سامانه های اجتماعی

سامانه مالیات حقوق

سامانه مالیات حقوق، با هدف ارسال آنلاین اطلاعات مودیان در کشور توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد شده است. شما با ورود به سامانه مالیات حقوق می توانید اطلاعات خود را ارسال کنید. در گذشته کارفرمایان و افراد واجد شرایط اطلاعات حقوقی خود یا کارمندانشان را به صورت حضوری ارسال می کردند؛ اما اکنون با ورود به سامانه مالیات حقوق می توانید این اطلاعات را به صورت آنلاین ارسال نمایید؛ به عبارت دیگر، نیازی به مراجعه حضوری به سازمان امور مالیاتی و سایر سازمان های ذیربط توسط مودیان مالیاتی وجود ندارد. کارفرمایان با مراجعه به سامانه مالیات حقوق می توانند در زمان کوتاهی اطلاعات خود و کارمندانشان را ارسال کنند.

با توجه به این که سازمان امور مالیاتی کشور، در سال های اخیر سایت های زیادی را برای ارائه خدمات آنلاین به کاربران خود ایجاد کرده است. یکی از آن ها سامانه مالیات حقوق به نشانی اینترنتی tax.gov.ir می باشد. حال ممکن است افراد زیادی در مورد سامانه مالیات حقوق و کار با آن آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل در این مقاله از سایت سامانه رسمی قصد داریم راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق را برای مودیان مالیاتی در این سازمان ارائه دهیم.

نحوه ورود به سامانه مالیات حقوق

با راه اندازی سامانه مالیات حقوق توسط سازمان امور مالیاتی کشور فرآیند خود اظهاری حقوق کارفرمایان و افراد واجد شرایط آسان شده است. بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید اطلاعات خود را در سامانه tax.gov.ir تکمیل کنید. برای این کار باید به سامانه مالیات حقوق وارد شوید و در آن جا اطلاعات خود را بارگذاری نمایید.

جهت اطلاع از سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو کلیک کنید.

حال به دلیل آن که سامانه مالیات حقوق به تازگی راه اندازی شده است لذا افراد زیادی با نحوه ورود به سامانه مالیات حقوق آشنایی ندارند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم مراحل گام به گام نحوه ورود به سامانه مالیات حقوق را بیان کنیم تا کارفرمایان بتوانند وارد آن شوند. با توجه به این که سامانه مالیات حقوق توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه اندازی شده است. کاربران باید جهت ورود به پورتال خود به آن مراجعه کنند. حال در ادامه مراحل آن را بیان می کنیم:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی ضربه بزنید.

• وارد سایت اصلی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی اینترنتی tax.gov.ir شوید.
• در قسمت بالا در سمت راست صفحه اصلی سازمان امور مالیاتی کشور روی گزینه «خدمات اصلی مالیاتی» کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه مالیات حقوق

• بعد از کلیک کردن بر روی عبارت مذکور صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن جا لیست مهم ترین خدمات مالیاتی قابل ارائه برای کاربران را مشاهده خواهید کرد. حال در میان آن ها روی گزینه «فهرست مالیات حقوق الکترونیکی» ضربه بزنید.

آموزش تصویری ورود به سامانه tax.gov.ir

• در صفحه جدید باز شده، نکات مهمی را در مورد استفاده از سامانه مالیات حقوق مشاهده خواهید کرد که باید آن ها را با دقت مطالعه کرده و در ادامه روی لینک «ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان» کلیک کنید.

برای ورود به سامانه مالیات بر خودروهای تحت تملک کلیک کنید.

ورود به سامانه مالیات حقوق

• حالا به پنجره ورود سامانه مالیات حقوق هدایت خواهید شد که در آن جا باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده سپس روی گزینه “ورود” کلیک کنید. باید دقت کنید که شما برای داشتن نام کاربری و کلمه عبور در سامانه مالیات حقوق ثبت نام کرده باشید.

مراحل ورود به سامانه tax.gov.ir

اکنون شما با انجام مراحل بالا به راحتی می توانید پروسه ورود به سامانه مالیات حقوق را طی کنید. مراحل آن کاملا آسان و راحت است. به طوری که اگر شما نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشید می توانید با مشاوران سامانه رسمی صحبت کنید.

راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق

پس از ورود به سامانه مالیات حقوق لازم است کارفرمایان و افراد واجد شرایط اطلاعاتی را در سامانه tax.gov.ir بارگذاری کنند. برای همین در ادامه مقاله قصد داریم راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق را بیان کنیم تا شما هنگام کار با سامانه به مشکلی برخورد نکنید. با توجه به این که سامانه مالیات حقوق به تازگی راه اندازی شده است لذا تاکنون بارها مشاهده شده افراد زیادی به دنبال راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق هستند تا از این طریق بتوانند اطلاعات لازم را در سامانه مالیات حقوق بارگذاری و ارسال کنند؛ بنابراین انجام مراحل زیر می تواند این مشکل را برای آن ها حل کند.

برای ورود به سامانه نوبت دهی اجرای احکام کلیک کنید.

• ابتدا وارد سامانه مالیات حقوق به آدرس اینترنتی tax.gov.ir شوید.
• پس از ورود به سامانه مذکور، نام کاربری و کلمه عبور خود را در کادرهای مشخص شده وارد و بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق

• پس از ورود به سامانه به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که در آن جا یک سری نکات مهم در مورد استفاده از سامانه مالیات حقوق برای شما ذکر شده است. این مطالب را به خوبی مطالعه نموده و تیک مربوط به «موارد بالا را خوانده و با آن ها موافقم» را انتخاب نموده، سپس روی گزینه «ثبت» کلیک کنید.

ارسال لیست مالیات حقوق

• در صفحه جدید باز شده لازم است علاوه بر نام کاربری و کلمه عبور، کد اقتصادی و کد اداره کل و تابعیت کارفرما را مشخص کنید. در این کادر افراد حقیقی باید به جای کد اقتصادی، کد ملی خود را درج کنند. سپس روی گزینه «ذخیره» کلیک نمایید.

جهت اطلاع سامانه ارزش افزوده و کار با پنل کاربری آن کلیک کنید.

راهنمای تصویری ارسال لیست مالیات حقوق

• با انجام مراحل بالا،در واقع فرآیند ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق را با موفقیت طی کرده اید. در این صفحه منویی با چند گزینه مختلف مانند «صفحه شخصی»،«فهرست حقوق»، «حقوق بگیران» و … را مشاهده می کنید که با کلیک کردن بر روی گزینه صفحه شخصی می توانید اطلاعات مربوط به کارفرما را مشاهده کنید.

در گزینه حقوق بگیران نیز قادر خواهید بود اطلاعات مربوط به کارمندان را درج کنید. در فهرست حقوق نیز می توانند لیست مالیات بر حقوق را انتخاب نمایید. سپس با کلیک بر روی عبارت «فهرست حقوق جدید» می توانید لیست اطلاعات حقوقی کارمندان را درج کنید.

مراحل ارسال لیست مالیات حقوق

در این بخش برای آموزش بیشتر کاربران راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق را بیان کردیم. اگر به هنگام انجام هر کدام از مراحل بالا به هر گونه خطای سیستمی یا اطلاعاتی برخورد کردید می توانید جهت راهنمایی بیشتر با مشاوران سامانه رسمی صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت و کار با آن کلیک کنید.

نکات کار با سامانه مالیات بر حقوق

همان طور که بیان شد سامانه مالیات حقوق با هدف ارائه خدمات آنلاین برای ارسال لیست مالیات حقوق کارفرمایان و افراد واجد شرایط ایجاد شده است. با ورود به این سامانه می توانید اطلاعات خود را بارگذاری کرده و سپس ارسال کنید. مراحل ورود و ارسال اطلاعات را در بالا برای علاقه مندان بیان کردیم؛ اما توجه به برخی نکات کار با سامانه مالیات بر حقوق باعث می شود تا از اشتباهات احتمالی خود بکاهید. حال در زیر به این نکات اشاره می کنیم:

برای اطلاع از سامانه ساجد دیوان عدالت اداری قوه قضاییه کلیک کنید.

• برای استفاده از خدمات آنلاین سامانه مالیات حقوق، کاربران باید از قبل در سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی اینترنتی tax.gov.ir ثبت نام کرده باشند. به طوری که برای ورود به پنل کاربری خود در سایت، باید نام کاربری و کلمه عبور داشته باشید.

• مودیانی مالیاتی برای ارسال اطلاعات خود در سامانه مالیات حقوق می توانند بسته به شرایطشان گزینه های لیست بدون ارسال فایل،لیست با فرمت های مختلف و ارسال با فرمت زیپ را انتخاب کنند.

جهت اطلاع از سامانه املاک و اسکان و مزایا آن کلیک کنید.

• در فرم ثبت لیست حقوق کارکنان در قسمت نوع لیست آن سه گزینه اصلی، الحاقی و اصلاحی وجود دارد. کاربران در آن باید برای بار اول گزینه اصلی را انتخاب کنند؛ اما در مراحل بعد با انتخاب گزینه های اصلاحی و الحاقی می توانند اطلاعات موجود در پنل کاربری خود را اصلاح یا فایل جدیدی به آن اضافه کنند.

در این مقاله از سایت سامانه رسمی در مورد سامانه مالیات حقوق صحبت کردیم. این سامانه برای تسهیل ثبت اطلاعات مربوط به حقوق کارمندان توسط کارفرمایان ایجاد شده است؛ بنابراین کارفرمایان با ورود به این سامانه می توانند اطلاعات لیست مالیات بر حقوق کارمندان خود را ارسال کنند.

سوالات متداول

چگونه وارد سامانه مالیات حقوق شویم؟

شما جهت ورود به سامانه مالیات حقوق می توانید به آدرس اینترنتی salary.tax.gov.ir مراجعه کنید.

چه افرادی می توانند از سامانه مالیات حقوق استفاده کنند؟

کلیه افراد حقوقی و شرکت هایی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید در این سایت مراجعه کنند و در آن جا اطلاعات مربوط به لیست مالیات بر حقوق کارمندان خود را ارسال کنند.

آیا استفاده از خدمات سامانه مالیات حقوق، رایگان است؟

بله،کلیه کاربرانی که قصد استفاده از سامانه مالیات حقوق را دارند می توانند از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کنند؛ اما آن ها باید در سایت tax.gov.ir ثبت نام کنند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *