سامانه های اجتماعی

سامانه قرنطینه دامپزشکی e.ivo.ir

سازمان دامپزشکی کشور با راه اندازی و آغاز به کار سامانه قرنطینه دامپزشکی اقدام مهمی را در راستای حفظ سلامت افراد جامعه انجام داده است. براساس قوانین این سازمان تمامی دام های زنده و فرآورده های خام دامی بعد از ورود به کشور باید برای مدت زمانی خاص در قرنطینه باشند تا اگر دارای عاملی بیماری زا هستند در کشور پخش نشوند. بدون شک ورود دام و فرآورده های خام دامی به قرنطینه مستلزم انجام امورات، مراحل متعدد و ثبت درخواست های مختلف است.

سازمان دامپزشکی برای سهولت در انجام چنین مواردی سایت قرنطینه را راه اندازی کرده تا تمامی خدمات مورد نیاز واردکنندگان و صادرکنندگان دام زنده و فرآورده های خام دامی به صورت غیر حضوری در اختیارشان قرار بگیرند. با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده در سایت مذکور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه قرنطینه دامپزشکی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه قرنطینه دامپزشکی

معرفی سامانه قرنطینه دامپزشکی

سالانه میزان بسیار زیادی دام زنده و فرآورده های خام دامی همچون مواد اولیه تهیه خوراک دام به کشور وارد می شوند. به دلیل اینکه چنین مواردی به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند، سازمان دامپزشکی تمامی دام های زنده و فرآورده های خام دامی که به کشور وارد می شوند را برای مدت زمانی مشخص قرنطینه می کند تا اگر عاملی بیماری زا و هر نوع مشکل دیگر در مورد دام و فرآورده های دامی وارداتی وجود دارند از توزیع آن ها در جامعه جلوگیری به عمل آید.

برای اطلاع از خدمات سامانه سازندگان بر روی لینک کلیک کنید.

در واقع انجام قرنطینه توسط سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سلامت مردم انجام می شود. در حال حاضر تمامی مراحل ثبت درخواست، مشاهده بخشنامه ها و به طور کلی مراحل اداری قرنطینه دام زنده و فرآورده های خام دامی به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه قرنطینه دامپزشکی انجام می شوند. از جمله بخش های این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخشنامه: در این قسمت از سایت قرنطینه تمامی بخشنامه های ابلاغ شده در مورد واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های دامی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه قرار می گیرند.

اخبار: در سامانه قرنطینه دامپزشکی به منظور اطلاع رسانی، بخش اخبار نیز فعال شده تا اخبار و اطلاعیه های سازمان دامپزشکی کشور در کمترین زمان ممکن منتشر شوند.

برای اطلاع از امکانات سامانه رفاه ایرانیان بر روی لینک کلیک کنید.

دستورالعمل های خوراک دام: سازمان دامپزشکی کشور برای هر یک از مواردی که جزء حوزه کاری این سازمان است دستورالعمل های خاصی را مشخص و منتشر می کند. دستورالعمل خوراک دام نیز از طریق سایت قرنطینه به اطلاع فعالان این حوزه می رسد.

دستورالعمل های حمل و نقل دام زنده: انتقال دام زنده یا همان حمل و نقل آن ها مستلزم رعایت دستورالعمل های اعلام شده از جانب سازمان دامپزشکی کشور است. افرادی که در زمینه حمل و نقل دام زنده فعال هستند باید به این بخش از سامانه قرنطینه دامپزشکی مراجعه کرده و دستورالعمل های لازم را مطالعه کنند.

فرم های درخواست واردات و صادرات: همانطور که گفتیم واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی مستلزم ثبت درخواست و طی کردن مراحل اداری است. به همین جهت دسترسی به فرم های مربوطه از طریق سایت قرنطینه فراهم شده است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه چهره صدا و سیما بر روی لینک کلیک کنید.

دستورالعمل های فرآورده های خوراکی و غیر خوراکی: یکی دیگر از بخش های سامانه قرنطینه دامپزشکی برای ارائه دستورالعمل های فرآورده های خوراکی و غیر خوراکی فعال شده تا از این طریق نیازی به مراجعات حضوری جهت اطلاع از دستورالعمل های مربوطه وجود نداشته باشد.

ورود به سامانه قرنطینه دامپزشکی e.ivo.ir

سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ سلامت مردم، تمامی دام های زنده و فرآورده های خام دامی را بعد از ورود به کشور برای مدت زمانی مشخص قرنطینه می کند. بنابراین واردکنندگان و همچنین صادرکنندگان فعال در این حوزه باید امورات مربوطه را از طریق سامانه قرنطینه دامپزشکی به انجام برسانند. به همین منظور چنانچه قبلا در سامانه قرنطینه ثبت نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده اید حال باید از طریق نشانی اینترنتی e.ivo.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از سمت چپ تصویر بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

ورود به سامانه قرنطینه دامپزشکی

در مرحله جدید باید نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “تایید و ورود” را انتخاب کنید.

پنل کاربری سامانه قرنطینه دامپزشکی

برای اطلاع از امکانات سامانه کارمند ایران بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام قرنطینه دامپزشکی e.ivo.ir

همانطور که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادیم برای ورود به پنل کاربری خود در سامانه قرنطینه باید نام کاربری و رمز عبور در اختیار داشته باشید، بنابراین ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنید. بهتر است بدانیم ثبت نام واردکنندگان، صادرکنندگان و شرکت های ترانزیت از طریق بخش هایی مجزا در سایت انجام می شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که ثبت نام تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این حوزه به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. بنابراین نیازی به مراجعات حضوری به دفاتر استانی نداشته و باید تمامی مراحل ثبت نام را از طریق سامانه قرنطینه دامپزشکی به انجام برسانید.

برای اطلاع از خدمات سامانه جانا بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی

اشخاص حقیقی و همچنین شرکت هایی که قصد ثبت درخواست صادرات در سامانه قرنطینه را دارند ابتدا باید مراحل ثبت نام خود را انجام داده و سپس نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند. به همین علت از طریق نشانی اینترنتی e.ivo.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از سمت راست تصویر بر روی گزینه “ثبت تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی” کلیک نمایید.

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه قرنطینه دامپزشکی

در مرحله جدید لینک ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی (شرکت ها) به صورت مجزا قرار داده شده اند، بنابراین باید یکی از لینک ها را باتوجه به شرایط خود انتخاب کنید. ما برای مثال ثبت نام اشخاص حقیقی را انتخاب می کنیم.

ورود به بخش ثبت نام اشخاص حقیقی سامانه e.ivo.ir

در مرحله جدید باید مشخصات خواسته شده را به همراه نام کاربری و رمز عبور دلخواه در سامانه قرنطینه دامپزشکی وارد کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

انتخاب نام کاربری در سامانه قرنطینه دامپزشکی

سپس با ورود به پنل کاربری خود امکان ثبت درخواست مورد نظر برای شما فراهم خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه استعلام در سامانه تیتک غذا و دارو بر روی لینک کلیک کنید.

عضویت شرکت های متقاضی در سامانه قرنطینه دامپزشکی

شرکت هایی که قصد واردات دام زنده و فرآورده های خام دامی به کشور را دارند برای انجام مراحل قانونی و اداری ابتدا باید به صورت غیر حضوری در سامانه قرنطینه دامپزشکی ثبت نام کنند. به همین منظور باید به صفحه اصلی سایت وارد شده و از سمت راست تصویر بر روی گزینه “عضویت شرکت های متقاضی” کلیک نمایید.

عضویت شرکت های متقاضی در سامانه قرنطینه دامپزشکی

در مرحله جدید بعد از مطالعه توضیحات سامانه باید گزینه “ورود به بخش عضویت شرکت ها” را انتخاب کنید.

ورود به بخش عضویت شرکت ها در سایت e.ivo.ir

در نهایت با درج مشخصات خواسته شده و نام کاربری و رمز عبور دلخواه خود باید گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام در سایت قرنطینه پزشکی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ساجار بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت شرکت های متقاضی ترانزیت e.ivo.ir

در سایت قرنطینه دامپزشکی شرایطی فراهم شده تا شرکت های ترانزیتی که قصد همکاری با این سازمان را دارند مراحل عضویت و ثبت درخواست را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. بنابراین نمایندگان شرکت های ترانزیت نیازی به مراجعات حضوری به دفاتر استانی سازمان دامپزشکی ندارند. به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه قرنطینه دامپزشکی باید از سمت راست تصویر بر روی گزینه “ثبت شرکت های متقاضی ترانزیت” کلیک نمایید.

ثبت شرکت های ترانزیت در سامانه قرنطینه دامپزشکی

در مرحله جدید مشخصات خواسته شده را به همراه نام کاربری و رمز عبور دلخواه در سامانه وارد کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

عضویت شرکت ترانزیت در سایت e.ivo.ir

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه بنیاد احسان بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود نرم افزار موبایل اسب e.ivo.ir

سازمان دامپزشکی کشور با توجه به تمایل مردم به استفاده از برنامه های قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند، در کنار وب سایت قرنطینه دامپزشکی، اقدام به فعال سازی برنامه موبایل اسب کرده است. تمامی خدماتی که در سامانه قرنطینه دامپزشکی در اختیار متقاضیان قرار گرفته اند از طریق ورود به برنامه موبایل اسب نیز در دسترس هستند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که استفاده از برنامه موبایل اسب نیز مستلزم ثبت نام در قرنطینه دامپزشکی و فعال سازی نام کاربری و رمز عبور است. بنابراین چنانچه قصد دریافت این برنامه را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی e.ivo.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از سمت راست صفحه بر روی گزینه “دریافت نرم افزار موبایل اسب” کلیک نمایید.

دانلود نرم افزار اسب موبایل

به منظور دسترسی راحت تر به فایل برنامه موبایل اسب، در ادامه مطلب لینک دانلود این برنامه را قرار می دهیم:

برای دریافت فایل برنامه اسب موبایل بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه قرنطینه دامپزشکی وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی e.ivo.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ثبت نام در سایت قرنطینه دامپزشکی وجود دارد؟

بله، در سامانه قرنطینه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی، شرکت های وارد کننده و شرکت های ترانزیت فراهم شده است.

آیا دسترسی به بخشنامه های سازمان دامپزشکی کشور در سایت قرنطینه فراهم است؟

بله، برای اطلاع از بخشنامه ها نیازی به مراجعات حضوری ندارید، بلکه باید به سایت قرنطینه مراجعه کنید.

آیا سامانه قرنطینه دارای اپلیکیشن است؟

بله، برنامه اسب موبایل متعلق به سایت قرنطینه دامپزشکی است.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *