدمات غیر حضوری به فعالان حوزه داروخانه ها راه اندازی شده تا از این طریق تعدادی از مواردی که امکان انجام آن ها به صورت غیر حضوری وجود دارد در اختیار کاربران قرار بگیرد.

داروسازان، مسئولین فنی و صاحب امتیازان داروخانه ها در سراسر کشور می توانند برای استفاده از امکانات این سامانه ابتدا حساب کاربری ایجاد کنند و سپس امورات مورد نظر خود را به انجام برسانند. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعلام پروانه الکترونیکی داروخانه ها
  • صدور پروانه مسئولین فنی داروخانه ها
  • ساماندهی پروانه های داروخانه های حقوقی
  • صدور مجوز تاسیس داروخانه ها
  • امکان انتقال داروخانه ها

برای اطلاع از امکانات سامانه سنهاب بیمه مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه مدیریت امور داروخانه ها وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی pharmacy.fda.gov.ir استفاده کنید و طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان صدور پروانه مسئولین فنی داروخانه ها در سامانه مدیریت امور داروخانه ها وجود دارد؟

بله، یکی از امکانات سامانه مذکور صدور پروانه مسئولین فنی داروخانه ها می باشد.

آیا برای استفاده از خدمات سامانه مدیریت داروخانه ها باید ثبت نام انجام دهیم؟

بله، ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیز از طریق همین سامانه انجام می شود.

آیا امکان استعلام پروانه الکترونیکی بدون داشتن کد HIX در سامانه مدیریت امور داروخانه ها فراهم می باشد؟

خیر، بدون داشتن کد نام برده استعلام انجام نمی شود.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *