سامانه های حقوقی

سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو cartransfer.tax.gov.ir

سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو با هدف پرداخت هزینه خرید و فروش خودرو راه اندازی شده است. به طوری که در آن کاربرانی که تصمیم نهایی به خرید یا فروش خودرو یا تعویض پلاک آن را گرفته اند می توانند با مراجعه به دفتر ثبت اسناد رسمی، مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند. در واقع یکی از مهم ترین مالیات های کشور برای تامین بودجه دولت، مالیات نقل و انتقال خودرو است.

در گذشته نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به صورت حضوری از طریق محضرخانه‌ها یا دفتر اسناد رسمی بوده است؛ اما در حال حاضر با توسعه فضای مجازی و آنلاین سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو با هدف تسهیل فرآیند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو راه اندازی شده است. معمولا مالیات نقل و انتقال خودرو در مرحله آخر و در زمانی که تصمیم نهایی برای معامله خودرو گرفته شد، پرداخت می شود؛ بنابراین در صورتی که شما قصد معامله خودرو یا موتور سیکلت یا هر وسیله نقلیه دیگری را داشته باشید باید با مراجعه به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو مراحل معامله آن را انجام دهید.

با توجه به این که امروزه خرید و فروش وسایل نقلیه در کشور بسیار رایج است. لذا لازم است افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند یا قصد خرید و فروش وسیله نقلیه خود را دارند می توانند با ورود به این سامانه از خدمات آن استفاده کنند. به همین دلیل لازم است کاربران برای آشنایی بیشتر در مورد سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو و نحوه ورود به آن این مقاله را همراهی کنند.

معرفی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، افرادی که قصد فروش خودرو و موتور سیکلت دارند باید قبل از انجام هر گونه اقدامی جهت تعویض پلاک یا ثبت انتقال مالکیت خودرو در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، مالیات آن را پرداخت کنند. در حال حاضر سامانه مذکور به نشانی اینترنتی cartransfer.tax.gov.ir در اختیار کاربران قرار دارد و هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از امکانات آن برای کاربران سامانه وجود ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سمیع خودرو کلیک کنید.

پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در زمان فروش آن الزامی است، در صورتی که مالیات پرداخته نشود، آن گاه هیچ گونه خدماتی توسط مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی به مالکان آن ارائه نمی شود؛ بنابراین لازم است که کلیه معامله کنندگان خودرو با مراجعه به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، مالیات آن را پرداخت کنند.

ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو cartransfer.tax.gov.ir

همان گونه که بیان شد کلیه افرادی که قصد خرید و فروش خودرو و موتور سیکلت دارند باید طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده با مراجعه به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، مالیات آن را پرداخت کنند تا از سایر خدمات نقل و انتقال خودرو و موتور سیکلت بهره ببرند؛ بنابراین بسیار لازم است که کاربران با بخش پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در پورتال سازمان امور مالیاتی کشور آشنایی داشته باشند.

برای اطلاع از سامانه مالیات بر خودروهای تحت تملک کلیک کنید.

برای ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو لازم است که کاربران در آن اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی و کلمه عبور را درج کنند و به پورتال سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند. حال در ادامه برای راهنمایی بیشتر کاربران قصد داریم مراحل ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو را بیان کنیم:

برای ورود سامانه صدور کارت سوخت المثنی و مراحل درخواست آن ضربه بزنید.

• ابتدا وارد سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو به نشانی اینترنتی cartransfer.tax.gov.ir شوید. سپس روی گزینه “مودی مالیاتی (فروشنده)” کلیک کنید.

ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

• در صفحه جدید باز شده، کد ملی، کلمه عبور و تصویر امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه “ورود به پنل کاربری” کلیک کنید.

باید دقت کنید که کلمه عبور را به هنگام ثبت نام در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو دریافت کرده باشید؛ بنابراین لازم است شما قبلا در سامانه cartransfer.tax.gov.ir ثبت نام کرده باشید تا وارد آن شوید.

آموزش تصویری ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو cartransfer.tax.gov.ir

همان گونه که بیان شد سامانه امور مالیاتی کشور خدماتی زیادی را به کاربران ارائه می دهد که یکی از آن ها امکان پرداخت مالیات نقل و انتقال مالکیت خودرو است. برای این کار می توانید به صورت غیرحضوری به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو مراجعه کنید. هر چند که این کار را می توانید از طریق دفاتر اسناد رسمی نیز انجام دهید.

برای ورود به سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت کلیک کنید.

برای ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو لازم است کاربران قبلا در آن ثبت نام کرده باشند تا با دریافت رمز عبور و کد ملی خود بتوانند وارد پنل کاربری در سامانه مذکور شوند، سپس با خیال راحت مراحل نقل و انتقال خودرو را انجام دهند.

بنابراین در صورتی که قبلا در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو ثبت نام کرده باشید دیگر نیازی به نام نویسی دوباره در آن ندارید. به طوری که شما با همان اطلاعات کاربری خود می توانید وارد پورتال سازمان امور مالیاتی کشور شوید. سپس طبق روش زیر مراحل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو را انجام دهید:

برای ورود به سامانه خودروهای گازسوز کلیک کنید.

• ابتدا وارد سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو به نشانی اینترنتی cartransfer.tax.gov.ir شوید و روی مودی مالیاتی کلیک کنید.
• گزینه “ثبت نام” را انتخاب کرده و سپس کد ملی، شماره تلفن، تاریخ تولد و تصویر امنیتی را در کادرهای مشخص شده درج نموده و در نهایت بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

نحوه پرداخت مالیات در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

• حالا سامانه برای شما پیامکی حاوی رمز عبور به گوشی همراه‌تان ارسال می کند. آن را در کادر مربوطه درج نموده و روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

راهنمای پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سامانه cartransfer.tax.gov.ir

• پس از ورود به پنل کاربری خود در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو روی گزینه «مالیات بر نقل و انتقالات خودرو» کلیک کنید.

پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سامانه cartransfer.tax.gov.ir

جهت ورود به سامانه بنزین من و نحوه ثبت نام در آن کلیک کنید.

• حالا به صفحه ای هدایت خواهید شد که در آن جا با انتخاب گزینه «نقل و انتقال جدید» فرآیند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو را انجام دهید.

پرداخت مالیات در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

در این مقاله از سایت رسمی در مورد سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو به نشانی اینترنتی cartransfer.tax.gov.ir صحبت کردیم. این سامانه مختص افرادی است که تصمیم نهایی برای خرید یا فروش خودرو را گرفته اند. لذا باید مالیات نقل و انتقال خودرو را به دولت پرداخت کنند. برای انجام این کار باید پروسه ثبت نام و ورود در سامانه را انجام دهند که در بالا به آن ها اشاره کردیم.

اگر با مطالعه این مقاله در مورد سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو سوالاتی داشته باشید که به جواب آن نرسیدید می توانید برای راهنمایی بیشتر با مشاوران سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

برای ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو چه اطلاعاتی لازم است؟

کلیه افرادی که قصد ورود به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو دارند باید کد ملی و رمز عبور داشته باشند که برای دریافت رمز عبور باید در سامانه ثبت نام کنند.

فرآیند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به چند روش انجام می گیرد؟

شما مالیات نقل و انتقال خودرو را می توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام دهید. در روش حضوری باید به محضر یا دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید؛ اما در روش غیرحضوری باید به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو به نشانی اینترنتی cartransfer.tax.gov.ir مراجعه کنید.

آیا پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو اجباری است؟

بله، کلیه کسانی که قصد انتقال مالکیت خودرو یا موتور سیکلت را دارند باید با مراجعه به پورتال سازمان امور مالیاتی کشور در آن مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند. وگرنه نمی توانند فرآیندهای بعدی نقل و انتقال مالکیت خودرو را انجام دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *